Gamereactor Sverige. Dagsfärska nyheter, tunga artiklar, intervjuer, personliga bloggar, intressanta forumdiskussioner och rättvisa recensioner. Gamereactor är Sveriges största speltidning- och spelcommunity Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Diablo III och Reaper Of Souls - Officiell tråd

Har nu spelat betan ett tag och jag vet ärligt talat inte .. det är bra men samtidigt inte, det är Diablo men samtidigt inte. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Den nagelbitande känslan av hjälplöshet som återfanns i tidigare spel finns inte här, stamina är borta, Town Portals i den gamla utsträckningen likväl. Jag saknar dem, de gav än en känsla att alltid vara på hugget, man kunde aldrig riktig slappna av, för vad det inte bristen på pengar, var det bristen på portals eller potions, var det inte det så var för att nästa Waypoint inte var funnen. I tidigare spel kunde man aldrig ta det lugnt. Sen så gillar jag inte riktigt den grafiska stilen, det känns lite för mycket Warcraft, faktiskt. Den där sadistiska, mörka känslan är borta. Sen att Skelett-Kungen känns som en parodi av sitt forna jag gör det inte bättre. Jag tänker fortfarande köpa spelet men är skeptisk till tusan.
"Then our aims aline."
  • 0
Att man inte behöver köpa town portal = bra

Att man inte är något jävla stamina som bara var drygt = bra

Grafiken är modern = bra

Hjälplöshet = ?
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
Att man inte behöver köpa town portal = bra

Likgiltig.

Citerar ante-vante:
Att man inte är något jävla stamina som bara var drygt = bra

-1

Citerar ante-vante:
Grafiken är modern = bra

Likgiltig.

Citerar ante-vante:
Hjälplöshet = ?

?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Låt mig förklara "hjälplösheten" lite bättre. Rädsla. Ungefär så kan man sammanfatta vad jag kände varje ny dungeon jag skulle bege mig ner i. Det var inte bara för att det var svårt och för att du kunde dö, utan för att döden gav dig konsekvenser. Du förlorade din kropp, guld och även på högre svårighetsgrader xp samt att din gear tog skada (det kostade multum att reparera med bra gear). Att dö gav konsekvenser. Sen lägger vi på att Waypoints var ibland väldigt svåra att hitta, hade du otur och dog innan du fann dessa fick du springa en väldigt lång bit för att återfå din kropp. Det ledde till att du inte ville dö, alls och att du ville hitta en Waypoint så fort som möjligt för det kändes säkrare. Men för att inte dö krävdes det att konstant ha fullt med alla formers potions, alltid, för de gick åt samt Town Portals då du kunde fly om du låg risigt till. Det kostade pengar, så det jag försöker komma fram till är att man aldrig kunde känna sig riktigt lugn, för var det inte rädslan av att dö och få uppleva konsekvenserna så var det rädslan av att inte har råd med allt nödvändigt för att hålla dig med liv. Alltså kändes man sig aldrig riktig trygg, de enda gångerna var la när man begav sig ut fullsmockad med potions, men aldrig annars.

I D3 återfinns inget av det, när du dör respawnar du vid ett Checkpoint som att inget har hänt, visst i högre levlar kommer det kosta men känner jag Blizzard rätt efter wow kommer det inte vara en ofantligt stor summa. Visst jag vet att det kommer bli svårare framöver, framförallt på andra svårighetsgrader och då kanske den känslan kommer tillbaka, men i nuläget halvsov jag mig igenom betan. Jag menar D2 vart svårt på normal från början.

Sen så klagar jag inte på att grafiken är modern, det är bra, utan på att den grafiska stilen är på tok för likt Warcrafts. Husen i Tristiam ser precis ut som husen i Gilneas från WoW osv. Det ser nästan för snällt ut.
"Then our aims aline."
  • 0
Citerar Edenhorn:
Ungefär så kan man sammanfatta vad jag kände varje ny dungeon jag skulle bege mig ner i. Det var inte bara för att det var svårt och för att du kunde dö, utan för att döden gav dig konsekvenser. Du förlorade din kropp, guld och även på högre svårighetsgrader xp samt att din gear tog skada (det kostade multum att reparera med bra gear). Att dö gav konsekvenser.

