Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

AC Valhalla - för buggigt?


Hej kära forumiter. Någon av er som har PS5-versionen av Assassin's Creed Valhalla? Har det oöppnat och tänkte spräcka plasten ikväll, ge spelet en chans. Men en vän till mig avråder från att spela det. Han varnar mig att det är så pass buggigt att det knappt är spelbart.

Bör jag oroa mig, eller är varningen överdriven? Eller var spelet kanske jättebuggigt först, men att de värsta problemen är patchade? Mina tre andra spel - Cold War, Godfall och Sackboy - har alla problem, både plötsliga krascher och diverse buggar i spelen. Jag får känslan av att alla PS5-releasespel har problem med buggar...

Bör jag kanske lämna tillbaka AC Valhalla medan jag kan, eller är spelet patchat och spelbart nu?

Tacksam för alla tips som jag kan få. Tack på förhand.
  • 0
Nu kanske det är fel att jag svarar, eftersom jag kör Xbox Series X, men där funkar spelet riktigt bra. Visst ngr fel och brister finns men absolut inte så att det skulle bli ospelbart eller problematiskt att spela.
TheWornOutMan
  • 0
Det är klart spelbart och de kommer att fortsätta patcha spelet eftersom. Watch Dogs Legion däremot skulle jag avvakta med, då det har ganska stora buggar. Särskilt på Xbox där man tappat sparfiler mitt i allt.
  • 0
Spelar på Series X och där fungerar det väldigt bra, men jag fastnade på en stege, karaktären började skaka kraftigt och dog.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Oron om buggarna kommer från släppversionen till PlayStation 4/Xbox One som visade sig vara buggig. Jag chansade och påbörjade spelet trots allt, innan jag tittade till i denna tråd och läste era svar. Tack för svaren förresten.

70+ timmar in i spelet har jag stött på två mindre buggar. Alltså inga krascher eller något annat game breaking. De flesta buggar verkar dyka upp för många spelare, inte bara mig, och därför finns det ofta någon t.ex. Reddit-tråd om en specifik bugg. Buggarna verkar lösa sig genom att man startar om spelet eller laddar om sin sejv. Kanske är det därför som spelet har flera auto saves som man kan ladda, vilket är jättebra.

PS5-versionen är med andra ord inget att oroa sig för. Fullt spelbart (och för övrigt ett väldigt, väldigt bra spel kan jag tillägga), det var släppspelet som var buggigt men PS5/Xbox Series X-versionen verkar vara patchad och stabil.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!