Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Killzone 3


Låter sjukt bra!
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Lite tråkigt att läsa att allt det man trodde skulle gå bra inte gick något vidare... spelar betan i skrivande stund. Gillar det... men det känns som om det är något som fattas... Det känns på något vis inte lika mörkt och tungt som tvåan.
Goats who stare at men.
  • 0
Citerar beat_strandh:
håller helt med dig. detta borde vara en självklarhet att förstå.
Citerar mmmaarcus:
Men visst, grafikmotorn har ju självklarts förbättrats, men kraften gick till 3D..
Därav ser KZ2 bättre ut


Men godmorgon, det skrev jag ju.

Jag VET att grafikmotorn har blivit bättre och den kraften dem fick fram gick mestadels till 3D-stödet eftersom de egentligen inte behövde göra det snyggare då KZ2 fortfarande är snyggaste fps på konsol.

Jaaaaa, KZ3s grafikmotor är mer avancerad än den i KZ2. Men jag tycker att KZ2 grafiken ser bättre ut just pga effekterna och ljuset med en hyfsat bra bilduppdatering, eftersom jag inte lirar 32 spelare på de små banorna.
Men av betan att döma, så kan man inte ens skjuta på däcken så de rör sig. Väldigt avancerat....
Men förhoppningsvis är det fixaat tills retailversionen.

Vi släpper det nu då vi menar samma sak, förutom att du prioriterar framerate och jag effekter/ljus.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
  • kraz
  • kraz
Åh, hela min spelupplevelse förstörs av att jag tycker att ps3-kontrollen är så grymt obekväm. Spelar i princip alla fps-spel till 360 eller PC ibland så det känns sjukt ovant. Skulle egentligen behöva sitta och nöta Killzone 2 en omgång till innan 3an släpps bara för att vänja mig.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
nöta Killzone 2 en omgång till innan 3an släpps bara för att vänja mig.


Bara för det blev jag sugen på att dra igenom KZ2 SP..
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar mmmaarcus:
Bara för det blev jag sugen på att dra igenom KZ2 SP..


Jag började lite igår, har även spelat lite Killzone1 till ps2an för att peppa.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Hahah Testade demot tidigare innan Fyyy faann va GRYMT det är med Move...
Seriöst så känns det som att jag kommer gå över helt och hållet till move, när den riktiga varan ankommer... Så grymmt gjort, man gör princip samma rörelser med kontrollern som man gör i spelet
Haha som synd är så blev man bara ännu mer hypad..


Citerar WaltX:
FZ: 3/5
http://www.fz.se/artiklar/spel/20110210/killzone-3


Vet inte om man ska kalla mig dum eller något bara för jag klagar på betyget.
Men är det bara jag som tycker att betyget är fel? Kunde iafall gett det en 4/5.. Då man i recensionen inte märker av vad han inte tycker om..

Hah verkar so matt han gett själva SP 3/5, men glömt av MP(vet att han inte har de, bara ett exempel). Men ni förstår hoppas jag??
  • 0
Ja vad vet vi dödliga d färdiga spelet kan ju stinka skit som 3/5 är. Men jag har både kört sp demot mp betan gamla(som kom innan jul) nya. Tycker allt är mycket bra musiken allt. Jag spelade inte så mycket mp i 2an men efter betorna är jag ricktigt taggad på 3an!!!
  • 0
Citerar kraz:
Åh, hela min spelupplevelse förstörs av att jag tycker att ps3-kontrollen är så grymt obekväm. Spelar i princip alla fps-spel till 360 eller PC ibland så det känns sjukt ovant. Skulle egentligen behöva sitta och nöta Killzone 2 en omgång till innan 3an släpps bara för att vänja mig.


Håller helt och hållet med dig. Spakarna och L2/R2 knapparna är så sjukt obekväma.
  • 0
FZ gillar jag inte. Sen så är 5-skalan så dålig då det mesta blir en trea.

Nej, 10 är bäst.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
FZ gillar jag inte. Sen så är 5-skalan så dålig då det mesta blir en trea.

Nej, 10 är bäst.


Hehe jooo, har aldrig gillat FZs recensions betygsystem eller deras stil på recensioner... De är la lättare att betygsätta ett spel med en skala på 10 tkr man...
Eurogamers är väll ganska bra.. Än så länge, vet ju inte som sagt hur hela spelet är Man lär ju inte bli besviken på allt
  • 0
Har ni allihop PSN + eller? Jag kan inte testa demot .

Kraz: Jo, samma här, fast jag har börjat vänja mig vid PS3-kontrollen. Dock är 360-dosan så grymt mycket skönare att spela fps på, framförallt pga styrkorsens placering och att den har en "riktig" trigger.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Citerar baathen:
Har ni allihop PSN + eller? Jag kan inte testa demot .


