Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Star Wars: The Old Republic


spelar som en juggernaut och undrar varför vissa andra spelare med samma level som jag kan ha högre i health än mig.. om ni fattar va jag menar trodde att juggernaut skulle ha "mest" i health
  • 0
Citerar JohnnyK:
Citerar Wrench:
Hardmode och Nightmare operations är dock tillräckligt svåra för den genomsnittlige MMO-spelaren skulle jag nog vilja påstå. Det är snarare de som är vana vid samma svårighetsgrad som finnes i Heroic raids i WoW som blir besvikna.


En genomsnitts MMO-spelaren en 10 årig "klickare"?

Har en kompis som är riktigt riktigt usel, som PuGade båda operations på HardMode ca 2 veckor efter han dingat 50, I do not approve of that.
Citerar Wrench:
Citerar JohnnyK:
En genomsnitts MMO-spelaren en 10 årig "klickare"?


Du överskattar majoriteten utav spelarna. Testa joina en EV PUG och se hur det går, 99% säker att ni lyckas whipa på normal.


Skulle vilja se dina skiljs Johnny, du lär ju verkligen skilja dig från mängden. En oslagbar gigant kanske ?!
Om sanningen ska fram så är jag riktigt trött på ditt nonchalanta uppförande i den här tråden

Tillagt 2012-03-21 20:40:
Citerar knutte123:
spelar som en juggernaut och undrar varför vissa andra spelare med samma level som jag kan ha högre i health än mig.. om ni fattar va jag menar trodde att juggernaut skulle ha "mest" i health


Gear, buffs ? Du är ju trots allt lite hårdare också
  • 0
Citerar Crusaderr:
Skulle vilja se dina skiljs Johnny, du lär ju verkligen skilja dig från mängden. En oslagbar gigant kanske ?!
Om sanningen ska fram så är jag riktigt trött på ditt nonchalanta uppförande i den här tråden


Kan med ganska stor säkerhet säga att jag är jävligt mycket bättre än de flesta. Gillar du inte mina inlägg, läs dem inte, vad du tycker spelar ingen roll för mig.
  • 0
Citerar knutte123:
spelar som en juggernaut och undrar varför vissa andra spelare med samma level som jag kan ha högre i health än mig.. om ni fattar va jag menar trodde att juggernaut skulle ha "mest" i health


Jo, fattar. Som en tank ungefär. Men Vanguards är ju också tank-klass. Och även, hör och häpna, jedi sage väl? Eller är det jedi assassin?

Tillagt 2012-03-22 00:36:
Själv har jag varit så korkad att jag inte ens förstod att all orange utrustning har samma basstats. Jag insåg det från början men sedan glömde jag bort det av någon anledning och har alltså sålt bort mycket snygg utrustning helt i onödan. Vad trög jag är alltså...
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Citerar knutte123:spelar som en juggernaut och undrar varför vissa andra spelare med samma level som jag kan ha högre i health än mig.. om ni fattar va jag menar trodde att juggernaut skulle ha "mest" i health

Jo, fattar. Som en tank ungefär. Men Vanguards är ju också tank-klass. Och även, hör och häpna, jedi sage väl? Eller är det jedi assassin?


Om jag inte minns fel så heter tankclassen Shadow.
  • 0
Citerar Crusaderr:
Skulle vilja se dina skiljs Johnny, du lär ju verkligen skilja dig från mängden. En oslagbar gigant kanske ?!
Om sanningen ska fram så är jag riktigt trött på ditt nonchalanta uppförande i den här tråden

Heh, ja mer irrelevanta klagomål än "waah enligt mig suger allt och alla!! p12! 10-åringar!" får man ju söka efter. Är väl bara att välkomna till lönsamhetens värld.

Själv har jag inte spelat på ett bra tag nu, kändes till slut lite väl singleplayer (Var iofs beredd på det i viss grad). Undrar dock hur det blev med Legacy.
  • 0
Citerar The Invisible hand:
Citerar Crusaderr kulle vilja se dina skiljs Johnny, du lär ju verkligen skilja dig från mängden. En oslagbar gigant kanske ?!
Om sanningen ska fram så är jag riktigt trött på ditt nonchalanta uppförande i den här tråden
Heh, ja mer irrelevanta klagomål än "waah enligt mig suger allt och alla!! p12! 10-åringar!" får man ju söka efter. Är väl bara att välkomna till lönsamhetens värld.

