Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Demon's Souls


Citerar Danny 217:
Citerar Siegfried:Även om man har lite liv och så man kan dö av ett slag och inte kan loada från ett bra ställe? Hatar spel med sånt sparsystem.
Det har faktiskt aldrig hänt mig. Man slutar oftast inte spela när man är i strid. Själv så reser jag alltid tillbaka till The Nexus innan jag slutar spela


det är ofta rätt dumt om du vill göra alla WT events!!
tex om du har pure black o dödar black phantom NPS måste du hitta o döda primeval demon innan du tar dig till nexus. Annars blir världen vit och primeval demon är borta och du missar bra sak.
  • 0
Hepp!! Hade missat att det redan fanns en tråd om DS. Klantigt av mig
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Är det Ostrava du menar? Med risk för att inte dra en spoiler så kan jag ta det via pm
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Var den "gyllene" soldaten" jag tänkte på. Om det är Ostrava så finns det några alternativ..
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
jag har den importerade versionen, och har haft det väldigt länge. så jag ville bli av med det för 2för1 inbytes kanpanjen i gamestop, men dom tar inte emot den importerade versionen tills spelet släpps i Sverige. lite trök men men, va kan man göra
  • 0
Citerar marsson:
Jag sprang upp på murarna och rensade bort alla pilbågsskyttar men han tog mig på en attack ändå med sin sköld. Jag vet dock att man ska ge sig på hans fötter men jag hann aldrig komma så långt.


Det är här Demon's Souls smutsiga och enkla genialitet visar upp sig. Det finns inget nödvändigt korrekt sätt att fälla riddaren på. Det gäller att tänka utanför den mest uppenbara mallen.

Du kan mycket riktigt lösa den här då svåra situationen med traditionell - och i det här spelet patetisk - svärdsvingarheder, men du kan också använda finurlig och insiktsfull opportunism och fälla den då stackars jätteriddaren utan att han lyckas komma i närheten av dig.

Demon's Souls handlar om att överleva i en värld där alla vill döda dig. En värld där de flesta är större och betydligt farligare. Det finns inga hedersfulla kamper, här skall alla dolkar som kan stickas i ovetande ryggar göras så och vill du komma någon vart med finess gäller det att begripa sig på hela arsenalen och olika taktikers möjligheter att på bästa - och framförallt enklast - sätt döda den som vill döda dig.

Demon's Souls är således det första spelet som verkligen begriper sig på att konsten att döda alltid är helt utan heder och down and dirty därför det enda vettiga sättet att komma vidare när en hel jävla dimension vill se dig upphöra så snabbt som möjligt.
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
http://demonssouls.wikidot.com/armor-sets
Citerar marsson:
hitta/köpa ny armor



Det finns att få tag på till och från. Men det är inte lika spritt som i många andra spel. Kolla länken så beskriver den olika rustningar, delar samt position. Annars om du ska köpa eller reparera rustning, vapen etc. så är det möjligt i Nexus.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Detta är verkligen ett unikt spel. Ett av de allra bästa PS3-spelen. Det jag tycker är det allra bästa med det är den fantastiska mörka atmosfären. Att få vältra sig i hopplöshet och isolering; vad kan vara bättre

Spelet är oförlåtande men rättvist. Man måste ingå ett äktenskap med det och lära sig att spela. Detta kan ta tid, men är helt klart värt det. Utan detta skulle atmosfären, känslan av att ha åstadkommit något, spänningen, mer eller mindre försvinna.
Detta innebär också indirekt, imo, att du får en upplevelse som sätter sig mer på djupet då du tvingas att lägga ner tid och möda.
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar marsson:
Rekommenderas varmt till de som vet med sig att de har tålamodet som krävs.


Då tror jag att jag hoppar spelet. Att behöva ha tålamod i spel är absolut ingenting för mig.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Snart dags för N++
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Ja, det var rejält med smisk som vi fick av Tower Knight. Men Flamelurkern lyckades man med ensam.. Det är ett sant mysterium, men iofs fegade jag bakom ett skydd o kastade Soul Ray på honom.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Bossarna i N++ verkar vara dem som blivit radikalt tuffare. Ger och klarar mer skada. Nu är det dock tur att man har rätt skapligt hög level (just nu 146 i mitt fall) och bra vapen. Bågen har visat sig vara riktigt värdefull om man vill slippa att slita av sig allt hår i frustration.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Tycker att bossarna e väldigt lätta, har klarat phalax, tower knight, armor spider och penetrator på första försöket. Eller så e jag ass grym men vet inte
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
Vilken banna?
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
Citerar The Game Master:
Vilken banna?