Det där låter bra tycker jag, det ska inte bara gå att glida fram som om det inte spelar någon roll.

Citerar Edenhorn:
Sen lägger vi på att Waypoints var ibland väldigt svåra att hitta, hade du otur och dog innan du fann dessa fick du springa en väldigt lång bit för att återfå din kropp. Det ledde till att du inte ville dö, alls och att du ville hitta en Waypoint så fort som möjligt för det kändes säkrare. Men för att inte dö krävdes det att konstant ha fullt med alla formers potions, alltid, för de gick åt samt Town Portals då du kunde fly om du låg risigt till. Det kostade pengar, så det jag försöker komma fram till är att man aldrig kunde känna sig riktigt lugn, för var det inte rädslan av att dö och få uppleva konsekvenserna så var det rädslan av att inte har råd med allt nödvändigt för att hålla dig med liv. Alltså kändes man sig aldrig riktig trygg, de enda gångerna var la när man begav sig ut fullsmockad med potions, men aldrig annars.

Asbra! Låter mer old school, inget trams med checkpoints och säkra punkter konstant.

Eller vänta nu, är det du beskrev som jag citerade ovan inte från D3? O.o

Citerar Edenhorn:
I D3 återfinns inget av det, när du dör respawnar du vid ett Checkpoint som att inget har hänt, visst i högre levlar kommer det kosta men känner jag Blizzard rätt efter wow kommer det inte vara en ofantligt stor summa. Visst jag vet att det kommer bli svårare framöver, framförallt på andra svårighetsgrader och då kanske den känslan kommer tillbaka, men i nuläget halvsov jag mig igenom betan.

Amen, va fan...

Där kom ju årets missförstånd för min del, fan.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Visst det är det här med att dö är ju mycket mer intressantare i D2, då det är lite svårare.

Tillagt 2012-02-23 22:43:
Eller ja "lite"
FUS RO DAH!!!
  • 0
Ber om ursäkt för missförståndet torbli, skulle kanske ha formulerat mitt inlägg en aning. Men ja tyvärr så ligger det till, spelet känns på tog för nerdummat, jag brukar vanligtvis inte klaga på sådant annars, men D2 för mig är ett spel som jag har lagt ner så otaliga mycket timmar på att varenda lite spelmekaniskt aspekt sitter djupt rotad i mitt inre, det gör det svårt att förbise när uppföljare dummar sakerna man är så vana vid. Sen så tvivlar jag inte på att D3 kommer att vara svårt, det har Blizzard själva sagt. Grejen är att D2's svårighet låg inte bara i fienderna utan även i konsekvenserna, det gjorde spelet så oerhört roligt. I D3 är det enda straffet reparationer på din utrustning efter level 10, exakt samma system som World of Warcraft erhåller. Jag vill kunna förlora, guld och experience för då ger det mig anledningar till att kämpa för att inte dö.

För seriöst var inte en av de bästa känslorna i D2 när man hade hamnat i en knivig situation och i sista sekund få upp en Town Portal för att fly därifrån. Det gav en andrum att pusta ut, glädjas över att man överlevde, fylla på med nya potions, ge sig tillbaka in i portalen för att hämnas din nära-döden-upplevelse. Ibland kunde det dock gå riktigt dåligt, minns när jag var i akt 4 med en kompis och vi stred på Lord of Terror han själv, jisses vad vi dog, över femtio gånger eller något, jag blev nästan bankrutt på den striden, men kul var det.
"Then our aims aline."
  • 0
Nu har dom kanske fixat problemet säger dom. Detta är direkt ifrån battle.net forumet:

Hey guys,

So I just got word that a potential fix has been pushed to Battle.net. However, because of the nature of this fix, it's going to take a couple hours for the fix to really do its thing.

I'd recommend taking a nice break from the forums and Beta. Come back in a few hours and let me know if it's still giving you issues.

Så hoppas hoppas, imorgon blir det första jag gör att testa om det funkar
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Men det är väl bra att man inte kan hoppa in i en TP eller ta Save & Exit illa kvickt för att ta sig ur trubbel? Då kommer det ju vara riktigt nervpirrande på Inferno mode, speciellt om man som jag enbart lirar hardcore mode.

Om man lirar softcore och dör är det väl bara bekvämt med att respawna vid en närliggande checkpoint? Att behöva springa från byn för att leta upp sin kropp och fylla på sitt bälte med potions tillförde ju knappast något i D2.

Jag tror definitivt att D3 kommer vara allt jag vill att det ska vara, om inte annat har jag väntat så otroligt länge att jag antagligen kommer ignorera alla potentialla downsides och övertyga mig själv att spelet är perfekt, lol.
  • 0
Citerar Wrench:
Men det är väl bra att man inte kan hoppa in i en TP eller ta Save & Exit illa kvickt för att ta sig ur trubbel? Då kommer det ju vara riktigt nervpirrande på Inferno mode, speciellt om man som jag enbart lirar hardcore mode.

Om man lirar softcore och dör är det väl bara bekvämt med att respawna vid en närliggande checkpoint? Att behöva springa från byn för att leta upp sin kropp och fylla på sitt bälte med potions tillförde ju knappast något i D2.

Jag tror definitivt att D3 kommer vara allt jag vill att det ska vara, om inte annat har jag väntat så otroligt länge att jag antagligen kommer ignorera alla potentialla downsides och övertyga mig själv att spelet är perfekt, lol.

Där har du iofs en poäng, just det med TP's är bara nostalgin som sitter kvar djupt rotad. Dock så tyckte jag att kroppletandet osv. tillförde en del, man blev räddare av att dö helt enkelt. Verkligen hatade känslan av att dö någonstans utan närhet till WP'n och att behöva springa för att leta upp kroppen, men likväl älskade jag när jag fick tag på den. Sen så, trots om det blir mer nervpirrande utan TP's föredrar jag ändå dom framför Checkpoints. Men jag håller med dig, trots att D3 säkert kommer ha en del småfel som får nostalgikern i en att spy kommer jag att köpa det, spela det och älskade det, har väntat på spelet i så många år att jag nog struntar i det. Sen så skulle jag ljuga om jag har tråkigt under betan, det har jag verkligen inte, gillar dessutom klasserna (Demon Hunter samt Wizard rockar), fysiken är rolig samt storyn har vissa spännande element, ser fram emot att få uppleva den och hoppas på ett återseende av allas får favoritängel Tyrael.
"Then our aims aline."
  • 0
Edenhorn, det låter som "hjälplösheten" eller nervositeten är en av de starkaste sidorna med Diablo-serien, så jag tycker definitivt att du borde lira D2 i hardcore mode. Jag lirade enbart softcore tills att polarna ville lira med mig, och de kör enbart hardcore. När jag väl testat hardcore så var jag hooked, det är omöjligt att lira softcore efter det då man vet att en död enbart innebär att man får springa lite för att hitta sitt lik. Det är riktigt roligt att lira hardcore och när man nätt och jämt överlever en knivig situation utan att fega ur via TP eller Save & Exit. Det är alltid sjukt kul när man lirar tillsammans med polarna och tar sig till Maggot Lair i akt 2. Där är det ingen som vill gå först då man lätt "fastnar" som ni säkert vet om, och kan lätt du av alla Scarabs som utstöter lightning bolts. Skadeglädjen av att se en kompis dö och sedan sno allt hans gear är även superb. Bäst är dock kicken av alla nära döden upplevelser.

