Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Ditt absoluta drömspel


  • Felx
  • Felx
NÅGON SOM VET OM DET KOMMER ETT NYTT ELDER SCROLLS ????!!!!
  • 0
Citerar Felx:
NÅGON SOM VET OM DET KOMMER ETT NYTT ELDER SCROLLS ????!!!!


Minst lika stor chans som att det kommer ett nytt GTA, Zelda eller Littlest Pet Shop. Så länge det finns pengar att tjäna på namnet så finns det inget som hindrar utvecklarna att trycka ur sig nya spel.
  • 0
Ett spel i Narutos värld med Fable-stil. Dvs att man får göra en random ninja och sen välja sin väg om man ska bli fredlös, med-ninja eller kanske försöka bli Hokage. Man får leva sitt eget ninjaliv från valfri gömma och utföra olika uppdrag.
I wish my lawn was emo so it cut itself!
  • 0
förmodligen likadant som sebban1993 säger. fast jag skulle vilja att man kunde vara lite allt möjligt än bara ninja typ en shaman från shaman king eller en alchemist från fullmetal alchemist eller varför inte en samurai, eller någon dragonball dude^^ skulle vara det ultimata spelet. typ "Animé world"
@captainmaakasu
  • 0
Mitt dröm Mmo skulle nog va ett mmo som utspelar sig i antikens tid fast i (real world) ungefär som det va förr. Skulle va kul och det skulle inte finnas riktigt spells man skulle kunna gå upp i styrka,snabbeht o sånt skaffa hus barn o jobb . Det skulle finnas alla länder som fanns/finns då . Men något i den stillen . Hur skulle ditt drömm mmo se ut ?
''The world may only see you as one person. But one person may see you as the world!''
  • 0
Som jag skrev i min presentation: "Ett nytt Half Life med mer tempo, bättre grafik och ännu bättre vapen skulle helt klart räcka för att slå mig med häpnad."
Tufft ju.
  • 0
Shenmue 3! Och gå tillbaka till rötterna i ettan. Tvåan var lite för opersonlig när det kom till miljöer.
Also known as Pennywise the dancing clown
  • 0
Mitt drömspel (egentligen ett av dem) kallas för Shindoun, där man spelar som en ninja hyena som heter Kleo och är faktiskt en kille.
Spelet skulle vara ungefär som dem första Ninja Gaiden spelen till NES, fast inte lika överdrivet svåra och vara mer free roaming.

Men annars från början så har jag tänkt mig att göra ett Wario Ware flash spel sen för två år sedan (och just iår så har jag börjat att lära mig flash).

Men annars så skulle remakes på Metroid II och Simon's Quest med fler bossar och andra nya saker och ett nytt Castlevania som utspelade sig i 1999 (vilket som jag är 98... 100% säker på att andra Castlevania fans också önskar sig och drömmer).
A.K.A. Cyborg-Lucario
  • 0
Man har faktiskt riktigt många bra spel ideér , men jag orkar inte skriva ner dem.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Ett vilda västern mmo som är riktigt brutalt och smutsigt. Om din häst bli skjuten så kan du inte kalla tillbaks den som du kan på andra spel. Du ska också kunna bygga dina egna hus eller städer. Det ska inte heller finnas några levels. Spelet skall inte ha så mycket strider involverade, visst kan man vara en riktig bandit men man skall också kunna spela spelet som en affärsman som lever på sin krog eller liknande. Det skall alltså inte finnas några hinder för hur du ska spela spelet.
Man skall även kunna döda vem som helst i spelet. Så exempelvis om du arbetar för en banditledare (banditledaren spelas givetvis av en riktig spelare), så skall du alltså kunna gadda ihop dig med resten utav bandit gänget och tillsammans störta honom.

En stor och öppen värld, så stor att det endast behövs en enda server. Fast man spelat spelet i över 3 år så skall man fortfarande ha riktigt mycket kvar att utforska.

Spelet kan spelas i antingen 3de person men i strider kan man gå in i första person där det förvandlas mer som ett fps. Du kan även inte skaffa gear för att skydda dig från skott så värst mycket. Så om du blir skjuten i huvudet så dör du helt enkelt.

