Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Guild Wars 2


Citerar Humanisten:
Attans, jag tog Underworld för att dom jag kände körde det

Jaja, har väl helt enkelt köpt mig ett väldigt plottrigt singelplayerspel helt enkelt.


Det är gratis att byta server var 24 timme.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Kazeus:
Det är gratis att byta server var 24 timme.


Inte enligt Wikin:

"Can I change servers?
Yes. You can change your home world. There will be a limit of one such transfer every seven days per account; each transfer will cost 1,800 gems. After a transfer, all existing and future characters on your account will play in the new world."
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Bara jag som upplever att spelet blir mer trasigt för varje dag som går?

Till en början så funkade allt bra. Men någon enstaka gång så fann man något buggat event. No big deal. Men nu finner jag buggar varje dag. Straits of Devestation är helt trasigt. I princip alla events står stilla eller går inte att klara pga buggar.

Försöker klara mina storyquest, (norn, guardian, vigil). Men så kommer jag till uppdraget "tower down" där man bland annat ska förstöra tre torn. Efter det tredje tornet händer ingenting. Har läst att det ska spelas en cutscene, men det händer ju som sagt inget alls. Körde questet 3-4 ggr. Så där är jag fast.

Tänkte testa spela med en vän, går ju lite fortare, men nu kan han inte joina det questet. Har ju funkat perfekt innan.

Sedan titt som tätt så försvinner mina party-medlemmars porträtt, blir svarta rutor, då kan jag även inte se den där blåa pricken på mini-mapen. De kan heller inte se när jag pingar eller ritar på kartan.

Så det är ju jäkligt trist att det är såhär och varit så i flera dagar nu. Är nybliven level 80 men har inte ens sett Orr då jag inte kan komma dit pga buggar, och som sagt, inte kan jag klara min story heller.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Ren allmän undran, hur kan du inte komma till orr? Personligen är jag lvl 75 och har haft exakt motsatta erfarenheten, många buggar när spelet släpptes och det har bara blivit bättre nu. Var länge sedan jag stötte på någon bugg, framförallt party har jag aldrig problem med (värt att nämna är att du inte ser porträtt om ni inte är i samma område/overflow och inte heller kan du rita etc om ni inte är i samma) och då är jag med i party så gott som hela tiden.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Kazeus et är gratis att byta server var 24 timme.

Inte enligt Wikin:

"Can I change servers?
Yes. You can change your home world. There will be a limit of one such transfer every seven days per account; each transfer will cost 1,800 gems. After a transfer, all existing and future characters on your account will play in the new world."


https://forum-en.guildwars2.com/forum/info/news/Free-World-Tran
sfers-Limited-to-Once-Every-24-Hours


Aldrig lita på wikin, har inte din lärare lärt dig det?

Citerar ICApåse:
Bara jag som upplever att spelet blir mer trasigt för varje dag som går?

Till en början så funkade allt bra. Men någon enstaka gång så fann man något buggat event. No big deal. Men nu finner jag buggar varje dag. Straits of Devestation är helt trasigt. I princip alla events står stilla eller går inte att klara pga buggar.

Försöker klara mina storyquest, (norn, guardian, vigil). Men så kommer jag till uppdraget "tower down" där man bland annat ska förstöra tre torn. Efter det tredje tornet händer ingenting. Har läst att det ska spelas en cutscene, men det händer ju som sagt inget alls. Körde questet 3-4 ggr. Så där är jag fast.

Tänkte testa spela med en vän, går ju lite fortare, men nu kan han inte joina det questet. Har ju funkat perfekt innan.

Sedan titt som tätt så försvinner mina party-medlemmars porträtt, blir svarta rutor, då kan jag även inte se den där blåa pricken på mini-mapen. De kan heller inte se när jag pingar eller ritar på kartan.

Så det är ju jäkligt trist att det är såhär och varit så i flera dagar nu. Är nybliven level 80 men har inte ens sett Orr då jag inte kan komma dit pga buggar, och som sagt, inte kan jag klara min story heller.


Yes, stöter på buggar hela tiden. Fastnat på en del ställen och de flesta verkar ha buggade storyuppdrag, men det är inte så farligt. JAg körde inte från start så jag har inget att jämföra med.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Axelorio:
Ren allmän undran, hur kan du inte komma till orr? Personligen är jag lvl 75 och har haft exakt motsatta erfarenheten, många buggar när spelet släpptes och det har bara blivit bättre nu. Var länge sedan jag stötte på någon bugg, framförallt party har jag aldrig problem med (värt att nämna är att du inte ser porträtt om ni inte är i samma område/overflow och inte heller kan du rita etc om ni inte är i samma) och då är jag med i party så gott som hela tiden.


