Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Le problem:

Mitt kreditkort vägrar fungera på PSN. Skriver in alla siffror och dylikt, men när jag klickar på "add funds" står där bara att kortet inte är giltigt. What to do?
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar Sony boj:
Sedan när den är formaterad så gör en mapp som heter VIDEO i den.
Lägg filmerna där. Dock måste de vara i avi, mp4, dvix, xvid eller wmv. MKV fungerar INTE. Subs fungerar om de är inbakade, INTE som en extern fil.




Konstigt att jag kan spela upp mkv filer...? Kanske för att jag streamar?
Skyrim FTW
  • 0
Citerar danishpower:
Konstigt att jag kan spela upp mkv filer...? Kanske för att jag streamar?


Ja, då spelar du ju inte upp dem på PS3 direkt. Din PC gör om filerna med Ps3 media server antar jag och streamar sen

Citerar Trog:
Funkar det om det är mappar i mappen VIDEO?


Nej. VIDEO-sedan råa video filer direkt. Har jag för mig
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Folklore, är det ngn som har sett det i ngn reaback ngn gång?
  • 0
Citerar Trog:
Funkar det om det är mappar i mappen VIDEO?


Det spelar egentligen roll var du lägger dem och du behöver inte stoppa dem i nån mapp som heter Video. Då kommer de dock inte synas direkt när du klickar in dig på disken under film-fliken. Istället ska du klicka trekant och välja "Display All" för att få upp en lista med alla mappar på disken och kan manuellt leta rätt på filerna.

Båda sätt är ju bekväma, men på olika sätt. Du väljer själv hur du vill lägga upp det.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Le problem:

Mitt kreditkort vägrar fungera på PSN. Skriver in alla siffror och dylikt, men när jag klickar på "add funds" står där bara att kortet inte är giltigt. What to do?


Funkar inte för mig heller. Och problemet verkar vara rätt stort hos skandinaviska användare.
Någon annan som har problem?
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Citerar Motch:
Citerar TheYellowHero:Le problem:

Mitt kreditkort vägrar fungera på PSN. Skriver in alla siffror och dylikt, men när jag klickar på "add funds" står där bara att kortet inte är giltigt. What to do?

Funkar inte för mig heller. Och problemet verkar vara rätt stort hos skandinaviska användare.
Någon annan som har problem?


Jag har också exakt samma problem.
Tydligen ska det gå om man startar ett "E-kort" men för mig gick inte det heller. Men om ni nu har Swedbank så testa att starta ett sådant kort ( http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/vara-kort
/e-kort/det-har-ar-e-kort/index.htm
) och kolla om det funkar för er.
  • 0
Citerar Poccoloco:
Jag har också exakt samma problem.
Tydligen ska det gå om man startar ett "E-kort" men för mig gick inte det heller.


Nope, det är enda sättet jag provat. Men som sagt, utan framgång.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Som jag har förståt det hela ligger inte problemet hos Sony, utan hos de svenska bankerna. Jag har testat i stort sett alla lösningar som jag hittat på diverse forum, men inget har funkat. Är det bara jag som får felmeddelandet "An error has occurred (80023102)"?
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Jag kan handla med mitt kort på PSN men kortnumret sparas inte längre som det gjorde förut, jag måste alltså skriva in allt varje gång till skillnad från förr.

Jag har VISA hos Swedbank för övrigt.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Nu står det att det görs underhåll av tjänsten. Man kan bara hoppas att det kommer börja funka inom en snar framtid.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Funderar på att köpa Twisted Metal från Amerika för att få den ocensurerade versionen. Någon som vet hur det fungerar online då? Kan jag exempelvis spela med en kompis som har den europeiska versionen?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Funderar på att köpa Twisted Metal från Amerika för att få den ocensurerade versionen. Någon som vet hur det fungerar online då? Kan jag exempelvis spela med en kompis som har den europeiska versionen?

Japp, det ska gå. Jag har själv importerat och väntar på att få spelet
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar TheYellowHero:
Är det bara jag som får felmeddelandet "An error has occurred (80023102)"?


Det meddelandet får jag med.
Dem måste fan få ordning på det här snart, för jag vill köpa "Back to Karkand"
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
får inga felmeddelanden bara att tidsbegränsningen är nåd.
  • 0
Citerar Dark urban:
Jag lägger bränsle på en otrevlig människa.


Hur kan det vara otrevligt att poängtera att det finns brister på PSN som inte finns på XBL? True fact, xbl är en stabilare plattform men å andra sidan har den ju mer kapital då ca 30 miljoner betalar 500 kr/år.

Jag är säker på att du är en jättetrevlig människa utanför Internet, så låt den personen spegla dig på nätet med! Jag har svårt att tro att du skulle kalla mig för otrevlig om jag påpekade sämre aspekter med PSN jämfört med XBL om vi möttes på gatan.

  • 0
Citerar Peddi93:
Japp, det ska gå. Jag har själv importerat och väntar på att få spelet


Säker? För så var det inte med exmpelvis Demon's Souls. Fast det kanske var någonting speciellt med just det spelet.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Ligger psn nere än?
  • 0
Citerar tozze:
Ligger psn nere än?


PSN har inte legat ner på länge? Dock har vissa, där ibland jag, problem med att handla från PSS.

Fan vad jag blir irriterad på Sony. De gör ingenting åt problemet, det är precis som att de inte vill ha mina pengar.
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
Citerar Dark urban:
Jag lägger bränsle på en otrevlig människa.


Hur kan det vara otrevligt att poängtera att det finns brister på PSN som inte finns på XBL? True fact, xbl är en stabilare plattform men å andra sidan har den ju mer kapital då ca 30 miljoner betalar 500 kr/år.

Jag är säker på att du är en jättetrevlig människa utanför Internet, så låt den personen spegla dig på nätet med! Jag har svårt att tro att du skulle kalla mig för otrevlig om jag påpekade sämre aspekter med PSN jämfört med XBL om vi möttes på gatan.


Det var inte det som gjorde mig upprörd.

Jag försökte hjälpa dig men kände att jag fick ett taskigt svar tillbaka.

Ja precis antagligen därför Xbox Live är allmänt bättre.

Precis som jag är säker på att du är en jättetrevlig människa också. Som jag skrev innan tolkade jag dig som otrevlig när jag försökte hjälpa dig med min lilla erfarenhet inom ämnet.

Det kan vara fel tolkat av mig och därför ber jag om ursäkt och hoppas du fått ordning på problemet och njuter av din Playstation 3!
  • 0
Har knappt rört min PS3:a på två veckor nu.

Får väl ta och spela lite Dark Souls ikväll. Och kanske någon dödsmatch i K3.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Eddan:
Citerar Peddi93:
Japp, det ska gå. Jag har själv importerat och väntar på att få spelet


Säker? För så var det inte med exmpelvis Demon's Souls. Fast det kanske var någonting speciellt med just det spelet.

Jag spelar Twisted nu , så ja.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Peddi93:
Jag spelar Twisted nu , så ja.


Härligt, men frågan var ju då om du kan spela med européer?
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Vart har ni beställt Twisted ifrån? jag vill också ha den ocensurerade versionen.

Peddi93: har du provat online för att se att det fungerar i Europa?
Skyrim FTW
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!