Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

~ Battlefield 3 ~ Officiell tråd ~


  • Ree
  • Ree
Citerar Hubbabubb:
kört

Fast det stämmer väl inte riktigt? De fåtal gångerna jag haft problem med den är när någon sprungit framför, men det sker väldigt sällan.

På plussidan så blir det enklare att dra siktet till fiender, eftersom siktet saktar ner när den väl lägger sig på fienden. Området just på fiendet blir "större" (siktet rör sig segare), och det blir lättare att sätta headshot och många kroppsskott osv.

Eller vad menar du fungerar dåligt förutom att just en annan fiende springer framför den du för tillfället siktar på?
  • 0
Spelar på konsol, har inte märkt av någon aim assist alls. Tror jag stängde av den funktionen det första jag gjorde innan jag började spela faktiskt. Hur mycket enklare är det för folk att skjuta med den aktiverad? Eller hur mycket enklare är det för "sämre" spelare att skjuta med den? De flesta spelare som ligger i det övre skiktet tvivlar jag på använder sig av sånt..hoppas jag
  • 0
Jag anser att landbaserade fordon tål för mycket, kanske är det Engineers på andra sidan fordonen som reparerar hela tiden, men fortfarande, dom dör inte när dom ska. Ibland tar det 3-4 skott innan man får "Vehicle Disabled", och efter det 1-2 skott till. Plus så springer 70% av alla spelare runt som Engineers med sina repair tools all the time.
  • 0
är det bara jag eller växer aim assisten desto mer man har i Streak?

slog av den i Betan vilket var skönt att man kunde, dock så vet jag inte om jag har den avslagen nu :/
Don't bro me if you don't know me.
  • 0
17 h spelade, level 20. Det går defenitivt segare att levla än i betan då jag var på level 20 efter drygt 7 h. Jag som gillar att låsa upp saker ofta och snabbt..
Ye-ye-yeah, and it goes, this my cool and I can't take it off
  • 0
Citerar SwedishDelight94:
17 h spelade, level 20. Det går defenitivt segare att levla än i betan då jag var på level 20 efter drygt 7 h. Jag som gillar att låsa upp saker ofta och snabbt..


Går ju fortfarande väldigt fort tycker jag.

Citerar cocacola3696:
är det bara jag eller växer aim assisten desto mer man har i Streak?

slog av den i Betan vilket var skönt att man kunde, dock så vet jag inte om jag har den avslagen nu :/


Det är bara inbillning från din sida.

Citerar Kinnander:
Jag anser att landbaserade fordon tål för mycket, kanske är det Engineers på andra sidan fordonen som reparerar hela tiden, men fortfarande, dom dör inte när dom ska. Ibland tar det 3-4 skott innan man får "Vehicle Disabled", och efter det 1-2 skott till. Plus så springer 70% av alla spelare runt som Engineers med sina repair tools all the time.


Man tar olika mycket skada beroende på var man träffar. Träffar du i bakdelen på en tank så är det oftast en disable med en raket till exempel. Så sikta alltid på antingen bakdelen eller sidan av tanken, där tar de mest skada.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar micke_1993:
Det är inte alls svårt att spränga fordon, det är löjeväckande enkelt tycker jag. En engineer vinner oftast mot en T-90 skulle jag nog vilja påstå, om engineeren tänker logiskt och inte är någon som bara står öppet och skjuter skott och hoppas att tanken inte ser denne d.v.s. Om en tank står på en väg och engineeren är bakom ett par större stenar eller liknande så kan engineeren använda hörsel och andra sinnen för att räkna ut var han bör titta fram för att skjuta nästa skott. Vet inte hur många tanks jag förstört genom att använda terrängen till min fördel.


Då måste du ha spelat mot nobs, jättesvårt att boosta av från vägen runt stenarna och skjuta dig med coax mg..
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Går ju fortfarande väldigt fort tycker jag.


Tycker det går ganska segt. Men brukar bara få mellan 5-7k xp varje runda samt 3-4k på klassen jag kör. Kanske är lättare om man spelar men andra. Kör oftast själv.
  • 0
Nån som lirar på 360:t som är sugen på att squada framöver?
  • 0
Citerar Nizyo:
Tycker det går ganska segt. Men brukar bara få mellan 5-7k xp varje runda samt 3-4k på klassen jag kör. Kanske är lättare om man spelar men andra. Kör oftast själv.


Jag jämför då med Bad Company 2 som det tog 300 timmar innan jag blev rank 50. Nu blev jag rank 45 efter 50 timmar (de andra 100 rankerna är ju halvt onödiga i princip).
We own your fucking dreams!
  • 0
Men i BC2 är ju alla rankerna onödiga i princip?
  • 0
Citerar Hubbabubb:
Men i BC2 är ju alla rankerna onödiga i princip?


