Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


Citerar Nazular_Original:
Ansökningar till betan startade för en och halv månad sen


Jag vet, tänkte bara påminna folk om det.
  • 0
Känns som att det bara är jag som kommer välja att spela som Jedi, många skalper kommer det bli med andra ord, jag kommer bli den legendariska jedin som alla siths fruktar
  • 0
Ny Klass! Jedi Consular: (kanske redan finns, är inte särskilt uppdaterad)

Channeling the power of the Force for strength and wisdom, the Consulars of the Jedi Order cut to the truth of any complicated situation as cleanly as their double-bladed Lightsabers cut down an army of Imperial foes. Whether unlocking long forgotten mysteries of the Jedi, raising armies to fight for the Republic, or engaging in mortal combat with Dark Lords of the Sith, the Jedi Consulars' deep attunement to the Force gives them all the power they need to rise to any battle with poise and balance.
  • 0
Vilka raser vill ni helst se i spelet?

Jag vill vara en aqualish smugglare.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Fyfan ser sjukt mycket fram emot detta!
Kommer det till några format än pc dock?
  • 0
Citerar Assaults:
Fyfan ser sjukt mycket fram emot detta!
Kommer det till några format än pc dock?


Tror att dom först och främst vill satsa på PC:n sen kanske det blir som med Final Fantasy XI att dom släpper det till konsoler och kör en cross-over så man kan lria med/mot varandra oavsett format, fast datorspelarna kanske skulle ha en fördel då pågrund av att tangentbord är mycket bättre och snabbare för skillmapping än en handkontroll i mmo:n spel.
  • 0
FAN! Jag har absolut ingen aning om vilken klass jag ska lira! Alla ser grymma ut!
  • 0
Citerar onkel_ludvig:
FAN! Jag har absolut ingen aning om vilken klass jag ska lira! Alla ser grymma ut!


Samma här! Skulle vara riktigt nice och coolt att spela någon av Jedi/Sith klasserna men känns som de kommer bli riktigt överpopulerade, typ som rogues va i början av WoW (iaf på min server).
Men får väl se va det blir för klass, kommer säkert bli som med WoW för mig. Bestämmer mig för en klass för att sedan ändra mig på release dagen pga. någon random sak
  • 0
Jag tror faktiskt jag är taggad på att köra som Inquisitor. Det är en bra kombination av de jag vill ha: Jag vill ha en lightsaber men jag vill inte köra ständig melee combat efter att ha varit Warrior o Rogue i WoW, Tempest of Set i AoC och Chosen i WAR. Nu måste jag bara samla ihop ett gäng att lira The Dark Side med Någon som är taggad på att starta en GR-Guild när spelet släpps som vi kan lira tillsammans?
  • 0
Citerar onkel_ludvig:
Någon som är taggad på att starta en GR-Guild när spelet släpps som vi kan lira tillsammans?


Låter trevligt. Jag vet dock inte om jag vågar skaffa spelet till release-dagen, mest tack vare mina erfarenheter av Age of Conan
  • 0
Citerar Sudden Death:
Låter trevligt. Jag vet dock inte om jag vågar skaffa spelet till release-dagen, mest tack vare mina erfarenheter av Age of Conan


Vi snackar BioWare här, det kan ju inte gå fel!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vi snackar BioWare här, det kan ju inte gå fel!


Sant. Men med tanke på hur mycket Bioware har jobbat med dialoger och story så känns det som att gameplay'en kommer att lida en gnutta, även om det kanske bara är att vissa klasser är bättre än andra (Age of Conan igen...)

Det är bara en känsla jag har, och det känns säkrast att vänta och se efter ett antal patcher. Kom ihåg att inget MMO har ens varit någerlunda buggfritt vid release.
  • 0
Citerar Sudden Death:
Sant. Men med tanke på hur mycket Bioware har jobbat med dialoger och story så känns det som att gameplay'en kommer att lida en gnutta, även om det kanske bara är att vissa klasser är bättre än andra (Age of Conan igen...)


Bara för att en del av spelet görs bra betyder det inte att en annan del blir sämre.

Det jag oroar mig för är själva MMORPG-saken. BioWare har ju visat i över tio år att de skapar världens bästa RPG, men det är ju skillnad på att köra själv och ett MMO. Ger man dem bara lite tid och tålamod så tror jag det här kan bli hur bra som helst.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Bara för att en del av spelet görs bra betyder det inte att en annan del blir sämre.


Sant. Men saker som egentligen är bra kan kännas otillräckliga gentemot andra delar om det är absolut perfekta (vilket själva storyn verkar vara).

