Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

~ Battlefield 3 ~ Officiell tråd ~


Väntar på mail från Game att de har skickat mitt BF 3.

Evil Is Back
  • 0
Citerar Iqaros:
9-10/10 på multiplayerdelen


Vilket är det som betyder något!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag reagerade på att det endast fick en åtta i grafikbetyg, och det var PC-versionen. Hur ska det då gå för konsolversionen? :/
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag reagerade på att det endast fick en åtta i grafikbetyg, och det var PC-versionen. Hur ska det då gå för konsolversionen? :/


Haha, samma här.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Aaandy:
Jag reagerade på att det endast fick en åtta i grafikbetyg, och det var PC-versionen. Hur ska det då gå för konsolversionen? :/


Säkerligen en 8a också, med tanke på konsolernas kapacitet ;)
  • 0
Citerar Bankar:
Haha, samma här.


Jag tyckte verkligen betan var grotesk-snygg på min dator, och den är inget monster egentligen. Så antingen har de spelat den på en Mac, eller på en gammal dammig laptop. För minst en nia är det värt i betyg, i min mening.

Citerar Zime:
Säkerligen en 8a också, med tanke på konsolernas kapacitet ;)


Precis... med tanke på deras kapacitet! ^^
  • 0
Varför var DICE tvungna att ha en sån o-originell story, vad är det som är så svårt att göra en mer egen story !?
  • 0
Citerar jpkillah:
Varför var man tvungna på att ha en så o-originell story, vad är det som är så svårt att göra en mer egen story !?


Bra fråga med många svar. Det är "modernt" med såna kampanjer nu, där man hoppar mellan tider och platser. Dom hakar på trenden. Sen kommer 98% av alla att spela för multiplayerns skull, så dom tjänar mindre på att lägga ner ytterligare resurser på en mer genomtänkt och avancerad kampanj. Plus oförmåga kanske...?
  • 0
Grafikbetyget på en åtta var lite märkligt när flera andra utländska sidor säger att spelet är ett av de allra snyggaste någonsin.

För övrigt blev det som jag trodde. SP drog ner helhetsintrycket men eftersom MP höjts till skyarna så är jag trygg!
Gör musik.
  • 0
Men såna där kampanjer är så jävla ut tjatade, en Stallone-inspirerad story från 80-talet hade till och med varit mer originell.
  • 0
Panik!!!!

Kan inte bestämma mig för ifall jag ska skaffa Battlefield till xbox360/ps3 eller till PC.

Jag ahr ju en sprojlans ny pc med extra lull-lull men det är ju något visst med att lira i soffan också framför tv:n, sen kommer ju många polare att lira bf3 på konsolerna än på PC.

Sen vill man ju också se skillnaderna mellan konsolversionenrna och pc-versionen, om de har fått ta bort något från konsolerna som finns med i PC t.ex...

Hur göra!!!???
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag tyckte verkligen betan var grotesk-snygg på min dator, och den är inget monster egentligen. Så antingen har de spelat den på en Mac, eller på en gammal dammig laptop. För minst en nia är det värt i betyg, i min mening.


Så mycket som jag vill instämma, så reflekterar ett grafikbetyg inte endast den tekniska aspekten. Är designen alldeles för tråkig, så vill jag åtminstone läsa en klar motivering till varför. Det saknas i Jonas förövrigt väldigt välgjorda recension.

Men visst, det finns en hel del spel där dess tekniskt grafiska kvalitéer har förbisett en ganska tråkig design, men som trots det resulterat i väldigt högt grafikbetyg.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Phyreon:
Panik!!!!

Kan inte bestämma mig för ifall jag ska skaffa Battlefield till xbox360/ps3 eller till PC.

Jag ahr ju en sprojlans ny pc med extra lull-lull men det är ju något visst med att lira i soffan också framför tv:n, sen kommer ju många polare att lira bf3 på konsolerna än på PC.

Sen vill man ju också se skillnaderna mellan konsolversionenrna och pc-versionen, om de har fått ta bort något från konsolerna som finns med i PC t.ex...

Hur göra!!!???


