Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd


Citerar danishpower:
Peddi93: har du provat online för att se att det fungerar i Europa?


Online kommer fungera, frågan är om man kan spela med européer eller om man är illa tvungen att lira med amerikaner.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Kom på att jag hade 40kr till godo på mitt GAME-kort, så jag fick RBR: Undead Nightmare för bara 9kr.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar danishpower:
Vart har ni beställt Twisted ifrån? jag vill också ha den ocensurerade versionen.

Peddi93: har du provat online för att se att det fungerar i Europa?


Varför skulle det vara så?? Vad jag vet så möter jag inte bara människor ifrån Europa på andra spel, såsom COD eller BF3. Så då borde ju du kunna köra mot europeiska spelare med ett importerat spel.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar danishpower:
Vart har ni beställt Twisted ifrån? jag vill också ha den ocensurerade versionen.

Peddi93: har du provat online för att se att det fungerar i Europa?

Alla MP spel jag har som jag köper här i sverige kan jag lira med amerikaner, folk från europa samt asien. Förstår inte varför det ej skulle gå med ett spel från amerika då.

Med tanke på att europa får spelet den 7nde så kan jag inte säga om det är europeer jag möter eller ej. Du får vänta XD

Beställde från videogameplus.ca (kanada <3 XD)
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Vet någon ungefär vilken tid PSN uppdateras idag?
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Sideshow95:
Har knappt rört min PS3:a på två veckor nu.

Får väl ta och spela lite Dark Souls ikväll. Och kanske någon dödsmatch i K3.


Inte?
Själv spenderar jag tid med den nästan varje dag.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar danishpower:
Peddi93: har du provat online för att se att det fungerar i Europa?


Det är klart att det funkar i Europa, spelar ingen roll vart spelet kommer ifrån man kan ändå koppla upp sig och spela. Det är ingen regionlock på varken spelet eller själva onlinefunktioner.

Citerar Peddi93:
Beställde från videogameplus.ca (kanada <3 XD)


Tacka mig Videogameplus.ca va det första som dök upp när man googlade "importera ps3 spel"
  • 0
Citerar metroid_prime:
Tacka mig Videogameplus.ca va det första som dök upp när man googlade "importera ps3 spel"

Thaaank yooou <3
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar T-Boy:
Inte?
Själv spenderar jag tid med den nästan varje dag.


Det brukade jag också göra.

På senaste tiden har jag dock börjat spela mer på min PC.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Nån som vet när MGS HD kommer till Playstation Store????
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Jag skaffade Playstation 3 för kanske två veckor sedan och är nykär, helnöjd. Förutom att det konto jag använde på PSP och som jag valde att använda på mitt PS3 är amerikanskt, av någon anledning. Det registrerades för flera år sedan och jag minns inte riktigt logiken bakom beslutet. Men nu är det så.

Problemet jag har är att jag vill ha ett europeiskt konto för att kunna handla ifrån PSN med ett europeiskt betalkort, bland annat. Det verkar inte gå att ändra land själv i inställningarna, men tror ni att Sonys supportteam är så snällt att de byter namn ifall man ringer och ber väldigt - snällt? Anledningen till att jag frågar och inte ringer för att ta reda på det själv först är för att av någon anledning så verkar inte Sonys support ha telefonkö, vilket leder till att varje gång jag har försökt ringa så möts jag av en upptagetton.

Irriterande.

Jag vet att jag lika gärna skulle kunna skapa ett nytt konto för ändamålen. Men när jag har mailadress, EA-konto och sparfiler knutna till mitt nuvarande konto så behåller jag allra helst det.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Livlig- Du kan göra ett nytt europeiskt konto och ladda ner dina spel och sånt därifrån. Sedan är det bara att spela via ditt USA konto om du vill ha sparfiler på den.
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar T-Boy:
Inte?
Själv spenderar jag tid med den nästan varje dag.


Det brukade jag också göra.

På senaste tiden har jag dock börjat spela mer på min PC.


Går visserligen i perioder för mig också. Under en viss tid kan jag t.ex. knappt röra PS3 till förmån för PC. Men oftast så är det PS3 som gäller.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Någon som kan ge tips på roliga digitala spel till PS3? Jag har Battlefield 1943 och Jurassic Park vad finns där för andra guldklimpar?
  • 0
Citerar Dark urban:
Någon som kan ge tips på roliga digitala spel till PS3? Jag har Battlefield 1943 och Jurassic Park vad finns där för andra guldklimpar?


