Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic

serspower
serspower
Citerar JohnnyK:
Citerar I:
Citerar JohnnyK kojjar du? Folk SKRIKER ju efter server mergar. Om du vill kan jag säkert länka ett stort antal trådar från SWTOR forumet som handlar om folk som slutar/vill ha server merge för att deras servrar är döda (och vi snackar en majoritet av servrarna).

Men det är ju en helt annan fråga. Större servrar hade visserligen varit trevligt, men jag vet inte hur väl det egentligen skulle fungera.

Tillagt 2012-03-06 22:20:
Dessutom har de tydligen sagt att man ska få flytta karaktärer mellan servrar.

Yepp, som sagt, allt de lovat nu låter riktigt bra, kan de få ihop allt, göra lite utmanande endgame content för de lite mer hardcore spelarna, kan de blir riktigt bra.

Jag ber om ursäkt för mig negativa ton jag haft i ett antal inlägg, känns som om jag varit lite överdrivet negativ.

Ska gå tillbaka till att lurka o svara på frågor folk kan ha om HMs, Ops o Jedi sentinels.

Bra, dock så är det inte så jävla lätt att göra en "svår" operation. För en svår operation för mig är ju annorlunda för dig. Så det gör ju svårt att göra en operation är inte så lätt. Men dem sa på Guild summit att dem ska göra Explosive Conflict svårare än EV och Karagga's.

I
I
Citerar JohnnyK:
Yepp, som sagt, allt de lovat nu låter riktigt bra, kan de få ihop allt, göra lite utmanande endgame content för de lite mer hardcore spelarna, kan de blir riktigt bra.

Jag ber om ursäkt för mig negativa ton jag haft i ett antal inlägg, känns som om jag varit lite överdrivet negativ.

Det är lugnt. Men i och med patch 1.2 får vi i alla fall en ny HM, en ny Operation och en ny Warzone, vilket inte är så tokigt, med tanke på att legacy-systemet också introduceras, samt att man ska få ändra sin UI.

Ad finem ambulo.
Major Nilsson
Major Nilsson
From igår så var det möjligt att invita vänner för en 7-dagars testperiod, det är ingen som möjligtvis skulle vilja invita mig. Skulle bli jättetacksam för vill jättegärna prova det här spelet.

http://www.swtor.com/info/friends

Ciriux
Ciriux
Levlandet är kul i alla fall. Så här kul har jag aldrig haft med levlande i ett MMORPG.

Wow var mer:

Gå till utropstecken.
Lyssna på skrivljud *ritsch ritsch scratsch ritsch scratsch*
Döda 100 troll.
Samla 100 yxor, droprate 0.0067%

Här är dödandet ofta en bonus. Man gör mycket mer i questerna. Plus att man faktiskt pratar med folk och får välja svar etc. Man lever sig in i det mer. Jag känner mig riktigt cool som Bounty Hunter. Min gubbar i Wow, Aion m.fl var bara en samling polygoner. Plus riktigt coola miljöer. Imo, förstås.

Missing Avatar
Yeyyoo
Är det någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa mig ge min polare en free 7-dagars? Jag är fortfarande inne på min gratismånad och då är det tydligen inte möjligt att skicka en invite till någon annan..

Jag skulle vara väldigt glad och tacksam om någon kan dra ett PM och hjälpa mig!

Tack

JohnnyK
JohnnyK
Citerar serspower:
Citerar JohnnyK:Citerar I:
Citerar JohnnyK kojjar du? Folk SKRIKER ju efter server mergar. Om du vill kan jag säkert länka ett stort antal trådar från SWTOR forumet som handlar om folk som slutar/vill ha server merge för att deras servrar är döda (och vi snackar en majoritet av servrarna).

Men det är ju en helt annan fråga. Större servrar hade visserligen varit trevligt, men jag vet inte hur väl det egentligen skulle fungera.

Tillagt 2012-03-06 22:20:
Dessutom har de tydligen sagt att man ska få flytta karaktärer mellan servrar.

Ska gå tillbaka till att lurka o svara på frågor folk kan ha om HMs, Ops o Jedi sentinels.

Bra, dock så är det inte så jävla lätt att göra en "svår" operation. För en svår operation för mig är ju annorlunda för dig. Så det gör ju svårt att göra en operation är inte så lätt. Men dem sa på Guild summit att dem ska göra Explosive Conflict svårare än EV och Karagga's.

