Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Far Cry 3 Officiella Tråden


Är så jävla glad att geforce har uppdaterat sina kort så far cry 3 flyter på högsta inställningarna. Det ända jag klagar på om spelet nu är vattnet som inte är snyggt. Älskar att det är så härligt djurliv i spelet
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Älskar att det är så härligt djurliv i spelet


Eller hur, de känns levande. Speciellt när djur jagar djur. Känns dock liten stört att exempelvis en hund kan döda 2+ personer
  • 0
Kul, flyttade spelet från HDD:n till SSD:n och att flytta saven fungerade inte så nu är typ 8 timmar borta...
  • 0
Citerar Baxter:
Kul, flyttade spelet från HDD:n till SSD:n och att flytta saven fungerade inte så nu är typ 8 timmar borta...


Blir det mycket prestandaskillnad när man har det på en SSD?
  • 0
Citerar Aaandy:
Blir det mycket prestandaskillnad när man har det på en SSD?



Jag vet inte, avinstallerade det igen och installerar det på HDD:n, ser om det hjälper.

Yes, installerade det på HDD:n igen och kopierade in mina saves och nu funkar det igen. Hade verkligen inte pallat göra om allt.
  • 0
Detta spel är så underbart.. händer slump saker hela tiden.
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Eller hur! Jag är väldigt överraskad över hur mycket jag tycker om spelet.

De uppdraget jag pratade om tidigare, ganja stället - spruta eld HINT HINT är ett av årets bästa spelminnen. Jag blev så sjukt överraskad och började skratta.

Spelet har även en story som känns väldigt djup och det ska bli spännande att fortsätta den. Gillar även röken som man ser från olika camps. Påminner mig om serien Lost, säsong 1
  • 0
Spelet är riktigt bra nu när de uppdaterade spelet, men en sak som stör mig är vattnet. Hur lyckade de göra vattnet så jävla fult ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar Nizyo:
spruta eld HINT HINT


Hehe, fantastiskt uppdrag.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Aaandy:
Blir det mycket prestandaskillnad när man har det på en SSD?

Såvitt jag vet ökar bara läshastigheten, dvs du laddar spelet snabbare osv. Själva prestandan i sig bör inte påverkas ?
  • 0
Citerar Bugbear:
Såvitt jag vet ökar bara läshastigheten, dvs du laddar spelet snabbare osv. Själva prestandan i sig bör inte påverkas ?


För mig är det en positiv prestandaskillnad om spelet i fråga laddar snabbare. Frågan bör kanske ställas på ett sådant sätt att jag istället undrar om det är många och långa laddningstider i spelet?
  • 0
Helvete! Höll på att snickra på min bana, glömde att spara och då frös skiten >.< Hade gjort massvis
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Det är därför man sparar var 5:e minut i princip ^^
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Citerar Aaandy:
För mig är det en positiv prestandaskillnad om spelet i fråga laddar snabbare. Frågan bör kanske ställas på ett sådant sätt att jag istället undrar om det är många och långa laddningstider i spelet?


Det är inte särskilt många, men de är ganska långa, förstör en del när det varit mellansekvens och man sedan får vänta i 1 minut på att börja igen.
  • 0
  • X
  • X
Citerar TheYellowHero:
1. Någon annan än neostar som upplever att det är uselt optimerat till PC?

2. Hur många FPS får ni med hyfsade datorer?

3. Hur är långa är laddningstiderna?


Med mitt 6950 flyter det sådär på medel, visserligen har jag en Core 2 Duo som flaskhalsar men det är första spelet som jag upplever så här stora problem med bortsett från GTA IV.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Baxter:
Citerar Aaandy:För mig är det en positiv prestandaskillnad om spelet i fråga laddar snabbare. Frågan bör kanske ställas på ett sådant sätt att jag istället undrar om det är många och långa laddningstider i spelet?

Det är inte särskilt många, men de är ganska långa, förstör en del när det varit mellansekvens och man sedan får vänta i 1 minut på att börja igen.


Nu har jag i sig inte kört överdrivet mycket SP (hållt mig till stora delar Map editor och MP) men personligen har jag inte märkt av så långa laddningstider. Jag brukar som oftast som MAX ha 30 sek laddningar, om de är längre så börjar jag undra om något är fel. Vilket det kan bli i MP ibland då laddningstiden tar extremt lång tid då det är något fel på servern eller något (då matchen inte börjat när man väl kommer in)

Då har jag dessutom ATI 6870 och i5-2500K

Det tog mig 14sek att starta SP från menyn f.ö
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
Fan vad härligt det är att i hög fart slira mellan träden på en alldeles för liten väg medan en lugn och behaglig Hawaii-låt spelas på radion.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Fan vad härligt det är att i hög fart slira mellan träden på en alldeles för liten väg medan en lugn och behaglig Hawaii-låt spelas på radion.


Gillar att köra bil i spelet. Precis som du skriver ligger det en kaotisk men samtidigt lugn känsla över det.
hånobing
  • 0
Hittade precis ett suspekt litet paket från CDON i brevlådan. Vad kan det vara?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Vad kan det vara?


Halo 4!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Halo 4!


Neeeej!
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Axelorio:
Nu har jag i sig inte kört överdrivet mycket SP (hållt mig till stora delar Map editor och MP) men personligen har jag inte märkt av så långa laddningstider. Jag brukar som oftast som MAX ha 30 sek laddningar, om de är längre så börjar jag undra om något är fel. Vilket det kan bli i MP ibland då laddningstiden tar extremt lång tid då det är något fel på servern eller något (då matchen inte börjat när man väl kommer in)

Då har jag dessutom ATI 6870 och i5-2500K

Det tog mig 14sek att starta SP från menyn f.ö


Som sagt, det är inte mycket men tillräckligt för att störa.

Citerar Valerin:
Gillar att köra bil i spelet. Precis som du skriver ligger det en kaotisk men samtidigt lugn känsla över det.


Är nog det jag tycker är sämst med spelet, även fast att fysiken är bättre än Need For speed MW.
  • 0
Håller på att installera och uppdatera det nu. Förhoppningsvis är det färdigt när jag kommer hem ikväll.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Någon som vet ett bra ställe att hitta björnar på? Behöver till crafting.
Glory to Arstotzka!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!