Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


PSN eller SEN, jag skiter egentligen i vilket det heter. Bara inte konton påverkas
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
PSN eller SEN, jag skiter egentligen i vilket det heter. Bara inte konton påverkas


Nej, de för man hoppas det inte händer något med.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Dark urban:
http://playstationgang.com/rest-in-peace-psn-sony-changing-psn-t
o-sen/

Hoppas inte detta stämmer!

xbenjiboyx: Många gånger måste man scrolla igenom hela avtalet innan man kan klicka acceptera.


Jo jag vet... jag e ju inte retarded... problemet är att avtalet aldrig visas, dvs rutan där avtalet ska stå och som man ska kunna scrolla igenom är tom! Och det går inte att trycka accept eller ens trycka O för att gå tillbaka!
  • 0
Finns det någon riktig anledning till namnbytet? Varför skulle de byta?

PSN funker ju. Men SEN! Varför!?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Finns det någon riktig anledning till namnbytet? Varför skulle de byta?

PSN funker ju. Men SEN! Varför!?


För att kunna använda kontostrukturen i andra tjänster än Playstation... Tänk lite
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
För att kunna använda kontostrukturen i andra tjänster än Playstation... Tänk lite


Vad exakt är "kontostrukturen" för något?

Och vad exakt har det med någonting att göra?

Tillagt 2012-02-05 13:19:
Från mejlet man fick:

"Förändringen är en del i Sonys målsättning att förbättra sina unika, digitala underhållningsprodukter. Som en del i det arbetet började Sony i september att sammanföra PlayStation®Network och "Sony Entertainment Network". Det hjälper oss att uppnå vårt mål att ha en global, omfattande nätverksplattform med tjänster för spel, film, musik med mera - och allt blir tillgängligt från ett enda konto."
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Dom nyare PS3 modellerna är ju rena rama skiten! Köpte mig ett nytt PS3 250GB i julas, och det får redan problem... den gamla 60GB'aren håller fortfarande, helt felfritt.
Dom nya är plastigare, fulare, ger ifrån sig mer ljud, spel laggar... RIKTIGT dåligt! -.-
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Sony boj:
För att kunna använda kontostrukturen i andra tjänster än Playstation... Tänk lite


Vad exakt är "kontostrukturen" för något?

Och vad exakt har det med någonting att göra?

Tillagt 2012-02-05 13:19:
Från mejlet man fick:

"Förändringen är en del i Sonys målsättning att förbättra sina unika, digitala underhållningsprodukter. Som en del i det arbetet började Sony i september att sammanföra PlayStation®Network och "Sony Entertainment Network". Det hjälper oss att uppnå vårt mål att ha en global, omfattande nätverksplattform med tjänster för spel, film, musik med mera - och allt blir tillgängligt från ett enda konto."


Så att du kan ha ett konto för att logga in i Playstation 3 men, men att du kan använda samma konto i deras andra produkter, TV, kameror, hemsidor, musikplatform fan vet jag.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Playarn:
Dom nyare PS3 modellerna är ju rena rama skiten! Köpte mig ett nytt PS3 250GB i julas, och det får redan problem... den gamla 60GB'aren håller fortfarande, helt felfritt.
Dom nya är plastigare, fulare, ger ifrån sig mer ljud, spel laggar... RIKTIGT dåligt! -.-


Min 250GB's modell har hållit i över 2 år nu utan tecken på problem.


Citerar Sony boj:
Så att du kan ha ett konto för att logga in i Playstation 3 men, men att du kan använda samma konto i deras andra produkter, TV, kameror, hemsidor, musikplatform fan vet jag.


Tycker att det låter vettigt, istället för att hålla på med en massa olika konton till olika produkter som ändå kommer från samma företag.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Sony boj:
Så att du kan ha ett konto för att logga in i Playstation 3 men, men att du kan använda samma konto i deras andra produkter, TV, kameror, hemsidor, musikplatform fan vet jag.


