Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Final Fantasy XIII


Jag skäms lite faktiskt. Trots att jag köpte spelet på releasedagen så har jag inte börjat spela det ännu.

Men ikväll blir det ändring på det! Nu kommer jag, Lightning!
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Helt fantastiskt spel juh
  • 0
Jag har spelat i över 3 timmar nu. Och jag är fullkomligt kär i FFXIII.
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar Fredde007:
Har precis kommit till Kapitel 11 (yay för lite freedom!) och ska börja CP farma lite Dock är jag väldigt osäker på vad för set-up jag ska ha; fienderna här är ruskigt svåra för en newbie som jag Någon som har några tips?

Samma här! Har sänkt alla fiender förutom de stora "tigrarna". Man tjänar sjukt mycket CP points nu! typ 1000 per runda! Undrar när man är modig nog att möta de gigantiska fyrbenta djuren....
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Har precis kommit en bra bit på den där Fifth Ark. Där är det tråkigt iallafall. Få hoppas det blir fint i kapitel 11. Kollade på de nya rollerna. 14000CP-points för en liten tråd? WTF!? Jag får typ 300/fight och det lär ju ta år innan jag farmat så mycket.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Har precis kommit en bra bit på den där Fifth Ark. Där är det tråkigt iallafall. Få hoppas det blir fint i kapitel 11. Kollade på de nya rollerna. 14000CP-points för en liten tråd? WTF!? Jag får typ 300/fight och det lär ju ta år innan jag farmat så mycket.

Du får ca 1000 CP per runda i kapitel 11
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Du får ca 1000 CP per runda i kapitel 11


Mer till och med, började med kapitel 11 idag och får runt 2000 - 3000 varje runda.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Ska nog lira halva natten nu. Grindar och uppgraderar alla items
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Ska nog lira halva natten nu. Grindar och uppgraderar alla items


Me too! Fast jag ska först påbörja innan jag nöter. Få en inblick i hur karaktärerna är och bara smälta av Square Enix's magnifika orkester och grafiker. Mhmm....
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Citerar Jimmy911:
Me too! Fast jag ska först påbörja innan jag nöter.


Det finns inget vettigt sätt att grinda/powerlevla innan du kommer till stället du får välja karaktärer på ändå. Fast du kanske redan är där?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det finns inget vettigt sätt att grinda/powerlevla innan du kommer till stället du får välja karaktärer på ändå. Fast du kanske redan är där?


Jag tvivlar starkt på det.

Citerar Jimmy911 från tidigare idag:
Trots att jag köpte spelet på releasedagen så har jag inte börjat spela det ännu.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Mer till och med, började med kapitel 11 idag och får runt 2000 - 3000 varje runda.

Shit vart fightas du någonstans!? Jag har bara mött små tigrar och slimesnubbar haha
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Costae vet du, han läser inte allt man skriver.
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Citerar Danny 217:
Shit vart fightas du någonstans!? Jag har bara mött små tigrar och slimesnubbar haha


Liten, liten spoilervarning
I tunnlarna, slime-monster och annat, småtigrar vet jag dock inte. Använder libra flitigt, vet inte om det påverkar, men det gör fighterna lättare då man kan använda sig av auto från start samt lita på att ens vänner gör sitt.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Jimmy911:
Costae vet du, han läser inte allt man skriver.


Självklart läser jag inte allt ni skriver. Bara relevanta grejer.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Självklart läser jag inte allt ni skriver. Bara relevanta grejer.


Ofc. Men mitt stycke måste ju ha varit relevant då du basically undrade hur långt jag kommit.
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Citerar Jimmy911:
Men mitt stycke måste ju ha varit relevant då du basically undrade hur långt jag kommit.


Ehh, nu glömmer vi det där och går vidare. Men jag hade faktiskt läst det där tidigare, visste bara inte om det var just du då många har FFXIII-avatarer nu känns det som.

Aja, efter ca 30 timmar så börjar spelet att bli kul. Så det är lugnt!
  • 0
Jo många har FFXIII-avatarer, I agree. Jag och Vapor17 var dock först. Sen kommer Zwqase, den härmapan.

Men jag gillar han likt förbannat!

Så man måste alltså plågas i 30h innan man börjar njuta, Costae? Gotcha!
"Thank you to God, for making me an atheist!" - Ricky Gervais
  • 0
Citerar Jimmy911:
Så man måste alltså plågas i 30h innan man börjar njuta, Costae? Gotcha!


Nja, jag somnade på bakfyllan framför spelet så hur lång tid jag faktiskt har spelat är väldigt oklart. Men då man själv får välja karaktärer tycker jag att det blir roligare.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Man får relativt snabbt CP inne i tunnlarna efter den öppna plätten. 8000 för vissa fighter som är över på under en minut.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Citerar zwqase:
Citerar Danny 217 u får ca 1000 CP per runda i kapitel 11

Mer till och med, började med kapitel 11 idag och får runt 2000 - 3000 varje runda.


Innan den trånga bergsgången finns det en Behemoth King som fightas mot någon annan best. Mot dem får man alltid Preemptive strike och kan döda båda på ca 30 sek så länge man inte låter Behemothen landa och förvandla sig vilket är lätt om man har en commando med launch. För dem får man 6600 CP och det tar typ 30 sek. Bara att upprepa för hundratusentals CP per timma.
Finns en savepoint bredvid så att man snabbt kan respawna dem.
  • 0
Citerar Daydream Nation:
Citerar zwqase:
Citerar Danny 217 u får ca 1000 CP per runda i kapitel 11

Mer till och med, började med kapitel 11 idag och får runt 2000 - 3000 varje runda.


Innan den trånga bergsgången finns det en Behemoth King som fightas mot någon annan best. Mot dem får man alltid Preemptive strike och kan döda båda på ca 30 sek så länge man inte låter Behemothen landa och förvandla sig vilket är lätt om man har en commando med launch. För dem får man 6600 CP och det tar typ 30 sek. Bara att upprepa för hundratusentals CP per timma.
Finns en savepoint bredvid så att man snabbt kan respawna dem.


Har man dessutom Growth Egg för man 13200 CP. Jag får runt 950 000 CP i timmen på det stället.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Sådär, nu har jag äntligen klarat det. Klockade in på knappt 50 timmar. Slutbetyg 6/10 och det är tack vare grafiken det ändå får så pass högt.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0
Liten Spoiler!!!!!

Jag är på Kapitel 4 och möter en stor boss med Lightning och Hope. Han är stor och man har tid på sig att vinna över honom. Och jag klarar inte att vinna över honom. Så om någon vet hur man kan göra, så skriv gärna det.

Liten Spoiler slut
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
  • Missing Avatar
  • M83
Kasta Libra och läs vad det är token vill att du ska göra. I regel är det att chaina. Gör detta och tryck på X (på Xbox, antar att det blir fyrkant på PS3) när mätaren når texten Gestalt. Voila. Gör om dessa bedrövliga strider fem gånger till senare i spelet. Allt för att få en glorifierad Revive-spell, för de är HELT värdelösa till att åsamka någon som helst skada.

Edit: Eh vänta nu här, är inte Snows Eidolon den första man får? I så fall borde väl detta vara gammal information. Odin var lite knöligare, men buffa först, sen varva ravage med medic tills mätaren når upp.
Jag tror du har blandat ihop pondus med rabies.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!