Det är vad jag skulle vilja spela allafall.
  • 0
Hej nu ska jag snacka om det mest lovade spelet någonsin Athlon Online!

Spelet är ett MMORPG

utspelar sig i Fantasy världen Athlon.

Man väljder föst Ras sen sin Kultur. Kulturerna ändrar ditt utsende t. ex Oriental (Asiatiskt utseende och du kommer från dom länderna)

Raser:

Humans (Imperial, Dracken, Gabanhor, North Men, Oriental, Nomad, Fieald Men)

Dwarfs (Orskin, Varskin, Vinters, Jarl)

Elves (High Elves, Wood Elves, Desert Elves, Water Elves)

Tail Elfs (inga Kulturer)

Half Elfs (inga Kulturer)

Feelders (Minotaur, Centaur, Faun)

Levels: 1-50

Guild:

Kostar 500 silver att starta en Guild

Rank 1: Brotherhood (1-4 Veckor)

* Guild Hus
* 500 Medlemmar

Rank 2: Union (4-8 Veckor uppdateras gratis)

* Guild Ö (där kan man bygga en liten stad)
* 1500 Medlemmar
* Guild Båtar
* Guild NPC's (Placera ut dom som liv vakter till olika medlemmar, vakter i staden, eller sätt dom på arbete i t. ex affärer)
* Guild Flagga, Rustningar

Rank 3: Nation (10 Guld)

* 2500 Medlemmar
* Guild Sepelinare
* Till gång till 2 Guild Öar
* Guild Bank och AH

Armours: Cloth, Leather, Mail, Plate

Weapons:

Knivar, Svärd, Mace, Klubbor, Spjut, Hammare, Yxor, Pilbågar, armborst, Flintlås Gevär och flintlås Pistoler, Kamas, kast vapen, Stavar, Runor.

Classer:

Warrior
Hoplite
Paladin
Battle Mage
Wizard
Theif
Assasin
Artcher
Ranger
Spy
Nature Keeper
Rebell

Andra saker:

Man kan äga båt och färdas med den, Fiska från den, och strida med den om du har ett skäpp och det kan du bara ha via guild)

Man kan ha flygadne Mounts så som Drakar och Gripar

Man kan se avrättningar på statts torg med mera så som Hängningar, Stenningar, hals hugningar (olika medel från olika länder)
man kan själv utsettas för det om man beter sig illa mot invånare i städerna och länderna då man kan döda Civila NPC karaktärer.

Man kan äga ett hus, Gård, Stad (stad är endast för Guilds) och anlita t. ex en Tjänare eller Slav beror på vilket land du har ditt hus i. din Tjänare eller slav kan följa med och sloss vid din sida eller köra en häst och vagn som kan färda dig igenom världen.

Om man äter för mkt blir man Tjock och för lite svälter man och dör.

Om man dör 100 gånger under en dag så går man ner en level.

Och nu ska jag göra er lite besvikna och säga att detta är min dröm då Athlon är min egna fantasy värld där jag har gjort otroligt mycker histora, Legender, Kartor, Berättelser med mera.

Bilden nedan visar Amdeal huvud personen i en av mina berättelser och han har en ledande roll i världen!

http://www.gamereactor.se/media/forum/se/3986714_58.jpg

Tillagt 2009-04-29 21:14:
Hej nu ska jag snacka om det mest lovade spelet någonsin Athlon Online!

utspelar sig i Fantasy världen Athlon.

