Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd

donmyst
donmyst
Citerar John_Peter:
Satt och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim

Precis samma hände mig i helgen med min gamla ps3 när jag spelade Skyrim!
Väldigt märkligt! Men vad jag har förstått så ska det gå att lägga över alla sparfilerna på en Usb så ska det vara safe! Har dock hört att allt kanske inte går att föra över på usb? vet inte om det stämmer?

Men när jag startar mitt ps3 så klarar det av att hålla sig vaken i kanske 1-2 min innan den lägger av.. är det tillräckligt för att lägga över sparfilerna från Skyrim till en usb-sticka?

Jakkal
Jakkal
Citerar T-Boy:
Playstation-appen antar jag.

sadface

http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
T-Boy
T-Boy
Citerar Jakkal:
Citerar T-Boy:
Playstation-appen antar jag.

sadface

Står nog på deras Twitter-sida eller på Playstation.Blog.

Tillagt 2011-12-05 15:18:
Citerar T-Boy:
Någon som vet vad en NAT3-inställning är?
Står att jag har den inställningen när jag ska köra online i Red Dead Redemption och att det då kan orsaka problem mellan mig och andra spelare. Kanske är därför alla servrar är tomma.

Nå, någon som vet?

"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
John_Peter
John_Peter
Citerar donmyst:
Citerar John_Peter att och spelade skyrim igår och så dog min ps3 helt plötsligt och nu vägrar den starta. Har en gammal 60gb model från 2007 som funkat kanon, dock bytte jag laser förra året men annars perfekt. Nu så blinkar den rött. Försöker jag starta den så går den till grönt, gult och sen blinkar den rött. Vad kan detta vara?

Jag har för mig att jag förlängde försäkringen på den men är inte säker, vilket alternativ har jag? Någon som har erfarenhet av vad försäkringen gör? Fixar de den, byter ut den mot en ny osv? Skulle verkligen vilja ha mina save files, man vill inte förlora sina saves när man spelat så många timmar i skyrim

Precis samma hände mig i helgen med min gamla ps3 när jag spelade Skyrim!
Väldigt märkligt! Men vad jag har förstått så ska det gå att lägga över alla sparfilerna på en Usb så ska det vara safe! Har dock hört att allt kanske inte går att föra över på usb? vet inte om det stämmer?

Men när jag startar mitt ps3 så klarar det av att hålla sig vaken i kanske 1-2 min innan den lägger av.. är det tillräckligt för att lägga över sparfilerna från Skyrim till en usb-sticka?

Min funkerade tillräckligt länge så jag skulle hinna ta ut skivan och föra över sparfilerna till en USB, du borde också göra de

"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
T-Boy
T-Boy
Citerar Jakkal:
CDON är lite småkänt för att smyga med importerade UK-utgåvor.

Mm, tydligen. Mitt senaste köp därifrån (LittleBigPlanet 2) var också UK-version. Jag skickade tillbaka det två gånger och bad om att få versionen med rätt kod (BCES eller vad det nu heter), men fick ändå samma varje gång. Till slut så gav jag upp och öppnade spelet (hittade det inte billigare någonstans).

Synd bara då det var till mina yngre syskon, som nog hade haft det roligare om det varit på svenska så de hade förstått allt, precis som första spelet.

"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
nighthawk
nighthawk
Citerar donmyst:
Har dock hört att allt kanske inte går att föra över på usb? vet inte om det stämmer?

Vissa (dock få) spel är kopieringsskyddade och går inte att kopiera till USB-minne. De går dock att kopiera om du gör en komplett backup (genom backupfunktionen i inställningar), men då kan du bara kopiera in de på samma PS3-maskin igen. Vet att Dragon Age: Origins hade skyddade filer men har inte någon koll i övrigt. De flesta är dock oskyddade och Skyrim bör höra till den gruppen.

Citerar donmyst:
1-2 min innan den lägger av.. är det tillräckligt för att lägga över sparfilerna från Skyrim till en usb-sticka?

Vet du hur man gör, borde det vara fullt tillräckligt. Testa. Stoppa in ett minne först, starta enheten, gå till Game Save Utility (tror jag det kallas) leta rätt på filen, klicka trekant och välj Copy.

The smell of strange colours are heard everywhere.
Han den där
Han den där
Citerar BubbeZ:
http://www.gametrailers.com/video/vga-2011-ps3-exclusive-you/7
24642

Spännande!

Sätter min spelsamling på att det är Bungies nya spel.

http://www.youtube.com/watch?v=vYinZyxjsZM
nilazz
nilazz
Citerar Han den där:
Citerar BubbeZ:
http://www.gametrailers.com/video/vga-2011-ps3-exclusive-you/7
24642

Spännande!

Sätter min spelsamling på att det är Bungies nya spel.

Eftersom det är Activision som är utgivare så finns det nog inte en chans att dom låter Bungie släppa spelet till bara ett format.

Ok.Faith.Yeah.Got It.
Missing Avatar
BubbeZ
Bungie lämnade väl microsoft för att få ut sina spel på fler plattformar, så varför skulle dom göra ett exklusivt till ps3 då?

