Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hur gammal är Du, kontra din första konsol?


  • Mide
  • Mide
19 bast, NES
  • 0
18. Playstation, Gameboy Color, PC tror jag fick allihopa ungefär vid samma tid, 6 års ålder.
@SmoothCooperata
  • 0
16 år, Nintendo 64.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
28 - SMS II
  • 0
18 år. Spelade först på en NES som ägdes tillsammans med brorsan, första helt enga konsolen var Playstation.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
16 år. Playstation 2.
Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl för fasen trilla lite iallafall?
  • 0
18 år - Super NES.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
8 år - Playstation 1.
"Death is terrible for anyone. Young or old, good or evil, it's all the same. Dead is impartial. There is no especially terrible death. That's why death is so fearsome"
  • 0
Runt 7 - Sega Mega Drive
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
17, min första var PSone
  • 0
15 - NES
  • 0
12, Playstation 2
"Im the Operator with my Pocket Calculator" - Kraftwerk
  • 0
15 år nästa vecka och min första maskin som var gjord för spel var Gameboy Advance. Annars hade jag PC sen jag var 4.
  • 0
16 år. Min första spelmaskin var ett grönt Gameboy Color, som nu finns i en gammal kompis ägo.
  • 0
15 år - NES
Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0
dator : 27-28 år sedan VIC-20
konsol :23-24 år sedan - NES (om man inte räknar Game & Wach spelet Donkey Kong Jr som jag fick/köpte för sådär 27-28 år sedan med, så simpelt spel men ack så vanebildande ).
  • 0
13 - Gamecube
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
23 - IntelliVision

sedan var det NES och Game & Watch och PSX, Xbox, Xbox 360.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
10 - PsOne.

Sen gick det bara över till Xbox - Ps2 - Xbox360.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
15 år - ett grått game boy advanced som numera ligger och samlar dam på en hylla nån stans... tyvärr
  • 0
19 - PsOne, har aldrig ångrat det.
I know you've come to kill me. Shoot, coward, you are only going to kill a man.
  • 0
15 - N64-ps1-ps2-xbox360.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
26. Någon gammal manick jag inte ens vet namnet på. Kassetter och joysticks i varje fall. Monokrom. Andra konsolen var Sega Master System.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Född 1979-03-04.
Intellivision var först ut.
Strax därpå hade brorsan en C64 med bandstation som jag lirade mycket på.
Första vettiga konsollen var NES (fick den i julklapp 1986/1987?)
Snes I samband med släppet av Link to the past, galet såld!
Familjen prioriterade en PC 1995, spelade på olika PC fram till 2007.
Gick över till Wii och köpte upp allt Zelda, Mario och Metroid på GC och Wii till denna.
2009 kompletterade jag med en PS3:a 80Gb.

Började som 5-åring, 26 års spelande.
  • 0
Är 43 och första spelplattformen var en ZX81 (iofs ingen konsol). Passerade sedan en VIC20, VIC64, Amiga, PC för att nån gång på 90-talet köpa första konsolen, en playstation när den kom, sen blev det PS2, XBOX, XBOX360, Wii och sist men inte minst PS3. Detta ger totalt 32 års spelande. Är jag äldst?
/Swedrazor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!