Eh...köp båda?
Gör musik.
  • 0
Danska gr tyckte dock att det var en rolig singleplayer.
  • 0
Tänk på att detta är ett betyg. Metascoren ligger på 93! Vafan tänkte han med när han skrev 8/10 i betyg? Finns inte många spel som är snyggare. Han skriver även Hållbarhet är 9/10 och han tror att det kommer spelas i 6 år framåt? Är inte det en solklar tia då? Och SP, jag var säker att den skulle vara sådär men dem anklagar aldrig CoD för sin SP eller dem kanske gör det men det sänker inte betyget. Nog för mig, mina åsiker börjar kännas fanboy-aktiga..
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
Tänk på att detta är ett betyg. Metascoren ligger på 93! Vafan tänkte han med när han skrev 8/10 i betyg? Finns inte många spel som är snyggare. Han skriver även Hållbarhet är 9/10 och han tror att det kommer spelas i 6 år framåt? Är inte det en solklar tia då? Och SP, jag var säker att den skulle vara sådär men dem anklagar aldrig CoD för sin SP eller dem kanske gör det men det sänker inte betyget. Nog för mig, mina åsiker börjar kännas fanboy-aktiga..


Tyvär så kan jag hålla med lite. Jag menar bc fick 8/10, mw2 9/10, bc2 8/10, Blops 9/10, även fast dom klaga på singleplayern i black ops så fick den 9/10 för sin multiplayer, fast bf3, bc2 fick 8/10 för sin multiplayer som är betydligt mer välgjorda. Och första bad company hade ju både en originell story och riktigt bra multiplayer, men ändå blev det en 8a.
  • 0
Angående 9 för blops p.g.s av MP så beror det mkt på att det finns en hel del mer olika saker i Blop än BF att göra.
  • 0
IGN gav det 9.0, GameInformer gav det 9.5 så vi ska nog inte vara oroliga.. ;) SP förstör allt verkar det som (allt är dock en liten överdrift.) Kan forfarande inte fatta att det fick 8 i grafik. Dem gav delbetygen 8, 8, 9, 10. 8+8+9+10=45, 45/4=8.75 som avrundas till 9! Den andre Jonas lätt mer vettig faktiskt..

Tillagt 2011-10-24 12:33:
Citerar Subita:
Angående 9 för blops p.g.s av MP så beror det mkt på att det finns en hel del mer olika saker i Blop än BF att göra.


Wager-matcher eller vad det heter? Gun Game, One In The Chamber etc.
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Någon som vet om Game skickar ut mail likt Order/Bekräftelse när dom skickar det?


Inte långt kvar nu.

Evil Is Back
  • 0
Citerar HellSpawn:
Någon som vet om Game skickar ut mail likt Order/Bekräftelse när dom skickar det?


Inte långt kvar nu.


Ja, mitt daterades 20 oktober
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
Citerar HellSpawn:
Någon som vet om Game skickar ut mail likt Order/Bekräftelse när dom skickar det?


Inte långt kvar nu.


Ja, mitt daterades 20 oktober


Gött mitt med. High five De sa att de kommer skicka det idag eller imorgon.
Evil Is Back
  • 0
Wait a minute.. det var torsdag den 20:e?
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0
Citerar bjooo:
IGN gav det 9.0, GameInformer gav det 9.5 så vi ska nog inte vara oroliga.. ;) SP förstör allt verkar det som (allt är dock en liten överdrift.) Kan forfarande inte fatta att det fick 8 i grafik. Dem gav delbetygen 8, 8, 9, 10. 8+8+9+10=45, 45/4=8.75 som avrundas till 9! Den andre Jonas lätt mer vettig faktiskt..


GR har aldrig använt sig av delbetygen för att sedan summera ett medelvärde.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Jag vill nästan inte ha det innan onsdag då jag har 2 prov. Ska nog ängna resten av min håla åt att plugga franska!

Tillagt 2011-10-24 12:41:
Citerar Bankar:
Citerar bjooo:

IGN gav det 9.0, GameInformer gav det 9.5 så vi ska nog inte vara oroliga.. ;) SP förstör allt verkar det som (allt är dock en liten överdrift.) Kan forfarande inte fatta att det fick 8 i grafik. Dem gav delbetygen 8, 8, 9, 10. 8+8+9+10=45, 45/4=8.75 som avrundas till 9! Den andre Jonas lätt mer vettig faktiskt..


GR har aldrig använt sig av delbetygen för att sedan summera ett medelvärde.


Tack för infon!
If you choose not to decide, you still have made a choice. ~ Neil Peart
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!