Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Citerar Krysslåda:
OK, jag ber om ursäkt. Förlåt.
Nu har jag ätit middag så nu är jag inte lika grinig.

Men jag installerade Origins, laddade ner spelet och satte igång att spela. Jag tror det tog en dag (alltså 12 timmar) eller lite mer, att ladda ner alltihop. Det verkar vara vissa som inte fått spelet på en gång och det är ju dåligt men för min del damp det ner i mejlboxen i samma stund som jag tryckt på köpknappen...typ.


Gick på... Kanske 1-2 timmar för mig. Sedan tillkom det DLC. Det sög.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
  • I
  • I
...och så nådde jag 50. Jag har fortfarande ett par MQ-uppdrag kvar, men jag tänkte nog testa lite Ilum PvP, Hardmode och Operations innan jag sätter igång med dem igen.

Tillagt 2012-02-23 23:29:
Men kan någon förklara för mig hur lvl 50 PvP- och PvE-gear-systemen fungerar?
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Men kan någon förklara för mig hur lvl 50 PvP- och PvE-gear-systemen fungerar?


De gjorde det vansinnigt komplicerat med PVP-utrustningen. Jag bjuder på en superbra guide: HÄR .
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Citerar I:
Men kan någon förklara för mig hur lvl 50 PvP- och PvE-gear-systemen fungerar?


De gjorde det vansinnigt komplicerat med PVP-utrustningen. Jag bjuder på en superbra guide: HÄR .


Nejdå, du gör bara daily och weekly PvP quests för att få champion bags. Dessa innehåller 15 centurion commendations och 7 champion commendations som används hos respektive vendor för att köpa gear. Centurion gear är billigast (även det sämsta) och du får snabbt många Cent comms så tar inte lång tid att geara upp helt. Sedan kan du sakta men säkert uppgradera dina Cent delar till Champ gear som är lite dyrare och tar lite längre tid att få. Varje Champ bag har även en liten chans att innehålla en gear token som byts in mot respektive Champion piece.
  • 0
Citerar Wrench:
Nejdå, du gör bara daily och weekly PvP quests för att få champion bags. Dessa innehåller 15 centurion commendations och 7 champion commendations som används hos respektive vendor för att köpa gear. Centurion gear är billigast (även det sämsta) och du får snabbt många Cent comms så tar inte lång tid att geara upp helt. Sedan kan du sakta men säkert uppgradera dina Cent delar till Champ gear som är lite dyrare och tar lite längre tid att få. Varje Champ bag har även en liten chans att innehålla en gear token som byts in mot respektive Champion piece.



Ett turbaserat system suger alltid.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Ett turbaserat system suger alltid.


Det är inte turbaserat längre (thank fuck for that).
Nu får du tillräckligt med commendations i varje bag för att få en jämnare och stadigare gear progression. För mig tog det 4 dagar från att jag dingat 50 att få fullt PvP gear, och då hade jag mestadels Centurion gear men även en hel del Champ gear.
  • 0
Så jag anlände på Voss och mördades av en Republikan fem minuter senare. Visste inte att de var i samma stad, eller att de ens kunde mörde mig sådär. Var inte alls förbered - utan Companion och inte ens någon form av gränssnitt uppe, vilket jag tagit bort för att fånga några fina skärmdumpar. FY.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Så jag anlände på Voss och mördades av en Republikan fem minuter senare. Visste inte att de var i samma stad, eller att de ens kunde mörde mig sådär. Var inte alls förbered - utan Companion och inte ens någon form av gränssnitt uppe, vilket jag tagit bort för att fånga några fina skärmdumpar. FY.


Hade för mig att Voss gjordes till ett slags PvP "sanctuary" i senaste patchen, har dock varit 50 på båda min chars sen patchen så har inte varit där. Verkar som så inte är fallet alltså?

Annars så var Tatooine och Alderaan helt klart de planeterna där Imps och Reps krockade mest under sina quests, enligt min erfarenhet. Önskar att fler planeter var lika actionfyllda som de två. Synd att varje planet har Imp och Rep quests i separata områden, förutom ett fåtal undantag.
  • 0
Citerar Wrench:
Hade för mig att Voss gjordes till ett slags PvP "sanctuary" i senaste patchen, har dock varit 50 på båda min chars sen patchen så har inte varit där. Verkar som så inte är fallet alltså?


Eller hur!

