Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

inFamous


Finns det ingen tråd om detta spel?

Dags att skapa en!

Format: PS3

Genre: Third-person/Sandbox

Release: Våren 2009

Utvecklare: Sucker Punch Productions

Handling:

According to the Game Informer preview, inFamous follows the story of Cole , a resident of a fictional Empire City. At the start of the game, an explosion rips apart six city blocks, leaving behind a crater and Cole as the only survivor. The explosion has granted Cole several electricity-based powers, but he falls into unconsciousness, waking up two weeks later to find that Empire City has fallen into chaos; without police, gangs have taken over areas of the city, and a plague has infected many of the residents causing the city to be quarantined by the government. It is revealed by "The Voice of Survival", a surviving disk jockey that broadcasts across the city, that Cole was the cause for the explosion, and thus setting the population of Empire City against him. Cole must come to terms with his powers, and opt to help those in need or simply survive on his own, facing off against larger threats that have manifested in the city due to the explosion and its aftermath.

According to Fox, the team wanted to have Cole as a "kind of an everyman", such that they could then "get into the headspace of what it would be like to be a real human being who has been granted these exceptional abilities". While Cole is the main playable character, he is joined by two friends; Zeke, a conspiracy theorist and survivalist who becomes jealous of Cole's powers, and Trish, Cole's ex-girlfriend and medical student who resents him due to her sister being killed in the blast but still helps in treating the injured, a "Lois Lane with syringes" as stated by Sucker Punch.

PlayStation: The Official Magazine describes Cole as "a regular city guy struggling to make ends meet as a courier. Then one day he gets super powers, and his entire world changes in a heartbeat. It's this event that really defines Cole as a person, as he struggles to learn how to control his powers and the responsibility they bring, not understanding the reason he has them or their full potential." The magazine also notes that you "really don't want to be in Empire City after the blast. With no effective law enforcement the streets are a dog eat dog world where at any moment someone might drop the niceties of civilized society and start taking what they want by force. It's a scary and bleak place. Yet, despite all the problems Empire City has endured, thousands of everyday people remain stuck in the city. The place is packed with a weary and scared population in desperate need of relief from the gangs that have imposed their own martial law on the various neighborhoods."


- Wikipedia

Senaste intervjun

Diskutera!
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Kan bli bra, gillar grejen att cole kan klättra inte på ett naturligt sätt, så man inte är så bunden till marken som andra sandlåde spel, eller att hustaken bara är ett hopp från som i vissa superhjälte spel.

konceptet är ju bra så jag hoppas ju på att det blir bra
Du ångrar aldrig dom chanser du tog.
  • 0
Ser lagom lovande ut, inte stekhett men ändå rätt bra. Stör mig dock på den extremt tråkigt designade huvudpersonen.
"Sure, I could have stayed in the past. I could have even been king. But in my own way, I am king. Hail to the king, baby"
  • 0
Citerar akuma:
Stör mig dock på den extremt tråkigt designade huvudpersonen.


Det gjorde de nog medvetet, de ville få honom att se ut som en helt vanlig kille.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Spelet ser lovande ut, absolut. Sucker Punch är dessutom riktigt grymma. Alla som spelat Sly spelen borde veta vad jag menar.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Längtar
Iam not an racist but you all look the same
  • 0
Ser sjukt lovande ut, de har polerat på grafiken något enormt och det ser riktigt läckert ut. Vi får se hur det blir med resten av spelet. Största problemet med denna sortens spel är att världen känns tråkig och döda samt att uppdragen är i stort sett likadana. De har fortfarande en del att slipa på när det kommer till den punkten.

Hatar dessutom om man blir tvungen att rädda civila likt det i Spiderman 2, de har visat upp ett liknande spelkoncept. Om det inte dyker upp allt för ofta så kan de nog lyckas.


Kort och gott så kan det här spelet antingen bli sjukt roligt är riktigt tråkigt. Vi får se. Det ser i alla fall mycket bättre ut än Prototype.
  • 0
Citerar Macot:
de har polerat på grafiken något enormt och det ser riktigt läckert ut.


Det har jag också märkt.

Citerar Macot:
Det ser i alla fall mycket bättre ut än Prototype.


I agree.

---

Vågar man gissa på bättre kvalité än GTA IV?
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Vågar man gissa på bättre kvalité än GTA IV?