Flamelurkern är bossen på 2-3 (Stonefang Tunnel). Sedan har du Maneater bana 3-2 (Tower Of Latria) att slåss mot.. Inte den lättaste bossen heller.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Citerar marsson:
Vänta tills du slåss mot Flamelurker ;)

Den svåraste bossen enligt mig. Slutar alltid med att jag fegar ur och bara använder magi istället för att slåss med mina svärd och spjut.
Gamer FL <3
  • 0
Den bästa varianten mot Lurkern. Har försökt med klassisk svärdfight utan att lyckats.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Klarade lurken genom att bjuda in en kille som hjälpde mig. Han tog lurkens uppmärksamhet och jag kasta soul arow.
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
  • Nak
  • Nak
Citerar The Game Master:
Tycker att bossarna e väldigt lätta, har klarat phalax, tower knight, armor spider och penetrator på första försöket. Eller så e jag ass grym men vet inte


Bortsett från kanske Penetrator, som kanske kan vara lite klurig ibland, listar du ju de enklaste bossarna i spelet.

(Förutom Fool's Idol som patetiskt enkel).

De bossar jag tycker är svårast är Flamelurker när man spelar ensam (spelar sällan online för att slippa Black Phantoms) & Sista bossen som är en riktig pain in the ass om man inte fegar ut och utnyttjar glitcharna.
  • 0
Citerar cromoz:
Den bästa varianten mot Lurkern. Har försökt med klassisk svärdfight utan att lyckats.


Citerar marsson:
Nä att utmana Lurkern med svärd helt ensam är verkligen inte lätt. Jag fegar mest genom att bjuda in andra spelare för att klara en del bossar nu för tiden


Citerar Bad_mongo:
Den svåraste bossen enligt mig. Slutar alltid med att jag fegar ur och bara använder magi istället för att slåss med mina svärd och spjut.


Jasså han anses vara så svår? Jag som klarade han själv med svärd och sköld. Svärdet Crescent Moon+1, det man hittar på bana 3-1. Om man har tålamod är han rätt enkel, jag behövde inte ta liv en enda gång. Bara blocka eller rolla hans slag samtidigt som man backar och sedan få in ett par själv, rince repeat. Hans slag slog aldrig igenom skölden och så många attacker har han ju inte.

Han är på bana 2-2 för övrigt (inte 2-3 som sagts innan).
  • 0
Jo det stämmer att det är 2-2, jag skrev fel. Inte dåligt att klara Lurkern så, tror inte jag skulle kunna det. Blir för stressad mot den bossen. Har testat att stå emot med skölden men då han förlorat viss energi och göra sina explosiva hopp ryker jag i alla fall..

Som marsson även skrev är bossarna radikalt tuffare N+ och framåt, där dör man oftast av ett enda slag. Är själv level 156 för tillfället.
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
200 & Platina
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Köpte Demon's Souls för några dagar sen och har klarat bossen Phalanx. När jag ska in till nästa archstone (Burrow King) så står det att den är sealed. Värt att nämna är att jag är gick vidare in i archstone of the Small King och dog, så jag är i Soul Form.

Hur kommer det sig att jag inte kan gå vidare till nästa värld, 2-1?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Märkligt, enda porten som är låst är till världen 1-4. Stonefang Tunnel (2-1) ska du kunna gå vidare till utan problem. Att du är i Soul Form spelar ingen större roll, använd Cling Ring så du höjer din livstapel bara. Att spela i Soul Form har sina fördelar då du gör mer skada, slipper invasioner, kan samla Stone Of Ephemeral Eyes m.m. Men, du tar mer skada.

edit: för att låsa upp 1-4 måste du döda archdemon
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Fattade inte vad den svartklädda tjejen snackade om. Skulle gå upp och snacka med en vitklädd munk, som var kvinna. Ja, jag har glömt bort vad de heter.

Men nu har jag kommit vidare, tror jag är vid bossen nu, förvånansvärt enkel level ju. Det enda man behövde lära sig var att magi var nyckeln till alla fiender.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!