Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd


  • Trog
  • Trog
En favorit är det ju klart att man kommer få. Men tycker att fler klasser hade gjort spelet bättre
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
En favorit är det ju klart att man kommer få. Men tycker att fler klasser hade gjort spelet bättre


Jo håller med men kan förstå varför Blizzard valde bara just 5 klasser, mer klasser hade ju innebärt ännu längre till release och Blizzard är nog rätt sugna att få ut spelet i spelarnas händer. Och det lär ju även komma en/flera expansion/er som innehåller mer klasser.
  • 0
  • Trog
  • Trog
jo, det lär ju komma minst en expasion med två extra klasser.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
jo, det lär ju komma minst en expasion med två extra klasser.


Med tanke på hur mycket man älskar LoD, tänk er då hur bra Diablo III kommer bli. Och sedan en expansion på det liksom, det här kommer bli sjukt!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Med tanke på hur mycket man älskar LoD, tänk er då hur bra Diablo III kommer bli. Och sedan en expansion på det liksom, det här kommer bli sjukt!


+1

Hypen drog inte alls igång igen...

Tillagt 2010-10-26 18:11:
Efter att ha tittat på lite nya gameplayfilmer så ser det ut som att i stort sett varje attack som huntern gör är en specialattack. Jag undrar om det blir så i det färdiga spelet också, att man har såpass mycket mana..?
  • 0
Citerar Rallye:
Tillagt 2010-10-26 18:11:
Efter att ha tittat på lite nya gameplayfilmer så ser det ut som att i stort sett varje attack som huntern gör är en specialattack. Jag undrar om det blir så i det färdiga spelet också, att man har såpass mycket mana..?


Ja, det verkar faktiskt nästan så med alla klasser. Eftersom det nya "traits"-systemet inte fungerar som "stats"-systemet i D2 vet jag inte alls hur det kommer bli med mana.
  • 0
Klarade just Baal på Nightmare med min lvl 71 Necro, får se om jag hinner varva det på Hell innan trean kommer. Fan vad sugen man blir!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag vill ha ett relese datum!
  • 0
Blizzard kommer till Gamex-mässan i Kista nu i helgen. Jag funderar starkt på att åka dit och eventuellt få spela Diablo III!

Vilka ska dit?
  • 0
Någon som vet om man fick spela dibbe III på gamex. I så fall hur var det?
  • 0
Citerar SayrroW18:
Någon som vet om man fick spela dibbe III på gamex. I så fall hur var det?


Diablo 3 kunde man ej lira där
PSN=limonass
  • 0
Synd . Det är bara att hoppas på att dem släpper det till sommaren då
  • 0
De chansar bara..
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Jag tror mer på juni, då de andra har släppts.
  • 0
Undrar om någon vet hur dropsen kommer fungera? Kommer det bli först till kvarn som på d2?

Kommer det fortfarande vara löjligt låg drop-rate på vissa items? 0.001 % osv.

Kommer det vara någon max lvl gräns?

Eller lite annat rolig info?

(Kopierat hit ifrån en annan d3- tråd , denna tråd verkar mer lovande)
Bidra till växthuseffekten för ett varmare Sverige!
  • 0
Längtar. <3
  • 0
Citerar Idrottsläraren:
Undrar om någon vet hur dropsen kommer fungera? Kommer det bli först till kvarn som på d2?


Nej, det är unika drops för varje karaktär.

Citerar Idrottsläraren:
Kommer det vara någon max lvl gräns?


Jag tror max ligger på lvl 60 just nu.

Läser du igenom tråden lite så står det en hel del.
  • 0
Diablo III tar kål på mig, ni vet hur det är.
Man är så galet sugen på det men som tur är lyckas man glömma bort det, men sen kommer hypen tillbaka och daskar sin kuk i ansiktet på en.
Längtar som fan att få återuppliva min D2 barbar i D3, tillsammans med polarna.
  • 0
Citerar Sashimi:
Diablo III tar kål på mig, ni vet hur det är.


Allt för väl. Åkte 30 mil för att gå på Gamexmässan i hopp om att det skulle gå att spela Diablo III, men gjorde det det?! Icke då! Som tur var hade jag bokat upp annat också den helgen...


Men jo, jag förstår vad du menar!
  • 0
Jag undrar verkligen när spelet är klart.

Hur jävla länge har de inte jobbat med spelet? Kanske 5 år? Det verkar som om de är mycket jobb kvar för de att göra.

Undrar om de ens jobbar med spelet dagligen? Hur stor är teamet ? 20 pers eller?
Antar att WoW och SCII stjäl en del av deras tid och kraft men snart borde de lägga krut på att få spelet klart.
Bidra till växthuseffekten för ett varmare Sverige!
  • 0
Jag tror Blizzard har och har gjort mer än vad de visar upp.
  • 0
Whilst developing Diablo III, it became clear that the core stats that they had gone with had become confusing and somewhat ambiguous. In the example that they gave, Willpower increased damage specifically for casters whereas Strength increased weapon damage for non-spellcaster classes. Because a lot of the Monk and Barbarian abilities looked like spells due to their visual effects, these attributes could easily be confused. When the Demon Hunter came into play, one would logically think her damage would be dependent on Dexterity as opposed to Strength.

In addition to the confusion caused by the stats, Blizzard has made it a goal of theirs to increase build diversity within the next game of the series. In Diablo II, everyone knew that you did not waste points into energy, you only put enough points into Strength to use the gear you had planned on, and enough Dexterity for max Block, so the rest could simply be dumped into Vitality for as much health as possible. Blizz wants to stray away from this mentality within D3, and they are going to do just that by creating core stats that apply to all classes and builds. Something else they had left out of the core stats was some sort of Resource stat, similar to how Energy worked in D2. However, by making this stat scale over time (through stats), they will be able to tune it a lot easier.

With the design flaws in mind, the stat system is being changed. The new core attributes are being changed from Strength, Dexterity, Vitality, and Willpower to: Attack, Precision, Vitality, Defense, and Willpower. Here's the rest of the official post on the details for the new stats as well as a short Q&A about the new system.


http://www.diablofans.com/topic/23112-core-attribute-changes-to-d
3/?s=9f87a18c86416e1087575a223cbbf3f7


Låter vettigt tycker jag.
  • 0
Suck... Vad den här tråden är livlös, inte konstigt med tanke på hur lite info de släpper kanske.

Citerar Idrottsläraren:
Undrar om de ens jobbar med spelet dagligen? Hur stor är teamet ? 20 pers eller?
Antar att WoW och SCII stjäl en del av deras tid och kraft men snart borde de lägga krut på att få spelet klart.


Cataclysm är ju släppt nu så jag kan tänka mig att de lägger mer kraft på D3. Tror nog fortfarande att det släpps Q4 i år eller nästa år i Juni dock. =/
Fuck yeah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!