Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Ja. hur ofta ser du en Wiifanboy hacka på Sony och Microsoft jämfört med hur de hackar på varann och på Nintendo.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Ja. hur ofta ser du en Wiifanboy hacka på Sony och Microsoft jämfört med hur de hackar på varann och på Nintendo.


Ja man märker ju hur sega Nintendo är när man läser detta inlägg, men jo det finns gott om Wiifanboys när det kommer en Wii nyhet på GR. Alltså ja, om det kom fler nyheter om Wii så skulle Wiifanboysen dyka upp snabbt
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Aja, men de finns tack å lov inte i den här tråden.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Folk som bara har en Wii tenderar att vara mindre Fanboys än de med bara Ps3 eller Xbox.

Nu har jag iof inte bara en Wii, men detta stämmer faktiskt riktigt bra inom min klass. De i min klass som bara har en 360 verkligen vägrar inse att spel som Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2 och Twilight Princess är bra spel och dem snackar skit om Nintendo verkligen hela tiden. Samtidigt säger jag till dem att jag förstår att 360 faktiskt har bra spel, bara det att dem inte intresserar just mig.

Fast jag måste erkänna att om dem sagt något riktigt dåligt om Nintendo så säger jag något dåligt om 360 tillbaka.
  • 0
Citerar Danne92e:
De i min klass som bara har en 360 verkligen vägrar inse att spel som Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2 och Twilight Princess är bra spel


Varför ska dom inse att Super Mario Galaxy 2 är ett bra spel när det inte är ens ute?

Sen så tror jag inte det skulle spela någon roll om de skulle ha både Wii och 360 eller inte, dina klasskamrater gillar nog endast fps spel (som i populäritet) och så vitt jag vet så är de ovannämnda inte fps spel.

Sen så kan man självklart klaga på priset på Wii, man får en Wii för 2600kr. För
samma summa så kan man få en Xbox360 med 4-5 spel och dessutom 120gb hårdisk.

Så ja, när Move och Natal/Wave kommer så blir det inte lika attraktivt att köpa en Wii om inte Nintendo kommer sänka ner priset till 1900kr samt bundla med några spel.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Så är det i mitt gäng också. det enda spelet de tycker är bra till Wii är Super Smash Bros Brawl. De andra spelen är tydligen för mesiga.

Wiin kostar för tillfället runt 2000kr
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Varför ska dom inse att Super Mario Galaxy 2 är ett bra spel när det inte är ens ute?

Ja, 98 på Metacritic säger ju inte precis att det är ett dåligt spel.

Citerar daniel_1995:
Sen så kan man självklart klaga på priset på Wii, man får en Wii för 2600kr.

1999 kronor, och då får man med Wii Sports, Wii Sports Resort och Wii MotionPlus.

Citerar daniel_1995:
Så ja, när Move och Natal/Wave kommer så blir det inte lika attraktivt att köpa en Wii

Nej, Wii kommer verkligen inte vara lika attraktiv när Natal kostar 1499 kronor.
För 500 kronor mer får du en hel konsol med 1:1-rörelsekänsliga kontroller och 2 spel. Varför skulle då folk vilja köpa en 360 runt 2000 kronor och sen betala 1500 kronor igen för att få en rörelsekänslig kontroll?
  • 0
Nintendo kommer nog också att sänka priset på Wii när konkurrenterna släpper sina röreslekänskliga mojänger.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Danne92e:
Nej, Wii kommer verkligen inte vara lika attraktiv när Natal kostar 1499 kronor.


Har Microsoft sagt det? Inte? Nej just det. Jag tror verkligen inte att Natal kommer kosta lika mycket som en arcade.

Citerar Danne92e:
För 500 kronor mer får du en hel konsol med 1:1-rörelsekänsliga kontroller


1:1, hur många spel stödjer det? Nej just det, inte så särskilt många. Ändå så så vill Nintendo att man ska betala 300kr för att få något sånt.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Ändå så så vill Nintendo att man ska betala 300kr för att få något sånt.

300 kronor för att få en extra Wii MotionPlus, du får ju redan med en på köpet när du köper en Wii.
  • 0
Citerar Danne92e:
300 kronor för att få en extra Wii MotionPlus, du får ju redan med en på köpet när du köper en Wii.


Det borde ändå finnas fler spel som stödjer Wii motion plus, iaf som alternativ.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Det borde ändå finnas fler spel som stödjer Wii motion plus, iaf som alternativ.

Ja, absolut.