Citerar torbli79:
Det jag oroar mig för är själva MMORPG-saken. BioWare har ju visat i över tio år att de skapar världens bästa RPG, men det är ju skillnad på att köra själv och ett MMO. Ger man dem bara lite tid och tålamod så tror jag det här kan bli hur bra som helst.


Jag tror att spelet kommer vara mer ett singleplayer äventyr där du har möjligheten träffa på dina vänner, istället för WoWs
"f*ck-you-jag-vill-ha-min-jeffla-gear-nu-så-spela-bra-annars-kom
mer-jag-att-whina-som-en-tolvåring" typ av spelande.
  • 0
Jag vill vara chiss!
I don't envy you.
  • 0
En GR-Klan skulle nog funka skitbra, frågan är dock på vilken sida vi ska spela på?
Känns som att jag kommer bli rätt ensam om att spela på den ljusa sidan...
  • 0
Citerar Phyreon:
En GR-Klan skulle nog funka skitbra, frågan är dock på vilken sida vi ska spela på?
Känns som att jag kommer bli rätt ensam om att spela på den ljusa sidan...


Join the dark side...
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Citerar Phyreon:En GR-Klan skulle nog funka skitbra, frågan är dock på vilken sida vi ska spela på?
Känns som att jag kommer bli rätt ensam om att spela på den ljusa sidan...

Join the dark side...


And get a free cookie!

Sorry, kunde inte hålla mig Aja, jag har börjat planera lite grann på hur min Inquisitor kommer vara: Jag kommer låta honom vara människa (då inga andra raser i Star Wars-världen har hittills intresserat mig förutom Twi'lek) och hade tänkt låta honom vara lite sådär good-evil att han absolut hatar alla sina fiender men bryr sig om och skyddar sina allierade. Kommer spela honom som ranged DPS med sjukt kraftfull lightning och en bit in på att hantera ljussabeln bättre.
  • 0
Citerar Phyreon:
En GR-Klan skulle nog funka skitbra, frågan är dock på vilken sida vi ska spela på?
Känns som att jag kommer bli rätt ensam om att spela på den ljusa sidan...


Är själv väldigt intresserad av Republic trooper men är samtidigt redigt sugen på Sith Agent.
Fast lutar lite mer åt Agent just nu, fast som main då kommer självklart köra Trooper som secondary. :3

Edit: Imperial Agent heter det visst. ^,^
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar Dagon:
Citerar Phyreon:
En GR-Klan skulle nog funka skitbra, frågan är dock på vilken sida vi ska spela på?
Känns som att jag kommer bli rätt ensam om att spela på den ljusa sidan...


Är själv väldigt intresserad av Republic trooper men är samtidigt redigt sugen på Sith Agent.
Fast lutar lite mer åt Agent just nu, fast som main då kommer självklart köra Trooper som secondary. :3

Edit: Imperial Agent heter det visst. ^,^


Du är väl typ den första jag har sett som inte vill spela som jedi/sith ;)

Det lutar för egen del efter att ha läst en del artiklar om spelet att lira som jedi knight, för jag vill gärna koncentrera mig mer på närstrid och isåfall agera tank och skydda mina gruppmedlemmar och ha mindre kraftkunskap, gillar helt enkelt ljussvärd för mycket.

Om nu någon skulle få över mig till mörka sidan (you can try ;) ) så blir det isådana fall sith warrior pågrudn av exakt samma anledningar
  • 0
Citerar Phyreon:
En GR-Klan skulle nog funka skitbra, frågan är dock på vilken sida vi ska spela på?
Känns som att jag kommer bli rätt ensam om att spela på den ljusa sidan...


Jag kommer spela på den ljusa sidan!
''The world may only see you as one person. But one person may see you as the world!''
  • 0
Citerar adamviko:
Jag kommer spela på den ljusa sidan!


Samma här. Skulle bara kännas fel att joina the dark side, speciellt när man sett filmerna 12352 gånger och verkligen fattat tycke.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar adamviko:Jag kommer spela på den ljusa sidan!

Samma här. Skulle bara kännas fel att joina the dark side, speciellt när man sett filmerna 12352 gånger och verkligen fattat tycke.


Mm. Håller med att det skulle kännas fel. men jag har nog inte sett filmerna 12352 gånger nog mer runt 4 gånger .
''The world may only see you as one person. But one person may see you as the world!''
  • 0
Jag ska definitivt lira som en Bounty hunter. en Wookie Bounty Hunter om det går Hell Yeah!
  • 0
Ej bestämt mig. Blir detta eller FFXIV
XBL - Quezcotl // PSN - Quezcatol - don't eat yellow snow...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!