Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spel, arkiv och masteruppsats


Hej Gamereactor!

Mitt namn är András och jag studerar masterprogrammet ABM (Arkivvetenskap, Biblioteks- och informationsvetenskap och Museologi) vid Lunds universitet. Just nu är jag inne på min sista termin och skriver ett examensarbete i arkivvetenskap. Den handlar om digitala spel som kulturarv. Syftet är att undersöka till vilken grad spelare anser bevarandet av digitala spel som viktigt, och om sociala och/eller kulturella aspekter påverkar synen på vad som ska bevaras. 

Underlaget till forskningen är alltså ni spelare! Till detta har jag konstruerat en enkät som tar ungefär 5-10 minuter att besvara, och som görs anonymt. Det hade varit väldigt roligt om någon här på forumet hade kunnat besvara enkäten. Som tack kan jag inte ge mer än min varmaste uppskattning, men det fina är att er medverkan också bidrar till att forskningen om spelbevarande kan ta ännu ett steg framåt. För det behövs. 

Deadline är satt till den 5 april. Tveka inte att skriva här i tråden om det är några funderingar!

Här finns enkäten: Klicka!

  • 0

Tänkte bara uppmärksamma dig på att din länk inte fungerar. Eller du kanske redan har tagit bort enkäten?

Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!