Operations ska vara lätta på normal, hyffsade på hard, och svår på nightmare, Bioware verkar göra som Blizzard med att alla ska få se all content på alla svårighetsgrader, vilket jag tycker är fel.

Enligt mig (och mer eller mindra alla hardcore spelare) ska inte alla kunna farma Nightmare mode, de ska krävas mer skill och dedication. Nu har de ju lovat att nästa operation ska vara såvrare, så man kan ju hoppas att så är fallet.

Citerar I:
Det är lugnt. Men i och med patch 1.2 får vi i alla fall en ny HM, en ny Operation och en ny Warzone, vilket inte är så tokigt, med tanke på att legacy-systemet också introduceras, samt att man ska få ändra sin UI.

De har även sagt att den nya operationen ska vara svårare.

Sudden Death
Sudden Death
Jag har tyvärr inte kunnat lira på några veckor pga. lov + sjukdom, hade precis nått level 50 och som många andra säger så har suget minskat avsevärt. Tillbringade de sista dagarna med att grinda PvP-warzones (vilka jag förövrigt blev totalt dominerad 9/10 matcher då mitt gear lämnar mycket att önska.)

Nåväl, beslutade mig för att lira lite igår men fastnade i laddningsskärmen under första inloggningsförsöket, andra gången kom jag in men allting var svart förutom en del av UIn, tredje gången kraschade jag efter knappt någon minut. Trist.

I
I
Citerar Sudden Death:
Jag har tyvärr inte kunnat lira på några veckor pga. lov + sjukdom, hade precis nått level 50 och som många andra säger så har suget minskat avsevärt. Tillbringade de sista dagarna med att grinda PvP-warzones (vilka jag förövrigt blev totalt dominerad 9/10 matcher då mitt gear lämnar mycket att önska.)

Nåväl, beslutade mig för att lira lite igår men fastnade i laddningsskärmen under första inloggningsförsöket, andra gången kom jag in men allting var svart förutom en del av UIn, tredje gången kraschade jag efter knappt någon minut. Trist.

Det finns en del sidor med lösningar för krascher i SWTOR, så sök lite på google. Men angående det andra: gör lite HMs. De är roliga, och dessutom får du bra mycket bättre gear än vad man har då man når 50.

Ad finem ambulo.
Krysslåda
Krysslåda
Citerar Ciriux:
Levlandet är kul i alla fall. Så här kul har jag aldrig haft med levlande i ett MMORPG.

Wow var mer:

Gå till utropstecken.
Lyssna på skrivljud *ritsch ritsch scratsch ritsch scratsch*
Döda 100 troll.
Samla 100 yxor, droprate 0.0067%

Här är dödandet ofta en bonus. Man gör mycket mer i questerna. Plus att man faktiskt pratar med folk och får välja svar etc. Man lever sig in i det mer. Jag känner mig riktigt cool som Bounty Hunter. Min gubbar i Wow, Aion m.fl var bara en samling polygoner. Plus riktigt coola miljöer. Imo, förstås.

Haha, precis. Bounty hunter har cool story också. Tråkigast hittils är nog min mains storyline (jedi sentinel). Jedisarna är så himla präktiga att det blir lite för mycket ibland.

Tillagt 2012-03-07 22:23:
Tycker dock att det är synd att det inte finns möjlighet att skona sina motståndare. Blir lite motsägelsefullt om man spelar god och stormar en bas, dödar varenda soldat på vägen för att när man kommer fram skona ledaren och hoppas att han ska bättre sig. XD

Jag är inte bara politiskt korrekt - jag brukar ha rätt i andra frågor också!
I
I
Citerar Krysslåda:
Haha, precis. Bounty hunter har cool story också. Tråkigast hittils är nog min mains storyline (jedi sentinel). Jedisarna är så himla präktiga att det blir lite för mycket ibland.

Jedi Consular tar dock priset för dålig story. Jag blev så otroligt uttråkad av Act 1 att jag gav upp.

Ad finem ambulo.
Aaandy
Aaandy
Citerar I:
Jedi Consular tar dock priset för dålig story. Jag blev så otroligt uttråkad av Act 1 att jag gav upp.

Samma här. Väldigt oengagerade och tråkigt.

I
I
Citerar Aaandy:
Samma här. Väldigt oengagerade och tråkigt.

Jag tog mig till Tatooine, men jag orkade bara inte fortsätta. Det känns verkligen som att Bioware inte ens försökte med den storyn.