Själv har jag inte spelat på ett bra tag nu, kändes till slut lite väl singleplayer (Var iofs beredd på det i viss grad). Undrar dock hur det blev med Legacy.


Känns som att någon tagit åt sig, brukar vara så att de som blir irriterade är de som känner att de passar in på beskrivningen.
  • 0
Citerar The Invisible hand:
Själv har jag inte spelat på ett bra tag nu, kändes till slut lite väl singleplayer (Var iofs beredd på det i viss grad). Undrar dock hur det blev med Legacy.


Mja, jag är lite besviken faktiskt. Svårt att sätta fingret på vad det är, men wz-lagg är en grej, halvtråkiga miljöer en annan samt att det, som JohnnyK säger, inte finns mycket att göra vid lv 50 just nu.

Tillagt 2012-03-22 14:31:
Tycker svårighetsgraden är största problemet med spelet, men de gjorde väl såhär för att ragga spelare.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Finns det instancer och sånt som i WoW i detta?

För lat för att googla;)
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Ja, det finns det. Spelet påminner mycket om WoW i stort. Det mesta är likt faktiskt.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Citerar Krysslåda:
Ja, det finns det. Spelet påminner mycket om WoW i stort. Det mesta är likt faktiskt.


Är det något för alla? För jag har alltid avskytt Star Wars filmerna, men är ändå intresserad av detta. Alltid gillat MMPORG, och då framförallt WoW, men spelar ändå inget just nu. Spelat WoW från och till sen releasen men tycker att de förstört mer och mer med varje expansion och testat de flesta andra "stora" spelen, men slutat för att ingen av mina vänner lirar.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
SWTOR har bra ideér, men de misslyckas mycket i endgame pga sin oerfarenhet.
Den voice acting man får uppleva när man questar t.ex är verkligen top notch, och nog den största styrkan med spelet. Star Wars-universumet är också väldigt intressant att utforska, det är gjort mycket väl. Men som MMORPG-veteran så är endgame en enda stor besvikelse. Finns mycket att klaga på, tyvärr, så jag kanske gör en slags recension via bloggen snarare än att svamla här i tråden.
  • 0
Citerar putterman:
Citerar Krysslåda:Ja, det finns det. Spelet påminner mycket om WoW i stort. Det mesta är likt faktiskt.

Är det något för alla? För jag har alltid avskytt Star Wars filmerna, men är ändå intresserad av detta. Alltid gillat MMPORG, och då framförallt WoW, men spelar ändå inget just nu. Spelat WoW från och till sen releasen men tycker att de förstört mer och mer med varje expansion och testat de flesta andra "stora" spelen, men slutat för att ingen av mina vänner lirar.


Mitt råd är att spela nått annat tills nästa stora content patch. Lvlingen är ganska kul, så de skulle du kunna göra nu, resten är väldigt "meh" eller rent ut sagt dåligt, så ha inte för stora förhoppningar på max level content. Gillar du däremot att spela många alts, kan du nog ha kul redan nu.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Mitt råd är att spela nått annat tills nästa stora content patch. Lvlingen är ganska kul, så de skulle du kunna göra nu, resten är väldigt "meh" eller rent ut sagt dåligt, så ha inte för stora förhoppningar på max level content. Gillar du däremot att spela många alts, kan du nog ha kul redan nu.


Vet inte om du syftar på nästa stora patch efter 1.2, men 1.2 ska ju komma i slutet av Mars eller alternativt i början av April, så börjar han spela nu så har ju 1.2 redan inträffat. Vet dock inte om den förbättrar spelet något vidare. Samma problem kommer med största sannolikhet fortfarande kvarstå, tyvärr.
SWTOR hade kunnat vara så mycket bättre, men Bioware är alldeles för oerfarana.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar JohnnyK:Mitt råd är att spela nått annat tills nästa stora content patch. Lvlingen är ganska kul, så de skulle du kunna göra nu, resten är väldigt "meh" eller rent ut sagt dåligt, så ha inte för stora förhoppningar på max level content. Gillar du däremot att spela många alts, kan du nog ha kul redan nu.

Vet inte om du syftar på nästa stora patch efter 1.2, men 1.2 ska ju komma i slutet av Mars eller alternativt i början av April, så börjar han spela nu så har ju 1.2 redan inträffat. Vet dock inte om den förbättrar spelet något vidare. Samma problem kommer med största sannolikhet fortfarande kvarstå, tyvärr.
SWTOR hade kunnat vara så mycket bättre, men Bioware är alldeles för oerfarana.


Är de 1.2 som har ny ops och FP? Har bara hört att de ska komma. Jag ska helt ärligt säga att jag inte följer spelet så värt mycket längre då chansen att jag nånsin ska spela igen är mer eller mindre obefintlig.
  • 0
Citerar JohnnyK:
Är de 1.2 som har ny ops och FP? Har bara hört att de ska komma. Jag ska helt ärligt säga att jag inte följer spelet så värt mycket längre då chansen att jag nånsin ska spela igen är mer eller mindre obefintlig.


Ja, det är 1.2 som ger oss allt det vi hade behövt vid release. Jag spelade väldigt lite i väntan på 1.2, men min speltid tog slut och tror inte att jag kommer resubba igen. Känns inte värt det, och nu har jag äntligen fått tillgång till D3-betan som nog kommer kunna underhålla mig tills dess release, då är det GG för alla andra spel. :p
  • 0
Går inte fort att patcha iaf^^
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Är det något för alla? För jag har alltid avskytt Star Wars filmerna, men är ändå intresserad av detta. Alltid gillat MMPORG, och då framförallt WoW, men spelar ändå inget just nu. Spelat WoW från och till sen releasen men tycker att de förstört mer och mer med varje expansion och testat de flesta andra "stora" spelen, men slutat för att ingen av mina vänner lirar.


Jag vet inte. Avskyr du Star Wars känns det som att du borde välja något annat.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Köpte Star Wars: The Old Republic idag. Ser verkligen fram emot att kunna spela det när jag väl kan spela det. Men för att kunna göra det så krävs en säkerhetsnyckel. Hur sjutton får man tag på en sådan?

Kollat runt på nätet och hittat länkar till App Store för att tanka ner en app som kan fixa en kod. Men för att man ska få säkerhetsnyckeln så måse man slå in ett serienummer på 7 siffror. Var kan få man tag på dessa 7 siffror?

Dah, jag blir fasiken tokig på allt detta krångel!!!
  • 0
Du måste inte ha en säkerhetsnyckel.

Ladda ner appen, där får du en ny nyckel varje gång du ska logga in.
  • 0
Citerar Bigest:
Köpte Star Wars: The Old Republic idag. Ser verkligen fram emot att kunna spela det när jag väl kan spela det. Men för att kunna göra det så krävs en säkerhetsnyckel. Hur sjutton får man tag på en sådan?

Kollat runt på nätet och hittat länkar till App Store för att tanka ner en app som kan fixa en kod. Men för att man ska få säkerhetsnyckeln så måse man slå in ett serienummer på 7 siffror. Var kan få man tag på dessa 7 siffror?

Dah, jag blir fasiken tokig på allt detta krångel!!!


När du skapar ditt account så måste du adda en säkerhetsnyckel eller säkerhetsfrågor, så jag förstår inte problemet. Det är väldigt simpelt.
  • 0
På torsdag händer det, update 1.2! Alltså den 12e april.
Får se om det lockar tillbaka lite folk till spelet, och min numera döda server...
Blir väll en månads swtor till innan Diablo 3 kommer.
Whats that Sandwich? Kill them all? Good idea! Hahahah!
  • 0
Mmm, verkligen. Gör det inte det så får de så lov att slå ihop servrarna. För jag tänker inte spela på Hex Droid där det är 50 online på fleet prime time...i bästa fall!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Precis, ge oss gratis server transfer ifall 1.2 inte drar tillräckligt med spelare.
Inte så sugen på att börja om från scratch på en ny server just nu..

Men tyvärr verkar det som server transfer kommer dröja..
http://www.youtube.com/watch?v=VzDyjuk_haI
22:28 in i videon
Whats that Sandwich? Kill them all? Good idea! Hahahah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!