Jag tycker i det stora hela att Wii inte har levt upp till mina förväntningar, kontrollmöjligheterna som från början hade så jävla god potential är idag bleka. Att svinga med svärdet i TP är inte intuitivt på något sätt - det är som att trycka på en knapp som registrerar rätt 7 fall av 10. Har inget emot det lilla viftandet som krävs för att spinna Mario i Galaxy, det funkar bra. Så länge viftandet hålls enkelt så fungerar det, och det är ju lite tråkigt att det är så. Och nu finns Motion Plus och enda anledningen jag ser att ha den är för att pingis funkar så jävla bra. Sorgligt.
  • 0
Citerar mos_nintendo:
Att svinga med svärdet i TP är inte intuitivt på något sätt - det är som att trycka på en knapp som registrerar rätt 7 fall av 10.

Isf flera knappar eftersom man kan styra hur man ska svinga svärdet. Och jag hade aldrig problem med TP's kontroll. Ni som klagar på den får f*n lära er.

Men det är synd att kontrollen inte används på bättre sätt och när den gör det så är det ingen som fortsätter. Bara massa lata utvecklare som inte begriper kontrollen. Och att det finns för lite spel som använder WM+ håller jag med om. But then again, är förstårligt då den är ett tillbehör i dag. Då den blir inbyggd och standard i nästa till konsoll så lär det bli ändring på det.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Nintendo Wii är överlägset den bästa konsolen jag äger för mitt eget bruk. Den har nått upp till mina förväntningar vad gäller spelupplevelse i sin helhet med spelutbud för Wii, Gamecube och speciellt Virtual Console med spel som Castlevania Rondo of Blood, Super Mario World, A Link To The Past, Super Metroid, Shinobi, Sonic m.m. Spel till Wii som Mario Galaxy, Twilight Princess, Corruption, Muramasa, Fire Emblem, New Mario Bros, Okami, Smash Bros etc är inte heller en nackdel, frågan är bara om man gillar den typen av spel.

På kontrollfronten är jag faktiskt inte lika "nöjd". Självklart är jag nöjd men Wii motion Plus borde ha mycket större stöd, ha funnits redan från start inbyggt i kontrollen och hela kontrollmetoden kunde ha fungerat mycket bättre än den gjort hittils i majoriteten av spelen till Wii.

Jag bryr mig inte om spelglädjen kommer från Nintendo, Sony eller Microsoft så länge jag får den. Alla har sina fördelar och nackdelar och Wii passar bäst för mig som primär-konsol tätt följt av Sonys konsoler.
Bi Hawl Lil Lahi Wa Quwat Ti Hi Aqoomo Wa Aqúd
  • 0
Citerar Murdoc:
Men det är synd att kontrollen inte används på bättre sätt och när den gör det så är det ingen som fortsätter. Bara massa lata utvecklare som inte begriper kontrollen.


This.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Någon som vet om man måste ha M+ till Other M?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Någon som vet om man måste ha M+ till Other M?


Det kommer inte krävas nej och som vi har diskuterat redan: Så satsar Nintendo inte så mycket på M+ just nu.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Spelet använder ingen motion alls. Endast DPD:n. Så det är förstårligt att spelet inte använder WM+. Men det borde f*n stödja CC:n.

Citerar The One And Only:
This.

Um... this what?
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
vi e extremt oprisvärt för all skitprestanda enligt mig men jag har både ps3, ps2 och wii!
  • 0
Citerar Murdoc:
Um... this what?


Jag menar att jag håller med dig.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Det fick även 10/10 av Petter! Det trodde jag inte!
I Love Kebab!
  • 0
Detta speldecennium börjar verkligen med en stjärnsmäll!
  • 0
Citerar Avolion:
Super Mario Galaxy 2 är det tredje Wii-spelet som har fått 10/10 av Gamereactor.


Kommer definitivt köpas , om det är något Wii-spel som skulle kunna överträffa det här spelet i år, så skulle det vara Lylat Wars 2 (Star Fox). Men ja, vi har ju ''bara'' väntat på spelet i 12 år
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Jag är inget superstort fan av Marios 3D-äventyr och det har jag sagt tidigare. Mario galaxy är absolut det bästa Mario-spelet i 3D och det bästa platformsspelet i 3D nånsin. Men även om SMG är ett av dom spel som fått mig att gråta och jag förstår hur bra gjort spelet är så ligger det inte högt på min lista.

Finns massor med spel jag gillar mer och hellre vill ha. Jag ska köpa tvåan, men inte iår iaf.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!