Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Guild Wars 2


Citerar Alex09:
Det tror jag inte, då kommer då att förlora massor av spelare som inte vill gå över till GW 2.......

Kommer inte ihåg vart jag läste det (antagligen i någon intervju) då sa dom att dom skulle stänga ner servrarna, vilket ioförsig är ganska självklart.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Kommer inte ihåg vart jag läste det (antagligen i någon intervju) då sa dom att dom skulle stänga ner servrarna, vilket ioförsig är ganska självklart.


Det jag har hört är att första Guild Wars fortfarande ska vara aktivt en bra bit in på Gw2. De två spelen kommer trots allt vara länkade genom HoM och andra mysiga saker så det skulle förvåna mig stort om de stängde ner servrarna till första.
The Sun is purple. 3D dimensions. I am for mental extensions.
  • 0
Synd det ni säger, då jag inte hade tankar att lägga ner spelandet av Gw 1 bara för att 2 kommer ut..... men det verkar ju ganska logist
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Nä, men dom lär stänga GW serverar efter något år när 2an kommit ut.

Citerar Mr Fizhman:
Kommer inte ihåg vart jag läste det (antagligen i någon intervju) då sa dom att dom skulle stänga ner servrarna, vilket ioförsig är ganska självklart.

Vad är det du pratar om?

Citerar Interview with ArenaNet's founders:
GG: You've already announced that Guild Wars 1 will still be actively supported by its own team when the successor has been released. But there will come the time, when, after all, Guild Wars 1 will be over.

Jeff Strain: Our goal is to make Guild Wars 2 so phenomenally cool that no one will even consider not to play it! If we succeed in that, then we expect the vast majority of players is going to play Guild Wars 2. However, some will be willing to continue GW1. And as long as there are people who play Guild Wars 1, we will keep that game going. We're not going to shut down servers and kick thousands of people out! There may come a time where we will not keep adding new content to GW1, though.

GG: So the last 5.000 players will still be running around in GW1 in 2050.

Jeff Strain: If they want to play it, we'll keep the servers running.




De kommer inte stänga ner Guild Wars 1 servrarna förrän det är helt tomt.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
De kommer inte stänga ner Guild Wars 1 servrarna förrän det är helt tomt.


Ooohhh TUR !!!!!

Tillagt 2009-01-24 09:48:
Citerar Arrolito:
Jeff Strain: If they want to play it, we'll keep the servers running.


jag gillar redan han
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Ska lätt köpa detta.
Jag vill måla mig grön och hoppa omkring med en knöl i byxorna och kalla mig "The Incredible Bulk".
  • 0
Jag har inga goda nyheter för GW fans som längtar efter 2:an...

Enligt denna sida så verkar GW2 komma ut 2010 eller 2011. Låter inte alls bra. Ingen verkar veta anledningen. Förövrigt kom dessa nyheter kom ut den 15:e Februari.



Detta skrevs även den 16:e Februari i GW's egna hemsida:

Citerar guildwars.com:
To our fans,

There have been some published rumors over the past few days about Guild Wars 2 delays, and I'm writing you today to set the record straight.

You've all seen announcements about restructuring at NCsoft West, and it's natural to wonder whether that restructuring impacts ArenaNet's Guild Wars 2 development. In fact, the reason NCsoft West is restructuring itself is so that the company can put all of its focus into its top-tier games like Guild Wars 2. Our team continues to grow, and has the strong support and financial backing we need to achieve our goal of making Guild Wars 2 the best online role-playing game ever created.

On Friday, NCsoft released investor materials that showed a very broad release window for Guild Wars 2, with the explanation that release timing is still "to be announced." ArenaNet has never given a release date for Guild Wars 2 other than "when it's done." NCsoft's investor materials are a reflection of that philosophy.

I know some fans had hoped for a smaller gap between the launch of Guild Wars: Eye of the North and the start of beta testing for Guild Wars 2, but we communicated last summer that it would be some time before we could commit to any beta or launch dates. Guild Wars 2 is a large and ambitious game, and we're going to take the time to do it right.

I'm immensely proud of what our team has accomplished and continues to accomplish with the development of Guild Wars 2. We'll have a lot more to say when we're closer to release. Until then, we thank you for your continued interest and ask you to stay tuned.



