Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Nintendo Wii - Officiell tråd


Bra ide. Jag säljer nog mitt gameboy color som jag inte spelat på på flera år. men jag säljer nog den precis innan ninyendo ds:en kommer.
=)
  • 0
jag undrar hur den kommande konsolen kommer bli
BALLAS COUNTRY
  • 0
Sälja min gameboy advance som jag inte heller ha använt på evigheter
BALLAS COUNTRY
  • 0
Skulle va sköj om pictochat på DSn hade stöd över internet.
[Minifanboy] kommer alltid att stå i denna signatur...
  • 0
Håll er till ämnet, tråden handlar om Revolution.
---------------------------- ----------------------------- ---------
Själv så undrar jag mest av allt hur kontrollen kommer att bli nu när dom tänkt att skippa några knappar.
Storm shadow, let's battle.
  • 0
touchpad?lr kanske nån form av "sensorer",ey vettte fan
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
jag hoppas den blir bra.
=)
  • 0
vem gör inte det,
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
vet inte.
=)
  • 0
xbox-fanboys och ps2-fanboys
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
ja, kanske det. dom gör inget än att önska floppar för nintendo.
=)
  • 0
ja,hoppas att n5 krossar ALLT
Min respekt till FalconWing har just gångrats med tusen | Champions of Azeroth
  • 0
jag tror stenhårt på att nintendo överraskar alla med sitt revolution.
=)
  • 0
Eftersom att det kommer ta år innan man får råd till nästa generations konsoller, så blir det inge köpt direkt.

Det jag mest ser framemot på N5 är nya Mariokart som ska komma dit.
  • 0
jag ser mest fram emot resident evil och zelda till revolution. resident evil med bättre grafik än 4:an!!
=)
  • 0
Jag ska inte köpa NR på direkten.. min magkänsla säjer mej det.. hur mycket jag än gillar Nintendo så känns det inte bra... jag skäms över mina tankar men jag tänker Dreamcast.
En superkonsol som inte klarade sej..som Goliat..
Gaming 24:7
  • 0
Jag köper revolution så fort som jag kan!
=)
  • 0
".... rapporterar att Nintendo kommer dumpa företagets nästan patenterade knappsats på konsolens handkontroller. Både styrkorset, A- och B-knappen (som alltid funnits) ska tydligen bort till förmån för någon nyskapande handkontroll."

hmm. Hur kommer kontrollen då att se ut? (Kanske man använder bongotrumma till alla spelen)
Kvar blir alltså styrspaken och axelknapparna. Vad kommer vara istället för de vanliga knapparna? Tryckkänslig skärm?

Undrar hur spelen påverkas av förändringen. Många spel går ju nästan ut på att smattra på A- och B- knapparna.
One more step and you die
  • 0
Ja det verkar skumt. Har hört att de ska visa upp den på E3 vore otroligt eftersom nintendo är väldigt hemlighetsfulla med sina framtida produkter.
2000 inlägg!
  • 0
jag har hört talas om nintendo revoulution, men finns det någon källa och bilder?
  • 0
Inte tror jag den blir så märkvärdig...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
vaddå da?
=)
  • 0
På sätt o vis gör ju Nintendo rätt; Grafik o teknik kommer inte att skilja mycket för att man stoppar i en liten krafigare processor, se bara på den klena PS2:an som ändå inte ligger långt efter GC o Xbox grafikmässigt och då är den hela två år äldre. Om ett-två år kommer skillnaderna bli ännu mindre, framförallt om konsollerna släpps ungefär samtidigt.

Alltså, för att kunna sticka ut och få bättre spelupplevelser så satsar Nontendo på andra finesser, som gör att den kommer att skilja sig och kunna bli bättre i många avseenden jämfört med "teknikmonstrena" - som för den delen inte kommer vara märkbart bättre tekniskt sett. Den utvecklingen kommer stanna upp, 3D-spelens "snygghet" kommer framförallt att avgöras på designen o inte tekniken.
Undefeated fifaplayer
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!