Räcker med att dem gör det halv-roligt spel så är det bättre än GTA IV, eller har två olika uppdrag. Inte bara åk dit, döda dem, åk dit hämta det, osv.
  • 0
Citerar Brute:
Vågar man gissa på bättre kvalité än GTA IV?


Kanske, din karaktär ser mycket bättre ut än Nico men samtidigt så ser resten av befolkningen ganska fula ut (tekniskt & designmässigt). Sedan så ser bilarna förjävliga ut, bilarnas grafik i GTA IV var/är mycket bättre.
  • 0
Jag tycker inte om det särskilt mycket, ser rätt så tråkigt ut av det jag har sätt. Inte samma roliga gameplay som Crackdown och just nu längtar jag mer till Prototype.
Det är vackert och hans kraft är väldigt cool men han har bara några attacker som jag tycker är tråkiga.
  • 0
Smaken är som baken.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
Smaken är som baken.


Så du tycker om när han gör samma attack 200 gånger under videon?
  • 0
Citerar metroid_prime:
Så du tycker om när han gör samma attack 200 gånger under videon?


Jag tycker att han varierar ganska mycket.

4-6 attacker som utvecklas/ändras låter bra enligt mig.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
NEJ! Detta känns fel, spelet ser oerhört tråkigt och enformigt ut. Jag hoppas på att Sucker Punch utvecklar ett nytt Sly spel efter det här.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Macot:
En riktigt grym gameplay video:

http://ps3.ign.com/dor/objects/800208/sucker-punch-project/video
s/infamousces_transtationpowers_010909.html


Nice. Jag gillar verkligen att man kan klättra så pass mycket och att man kan hänga bakom olika föremål och skjuta. Jag tycker att volten i slutet avslöjar att ... (vad heter huvudpersonen?) kommer vara rätt akrobatisk.

Citerar Brute:
Citerar metroid_prime:
Så du tycker om när han gör samma attack 200 gånger under videon?


Jag tycker att han varierar ganska mycket.

4-6 attacker som utvecklas/ändras låter bra enligt mig.


Håller helt med dig. Känns konstigt om en "vanlig kille" skulle få superkrafter (Okej, det får han ju. Men inom rimliga gränser). Det skulle bli förkonstigt om han skulle haft 20-30 olika attacker.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Citerar Ric:
(vad heter huvudpersonen?)
Citerar Brute:Citerar metroid_prime:
Så du tycker om när han gör samma attack 200 gånger under videon?


Jag tycker att han varierar ganska mycket.

4-6 attacker som utvecklas/ändras låter bra enligt mig.

Håller helt med dig. Känns konstigt om en "vanlig kille" skulle få superkrafter (Okej, det får han ju. Men inom rimliga gränser). Det skulle bli förkonstigt om han skulle haft 20-30 olika attacker.


Jag tror han heter Cole.

Sedan så tror jag att de inte vill avslöja för mycket av krafterna...
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Macot:
Citerar Ric:
(vad heter huvudpersonen?)
Citerar Brute:Citerar metroid_prime:
Så du tycker om när han gör samma attack 200 gånger under videon?


Jag tycker att han varierar ganska mycket.

4-6 attacker som utvecklas/ändras låter bra enligt mig.

Håller helt med dig. Känns konstigt om en "vanlig kille" skulle få superkrafter (Okej, det får han ju. Men inom rimliga gränser). Det skulle bli förkonstigt om han skulle haft 20-30 olika attacker.


Jag tror han heter Cole.

Sedan så tror jag att de inte vill avslöja för mycket av krafterna...


Just det, så hette han.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Hehe, konstigt att han är en superhjälte... han är ju en skinhead!
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Macot:
Hehe, konstigt att han är en superhjälte... han är ju en skinhead!


Bara jag som inte förstår vad du menar?
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Citerar Ric:
Citerar Macot:Hehe, konstigt att han är en superhjälte... han är ju en skinhead!

Bara jag som inte förstår vad du menar?


Jag tänkte på att han är skallig och rent allmänt ser lite ut som en skinhead. http://www.nsm88radio.com/images/skinhead-(1).jpg
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Macot:
Citerar Ric:
Citerar Macot:Hehe, konstigt att han är en superhjälte... han är ju en skinhead!

Bara jag som inte förstår vad du menar?


Jag tänkte på att han är skallig och rent allmänt ser lite ut som en skinhead. http://www.nsm88radio.com/images/skinhead-(1).jpg


Aha, okej.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Ser helnajs ut jue.

Gief PS3 nao!
I lol'd
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!