Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Systemkrav någon?
  • 0
Glöm inte att titta på 20 minuter gameplay walkthrough på IGN.com. Dem visar även upp klassen Sith Warrior, som verkar vara awesome!
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Citerar Pepps:
Systemkrav någon?


Vågar inte försöka hitta, än mindre vill jag veta.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Trevlig gameplay video må jag säga. Först var jag lite orolig, eftersom att jag tyckte att både Bounty Huntern och Smugglern rörde sig på ett plastig sätt och såg väldigt stela ut. Så att säga.

Men efter att ha sett en Sith i aktion så är jag inte alls orolig längre, detta är Bioware för tusan! De kan ju knappast misslyckas, och definitivt inte med en lisens som Star Wars. Nej, The Old Republic kommer att vara fantastiskt. Perfekta utvecklare i den perfekta miljön är alltid ett vinnande kombination!

Måste säga att Sith onekligen verkar smaskig, jag har alltid haft en liten fetisch för Korriban. Troligtvis efter den underbara upplevelsen där i KoToR II, och det ska onekligen bli ett nöje att återigen få utforska alla Korribans outforskade grottor, och denna gången med ens vänner.

Ett solklart köp.


Dock en sak jag kom och tänka på nu i efterhand. Hur ska det egentligen gå med alla val man gör? Jag menar, vissa val verkar onekligen ha väldigt står påverkan på ens story-line. Det vore lite tråkigt om man inte kunde spela med sina vänner, eftersom att de valde helt andra val till skillnad från vad du gjorde . Men det löser sig nog.
  • 0
Citerar Sudden Death:
Dock en sak jag kom och tänka på nu i efterhand. Hur ska det egentligen gå med alla val man gör? Jag menar, vissa val verkar onekligen ha väldigt står påverkan på ens story-line. Det vore lite tråkigt om man inte kunde spela med sina vänner, eftersom att de valde helt andra val till skillnad från vad du gjorde . Men det löser sig nog.


Som du såg i videon så får alla i partyt en chans att säga något nångång under konversation. Så jag tror det blir som i KotOR, personerna i gruppen behöver inte alla vara goda/onda. Utan så länge man har samma mål så ska man kunna samarbeta. Alla medspelarna i KotOR var ju knappast goda inte heller var alla onda om man valde att vara det.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Al Za3eem: Jo. Det förstår jag.

Men jag tänkte mer om man försörde något ställe (Planet, rymdskepp. You name it) á la Darth Malak-style så kanske det krånglar till systemet om man spelar tillsammans med en spelare som valde att rädda det istället.

Dvs. att man inte kommer att göra uppdrag på samma ställen.
  • 0
Citerar Sudden Death:
Al Za3eem: Jo. Det förstår jag.

Men jag tänkte mer om man försörde något ställe (Planet, rymdskepp. You name it) á la Darth Malak-style så kanske det krånglar till systemet om man spelar tillsammans med en spelare som valde att rädda det istället.

Dvs. att man inte kommer att göra uppdrag på samma ställen.


Jo men jag tror att efter sådana situationer ex. rädda eller spränga ett rymdskepp så kommer man inte kunna besöka igen, eller ja, man kanske kan besöka om man räddar rymdskeppet men det blir inget viktigt ställe. Har man sprängt den så har den för den karaktären försvunnit ur existens. Kort o gott man skall aldrig behöva återbesöka stället.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Jag såg precis 20minutersklippet på Gametrailers.
http://www.gametrailers.com/video/gc-09-star-wars/55340

Jag blir alltid lika irriterad när man ser hur underpowered "The best warriors" är. Jedis och Sith's ska vara de ultimata krigarna men... De är inte det direkt, iaf inte i detta spel. Dessutom tycker jag att de fokuserar för mycket på att se till att alla karaktärer har röster. Det är ett krigsmmo, inte Galaxies!
JAG ÄLSKAR MIN AVATAR!
  • 0
Älskar sith klassen, längtar som fan tills betan kommer
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Om det kommer till xbox 360 tror ni att spelandet kommer ingå i Xbox live guld. Så att man slipper att betala extra i månaden för att spela?
LOL på er !!
  • 0
Det kommer inte till 360. Ett MMO i storlek med WoW skulle vara alldeles för stort. Skulle det ha kommit till 360 så skulle det nog krävas betalning ändå, då Live Guld går till Microsoft och inte spelutvecklarna.

Jag är lika tänd som en ljussabel (Höhö) på spelet. Speciellt Sith.
To Dare is To Do
  • 0
Gamereactor gulid självklart? Sith eller Jedi då?
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Citerar jonix93:
Om det kommer till xbox 360 tror ni att spelandet kommer ingå i Xbox live guld. Så att man slipper att betala extra i månaden för att spela?


Lol, det kommer verkligen inte till 360.
I don't envy you.
  • 0
Kommer troligen inte till xbox nej.. synd


Så vad för klass kommer ni att spela? Blir nog sith warrior och smuggler här
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Citerar Nazular_Original:
Så vad för klass kommer ni att spela? Blir nog sith warrior och smuggler här


Smuggler eller valfritt på den goda sidan, lite svårt att bestämma sig helt och hållet då alla klasser inte visats.

Skönt att det inte kommer till konsol. MMOCRPG ska det vara, fungerar bästa så.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Betan ska tydligen börja snart, man kan ansöka på hemsidan som förnuvarande är nere pga för mycket traffik på sajten
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Sith Empire all the way här borta.
I don't envy you.
  • 0
Ansökt till betan, hoppas jag får en plats. Vill se till att jedi/sith inte är overpowered ^^
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Citerar Nazular_Original:
Gamereactor gulid självklart? Sith eller Jedi då?


Spelar ingen större roll, ifall jag nu kommer skaffa spelet och lira med folket här.

Citerar Nazular_Original:
Så vad för klass kommer ni att spela? Blir nog sith warrior och smuggler här


Som det känns nu så är jag inte ett dugg intresserade av ljussablar det har jag fått nog av i KoTOR. Nej vanlig militär klass är nog vad jag kommer köra, eventuellt Smuggler/Bounty Hunter.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Skulle nog vara roligt att vara en Jedi men eftersom 90% kommer att välja det blir det nog något annat.
  • 0
Citerar Swe 08:
Skulle nog vara roligt att vara en Jedi men eftersom 90% kommer att välja det blir det nog något annat.


Bounty hunter
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Citerar Swe 08:
Skulle nog vara roligt att vara en Jedi men eftersom 90% kommer att välja det blir det nog något annat.


Är nog inte så säker på att alla kommer välja det. Av det jag läst på forumet verkar många sugna på Bounty Hunter, även om jag aldrig (aldrig) kommer gå med i the Dark Side.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
07


But we got cookies?
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0
Citerar Swe 08:
Beta!

Ansökningar till betan startade för en och halv månad sen
Mens agitat molem-The Mind moves the matter
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!