Man väljder föst Ras sen sin Kultur. Kulturerna ändrar ditt utsende t. ex Oriental (Asiatiskt utseende och du kommer från dom länderna)

Raser:

Humans (Imperial, Dracken, Gabanhor, North Men, Oriental, Nomad, Fieald Men)

Dwarfs (Orskin, Varskin, Vinters, Jarl)

Elves (High Elves, Wood Elves, Desert Elves, Water Elves)

Tail Elfs (inga Kulturer)

Half Elfs (inga Kulturer)

Feelders (Minotaur, Centaur, Faun)

Levels: 1-50

Guild:

Kostar 500 silver att starta en Guild

Rank 1: Brotherhood (1-4 Veckor)

* Guild Hus
* 500 Medlemmar

Rank 2: Union (4-8 Veckor uppdateras gratis)

* Guild Ö (där kan man bygga en liten stad)
* 1500 Medlemmar
* Guild Båtar
* Guild NPC's (Placera ut dom som liv vakter till olika medlemmar, vakter i staden, eller sätt dom på arbete i t. ex affärer)
* Guild Flagga, Rustningar

Rank 3: Nation (10 Guld)

* 2500 Medlemmar
* Guild Sepelinare
* Till gång till 2 Guild Öar
* Guild Bank och AH

Armours: Cloth, Leather, Mail, Plate

Weapons:

Knivar, Svärd, Mace, Klubbor, Spjut, Hammare, Yxor, Pilbågar, armborst, Flintlås Gevär och flintlås Pistoler, Kamas, kast vapen, Stavar, Runor.

Classer:

Warrior
Hoplite
Paladin
Battle Mage
Wizard
Theif
Assasin
Artcher
Ranger
Spy
Nature Keeper
Rebell

Andra saker:

Man kan äga båt och färdas med den, Fiska från den, och strida med den om du har ett skäpp och det kan du bara ha via guild)

Man kan ha flygadne Mounts så som Drakar och Gripar

Man kan se avrättningar på statts torg med mera så som Hängningar, Stenningar, hals hugningar (olika medel från olika länder)
man kan själv utsettas för det om man beter sig illa mot invånare i städerna och länderna då man kan döda Civila NPC karaktärer.

Man kan äga ett hus, Gård, Stad (stad är endast för Guilds) och anlita t. ex en Tjänare eller Slav beror på vilket land du har ditt hus i. din Tjänare eller slav kan följa med och sloss vid din sida eller köra en häst och vagn som kan färda dig igenom världen.

Om man äter för mkt blir man Tjock och för lite svälter man och dör.

Om man dör 100 gånger under en dag så går man ner en level.

Och nu ska jag göra er lite besvikna och säga att detta är min dröm då Athlon är min egna fantasy värld där jag har gjort otroligt mycker histora, Legender, Kartor, Berättelser med mera.

Bilden nedan visar Amdeal huvud personen i en av mina berättelser och han har en ledande roll i världen!

http://www.gamereactor.se/media/forum/se/3986714_58.jpg
Hey! Mr. Tambourine Man, play a song for me
  • 0
En upphottad version av NFS II. Med absurda banor och enbart concept-kärror. Kanske de som existerade på 80-talet? Något sånt har inte dykt upp sedan NFS II. Självklart musik komponerad till spelet. Lite toner av funk å disco. Det vore awsum.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0

Några jag alltid har i skallen.

En Smash Bros-aktigt plattformfighter med större arenor, en kamera som fokuserar på spelaren så det blir splitscreen i lokal multiplayer, och som kan ha matcher med typ 16 spelare. Lite inspirerat av Worms Rumble. Spellägen med drag från Halo också. Som att hålla ett item längst på tid. Tänkte att antingen Xbox eller Sega står för karaktärsgalleri och backdrop.

Ett GTA-open world spel som tar plats en rolig och satirisk dystopisk sci fi-stad som hämtat inspiration Demolition Man, Robocop, Transmetropolitan, Judge Dredd och andra kul 80/90-talsfilmer. Gäng kan vara rent utav religiösa sekter, megaföretag, galningar som lever i kloakerna, sånt absurt. Som skillnad från Cyberpunk 2077 så har spelet en oseriösare ton.

Ett racingspel som hyllar det tidiga 2000-talets streetracingspel som Need for Speed Underground, Juiced, och Midnight Club.

En spirtuell uppföljare till MGS 1 och 2-typ av stealthgameplay. Geopolitik och konspirationer som backdrop.

Europaparlamentsval den 9 juni.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!