Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

NHL 09 onlinelag (Xbox 360), rekrytering

Citerar vajb:
Under hela matchen, så ansåg vi att det var roligt motstånd, att man fick slita lite i vanlig ordning, så när matchen var över så skickade King ett "Good Game" till nån lirare, vilket han gjort med fler roliga lag vi mött. Tillbaka fick han att den liraren respekterade folk mer om dom skickade ett sånt meddelande, när dom förlorade, istället för vann (och sen de obligatoriska "............" självklart).

Kändes lite lätt onödigt tyckte vi, just då. Men vi vann ju den bataljen, så oss ska man nog inte lyssna på.
XBL: vajb

Ok, va jag som fick det meddelandet och det va tydligen känsligt mer än jag kunde ana...
Nåväl efter att ha avgjort matchen innan i förlängning fick man inte ngt gg, däremot efter att ha gjort några försvarsmisstag och 2 min efter en sådan förlust är man väl kanske mest frustrerad.
Har nämligen aldrig fått en gg efter en vinst, endast efter en förlust så detta var egentligen inte riktat mot GR utan mest en allmän frustration över det fenomenet, det finns många goda vinnare på xbox live men inte lika goda förlorare. Måste man givetvis inte heller va men den här gången var man frustrerad.

För övrigt är GR ett av de schysstaste lagen att möta, alltid ett nöje.

Tillagt 2009-01-13 01:23:
Citerar Swedish Flashman:
Citerar vajb:
Under hela matchen, så ansåg vi att det var roligt motstånd, att man fick slita lite i vanlig ordning, så när matchen var över så skickade King ett "Good Game" till nån lirare, vilket han gjort med fler roliga lag vi mött. Tillbaka fick han att den liraren respekterade folk mer om dom skickade ett sånt meddelande, när dom förlorade, istället för vann (och sen de obligatoriska "............" självklart).

Kändes lite lätt onödigt tyckte vi, just då. Men vi vann ju den bataljen, så oss ska man nog inte lyssna på.
XBL: vajb

hmm.. antyds svordomar eller förolämpningar i det där inlägget? är rätt säker på att inget sådant förekom men om det gjorde det ber jag om ursäkt.
  • 0
Citerar cHIIMERa:
korrigering på dig där också , han stack tillsammans med målis i samband med att vi gör 3-2 , vi fick inte ens se på reprisen *bu...hu* , förövrigt så har jag hört att ni kastar ut er målvakt om han släpper in 2-3 stycken , ganska dålig stil då ni får en dromedarus målvakt på 2.01 som är datastyrd. fy skäms

Tycker att ni borde byta namn med vårat lag, andas lite. Ni är ju så jävla uberseriösa så att man blir mörkrädd.
Vi spelar ju iallafall med målvakt vilket egentligen var enda anledningen till att ni kunde vända 0-2 till 3-2 så ni borde vara tacksamma.

Vi har många nya från match till match och låter alla spela forward, back och målvakt. Inte alltid det fungerar riktigt så bra så vad är det för fel med att lämmna målvakten när man möter ett lag som lever för NHL09 med väntande miljonkontrakt på andra sidan atlanten.

Vi spelar väl mest för att det är kul, sen att vi ligger ganska högt upp i rankingen är väl kul, men det är ju faktiskt inte alltför många seriösa lag, och framför allt inte i europa
  • 0
Citerar Ayane Is a Ninja:
Vi spelar väl mest för att det är kul, sen att vi ligger ganska högt upp i rankingen är väl kul, men det är ju faktiskt inte alltför många seriösa lag, och framför allt inte i europa

Vad är det som får dig att tro att vi är seriösare än alla andra. Är det för att vi är bra och som det verkar går till slutspel?
  • 0
Nåväl efter att ha avgjort matchen innan i förlängning fick man inte ngt gg, däremot efter att ha gjort några försvarsmisstag och 2 min efter en sådan förlust är man väl kanske mest frustrerad.

Vad jag vet så är det bara jag som skickar "gg" till folk efter matcher i vårat lag. Jag var dock inte med i den ni vann med 5-4 här om dagen. Förstår nu varför du uppfattade det som drygt... Personligen så tycker jag att det är viktigt att hålla en bra relation med andra svenska "toppklubbar", vi är ju trots allt inte så många...
Har även skickat ett "gg" till bla Finnish Washers (som vi också gillar att möta då dom är riktigt bra) efter att förlorat en jämn och välspelad match.
Lite klantigt av mig att göra det till er efter en vinst första gången kanske... My bad, sry!