Kolla på youtube for gameplays orkar inte länka

Wipeout HD+Fury! (om du bara kan välja ett!)

Where is my heart (Mini)

Pixeljunk spelen

Shatter

Flower (kan se konstigt ut men det är bra, lovar)

Heroes of might and magic

Limbo KÖP NI SOM INTE HAR, UNDERBART TILL PC IAF

Lara Croft and the guardian of light

rESIDENT eVIL 4

ICO & SoTC

http://ps3.ign.com/index/psn-reviews.html
http://ps3.ign.com/articles/121/1215236p1.html



Sedan undrar jag om någon testat Malicious?
http://youtu.be/DahVHyg2org
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar Sony boj:
Citerar Dark urban:
Någon som kan ge tips på roliga digitala spel till PS3? Jag har Battlefield 1943 och Jurassic Park vad finns där för andra guldklimpar?


Kolla på youtube for gameplays orkar inte länka

Wipeout HD+Fury! (om du bara kan välja ett!)

Where is my heart (Mini)

Pixeljunk spelen

Shatter

Flower (kan se konstigt ut men det är bra, lovar)

Heroes of might and magic

Limbo KÖP NI SOM INTE HAR, UNDERBART TILL PC IAF

Lara Croft and the guardian of light

rESIDENT eVIL 4

ICO & SoTC

http://ps3.ign.com/index/psn-reviews.html
http://ps3.ign.com/articles/121/1215236p1.html



Sedan undrar jag om någon testat Malicious?
http://youtu.be/DahVHyg2org


Jag bockar och bugar och tackar så mycket för alla tips.
  • 0
Har ni fortfarande problem med att inte kunna lägga till pengar i plånboken? Jag har, börjar bli riktigt less på det nu.

Någon som sitter på en lösning?
Trying to make a living and doing the best I can
  • 0
God kväll! På fredag kommer jag med stor sannolikhet bli en stolt ägare till en PS3 160 gb. Jag söker nu efter ett bra TRÅDLÖST headset till det. Jag kommer koppla PS3:an till en lcd-tv med komponent-kabel. Vet inte om jag ska koppla det trådlösa headsetet direkt till PS3:an eller till hörlursuttaget i tv:n.

Men nu till det viktigaste, det trådlösa headsetet. Vilket rekommenderar ni? Jag kräver ingen mikrofon, jag söker endast ett billigt headset med så bra ljud som möjligt. Jag vill inte betala mer än 400 kr för dem.

Tack i förhand
/ play05
if I only had more time...
  • 0
Citerar play05:
Jag kommer koppla PS3:an till en lcd-tv med komponent-kabel.


Använd HDMI om du har möjlighet.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Citerar play05:
Jag kommer koppla PS3:an till en lcd-tv med komponent-kabel.


Trollin'?
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Har beställt den här, fast i silver:

http://www.teknikproffset.se/SPEL/Sony-Playstation/Tillbehoer/Han
dkontroll-Dual-Shock-3-till-Playstation-3-PS3.htm


Kände att det var värt att testa hur en piratkopierad Ps3 kontroll fungerar... om den skulle suga *** kan jag ju påpeka att det är ett abstrakt fel på varan och reklamera/ häva köpet så... + 1 års garanti
  • 0
Citerar play05:
Men nu till det viktigaste, det trådlösa headsetet. Vilket rekommenderar ni? Jag kräver ingen mikrofon, jag söker endast ett billigt headset med så bra ljud som möjligt. Jag vill inte betala mer än 400 kr för dem.


Tror inte det existerar ett vettigt trådlöst headset för bara 400.

Prioritera mikrofon och ta en med sladd istället. Skulle jag säga.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Kan ni rekommendera några bra spel att lira med 2 controller, typ LBP 2 osv
  • 0
Citerar ChrizZz:
Citerar play05:

Men nu till det viktigaste, det trådlösa headsetet. Vilket rekommenderar ni? Jag kräver ingen mikrofon, jag söker endast ett billigt headset med så bra ljud som möjligt. Jag vill inte betala mer än 400 kr för dem.


Tror inte det existerar ett vettigt trådlöst headset för bara 400.

Prioritera mikrofon och ta en med sladd istället. Skulle jag säga.


Men jag är inte intresserad av ett headset med mikrofon Okej, om det är med sladd då, några rekommendationer?
if I only had more time...
  • 0
Citerar play05:
Men jag är inte intresserad av ett headset med mikrofon Okej, om det är med sladd då, några rekommendationer?


AKG 518. Kostar runt 500 och har grymt ljud för de pengarna.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!