Jag har inte PS+

@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar baathen:
Har ni allihop PSN + eller? Jag kan inte testa demot


Jag har inte PSN+

Ändå har jag demot
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar kraz:
Åh, hela min spelupplevelse förstörs av att jag tycker att ps3-kontrollen är så grymt obekväm. Spelar i princip alla fps-spel till 360 eller PC ibland så det känns sjukt ovant. Skulle egentligen behöva sitta och nöta Killzone 2 en omgång till innan 3an släpps bara för att vänja mig.


Move!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
När släpps demot till oss vanliga PSN-användare?
complications of a mastermind
  • 0
Citerar Sony boj:
Citerar baathen:Har ni allihop PSN + eller? Jag kan inte testa demot

Jag har inte PSN+

Ändå har jag demot


Hur?
  • 0
Är mycket imponerad av SP demot
Kalla mig Alfons.
  • 0
Hittade nog den bästa jämnförelsen mellan KZ2 och KZ3 som finns ute än så länge på bild..
Kanske inte bästa storleken på bilderna, men ta gärna en titt, så kan man väll själv hålla inne vad man tycker..

http://www.gamersmint.com/in-game-killzone-2-vs-killzone-3-com
parison-which-game-looks-better/
  • 0
Tycker att trean ser lite bättre ut på alla förutom en bild kanske. Är dock aningen besviken att det inte direkt är någon jätteskillnad, dock KZ-motorn känns ju i helhet fortfarande fräsch så man kan ju glädjas av det istället.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar jabbeboy:
http://www.gamersmint.com/in-game-killzone-2-vs-killzone-3-com
parison-which-game-looks-better/


On the full screen on a fully calibrated display, KZ2′s graphical consistency is vastly superior to that of KZ3, the whole frame merges much better and appears more natural.

Despite using QAA in KZ2 it works far better than MLAA has in this, the very soft and fine grain in KZ2 helped it all come together better too.


Ingen bra jämförelse. Det är dåliga bilder på KZ2s förutom de 2 sista.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Fan dom flesta som hänger här har väl KZ2 och lär skaffa KZ3. För mig som lägger in KZ2 och går tillbaka till SP demot så föredrar jag starkt KZ3. Karaktär models är bara en grej som jag tycker är riktigt mycket snyggare. Är grymt nöjd med GG

To each of his own, I guess. På alla forum som jag är medlem i är det bara här i GR som ni bråkar om KZ2 och KZ3 grafiken xD. På alla andra forum som jag har lurkat runt på så säger de flesta att Killzone 3 sätter den nya trenden inom grafiken på konsoll. Det duger för mig. Flera professionella åsikter och mina egen uppfattning > i princip allt.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar WaltX:
FZ: 3/5
http://www.fz.se/artiklar/spel/20110210/killzone-3


vilket skämt till recension! dem ger minus för, Inget nytt. Inget Inkonsekvent coversystem, Banalt manus, infantil dialog wtf! dem gav MW2 5/5 och BO 4/5

det tråkiga med sånna här recensioner är att ifall det är medlemmar på den där sidan som enbart läser den recensionen så kommer de ju inte att köpa KZ3. vilket är synd. jag vill att det ska finnas så många som möjligt att slakta online : )

Tillagt 2011-02-11 09:00:
Citerar mmmaarcus:
Citerar jabbeboy:
http://www.gamersmint.com/in-game-killzone-2-vs-killzone-3-com
parison-which-game-looks-better/


On the full screen on a fully calibrated display, KZ2′s graphical consistency is vastly superior to that of KZ3, the whole frame merges much better and appears more natural.

Despite using QAA in KZ2 it works far better than MLAA has in this, the very soft and fine grain in KZ2 helped it all come together better too.

Ingen bra jämförelse. Det är dåliga bilder på KZ2s förutom de 2 sista.


men en annan skriver såhär:
"I am not even sure what you guys are looking at. My 42 inch local dimmer is calibrated perfectly to D65 and I am seeing KZ3 looking much more lush. The water while still not Uncharted 2 is very close a leap beyond that ofKZ2N >ot even sure how you could compare some of those things. Particles are also much improved.

I don't even have to say that Sound is a generational leap. Not only that but you just generally have more detailed characters as well. The thumbs and hands look better on the guns. The guns are more clear. You get a slight advantage in certain instances but by no means does Quincunx NOT produce jaggies. There PLENTY in KZ2.

With MLAA you get some edge that appear as if they have 16XAA applied. All the more the detailed textures also fair much better and standout. Case in point is footprints in the snow and rock textures. I have no clue how you cannot see at times dramatic improvements in this engine but the single player will show you if nothing else. Yes, KZ2 did look very good. But that softness was too much. The shadows and aliasing in KZ2 were also not very well done not to mention the 1st gen water they had as well. With MLAA there are some edges that stand out but by no means are they horrendous in any way."
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!