Kort och gott, efter att man lirat Hardcore så är det omöjligt att finna Softcore roligt eller särskilt utmanande alls. Go for it!
  • 0
via mobil

tycker att det är grymt bra att man har en shared Gold på alla sina karaktärer samt en shared lista. Crafting verkar också bli delad.

Dock så har jag tänkt lite på det här med checkpoints och waypoints och townportals.

Checkpoints är tråkiga hoppas det inte finns några på svårare svårigheter.

Waypoints verkar det som att de aktiveras efter speciella quests. Vore roligare om de låg lite mer på avsides så att man verkligen måste leta.

Townportals verkar det inte som man kan lämna uppe och springa in när man vill eller kan öppna när en kompis kommer lite senare in i gamet.

Tror de får tänka om townportals lite. Att de är gratis har jag inget emot men de bör fungera precis som i D2
FUS RO DAH!!!
  • 0
Alltså Patch 13 verka förstöra tycker jag

Känns som D3 kommer gå på som ett räls spel och hålla alla i handen som vi vore 3 år.
  • 0
Citerar Wrench:
Edenhorn, det låter som "hjälplösheten" eller nervositeten är en av de starkaste sidorna med Diablo-serien, så jag tycker definitivt att du borde lira D2 i hardcore mode. Jag lirade enbart softcore tills att polarna ville lira med mig, och de kör enbart hardcore. När jag väl testat hardcore så var jag hooked, det är omöjligt att lira softcore efter det då man vet att en död enbart innebär att man får springa lite för att hitta sitt lik. Det är riktigt roligt att lira hardcore och när man nätt och jämt överlever en knivig situation utan att fega ur via TP eller Save & Exit. Det är alltid sjukt kul när man lirar tillsammans med polarna och tar sig till Maggot Lair i akt 2. Där är det ingen som vill gå först då man lätt "fastnar" som ni säkert vet om, och kan lätt du av alla Scarabs som utstöter lightning bolts. Skadeglädjen av att se en kompis dö och sedan sno allt hans gear är även superb. Bäst är dock kicken av alla nära döden upplevelser.

Kort och gott, efter att man lirat Hardcore så är det omöjligt att finna Softcore roligt eller särskilt utmanande alls. Go for it!

Om jag ska vara helt ärlig har jag aldrig vågat lira Hardcore, men ska nog ge det ett försök om det är så roligt som du säger, har blivit mer och mer sugen att starta upp gamla D2 ju mer jag spelat treans beta.

Citerar ante-vante:
via mobil

tycker att det är grymt bra att man har en shared Gold på alla sina karaktärer samt en shared lista. Crafting verkar också bli delad.

Dock så har jag tänkt lite på det här med checkpoints och waypoints och townportals.

Checkpoints är tråkiga hoppas det inte finns några på svårare svårigheter.

Waypoints verkar det som att de aktiveras efter speciella quests. Vore roligare om de låg lite mer på avsides så att man verkligen måste leta.

Townportals verkar det inte som man kan lämna uppe och springa in när man vill eller kan öppna när en kompis kommer lite senare in i gamet.

Tror de får tänka om townportals lite. Att de är gratis har jag inget emot men de bör fungera precis som i D2

Ja det med delandet över karaktärer är smått underbart, men som du säger, allt från Checkpoints, till WP's och TP's får bara spelet att kännas för lätt. Men jag håller hoppet uppe och hoppas på att Checkpoints kommer att vara nödvändigt på svårare svårighetsgrader.

Citerar dinskugga:

Känns som D3 kommer gå på som ett räls spel och hålla alla i handen som vi vore 3 år.

Är rädd för samma sak, tyvärr går alla spel den vägen idag, är förbaskat trött på det. Den här videon sammanfattar rätt bra hur ett spel ska funka: http://www.youtube.com/watch?v=8FpigqfcvlM och inget spelar fungerar så idag. Jag vill att händelser samt utmaningar i spelet ska lära mig, inte Tutorials eller dessa förbannade textrutor som säger att jag ska klicka si och så hela tiden. Det är en av anledningar till att Batman: Arkham Asylum samt City förstördes lite för mig, fanns inte en stund där det stod exakt vad du skulle göra.
"Then our aims aline."
  • 0
Citerar dinskugga:

Vad får dig att tro det?