Men så icke, blev utsatt får brutal våldtäkt.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Wrench:
Nejdå, du gör bara daily och weekly PvP quests för att få champion bags. Dessa innehåller 15 centurion commendations och 7 champion commendations som används hos respektive vendor för att köpa gear. Centurion gear är billigast (även det sämsta) och du får snabbt många Cent comms så tar inte lång tid att geara upp helt. Sedan kan du sakta men säkert uppgradera dina Cent delar till Champ gear som är lite dyrare och tar lite längre tid att få. Varje Champ bag har även en liten chans att innehålla en gear token som byts in mot respektive Champion piece.


Tackar!
Ad finem ambulo.
  • 0
Jag hoppas verkligen tt man kan få bra rustning på annat sätt än PVP när man är 50?
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Jag hoppas verkligen tt man kan få bra rustning på annat sätt än PVP när man är 50?


PvE?
  • 0
Citerar Wrench:
PvE?


Du'h

Frågan är, hur mycket bättre än den i PVP, blir jag lidandes? PvP iSwtor är skitdålig.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Citerar Siberia:
Frågan är, hur mycket bättre än den i PVP, blir jag lidandes


Samma rating, varför skulle PvE gearet vara bättre?
  • 0
Citerar Wrench:
Samma rating, varför skulle PvE gearet vara bättre?



Eh, va?

Olika rustning är olika bra, ju. Eller är all rustning likadan, med olik skin? Fy vad lame...
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Nej, PvP och PvE gear ser inte likadant ut. Men det har samma rating (eller item lvl om det förenklar för dig). PvE gear har extra base stats (aim, endurance etc) medans PvP gear har Expertise (PvP stat).
  • 0
Citerar Wrench:
Nej, PvP och PvE gear ser inte likadant ut.





Jag ger upp. GT gäller.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
Jag laddade min kompis acc och har nu en lvl 18 (varit tvungen att sova...) Sith Marauder på Bloodworthy om ni vill mobba nykomlingen. Maljor heter han
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag laddade min kompis acc och har nu en lvl 18 (varit tvungen att sova...) Sith Marauder på Bloodworthy om ni vill mobba nykomlingen. Maljor heter han


Maljor? Vackert!
  • 0
Satt precis någon timme utanför en låg-level (~38 ) bas på Hoth och CC-ade alla som kom förbli. Sedan lyckades jag ta mig in i basen också och fortsätta mitt spökande. Folk blev... ganska upprörda tillslut. Assassin <3.
What George Lucas does is not so much 'writing' as it is vomiting through a pen.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Siberia:
Satt precis någon timme utanför en låg-level (~38 ) bas på Hoth och CC-ade alla som kom förbli. Sedan lyckades jag ta mig in i basen också och fortsätta mitt spökande. Folk blev... ganska upprörda tillslut. Assassin <3.


Haha.
Ad finem ambulo.
  • 0
Spelade just FLASHPOINT: The Foundry!

Spoiler:Revan och HK47! OMFG!!! Jag flippade sönder!
  • 0
Min nya passion i SWTOR är att klättra upp platser som annars är omöjliga att nå.
Jag (Powertech) och min polare som är Sniper duelerar, sedan hoppar jag över honom samtidigt som han använder sin knockback och då slungas jag högt upp i luften, sedan kan jag använda min grapple för att dra upp honom. Kräver bra timing, positionering och tur, men lyckas man så kan man ta sig upp överallt. Vi har klättrat upp på de högsta bergen på Tatooine, tagit oss till världens ende, otextureade områden, och upp på skyskrapor i Correlia (där vi även fann en gorilla högt uppe, wtf?).

Så jävla kul, ska försöka hitta nya områden att utforska.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Ciriux:
Spoiler


Jag fick också lite KotOR-nerdgasm av det, ja.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Wrench:
Min nya passion i SWTOR är att klättra upp platser som annars är omöjliga att nå.
Jag (Powertech) och min polare som är Sniper duelerar, sedan hoppar jag över honom samtidigt som han använder sin knockback och då slungas jag högt upp i luften, sedan kan jag använda min grapple för att dra upp honom. Kräver bra timing, positionering och tur, men lyckas man så kan man ta sig upp överallt. Vi har klättrat upp på de högsta bergen på Tatooine, tagit oss till världens ende, otextureade områden, och upp på skyskrapor i Correlia (där vi även fann en gorilla högt uppe, wtf?).


Coolt! Det finns nog många gömda eastereggs.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!