Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Hur gammal är Du, kontra din första konsol?


19år gammal och den först var väl denna.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Missing Avatar
  • pg
Jaha, jag är alltså äldst......
Köpte min första spelmaskin 1982, det var en ZX Spectrum med hissnande 48KB i minne. Importerade den själv från England och betalade med pengar jag tjänat själv. Kändes rätt stort att betala 3200:- på den tiden när jag bara var 14 år.

Mitt första riktiga TV-spel var en Xbox som jag köpte 2001 efter att ha tröttnat på uppgraderingshysterin till PC'n.
You'll Never Walk Alone.
  • 0
14 och första var N64
Kvinnor delar vår smärta, fördubblar vår glädje och tredubblar våra utgifter.
  • 0
18 och min första var NES, eller ja Game Boy om den räknas.
Wooho!
  • 0
22 / C64
That's The Way The Cookie Crumble º 2003, oldschool ¬
  • 0
Jag är 14 och min första konsol var X-box <3
Your health is low...
  • 0
Fick ett psx när jag var 6år
  • 0
14 / Playstation
  • 0
Jag är 17, och mina barndomsspelminnen kommer från datorn. Men om vi pratar om egna konsoller så var det Gameboy Advance, som jag köpte 2003, för bara fem år sedan.
Livet är som en golfboll: Efter en lång serie hårda slag ligger man där i ett hål i marken
  • 0
  • Roo
  • Roo
Jag är 18 år och min första konsol var Sega Mega Drive.
Sköntåse.
  • 0
32 år gammal. Första konsollen var en SNES.
  • 0
15, GBC
Jag är fan bäst.
  • 0
19 och det var en C64 (någon månad efter blev det en NES).
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
22, min första konsol (som jag fortfarande har kvar) var NES. Underbara tider, satt med farsan och spelade Super Mario.
  • 0
17 första egna konsolen var PSP, innan lira man lite PC och lite på brorsans GC.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Fick min första konsol när jag va 11 så...

Sen hade jag ju spelat i flera år innan det, men ändå.


Hah, jag fick min Xbox när jag fyllde 12. Och innan det spelade jag i princip bara några flashspel på Funplanet.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
  • uffe
  • uffe
29 år
Game & Watch-Snoopy om det inte räknas är det NES.Första spel Super Mario Bros & Duck Hunt
They have taken you from the Imperial citys prison.........
  • 0
Ja just ja, om Game & Watch räknas så har jag fortfarande ett Donkey Kong Jr. hemma.
Livet är som en golfboll: Efter en lång serie hårda slag ligger man där i ett hål i marken
  • 0
17år

Game&Watch und SNES
(:
  • 0
13/ xbox.
  • 0
Jag hade nån beige låda med okänt namn med ett antal kassetter till. Kunde lira tennis, hockey mm... det här var -79. Jag var 16 då så ni som är bra på matte kan ju räkna själva... för er andra... 45. Ser ut som om jag varit med längst i gamet här med andra ord. Fan, vad gammal jag känner mig helt plötsligt... får skylla på min höga ålder då att jag glömt namnet på min första konsol!
][_ife Will Kill U...
  • 0
18/ SNES, eller var det NES?
Nåja. Har haft båda i vilket fall som helst.
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
17/snes
Vad hade då världen varit utan Einstein?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!