Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Fable III (Officiella)


Har spelat en del och förstår ej en sak:

Man får ju typ poäng i strider, men får man ex. magi-poäng, närstrids-poäng osv. osv. (som i Fable 2) eller är poängen mer allmäna? Min uppfattning hitills är att de är allmäna och gäller gubben som en helhet.
"Experience is the name everyone gives to their mistakes." - Oscar Wilde
  • 0
Poängen höjer en rent allmänt, ja. Riktigt kasst om du frågar mig. Det var kul att slåss på sitt sätt i Fable II, och utvecklas på sitt sätt. Nu känns det knappt som att man samlar XP över huvud taget. Nej, Fable III är hyfsat mkt sämre än tvåan. Det är ofattbart hur många dumma försämringar de gjort...
  • 0
Detta eller Dead Rising 2?
  • 0
Hur lång speltid är det i Fable 3?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Kortare än 2:an.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar daniel_1995:
Kortare än 2:an.


Alltså...?

En till fråga, är det samma kampanj i singeplayer som i multiplayer?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
Någon?
www.youtube.com/TheClanIQ
  • 0
kan man springa runt fritt i den världen som är i spelet?

Tillagt 2011-08-08 16:29:
typ som elder scrolls
  • 0
Citerar williamcool:
kan man springa runt fritt i den världen som är i spelet?


Ja.
Garçon means boy.
  • 0
Om man är två som spelar blir det delad skärm då eller?
  • 0
Citerar williamcool:
Om man är två som spelar blir det delad skärm då eller?


Nej, ni får slåss om samma bild, vilket blir ganska bökigt.
Garçon means boy.
  • 0
Började spela spelet på PC idag. Har sedan länge varit en ägare av The Lost Chapters, men inte riktigt spelat det...kanske är dags.

Men jag gillar verkligen hur man kan gå runt och bara göra småsaker och tjäna på det samt bli starkare och bättre genom bara skaka hand med folk. Gillar också naturen, ser riktigt bra ut!
  • 0
Citerar yonobi:
Citerar williamcool m man är två som spelar blir det delad skärm då eller?

Nej, ni får slåss om samma bild, vilket blir ganska bökigt.


... Var det inte så som systemet var i Fable 2? Har för mig att det iaf var något liknande och jag hatade det väldigt mycket... Det borde ju ändå inte vara så extremt svårt att ge en lite mer frihet tycker man... Iaf inte om man är en så stor studio.
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
När walter har dött och man har klarat kriget så tänkte jag springa runt lite så där bara men invånarna har ju försvunnit. Kommer dom tillbaka?
  • 0
Nej, dom är döda för alltid, tyvärr..
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Här kommer jag ett och ett halvt år efter senaste inlägget, men hur som helst. Jag vill åt det tämligen simpla achievementet när man ska "Establish the island of Driftwood", har kollat runt bland diverse filmer och guider på Youtube men har gjort de uppdragen som man ska göra och allt. Många av broarna som går mellan öarna finns där, någon som saknas bara. Någon som kan hjälpa en nörd i nöd?
Hen kan du vara själv, gubbkärring.
  • 0
Någon som har nappat upp Fable III nu när det är gratis att ladda ner??
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Någon som har nappat upp Fable III nu när det är gratis att ladda ner??


Gjorde just det, och...

...undrar hur pass mycket man går miste om ifall man inte spelat föregångarna? Borde vara lugnt, eller? Dessutom, är det här spelet värt att spendera ~50 timmar på?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar FlesHunter:Någon som har nappat upp Fable III nu när det är gratis att ladda ner??

Gjorde just det, och...

...undrar hur pass mycket man går miste om ifall man inte spelat föregångarna? Borde vara lugnt, eller? Dessutom, är det här spelet värt att spendera ~50 timmar på?


Nej nej, tidigare spel behöver du inte spela. jag har kört igenom 2:an. Det du spelar som i tvåan är 2:ans karaktärs unge. 50 timmar... njaaa. det är jag dock osäker på om jag ska vara realistisk.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Har spelat kanske två timmar. Inte imponerad för fem öre. Humorn är som jag hade förväntat mig, men spelet känns automatiserat, simpelt och inte alls djupt. Förmodar att jag får ge det några timmar till dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!