Nä, där var det inte ett evigt grindande bara för att få en ny siffra till sitt emblem om och om igen. Unlocks bryr jag mig inte om, inte därför jag fortsätter levla. Blir ju lite tråkigt när alla till slut sitter med samma jäkla örn och det enda som skiljer är en siffra under den.
We own your fucking dreams!
  • 0
Blev man lv 45 igår, så jag undrar kommer alla Levels efter det vara samma exp nivå 230k?
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Bellsten/stats/17473227
5/xbox/#!/bf3/soldier/Bellsten/stats/174732275/xbox/



WTF får ju inget specielt på AS VAL bara en massa sikten. Står att den ska ha 30 skott men har ju bara 21, visst precis som med allt annat så stämmer inte spelets vapen info men trodde nästan på att AS VAL skulle ha extended mag.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Blev man lv 45 igår, så jag undrar kommer alla Levels efter det vara samma exp nivå 230k?


Japp.
We own your fucking dreams!
  • 0
Lite småtrist att det inte händer mer än så egentligen. Men grejen ligger väll istället i alla medaljer osv man kan låsa upp. Att gå upp i rank är mest en sak som är där för att man enkelt ska kunna se att en viss person spelat en del liksom. Litet mått på att spelaren i fråga kanske är något att se upp för
  • 0
Citerar -Thunderbird-:
Då måste du ha spelat mot nobs, jättesvårt att boosta av från vägen runt stenarna och skjuta dig med coax mg..


Fast då är det ju inte svårare för mig än att springa runt stenen också? Jag är ju mer mobil än en tank oavsett "boost" eller inte.
  • 0
Citerar Zem1an:
Lite småtrist att det inte händer mer än så egentligen. Men grejen ligger väll istället i alla medaljer osv man kan låsa upp. Att gå upp i rank är mest en sak som är där för att man enkelt ska kunna se att en viss person spelat en del liksom. Litet mått på att spelaren i fråga kanske är något att se upp för


Fast visst hade det varigt trevligare men nån ny rank symbol istället för en siffra under till. Måste ju finnas hur många symboler som hellst inom det millitära.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Hubbabubb:
Citerar filleeeh:
*host* aimassist *host*


Aim-assist är bara ett skämt, inte bara för myten att man inte kan sikta med en spak men också för funktionen inte fungerar. Siktet följer med någon som rör sig, aldrig någonsin en bra idé om man inte litar fullständigt på den, något man inte gör om man någonsin spelat ett FPS tidigare. Du siktar på någon och en annan springer framför? Kört. Du skjuter och den beskjutne börjar springa, du siktar med men aim-assisten också = kört.

Enda gången den är "bra" är när man börjar cirkla något man inte se, typ en fiende bakom en sten, i rök eller liknande. Åh fan, där är en fiende ju! Inte kört, men så jävla fel.

Tycker alltså om att den går att stänga av.


Fast på långt avstånd har jag aldrig märkt av någon aim assist inte...

Ärligt talat så tkr jag att det är mer svårare eller inte svårare , men mer fokusering och skills när man kör än att man kör på datorn, dels för att det är lättare och köra fps på dator, och därför alla är så riktigt grymma på pc med hs hela tiden..
Man känner sig mer duktig om man lyckas med många kills och så vidare med kontroll..
Men bara vad jag tycker, finns säkert folk som inte alls tycker som mig, tror att det hela ligger i vilken platform man gillar och känner sig komfortabel i helt enkelt-.

BTW, finns det inte aim-assist på PC ocksÅ?
  • 0
Stängde av aim-assist det första jag gjorde, skräpfunktion...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar jabbeboy:
BTW, finns det inte aim-assist på PC ocksÅ?


Nope...
Everyone chill the fuck out, I got this!
  • 0
Citerar jabbeboy:
BTW, finns det inte aim-assist på PC ocksÅ?


Jag tror det finns, men det är avstängt. Jag antar att det finns där för de som kör med handkontroll, för att använda AA med mus är helt korkat. Kan ha blandat ihop detta med något annat spel dock.

Citerar jabbeboy:
Fast på långt avstånd har jag aldrig märkt av någon aim assist inte...


På långt håll behövs det inte på samma sätt, där behöver man inte göra några stora rörelser eller liknande för att hålla siktet över fienden och då behövs det inte någon hjälp.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar micke_1993:
Citerar -Thunderbird-:
Då måste du ha spelat mot nobs, jättesvårt att boosta av från vägen runt stenarna och skjuta dig med coax mg..


Fast då är det ju inte svårare för mig än att springa runt stenen också? Jag är ju mer mobil än en tank oavsett "boost" eller inte.


Däremot tål du ganska så mycket mindre än vad tanken gör och när det blir sådana dödlägen brukar jag/tank gunner springa ut och döda med primary istället.

Det händer iaf inte ofta att en ensam engineer tar ut en tank, isåfall skulle spelet vara sjukt obalanserat, vilket det inte är på den punkten.
  • 0
Hehe, går bara bättre och bättre. Har precis låst upp P90, och vill gärna veta om ni tycker vapnet är bra?
The knife master
  • 0
Citerar torbli79:
Stängde av aim-assist det första jag gjorde, skräpfunktion...
Härligt med fler som gjorde samma som jag !
  • 0
Citerar Captian Price:
Hehe, går bara bättre och bättre. Har precis låst upp P90, och vill gärna veta om ni tycker vapnet är bra?


P90 är ganska bra enligt mig.
We own your fucking dreams!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!