Om jag förstått rätt så måste man kontrollera vissa områden, som görs via events, som börjar på Straits of Devestation? Kan ha fel dock. Men där går det inte att progressa eftersom INGET i stratis of devestation fungerar. I princip alla events har fastnat. Och jag vet att man inte ser varandras porträtt eller kan rita om man inte är på samma ställe. Saken är dock att jag och min vän stod bredvid varandra, ändå gick det inte.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Spelar ni på "Underworld" och inte har någon guild, så kan jag rekommendera er om att ansöka till Touch of Darkness. Inte särskilt stor än, men väldigt seriöst driven. Alla typer utav spelare är välkomna, så länge man är någorlunda aktiv i sitt spelande.
  • 0
Varför får vi inte välja vilken FOV vi vill ha?
  • 0
Ööh. Mitt lösenord funkar inte, troligtvis har jag blivit hackad. Men när jag klickar på forgot password är den inte tillgänligt. Någon som kan hjälpa mig
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit. Wisdom is not putting a tomato in a fruit salad.
  • 0
Jag är jävligt sämst på MMOn. Inte för att jag är dålig på att spela dem, jag är bara jävligt dålig på att fortsätta spela skiten. Beställde ändå Guild Wars 2. Tror ni jag kommer orka mig igenom allt till level 80? Och jag skojar inte när jag säger att jag spelat det mesta.

The Old Republic
World of WarCraft
Ultima Online
Everquest II
Star Trek Online
DC Universe Online


osvosvosv. Irriterande.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Det är väldigt bra flow i Guild Wars levlande, bättre än något annat MMORPG jag lirat och jag har precis som du lirat det mesta. Du kan springa runt och göra vad fan du vill och ändå levla i en relativt stadig takt.
  • 0
GW2 har inget end game. Det går aldrig segt att levla, det är mer procentuellt hur mycket exp man får efter saker(beroendes på sin level). Av det jag har erfarit hittills är att GW2 inte är ditt typiska mmorpg, alla kör utifrån samma förutsättningar, ingen kan grinda iväg till starkare saker, du behöver inte prata med folk för quests, du gör dem bara och om du vill levla genom att kolla på omgivningen kan du göra det också. Det finns mycket att göra men man kan inte ta del utav något speciellt end game. Just nu känns det som att det kommer att hålla ett litet tag, beroende på vad man är ute efter, men det kan ju såklart ändras.
A million light reflections pass over me
  • 0
Jäklar vad bra Arena net's support var, löst mitt problem på bara någon timme.
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit. Wisdom is not putting a tomato in a fruit salad.
  • 0
Citerar Insider:
Jäklar vad bra Arena net's support var, löst mitt problem på bara någon timme.

Den är helt fantastisk!
  • 0
  • Voom
  • Voom
Köpte GW2 igår. Har inte hunnit spela så himla mycket än men så här långt är jag faktiskt ganska besviken. Inte alls lika bra som jag fått höra och som jag trodde. Tycker att stridssystemet är väldigt rörigt, galet svårt att försöka välja ett specifikt mål i en röra av 5-6 fiender.
Som ranger vill jag anfalla på avstånd men räckvidden är så otroligt kort så jag får bara iväg ett eller två skott innan fienden hunnit fram till mig.

Styrsystemet är inte särskilt bra det heller.

Men men, det kanske tar sig med tiden. Nu när jag har köpt det så måste jag ju spela igenom det
  • 0
Citerar Voom:
Som ranger vill jag anfalla på avstånd men räckvidden är så otroligt kort så jag får bara iväg ett eller två skott innan fienden hunnit fram till mig.


Blir bättre när du skaffat en longbow... Och ett bra pet som får fienden att stanna upp.
I changed by not changing at all
  • 0
Citerar Kazeus:
GW2 har inget end game.


Wait what? Finns det inga 80-exklusiva raider eller någonting?
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
dubbelpost
  • 0
Citerar Axxorz:
Wait what? Finns det inga 80-exklusiva raider eller någonting?

ArenaNet har poängterat att man inte ska behöva vänta till level 80 för att uppleva spelet. End game handlar väl mycket om PvP? Dessutom finns det ju olika gear sets att samla ihop till genom att göra dungeons.

Några typiska "raids" finns det inte, man kan max vara 5 personer i en dungeon. Dock blir World/Dynamic Events coolare (och svårare) ju högre level man är och då kan man såklart vara mååånga fler än 5.

Här är en artikel om GW2:s end game.
  • 0
GW2 är ju mer PvP-inriktat, då ArenaNet har som mål att göra det till en e-sport.
Alla balanseras ju med PvP i åtanke, ett ranking-system är på g och snart så nalkas ju custom games så att folk kan arrangera riktiga turneringar, då lär det kicka igång på riktigt.

Gillar man PvE så bör man nog ta sig en titt på det där spelet med pandor.
  • 0
Citerar Wrench:
GW2 är ju mer PvP-inriktat, då ArenaNet har som mål att göra det till en e-sport.
Alla balanseras ju med PvP i åtanke, ett ranking-system är på g och snart så nalkas ju custom games så att folk kan arrangera riktiga turneringar, då lär det kicka igång på riktigt.

Gillar man PvE så bör man nog ta sig en titt på det där spelet med pandor.


Personligen tycker jag både PvE o PvP är riktigt nice, om man bortser från att det inte finns något riktigt endgame förutom att grinda dungeons

Citerar marsson:
Har brutala problem med min player story är level 11 och uppdraget jag är på (Breaking the Blade) får mig att slita mitt hår i frustration.
Jag är en level 11 Elementalist, och har köpt det bästa gearet som finns för min level i trading house, men ändå får jag STORSTRYK av Doc Howler när hon attackerar mig i tavernan D: har försökt ett tiotal gånger men jag dör alltid när hon har ca 1/5 av sitt liv kvar.


Ta o kör igenom det med en kompis så lär det nog bli lättare
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!