Sure. Det är ju bra att man kan ha samma konto. Men varför ändra namnet? Det är ju inte så att man måste ha samma namn på alla. Det fungerar ju ändå.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar T-Boy:
Tycker att det låter vettigt, istället för att hålla på med en massa olika konton till olika produkter som ändå kommer från samma företag.


Det är mer av detta Sony borde göra, jag ser fram emot framtiden med Kaz. Han känns riktigt bra.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar Sideshow95:
Sure. Det är ju bra att man kan ha samma konto. Men varför ändra namnet? Det är ju inte så att man måste ha samma namn på alla. Det fungerar ju ändå.


PSN namnet har inte ett särskilt bra rykte just nu så namnbyte skulle kunna vara bra för ryktet. Det skulle också rent allmänt kunna betyda en liten nystart för tjänsten vilket jag tycker att den behöver.

Men främst är det för att skapa samhörighet mellan tjänsterna. Någon som redan är medlem hos SEN kommer att vara mycket mer villig om tjänsten har samma namn på PS3/Vita än om det hette PSN. Små detaljer kan det låta som men för stora massan absolut avgörande.
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
Citerar Dark urban:
http://playstationgang.com/rest-in-peace-psn-sony-changing-psn-t
o-sen/

Hoppas inte detta stämmer!

xbenjiboyx: Många gånger måste man scrolla igenom hela avtalet innan man kan klicka acceptera.


Jo jag vet... jag e ju inte retarded... problemet är att avtalet aldrig visas, dvs rutan där avtalet ska stå och som man ska kunna scrolla igenom är tom! Och det går inte att trycka accept eller ens trycka O för att gå tillbaka!


Oj ursäkta försökte bara hjälpa till. Märks att du kommer från Xbox sidan!

Testade Twisted Metal och Starhawk idag. Twisted Metal var rätt underhållande hade lite problem med att hitta match dock. Starhawk var väldigt instabilt. Råkade ta mig in i något byggläge och kunde inte komma ut ur det. Så valde att respawna och då hängde sig hela konsolen. Blev inte imponerad av det alls.
  • 0
Citerar metroid_prime:
PSN namnet har inte ett särskilt bra rykte just nu så namnbyte skulle kunna vara bra för ryktet. Det skulle också rent allmänt kunna betyda en liten nystart för tjänsten vilket jag tycker att den behöver.

Men främst är det för att skapa samhörighet mellan tjänsterna. Någon som redan är medlem hos SEN kommer att vara mycket mer villig om tjänsten har samma namn på PS3/Vita än om det hette PSN. Små detaljer kan det låta som men för stora massan absolut avgörande.


Precis. Och som Kaz pratat om så vill han att Sonys alla tjänster ska kännas unika och kopplas till Sony, och jag tror att detta är ett nödvändigt steg i rätt riktning. Man kan eventuellt börja ta betalt för PSN, med tanke på alla stora förluster, och sen kunna expandera tjänsten längre.

Tänker mig typ kunna logga in på SEN-kontot från smartphones och tablets och ladda ner demos från dem och sen spela direkt på konsolen. Som med Windows-telefonerna.

Sen vill man att folk ska glömma PSN-hacket, och bara ge det en ny start.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Citerar metroid_prime:
PSN namnet har inte ett särskilt bra rykte just nu så namnbyte skulle kunna vara bra för ryktet. Det skulle också rent allmänt kunna betyda en liten nystart för tjänsten vilket jag tycker att den behöver.

Men främst är det för att skapa samhörighet mellan tjänsterna. Någon som redan är medlem hos SEN kommer att vara mycket mer villig om tjänsten har samma namn på PS3/Vita än om det hette PSN. Små detaljer kan det låta som men för stora massan absolut avgörande.


Precis. Och som Kaz pratat om så vill han att Sonys alla tjänster ska kännas unika och kopplas till Sony, och jag tror att detta är ett nödvändigt steg i rätt riktning. Man kan eventuellt börja ta betalt för PSN, med tanke på alla stora förluster, och sen kunna expandera tjänsten längre.

Tänker mig typ kunna logga in på SEN-kontot från smartphones och tablets och ladda ner demos från dem och sen spela direkt på konsolen. Som med Windows-telefonerna.