Mike O'Brien




Detta är de enda nyheterna vi fått hittills om GW2.
Så man kan ej vara säker ifall spelet kommer 2010/2011 eller tidigare. Som Mike O'Brien sade, "ArenaNet has never given a release date for Guild Wars 2 other than "when it's done"."
Så det är bara att vänta och hoppas att de blir klara så tidigt som möjligt och kan leverera ett grymt spel.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
2010/2011 eller tidigare


Gick det inte nåt snack om att det skulle komma i slutet av 09 eller i början av 2010?
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar grodahn:
Citerar Arrolito:
2010/2011 eller tidigare


Gick det inte nåt snack om att det skulle komma i slutet av 09 eller i början av 2010?

Jo.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Det hörde jag oxå Jag som såg fram imot det
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Alex09:
Det hörde jag oxå Jag som såg fram imot det

Jag ser fram imot det.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar grodahn:
Gick det inte nåt snack om att det skulle komma i slutet av 09 eller i början av 2010?

Mjo, men tydligen så har de skjutit upp det (Enligt NCSoft dock). Men ArenaNet har själv sagt att det kommer då det är klart. Så vi kommer nog knappast få ett exakt datum, eller år för den delen, av ArenaNet. Vi vår väl helt enkelt bara vänta och spela annat tills vi får veta att Guild Wars 2 är klart.
I'm too old to die young now.
  • 0
Det är bara bra att GW2 tar längre... för då blir det säkert bättre, BTW det har cirkulerat massa nya GW2 concept art grejer som e rätt så coola.
  • 0
"Så man kan ej vara säker ifall spelet kommer 2010/2011 eller tidigare."

Jag hade väl egentligen aldrig väntat mig något annat... Inte sedan det blev försenat första gången. Sedan så släpps väl Aion nu under 2009? De vill nog lämna ett litet utrymme mellan de två släppen, så att de inte konkurrerar om spelare i uppstartningsfaserna.
  • 0
Citerar unknown:
BTW det har cirkulerat massa nya GW2 concept art grejer som e rätt så coola.

Jasså?
Länk?


Citerar Solid Worm:
Jag hade väl egentligen aldrig väntat mig något annat... Inte sedan det blev försenat första gången. Sedan så släpps väl Aion nu under 2009? De vill nog lämna ett litet utrymme mellan de två släppen, så att de inte konkurrerar om spelare i uppstartningsfaserna.

Jag hade hoppats på en release nu under 2009... Är verkligen sugen på att spela GW2. Men iofs, kommer det lite senare är det aningen positivt. Jag har en chans att fixa fler titlar till mina karaktärer, haha.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Solid Worm:
"Så man kan ej vara säker ifall spelet kommer 2010/2011 eller tidigare."

Jag hade väl egentligen aldrig väntat mig något annat... Inte sedan det blev försenat första gången. Sedan så släpps väl Aion nu under 2009? De vill nog lämna ett litet utrymme mellan de två släppen, så att de inte konkurrerar om spelare i uppstartningsfaserna.


jepp aion ska släppas nu under 09, dok vänatr ju alla gw fans efter GW2 så tycker dom borde dra på ett kol ändå.
Det finns ingenting som inte är någonting.
  • 0
Citerar Dverg:
jepp aion ska släppas nu under 09, dok vänatr ju alla gw fans efter GW2 så tycker dom borde dra på ett kol ändå.


njaaaaa. Tror nog du har fel där.
  • 0
Citerar Dverg:
jepp aion ska släppas nu under 09, dok vänatr ju alla gw fans efter GW2 så tycker dom borde dra på ett kol ändå.


Grejen med Guild Wars 2 är just det att de tar den tid de behöver.
De vill inte stressa fram någon produkt, vare sig fansen väntar eller ej.
Trots allt så ser vi väl alla hellre ett bra spel lite senare, än en buggfest imorgon?
  • 0
Fy fan vad sweet! Har första spelet, men spelar inte ofta. Är ingen MMO-spelare percis men vill gärna ha ett bra MMORPG.

Nu när det är gratis OCH helt öppet likt WOW så kommer jag självklart sälja mitt GW och köpa detta. Sen ser det helt awsome ut i trailern. Ser ut att vara nått jag verkligen vill se i ett MMORPG!

Får gärna komma 2012 för mig, har för mycket spel att köpa ändå.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Spelade guild wars ett tag och jag gillade det mesta ink. grafiken
Men jag störde mig på att det bara var online spel i städerna , och att man inte kunde hoppa och sånna småsaker

Och det nya quest-systemet verkar RIKTIGT Lovande precis vad som behövs !
  • 0
Förresten nån som vet hur man signar upp för betan ?
  • 0
Finns väl inte någon beta att signa upp på...

ännu...
"When you don't do it, you'll regret it. When you do it you won't regret it"
  • 0
Hypad som ett as till detta spel.
In another world, in another life.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!