Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines


Kyaaaah!!! Hatar hotellet, skrämmer skiten ur mig hela tiden. >_>
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Citerar outcast:Grafiken ser gräslig ut

Och det är den, men det är inte så viktigt i den här typen av spel.

Är ni konstiga i huvudet eller? Grafiken är asbra!
Själv så har jag varken klarat eller spelat spelet. Men min bror har det och jag har kollat mycket på när han spelat. Det är ett av hans favorit spel. Jag måste snart spela igenom det...
  • 0
Skönt spel för övrigt, påminner väldigt mycket om Deus Ex i kännslan.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Mycket bra spel!
Toreador passade min spelstil väldigt bra. Har dock aldrig klarat spelet som Toreador. Har egentligen aldrig klarat det. Hade det inte varit för att min bror klarade den första av slutbossarna åt mig när jag spelade som Malkavian så hade jag inte vetat hur det slutade.

Att spela som Malkav är helt klart intressant. Särskilt om man redan spelat igenom det en gång förut. (eller i mitt fall, nästan spelat igenom..)

Nästa gång ska jag helt klart spela som Nosferatu. Ska bli intressant och väldigt utmanande.

Dr Jr: Jag har spelat bordsrollspelet och tycker reglerna är överförda väldigt bra. De har skalat ner character-sheetet lite med att plocka bort färdigheter som inte kan användas och inte behöver användas, men det är inget man saknar, men det funkar som vanligt med att man sätter ut punkter på olika färdigheter.
Man får också grym känsla för de klaner man kan spela.

Citerar Caleb:
På tal om en uppföljare till spelet och bordsrollspelet så vankas det om ett MMORPG som utspelar sig i World Of Darkness. Verkar kul.


Det kommer bli helt fantastiskt kul när det kommer typ 2020 eller nåt..
Cum cetera fallunt, ludere mortuus
  • 0
Att grafiken är dålig är väll inte så konstigt? Spelet är ju skitgammalt om jag tänker på samma som ni..
My sister was a ladie of the night, then one night she saw the light. Now she doesn't do those things that she used to do....
  • 0
Jag tycker grafiken är helbra för sin ålder, har inte en ända gång tänkt "usch va fult det är" när jag har spelat det. Vissa spel behöver inte ha super maffig grafik för att kunna njutas.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Deathsoul:
Jag tycker grafiken är helbra för sin ålder, har inte en ända gång tänkt "usch va fult det är" när jag har spelat det. Vissa spel behöver inte ha super maffig grafik för att kunna njutas.


Nu när jag löst grafikbuggen så ser spelet som sagt betydligt bättre ut. Dock tycker jag fortfarande grafiken i stort är ganska "ful" undantag från karaktärerna och deras ansiktsanimationer som är bland de bästa jag sett, tom mätt i dagens mått.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Citerar embodiedzoot:
Att grafiken är dålig är väll inte så konstigt? Spelet är ju skitgammalt om jag tänker på samma som ni..


"Skitgammalt."

"2004."


HO HO HO.
För viljan, friheten och mannamodet.
  • 0
Jag har spelat det här för ett bra tag sedan, minns bäst de där CP uppdraget när man ska in i något hus som är hemsökt, man ramlar igenom marken och saker står skrivna på väggarna och massa crap, blev fan livrädd av skiten. Lyckades klara mig någorlunda bra men blev alltid spyless på spelet, säkert för att min engelska inte var den bästa och sedan är det ett allmänt svårt spel i mina ögon; skulle gärna ge spelet en ny chans men min brödrost till dator är knappast nog stark för det spelet. Spelade alltid som den den där idioten som är slagkämoe, kommer inte ihåg namnet på den... Vil komma til Brute, men det är för att jag är hjärntvättad av Halo.

Slutpoäng med hela bablet, är det värt att uppgradera datorn och satsa på omgång nr 2?
  • 0
Citerar Tourettesopia:
Citerar Wilhelm Karpnacke:"Skitgammalt."

"2004."


HO HO HO.
Förhoppningsvis tänker han på föregångaren Redemption. Fast inte heller det kan ju kallas "skitgammalt" då det släpptes runt millenieskiftet.


Underligt, med tanke på trådens namn.

Men det är svårt att tänka.
För viljan, friheten och mannamodet.
  • 0
Citerar Heroif:
Slutpoäng med hela bablet, är det värt att uppgradera datorn och satsa på omgång nr 2?


Jo helt klart, riktigt skönt rpg, speciellt nu med alla patchar. Det liknar Deus Ex väldigt mycket (även om jag tycker Deus Ex är lite bättre). Skön känsla i detta spel och riktigt nice dialoger. Du borde inte behöva uppdatera så värst för att spela det, det har som sagt ca 4 år på nacken nu.
Världens överlägset bästa spel alla kategorier heter Outcast
  • 0
Har skaffat Vampires nu... Men de hackar sönder på datorn även fast de säger på Can i Run It att min dator borde klara hela spelet med glans. Är extremt irriterande.
  • 0
Någon som har några tips? Jag är på ett uppdrag där jag ska hitta några vampyrer som sprider en smitta, och de var en luffare som hänvisade mig till kloaken just innan han dog, men de finns ju ingenting där än råttor
  • 0
Det är bara att fortsätta leta. Det finns en en boss i kloaken. Har du hoppat ner i den där.. vad det nu heter... det är som en... gah... I kloaken finns det ett ställe där det är ett fett hål i golvet, där vattnet rinner ner. Hoppa ner där och ta dig vidare.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Det är bara att fortsätta leta. Det finns en en boss i kloaken. Har du hoppat ner i den där.. vad det nu heter... det är som en... gah... I kloaken finns det ett ställe där det är ett fett hål i golvet, där vattnet rinner ner. Hoppa ner där och ta dig vidare.


Har inte hittat nå håloch känns som om jag kutat runt där i evigheter, jaja, barar fortsätta. Är bossen svår?
  • 0
Ne, bossen är ganska lätt har jag för mig.
Heinz Ketchup
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Det här finns inte att köpa någonstans? För det verkar inte finnas. Förrutom på GameShop för 999kr. :3


You snooze, you lose.
Heinz Ketchup
  • 0
<quote author="Elak Kyckling">Det här finns inte att köpa någonstans? För det verkar inte finnas. Förrutom på GameShop för 999kr. :3</quote

Tror dom själva att folk betalar de priset?
  • 0
Måste verkligen ta mig i kragen och klara ut det här nån gång. Malkavian är så jäkla kul att spela som, bästa dialogerna någonsin.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Kom en bra bit in i spelet men gav upp av någon okänd anledning, måste installera det igen.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Har spelat spelet i ett tag och jag är helt fast. Man tror seriös att Bethesda är utvecklarna bakom det här spelet. Trots att det är före Fallout 3 och Oblivion. Skulle varit nice och ha detta i sin Steam kollektion
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!