Sen vill man att folk ska glömma PSN-hacket, och bara ge det en ny start.


Låter, precis som du säger, som rätt sak att göra. Dels med tanke på PSN-hacket och att de möjligtvis vill börja ta betalt för PSN (och då förbättra online-tjänsten) samt även länka samman alla deras tjänster så det blir mindre krångel samt att de då också kan marknadsföra varandra-
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar metroid_prime:
PSN namnet har inte ett särskilt bra rykte just nu så namnbyte skulle kunna vara bra för ryktet. Det skulle också rent allmänt kunna betyda en liten nystart för tjänsten vilket jag tycker att den behöver.

Men främst är det för att skapa samhörighet mellan tjänsterna. Någon som redan är medlem hos SEN kommer att vara mycket mer villig om tjänsten har samma namn på PS3/Vita än om det hette PSN. Små detaljer kan det låta som men för stora massan absolut avgörande.


Makes sense. Men SEN? Varför SEN? Det låter ju förjävligt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar T-Boy:
Låter, precis som du säger, som rätt sak att göra. Dels med tanke på PSN-hacket och att de möjligtvis vill börja ta betalt för PSN (och då förbättra online-tjänsten) samt även länka samman alla deras tjänster så det blir mindre krångel samt att de då också kan marknadsföra varandra-


Dom försöker väl lite följa Apple modellen som har bra samhörighet mellan sina tjänster samt att människor direkt känner igen namnet på tjänsterna.

Hoppas dom ändrar designen på PSN store. Xbox Live Marketplace känns så mycket bättre designat och enklare.

Tillagt 2012-02-05 18:09:
Citerar Sideshow95:
Makes sense. Men SEN? Varför SEN? Det låter ju förjävligt.


Om du uttalar det som ordet sen (försenad) så blir det fult, men om man uttalar varje bokstav för sig låter det lika bra/dåligt som PSN.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Om du uttalar det som ordet sen (försenad) så blir det fult, men om man uttalar varje bokstav för sig låter det lika bra/dåligt som PSN.


Håller inte med. S, E och N, låter fulare än P,S och N. Men det är kanske bara för att man har vant sig vid det.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Håller inte med. S, E och N, låter fulare än P,S och N. Men det är kanske bara för att man har vant sig vid det.


Båda två är tråkiga, inget är snyggt men det är inte fult heller imo.
  • 0
Citerar T-Boy:
Låter, precis som du säger, som rätt sak att göra. Dels med tanke på PSN-hacket och att de möjligtvis vill börja ta betalt för PSN (och då förbättra online-tjänsten) samt även länka samman alla deras tjänster så det blir mindre krångel samt att de då också kan marknadsföra varandra-


Precis. Detta är första steget. Tror de kommer snacka mycket om det på GDC och E3.

Citerar metroid_prime:
Dom försöker väl lite följa Apple modellen som har bra samhörighet mellan sina tjänster samt att människor direkt känner igen namnet på tjänsterna.

Hoppas dom ändrar designen på PSN store. Xbox Live Marketplace känns så mycket bättre designat och enklare.


Ja, tror de kommer ändra allt i sinom tid. Det säljs inte så mycket från PSN, vilket måste fixas.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Lägg till ett P och säg SEN snabbt XD

PSEN
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
PSEN


Anagram for ESPN!
  • 0
Märks att du kommer från Xbox sidan!


Varför då?

Eller iof... aldrig haft krångel på xbl, nåt som jag för första gången fått känna på efter 1 dag med psn
  • 0
Det där med namnbytet är bara ett stort missförstånd. Playstation Network kommer fortfarande att heta Playstation Network men det kommer att bli en del av Sony Entertainment Network. Det är bara kontona som kommer byta namn.
  • 0
Jag tycker namnet är bra och konceptet ännu bättre! Det lär nog finnas en del intressanta abonnemangsmöjligheter i framtiden - tex ett års PS Plus inkl 3 månader Music Unlimited för bara XXX kr. Saker "på köpet" är jag ju en riktig "sucker" för.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!