Han den där
Han den där
Okej, efter lite internet-snokande så har jag hittat lite pusselbitar.

http://twitter.com/geoffkeighley (Han som gjort uttalandet) så finns denn kommentar:

therealcliffyb Cliff Bleszinski
by geoffkeighley
That new IP? It's not what any of you think. Brand new stuff. Follow @MrLeePerry for more info in the coming weeks. #VGAs

Och när man går till MrLeePerry så ser man detta:

Lee Perry
@MrLeePerry
Raleigh, NC
Lead Designer at Epic Games. Boardgamer, kiteboarder, biker, car enthusiast, guitarist, modeler, roleplayer, father, husband, and spaz.

Ett nytt EPIC games spel? Gears of war för PS3? Really?

Tillagt 2011-12-07 10:01:
Ett nytt Jazz jackrabbit skulle ju vara helt EPIC.

http://www.youtube.com/watch?v=vYinZyxjsZM
Guitar_Player
Guitar_Player
Vet någon om själva discläsaren kan gå sönder och om bilden fryser för detta har hänt tre gånger under 30 minuter, men när jag testade ett spel från hårddisken utan skiva hände inget.

"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
Missing Avatar
sammiboii
Citerar Guitar_Player:
Vet någon om själva discläsaren kan gå sönder och om bilden fryser för detta har hänt tre gånger under 30 minuter, men när jag testade ett spel från hårddisken utan skiva hände inget.

Spelade du Skyrim?

Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
bobby tex
bobby tex
jag har fått problem
när jag startar PS3 så går den direkt till en meny där det står att systemets hårddisk ska återställas/repareras pga att det är skadat, det är fortfarande grön ring.

Jag kommer ingenstans i systemet utan den gör bara om reparationen om och om igen. När man trycker på X så startar reparationen med en sån där procentpinne som fastnar på 6 procent rätt länge och även på 45 procent o sen restartar den och går till samma meny igen.

Finns det nånting jag kan göra eg?

den är 1.5 år gammal och om jag fattat rätt tar det flera veckor att hålla på med nordisk film

Guitar_Player
Guitar_Player
Citerar sammiboii:
Spelade du Skyrim?

Ja jag spelar Skyrim på ps3 men det var när jag spelade little big planet 2 som det först frös efter en omstart frös det igen sedan testade med Skyrim frös det ännu en gång.

"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
Vebe
Vebe
Citerar Guitar_Player:
Vet någon om själva discläsaren kan gå sönder och om bilden fryser för detta

Att lasern pajar, eller slutar läsa skivor på grund av slitage, är väl ett av de vanligare felen på PS3. Och ja, det bör yttra sig i att spel "fryser" eller att de inte startar överhuvudtaget.

"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
skogis_psp
skogis_psp
Vet någon när Starhawk betan drar igång? Den öppna då.

@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
Missing Avatar
sammiboii
Åhåjaja vad underbart att ha Plus!

danishpower
danishpower
Citerar sammiboii:
Åhåjaja vad underbart att ha Plus!

haha, jag har också Plus och brukar emellanåt kopiera över mina sparfiler till molnet ^^

Skyrim FTW
Satsuki
Satsuki
Nån som vet om det är möjligt att gamesharea spelen man fick efter att PSN var nere?

Tacksam för svar!

Playarn
Playarn
Citerar bobby tex:
jag har fått problem
när jag startar PS3 så går den direkt till en meny där det står att systemets hårddisk ska återställas/repareras pga att det är skadat, det är fortfarande grön ring.

Jag kommer ingenstans i systemet utan den gör bara om reparationen om och om igen. När man trycker på X så startar reparationen med en sån där procentpinne som fastnar på 6 procent rätt länge och även på 45 procent o sen restartar den och går till samma meny igen.

Finns det nånting jag kan göra eg?

den är 1.5 år gammal och om jag fattat rätt tar det flera veckor att hålla på med nordisk film

Efter att jag uppdaterade till 4.0 så kom det upp för mig med, fast bara en gång. Jag lät det stå på och det gick till 100%, och vart klart. Sedan har den funkat som vanligt. Låter konstigt att det bara börjar om hela tiden

Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
Lodde_49
Lodde_49
Nu dog mitt kära PS3 (ylod) några sista tips innan jag försöker mig på en reperation?

Brum Brum!
texmex8
texmex8
är jag ensam om att bli åksjuk av det nya gratis spelet på PSN, Tomb Raider Underworld... brr, måste tugga åksjuketabletter om jag ska orka spela neeeh tack!

KO
Missing Avatar
sammiboii
Citerar texmex8:
är jag ensam om att bli åksjuk av det nya gratis spelet på PSN, Tomb Raider Underworld... brr, måste tugga åksjuketabletter om jag ska orka spela neeeh tack!

Kamern är ganska jävlig men spelet i sig är magiskt!

SOURCE
SOURCE
Mitt Ps3 byter mellan 60-50 hz väldigt ofta när jag kollar på film, inte alla filmer men en del av dom. Det är väldigt störande , kan man fixa det ?

[No Luck Pure Skill] For Those About To Rock I Salute You

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy