Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Nu är man på Tatooine. Riktigt rolig planet.
  • 0
Citerar Ciriux:
Nu är man på Tatooine. Riktigt rolig planet.



Vad är det med folk och gilla Tatooine? Trist planet :l


Taris var häftig dock. Fina minnen från Kotor.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Taris var häftig dock.


Hoth och Voss, underbara planeter!
Fuck Yeah.
  • 0
Level 30.
  • 0
Taris kommer jag knappt ihåg. Minns den som tråkig iaf. Vid närmare eftertanke så är det nog den planet jag gillat minst efter bounty hunters och imperial agents startområde (Hutta).

Jag gillar stadsplaneterna - Nar Shadaa och Coruscant. Gillar också Tatooine. Soligt och fint.
Voss var speciell, men jag gillar den tror jag. Den är lite bitterljuv. Och musiken gör den inte direkt mindre bitterljuv. Belsavis var fin också.

Tråkiga eller halv-tråkiga planeter var Hutta, Balmoraa, Taris och Dromund Kass. Har inte spelat så mycket med någon rollfigur på imperiets sida så kan inte uttala mig om deras planeter.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Taris och Bel'savis är värst imo, iofs var Bel'savis inte lika dryg som jag mindes när jag levlade min andra karaktär. Nar Shaddaa är också ganska jobbig eftersom man måste springa så otroligt långa sträckor hela tiden och man har ju inte tillgång till mount där. Voss och Tatooine är nog mina favoriter, Quesh är också helt okej enbart för att är där så kort stund.
  • 0
  • I
  • I
Hittills har jag tyckt minst om Voss, Taris för Empire, och Nar Shaddaa. Däremot har jag gillat Belsavis, Hoth och Tatooine.
Ad finem ambulo.
  • 0
Ja just jah, Quesh. Tur att den tråkplaneten var kort.

Tillagt 2012-02-21 00:45:
Citerar Aaandy:
Level 30.
Yihaa!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Köpte spelet idag, med medföljande 30 dagars speltid. Men jag kan tydligen inte spela ändå?

Måste man OCKSÅ köpa till ett gamecard eller subscriba?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Köpte spelet idag, med medföljande 30 dagars speltid. Men jag kan tydligen inte spela ändå?

Måste man OCKSÅ köpa till ett gamecard eller subscriba?


Ja. Om du subscribar kan du dock ta bort de direkt sen, så slipper du betala.
  • 0
Hm okej. Kan man köpa ett gamecard digitalt någonstans?

För av någon anledning så accepterar de inte mitt VISA kort...
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Hm okej. Kan man köpa ett gamecard digitalt någonstans?

För av någon anledning så accepterar de inte mitt VISA kort...


Kör via Paypal, det är ju väldigt smidigt.
  • 0
Alltså, finns det healing-klasser förutom bounty hunter på Sith-sidan? Grejen är den att jag spelar som DPS-bounty hunter, men vem är det som får heala hela tiden så fort jag är i en grupp? Jo, jag. Jag har inget emot det, men jag är som sagt dps och kan därför sällan utnyttja min roll fullt ut.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Ciriux:
Alltså, finns det healing-klasser förutom bounty hunter på Sith-sidan?


Sith Inquisitor och Operative kan också heala.
Ad finem ambulo.
  • 0
Besegrade precis världsbossen på Hoth, en level 44 Champion. Fan vad episkt, fick en riktigt trevlig underdel som passar om tre levlar (lila är den) samt över 20k exp. Oh yea~.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Besegrade precis världsbossen på Hoth, en level 44 Champion. Fan vad episkt, fick en riktigt trevlig underdel som passar om tre levlar (lila är den) samt över 20k exp. Oh yea~.


Faktiskt den enda världsboss jag besegrat (inte själv då givetvis). Den var riktigt kul! Roligt att köra ops också. Trevlig stämning. Och så fick man väl en ny titel också om jag inte kommer ihåg fel?
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Faktiskt den enda världsboss jag besegrat (inte själv då givetvis). Den var riktigt kul! Roligt att köra ops också. Trevlig stämning. Och så fick man väl en ny titel också om jag inte kommer ihåg fel?



Ingen aning. Får fan kolla direkt. Och ja, jag var ju inte själv - vi var 11 stycken.

Tydligen inte. Kvittar dock, fick trevliga saker.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Började spela igår lite. Idag fann jag en champion (lvl 9-10 tror jag) på Tythoon. Jag, en Jedi Knight på lvl 10 och min T7 försökte dräpa denna tingest. Jag menar, en champion kan ju inte vara svåra!

Hade aningen fel och lade benen på ryggen. T7 blev däremot våldtagen och spräckt.



Har dock svårt att bestämma mig för antingen Guardian eller Sentinel.
Vad gillar ni?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Hur hittar man world bosses då? Är det Heroic 4-quests?
  • 0
Citerar Ciriux:
Hur hittar man world bosses då? Är det Heroic 4-quests?



Nej. World Boss har inget quest... De befinner sig någonstans på planeten och man får helt enkelt platta till dem. Lycka till att besegra en World Boss med fyra spelare btw... XD
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Nej. World Boss har inget quest... De befinner sig någonstans på planeten och man får helt enkelt platta till dem. Lycka till att besegra en World Boss med fyra spelare btw... XD


Antar att ni var högre level? Har läst om dom lite nu, och det verkar som att man måste vara en raidgrupp.
  • 0
Citerar Ciriux:
Antar att ni var högre level? Har läst om dom lite nu, och det verkar som att man måste vara en raidgrupp.




Bossen var level 44. Vi har 11 stycken med några vid level 50, själv var jag 41. Men det är direkt leveln som är problemet, men hur mycket HP han har, vilket är över 950,000. Så det tar ett tag. Och han delar ut en hel del skada också, såklart. Samtidigt kan man överraskas av Republikanska trattar bakifrån :l.

Btw, Bossen finner man inte i en instans eller så. Han står någonstans på Hoth och betar. Sprang in på honom när jag först kom till Hoth och trollade runt.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Ser fram emot att möta en world boss!
  • 0
Förbannade servrar är nere *sparkar in dörr*.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar ICApåse:
Har dock svårt att bestämma mig för antingen Guardian eller Sentinel.
Vad gillar ni?
Jag har varit ordentligt less över att jag valde sentinel, men nu när jag blivit lv 50 och äntligen lärt mig spela klassen så måste jag säga att den inte är så pjåkig. Klassen är nog fortfarande svårare än andra klasser och komplicerad att spela helt klart, men när du lärt dig hur du ska rotera dina färdigheter, så är den faktiskt hyffsad, både i PvP och PvE. Förvänta dig en hel del frustration innan det dock. Jag vet inte om det är jag som är tröglärd men om du söker runt på internet så finns det en del trådar som handlar om hur j-vla dålig sentinels är...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!