Ad finem ambulo.
Aaandy
Aaandy
Jag slutade också på Tatooine. Sämst.

Ciriux
Ciriux
Ibland känns det som att levlandet är lite ojämt. I början for man som tusan mellan planeter. När jag var på Balmorra körde slut alla quests som fanns där, innan jag drog vidare. Jag trodde att det var tänkt att man skulle göra det. Sen när jag kom till nästa planet var jag nästan för hög lvl och hann bara med några quests innan jag skulle dra vidare. När jag sedan kom till planeten därpå var det samma sak. Man missar mycket eftersom planeterna bara blir halvt utforskade. Det var som värst mellan 25-40. Nu är jag 43 och det har jämnat ut sig lite igen.

Krysslåda
Krysslåda
Ja, det är lite tråkigt. Man ska nog bara fokusera på huvuduppdraget och klassuppdraget på planeten och göra de quest som finns i samma område som dem till att börja med.

JohnnyK
JohnnyK
Jepp, märker du att du är på väg att bli överlevlad, gör bara class questerna, o byt sen planet.

Aaandy
Aaandy
Upplevde samma sak tidigare, men sedan gick jag över till att göra endast klassuppdrag och det specifika planetuppdrag man får i början av varje planet.

I
I
Citerar Aaandy:
Upplevde samma sak tidigare, men sedan gick jag över till att göra endast klassuppdrag och det specifika planetuppdrag man får i början av varje planet.

Jag brukar göra de flesta uppdrag man får, men bonus-serier hoppar jag alltid över, för när jag väl är klar med class quest och planetserien så brukar jag känna mig rätt färdig med planeten.

Ad finem ambulo.
Wrench
Wrench
Citerar I:

Då ska du se Bounty Hunters, de har absolut sämst story utav de klasser jag lirat. Helt okej första akt men resten är så usel att man tappar andan.

I
I
Citerar Wrench:
Då ska du se Bounty Hunters, de har absolut sämst story utav de klasser jag lirat. Helt okej första akt men resten är så usel att man tappar andan.

Har du spelat Jedi Consular? Jag har aldrig känt mig så oengagerad av ett spels handling.

Ad finem ambulo.
JohnnyK
JohnnyK
Förstår inte whinet på Jedi knight storyn, tyckte faktiskt den va riktigt kul. Speciellt Lv 40+ blev den riktigt intressant.

Krysslåda
Krysslåda
Jag klagar för jag tycker att storyn känns så allvarlig (kanske jag borde ha sagt). Spoiler:Man har hela galaxens öde på sina axlar men det kanske gäller för många klasser. Känns jobbigt och tråkigt, men dåligt är det inte. Trooper-storyn är mycket mer "lättsam". Där handlar det om Spoiler: att sätta dit ditt gamla gäng och skapa ett nytt Havoc Squad. Sedan gillar jag trooper-kompanjonera bättre än jedi knight-kompanjonerna. Men mest av allt gillar jag att det inte är samma allvar runt trooper-storyn...inte än iaf (Lv 42).

I
I
Citerar JohnnyK:
Förstår inte whinet på Jedi knight storyn, tyckte faktiskt den va riktigt kul. Speciellt Lv 40+ blev den riktigt intressant.

Vi talar om Jedi Consular, inte Knight.

Citerar Krysslåda:
Jag klagar för jag tycker att storyn känns så allvarlig (kanske jag borde ha sagt). Spoiler:Man har hela galaxens öde på sina axlar men det kanske gäller för många klasser. Känns jobbigt och tråkigt, men dåligt är det inte. Trooper-storyn är mycket mer "lättsam". Där handlar det om Spoiler: att sätta dit ditt gamla gäng och skapa ett nytt Havoc Squad. Sedan gillar jag trooper-kompanjonera bättre än jedi knight-kompanjonerna. Men mest av allt gillar jag att det inte är samma allvar runt trooper-storyn...inte än iaf (Lv 42).

Jag har spelat en Trooper till lvl 15-16, och storyn var faktiskt rolig. Jag har bara klarat IA, och den var riktigt bra. Balmorra var kanske ingen höjdpunkt, men därefter blev den bra mycket bättre, och från Tatooine var den riktigt bra. Särskilt Act 3 var riktigt spännande, men jag gjorde tyvärr ett lite småkorkat val i slutet som jag ångrar.

Ad finem ambulo.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy