Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

jag undrar vilka spel kan jag spela?

Missing Avatar
Markus Kortesalmi
Det finns program som testar om din dator klarar av ett specifikt spel men finns de program som visar vilka spel jag kan spela ?
Några år före 2010 köpte jag en värsting dator som hade klarat av mafia III men den la av för ca 6 månader sedan och en firma ville bara sälja en ny desktop dator så jag köpte en billig laptop från en stor butik. ibland blir jag sugen på att spela typ mafia spel men de klarar den inte av så jag undrar vilka spel kan jag spela?

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Can you run it tror sidan i sig heter något i stil med systemrequirementslab är en sådan sida där du kan ladda ner ett externt program när du klickar in på spelets sida som då berättar om det går eller ej. Där finns också alltid lägsta-rekomenderade kraven om du inte vill använda den typen av program.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
Missing Avatar
Markus Kortesalmi
Då måste jag ju veta vad jag vill spela.

Patrikseve
Moderator
Patrikseve
Citerar Markus Kortesalmi:
g sugen på att spela typ mafia spel men de klarar den inte av så jag undrar vilka spel kan jag spela?

Gta serien äldre spelen kanske kan vara något, annars är La Noire inte så krävande även om du då spelar som polis men kanske för mycket för en äldre laptop. Annars finns det 2d spel som Omerta city of gangsters som påminner lite om Xcom men handlar om maffia och organiserad brottslighet som maffia spelen. Paradox släpper en sådan titel 2020 Empire of sin tror jag det heter, men systemkraven kanske är för höga.

"Aerodynamically, the bumble bee shouldn't be able to fly, but the bumble bee doesn't know it so it goes on flying anyway"- Mary Kay Ash
slickjones
slickjones
Det beror lite om du har ett dedikerat grafikkort eller en basic inbyggt med moderkortet.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!