Själv tycker jag det är bra att spelet är så "nerdummat", eller simplifierat kanske man ska säga, utan att tappa sitt djup. Det kommer fortfarande finnas gott om både theory crafting, utmaning och allt som gjorde D2 alldeles underbart i D3. I have faith.

Citerar Edenhorn:
Om jag ska vara helt ärlig har jag aldrig vågat lira Hardcore, men ska nog ge det ett försök om det är så roligt som du säger, har blivit mer och mer sugen att starta upp gamla D2 ju mer jag spelat treans beta.

Var varnad dock, så fort du fastnar för hardcore så finns det inte en chans att du kommer kunna ha kul i softcore. Det är ingen myt. Hardcore är dock underbart, go for it!
  • 0
Citerar dinskugga:

nu har inte jag spelat betan. Men för någon vecka sen länkade väll gamereactor till en video där böizzard säger att man kommer att dö. Dock inte på normal typ.. som jag förstått det så är betan lika lång som att typ rädda cain i D2? Hur svårt var det egentligen utan att dö? Tror att vi kan slappna av, vi kommer att dö
  • 0
Damn it !

Skrev upp mig för en D3 giveaway för nån dag sen , gick in på min mail nu.

Första jag ser är "Grattis Democatai ! Du har vunnit"

"3 skurmedel till priset av 2"

Borde va nackskott på sånt ^^

Jag fick just en extra Path of Exile nyckel. Ingen som har en D3 nyckel de vill byta Man börjar ju känna lagom sug efter att får prova på detta och va med i i diskussionerna ^^

Och ber om ursäkt i efterskott ifall man inte får fråga sånt
Swedish Tavern - YouTube : Reincarnated gaming logic
  • 0
via mobil

fan att man inte fick provspela längre, det började att bli som mest intressant när det tog slut jue!

GIVEZ MEZ MOREZ!
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
via mobil

fan att man inte fick provspela längre, det började att bli som mest intressant när det tog slut jue!

GIVEZ MEZ MOREZ!

Kan jag få låna ditt acc?
  • 0
Woho, tittade in på Battle.net för en stund sen och såg till min förvåning att jag hade en beta som väntade på mig. Har nu levlat till level 7 med min Witch Doctor, underbart spel.
We own your fucking dreams!
  • 0
Vad tycker ni om klasserna då?

För mig så är de:

- Monk (Har varigt taggad på Monk ändå sen blizzard visade upp klassen och nu när man lirat betan så är han riktigt grym, perfekt klass för mig)

- Barbarian
- Demon Hunter
- Witch Doctor
- Wizard

Sen så har blizzard även gått ut med att inom de kommande veckorna kommer det gå ut med ett release datum
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Fortfarande ingen tur med att haffa en beta-nyckel.

Blizzard skickade ju ut en bunt invites idag (?) till EU-spelare, min polare som bara varat signad i en månad fick en nyckel, men jag som varit signad så länge jag kan minnas går som vanligt lottlös. Börjar fan bli deppig på riktigt.
  • 0
Citerar Wrench:
Fortfarande ingen tur med att haffa en beta-nyckel.

Blizzard skickade ju ut en bunt invites idag (?) till EU-spelare, min polare som bara varat signad i en månad fick en nyckel, men jag som varit signad så länge jag kan minnas går som vanligt lottlös. Börjar fan bli deppig på riktigt.

Hur ser man om man fått en nyckel? Mail eller?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
logga in på ditt bnet account
  • 0
Förbokade precis Diablo III Collectors Edition så hoppas att det släpps snart !
"I cannot permit you to exsist"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!