Det förekom inga förolämpningar eller svordomar i ditt mess, nej.
  • 0
Citerar lunkentuss:
Lite klantigt av mig att göra det till er efter vinst första gången kanske... My bad, sry!

Ja du borde skämmas. Skicka God Game efter en match. Vad tänker du med egentligen.
Citerar Falkiniz:
Vad är det som får dig att tro att vi är seriösare än alla andra. Är det för att vi är bra och som det verkar går till slutspel?

Du är den seriösaste gamern någonsin alla kategorier, du har ju tom spelat i CoG på Call of Duty och spelat mot dig i flera år, så jag vet. Inget fel med det. Men självklart, den dagen ni spelar med en männsklig målvakt så droppar vi den självklart inte
  • 0
Citerar cHIIMERa:
korrigering på dig där också , han stack tillsammans med målis i ck inte ens se på reprissamband med att vi gör 3-2 , vi fien *bu...hu* , förövrigt så har jag hört att ni kastar ut er målvakt om han släpper in 2-3 stycken , ganska dålig stil då ni får en dromedarus målvakt på 2.01 som är datastyrd. fy skäms

Just den matchen var ganska konstig för vår del. Vi körde så vitt jag vet oprövad målvakt varav ni lyckas slänga in 2 skitmål. Borde ni inte förstå hur det känns för en målvakt i ett sådant skede? Klart som fan att han ska dra. Sedan var säkert er målis närmare 2 m han med ... så varför klaga på ett par centimeter? Är man en etablerad målskytt gör man mål på allt ändå, oavsett storlek. Och nej, inget vi satt i system att göra, ännu!

hmm.. antyds svordomar eller förolämpningar i det där inlägget? är rätt säker på att inget sådant förekom men om det gjorde det ber jag om ursäkt.
Citerar lunkentuss:
Vad jag vet så är det bara jag som skickar "gg" till folk efter matcher i vårat lag. Jag var dock inte med i den ni vann med 5-4 här om dagen. Förstår nu varför du uppfattade det som drygt...

Vilken diskussion.

Citerar Falkiniz:

För mig att du har jäkligt mycket gamer score. Men oavsett nej, ni är inte seriösare än någon annan. Ni kan spela och gör det jävligt bra. Som det är nu är ni faktiskt det klart bästa laget i åtminstone Sverige. Tycker jag iaf!
  • 0
Citerar White Obama:
Vilken diskussion.

gg!
  • 0
Big news ...

Nu jävlar ska vi ta och visa er hur hockey ska spelas. Aldrig mer ska Gamereactor, Northern Stars, Peplis "Gang" eller annat lag ro på oss. Jag har en liten ide om hur vi ska växa en nivå till, och det handlar inte om fusk - utan bara om ren och skär taktik som mitt snille just kommit på. Den som lever får se

GG
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att komma in på vårt nya forum? Är sidan nere eller är det datanissarna på jobbet som tycker att jag spenderat för mycke tid där inne?
  • 0
Jag kommer inte heller in där just nu.
  • 0
Citerar White Obama:
Citerar lunkentuss:
Vad jag vet så är det bara jag som skickar "gg" till folk efter matcher i vårat lag. Jag var dock inte med i den ni vann med 5-4 här om dagen. Förstår nu varför du uppfattade det som drygt...

Vilken diskussion.

Ja, det blev sannerligen en höna av en fjäder..

Citerar Falkiniz:

Tja Falken, ser fram emot en VT3-match snarast, vi spelar ju bara för att det är kul, eller hur...
  • 0
Citerar White Obama:
Peplis "Gang"

rätta mig om jag har fel , men gick inte dom under jord sekunden det blev känt att 99 attributare kommer tas åtgärder mot.. "hmmmmm "
  • 0
Citerar cHIIMERa:
har jag hört att ni kastar ut er målvakt om han släpper in 2-3 stycken , ganska dålig stil då ni får en dromedarus målvakt på 2.01 som är datastyrd. fy skäms

Vad härligt med alla dessa rykten. På tal om det så läste jag precis på Swedishtigers forum att ni droppade direkt när ni hamnade i underläge mot dom. Och du gnäller på att vi lämmnar våran målvakt med fyra minuter kvar av den tredje perioden
  • 0
Vad härligt med alla dessa rykten. På tal om det så läste jag precis på Swedishtigers forum att ni droppade direkt när ni hamnade i underläge mot dom. Och du gnäller på att vi lämmnar våran målvakt med fyra minuter kvar av den tredje perioden

Det var värst vad alla vrider på sanningen för att hamna på plus mot oss, du säger att det är svårt att täcka slagskott framför mål när backen droppat.. å då ni "tappar" har ni släppt in matchens samtliga mål.. bra jobb, sen att kalla oss geeks, hur definerar man en nörd? per match spelad? för där sopar ju ditt lag mattan med oss. för att vi lackar när vi förlorar mot ett lag som är sämre än oss? hade inte du det? bara för att man har ett sinne för spelet behöver du inte komma med sånt, vi är inte mer seriösa än er.
och vad det gäller swedish tigers så har jag noll respekt för dom. vi gör 2-0 innan 5 min passerat, dom sticker.. och efter det lämnar dom 100 gånger när vi matchas mot dom och säger att vi fuskar. var ett rent nöje att sticka bara för å ge tillbaka lite. puss
  • 0
Citerar cHIIMERa:
du säger att det är svårt att täcka slagskott framför mål när backen droppat.. å då ni "tappar" har ni släppt in matchens samtliga mål

Vadå det var ju på den kanten som backen försvann som ni gjorde 3-2 målet, men sak samma. Jag tycker båda lagen gjorde en helt okej match, men det faktum att vi hade två B- forwards som spelar väldigt sällan så är det svårt att spela mot ett ett lag vars främsta vapen är defensiven. Ni verkar ju inte heller vara specielt sugna på att möta lag som har en chans att vinna över er då ni backar 9 gånger av tio som vi hittar match mot er. Vi Europer borde ha en egen division tycker jag för man möter ju aldrig något av de bättre lagen
  • 0
Ni verkar ju inte heller vara specielt sugna på att möta lag som har en chans att vinna över er då ni backar 9 gånger av tio som vi hittar match mot er

Vi väljer våra motståndare och är vi bara tre spelare undviker vi gärna att möta ett helt lag vilket jag tycker snarare är att vara smart än att vara feg vilket du verkar vilja få det till. Du vill självklart få det till att vi är rädda för er, vilket vi kan klargöra här och nu att vi verkligen inte är.

"
Du är den seriösaste gamern någonsin alla kategorier, du har ju tom spelat i CoG på Call of Duty och spelat mot dig i flera år, så jag vet. Inget fel med det. Men självklart, den dagen ni spelar med en männsklig målvakt så droppar vi den självklart inte

Vad har det att göra med NHL och våra väntande miljonkontrakt? Att jag spelade CoD4 med CoG lite halvseriöst i typ två månader säger ju ingenting.
  • 0
Härligt att ni för disskussioner om COD4, nördar och väntande miljonkontrakt i GR:s lagtråd - måste vara uppskattat !
Deathawaits existerar inte längre!
  • 0
  • Missing Avatar
  • bait
Hmm förmodar att jag skriver i rätt tråd nu..

Men jag och en till söker eventuellt ett nytt lag. Anledningen till att vi då letar ny klubb är för att det inte händer något i den vi är med i för tillfället, det är ingen aktivitet alls. Känns totalt meningslöst att vara med då, när det max är en själv och en till inne.

Ja, vad ska man då ta upp. Själv så är jag en allround kille, så spelar på den position som det behövs, utom målvakt eventuellt. Föredrar nog att få spela som vänsterforward eller center. Men vilket som egentligen...

Den andra killen (Bonie) är en stabil back som är väldigt duktig i både offensiven och defensiven. En rätt tacklingssäker kille, med ett ruskigt tungt slagsskott.

Egentligen, så kan ni som vill veta mer om oss, antingen maila oss på Live. Eller snacka med carlbrant

*edit

ni kan få lite stats med:
bait: SM:770 M: 566 A: 526 :+/-: 379
bonie: SM: 327 M: 150 A: 231 +/-: 168
  • 0
Citerar Deathawaits:
Härligt att ni för disskussioner om COD4, nördar och väntande miljonkontrakt i GR:s lagtråd - måste vara uppskattat !

Håller med, en aning genant faktiskt.
  • 0
Bait// Du och Bonie kan adda mig över live gt: Marwin74 jag ska kolla av lite med Carlbrant så ska vi se vad vi kan ordna.
  • 0
Citerar cHIIMERa:
...och vad det gäller swedish tigers så har jag noll respekt för dom. vi gör 2-0 innan 5 min passerat, dom sticker.. och efter det lämnar dom 100 gånger när vi matchas mot dom och säger att vi fuskar. var ett rent nöje att sticka bara för å ge tillbaka lite. puss

Helt rätt! Hatar sånna som sticker inom 5 min bara för att de tappar 1 mål eller 2. Så många gånger man tappat tidiga mål för att sedan täppa till å ta tillbaks det över resten av matchen. Men vissa har juh inge hjärta för sporten eller spelet. Tänk va tråkigt det skulle vara om man aldrig låg under bara för att man kunde hoppa ur så fort det hände!?

Jag spelar aldrig mer mot Swedish Tigers, om jag kan hjälpa det.
  • 0
Citerar Vanguard:
Jag spelar aldrig mer mot Swedish Tigers, om jag kan hjälpa det.

för att jag skrev det där? eller för att du faktiskt delar min åsikt om dom? :p
  • 0
För att jag delar de erfarenheter, som du/ni verkar ha om dem!
  • 0
Citerar Vanguard:
För att jag delar de erfarenheter, som du/ni verkar ha om dem!

All right, Beathead här igen, back och målis i Swedish Tigers. Som vanligt är vi anklagade för allsköns jävla skit, men det verkar ju vara rutin mellan svenska lag nu för tiden.

Personligen har jag aldrig nånsin varit med om att vi quittat bara för att vi släppt in ett mål - jag har aldrig heller nånsin hört från nån lagpolare att vi skulle ha gjort det heller. Jag lirar varje jävla kväll, ibland vinner vi, ibland får vi dyngspö, men aldrig, aldrig, aldrig har jag varit med om att vi quittat. Och det där jävla snacket om fusk förutsätter jag att vi för länge sen lagt bakom oss.

Vad gäller matchen mot Northern Stars så säger chiimera att de quittade för att vi quittade. Well, jag vet fan inte vem som började och jag bryr mig fan inte heller. Fortsätter vi så här så kommer vi att snacka mer skit än lira hockey. Som jag sagt tidigare så vill vi avgöra skiten på isen, och inte med en massa jävla skitsnack på forum.

Vi kör varje kväll, vi har åtminstone 5-8 pers online, och vi vill möta bra lag. Om vi är sju pers online och 3-manna-laget blir matchade mot några av er och ni har sex pers, så kanske vi bangar ur vid selection screen - men vad fan är konstigt med det? Vi bangar ALDRIG en match med lika många spelare, förutsatt att det inte är nåt jävla tvåmanna glitchlag. Och vi quittar DEFINITIVT inte, vare sig det är inom 5 minuter eller om vi får dyngspö.

Ni kan ju fråga Gamereactor, vi mötte dem ikväll med tre pers och fick spö med 5-2. Inte fan bangade vi ur innan, inte fan bangade vi ur under matchen. Inte fan är det kul att få spö mot ett tight sexmannalag när man är tre. Men vi väntar på revansch imorgon, förhoppningsvis är vi inte sju online då som idag, utan sex.

Puss.
/B
  • 0
Citerar beathead:
Ni kan ju fråga Gamereactor, vi mötte dem ikväll med tre pers och fick spö med 5-2. Inte fan bangade vi ur innan, inte fan bangade vi ur under matchen. Inte fan är det kul att få spö mot ett tight sexmannalag när man är tre. Men vi väntar på revansch imorgon, förhoppningsvis är vi inte sju online då som idag, utan sex.

Ja inte var det ngn i ST som hade glitchat i den matchen iaf.
Jag ska snacka med dom andra ang. det, så ska ni nog få eran revansch inom kort.

Tillagt 2009-01-16 03:41:
Hörde att några i Northern Stars har försökt att värva en av våra backar... Får man fråga vad det var i hans spel som imponerade så på er att ni ville värva honom, efter att ha sett/mött honom i EN match!?

Skulle vilja förbättra mitt eget backspel, så det här skulle vara ovärdelig information för mig! Jag menar, lyckas man imponera på ett top10 lag i div 1 så mkt på EN match, då måste jag f**n också försöka börja spela så...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!