Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 3 - Officiell tråd

Missing Avatar
zamorano16
Citerar Humanisten:
Citerar zamorano16 en senaste uppdateringen låser sig min ps3 när jag försöker köpa ngt i playstation store och sen måste jag stänga av det för att kunna göra ngt, Ngn som varit med om ngt liknande? Några tips?

Det verkar som att vissa andra lider av samma. Jag har laddat ner den men min fungerar bra.
Vilken modell har du?

Den näst nyaste, slim med 320 gb hårddisk. Har de andra lyckats lösa det?

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar zamorano16:
Den näst nyaste, slim med 320 gb hårddisk. Har de andra lyckats lösa det?

Vet faktiskt inte

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Missing Avatar
zamorano16
Kan man kontakta ngn support eller ngt annars?

Marik
Marik
Citerar zamorano16:
ja finns en support, [email protected]

"I've made a huge mistake
Playarn
Playarn
Citerar zamorano16:

Om det bara fryser när du försöker köpa något så kan du ju alltid köpa det via webshoppen istället https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/home/spel tills en patch som fixar problemet släpps.

Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
Missing Avatar
zamorano16
Citerar Playarn:
Citerar zamorano16:Kan man kontakta ngn support eller ngt annars?

Om det bara fryser när du försöker köpa något så kan du ju alltid köpa det via webshoppen istället https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/sv-se/home/spel tills en patch som fixar problemet släpps.

Tack! Tänkte inte så långt..

Missing Avatar
zamorano16
Citerar Playarn:
Citerar zamorano16:Kan man kontakta ngn support eller ngt annars?

En snabb fråga till. Var hittar jag ps2- och psone-spelen på den sidan? Jag har letat länge nu...

tobiashansson
tobiashansson
Hej, jag har lämnat in min PS3 på reparation efter att det var något fel på den. Nu för en dag sedan fick jag hämta ut ett nytt ps3 för att den andra enheten var trasig. Glad man är så ska man sätta sig och spela igen utan avbrott i spelen. Jag loggar in på mitt konto och får uppgifter om att jag ska "Aktivera PS3-system". Gör som guiden säger men det står att det inte går.

För att jag har redan 2 andra aktiverade. ett på verkstaden som de troligen har kasserat det andra är hos en kompis. Jag kan inte aktivera min nya PS3! fast jag läste att man skulle kunna ha 3st aktiverade.

Jag har även avregistrerat allt på följande sida:
https://account.sonyentertainmentnetwork.com

men fortfarande är de andra två aktiverade.
Vad kan jag göra?

Missing Avatar
Straholic
Tycker att det är dags att Sony snart drar tummen ur röven och lanserar en Spotify-app på PS3 och PS4. Music Unlimited tar jag inte i med tång.

Citerar tobiashansson:
Hej, jag har lämnat in min PS3 på reparation efter att det var något fel på den. Nu för en dag sedan fick jag hämta ut ett nytt ps3 för att den andra enheten var trasig. Glad man är så ska man sätta sig och spela igen utan avbrott i spelen. Jag loggar in på mitt konto och får uppgifter om att jag ska "Aktivera PS3-system". Gör som guiden säger men det står att det inte går.

För att jag har redan 2 andra aktiverade. ett på verkstaden som de troligen har kasserat det andra är hos en kompis. Jag kan inte aktivera min nya PS3! fast jag läste att man skulle kunna ha 3st aktiverade.

Jag har även avregistrerat allt på följande sida:
https://account.sonyentertainmentnetwork.com

men fortfarande är de andra två aktiverade.
Vad kan jag göra?

Det bästa är nog om du mailar eller ringer Sonys support.

"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
Sideshow95
Sideshow95
Citerar Straholic:
Tycker att det är dags att Sony snart drar tummen ur röven och lanserar en Spotify-app på PS3 och PS4. Music Unlimited tar jag inte i med tång.

Man kan installera både Spotify och iTunes på PS3 via mediaservern.

"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
AG Jati
AG Jati
Citerar Straholic:
Har spelat igenom TLOU och klarade även igår MGS4, två riktigt fantastiska spel. Tänkte inhandla GTA V också, så om någon skulle vilja lira det någon gång så är det bara att lägga till mig på PSN, heter Straholic där också.

Vet inte direkt om GTA 5 är på alla svenskars läppar just nu. Finns klart bättre spel att vänta på. Ett bra spel ,men alldeles, alldeles för tokhypat.

"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Missing Avatar
Straholic
Citerar AG Jati:
Vet inte direkt om GTA 5 är på alla svenskars läppar just nu. Finns klart bättre spel att vänta på. Ett bra spel ,men alldeles, alldeles för tokhypat.

"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
Threepw00d
Threepw00d
Hejsan!, jag undrar bara om någon vet om man kan radera sitt ps3 konto på något vis?, jag ska snart gå vidare till ps4 och tänker starta ett nytt konto där så jag vill helst radera det gamla, och då menar jag själva kontot, inte användaren på konsolen.

Shit happens!
Missing Avatar
morjan72
varför kan jag inte spela splintercell på min ps3 12gig.

Aaandy
Aaandy
Hur ovärd är en Playstation 3 med enbart 12 GB stor hårddisk?

Jag är nämligen intresserad av en billig Blu-rayspelare och då kändes en Playstation 3 med 12 GB hårddisk som bästa alternativet. Slå två flugor i en smäll dessutom. Playstation 4 är för dyr och Playstation 3 med 500 GB hårddisk verkar slut överallt...

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Aaandy:
Hur ovärd är en Playstation 3 med enbart 12 GB stor hårddisk?

Jag är nämligen intresserad av en billig Blu-rayspelare och då kändes en Playstation 3 med 12 GB hårddisk som bästa alternativet. Slå två flugor i en smäll dessutom. Playstation 4 är för dyr och Playstation 3 med 500 GB hårddisk verkar slut överallt...

Det är ganska enkelt att köpa en Ps3 och slänga in en egen hårddisk av valfri storlek annars.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Fought
Fought
Köpte nyss NHL 15 från Playstation Store och tog för givet att jag kunde ladda ner det direkt, men har fått lite problem. Kan inte ladda ner det för på nedladdnings fliken står det att NHL 15 bara är 6kb stort, och NHL 15 demot på 6,5gb.

Har sökt lite på Google men har inte hittat något som hjälper mig direckt. Måste man ladda ner demot för att ladda ner hela spelet, eller kommer spelet på posten?

Är ny med PSN så skulle upskatta hjälp.

Kundvagnen
Kundvagnen
Citerar Fought:
Köpte nyss NHL 15 från Playstation Store och tog för givet att jag kunde ladda ner det direkt, men har fått lite problem. Kan inte ladda ner det för på nedladdnings fliken står det att NHL 15 bara är 6kb stort, och NHL 15 demot på 6,5gb.

Har sökt lite på Google men har inte hittat något som hjälper mig direckt. Måste man ladda ner demot för att ladda ner hela spelet, eller kommer spelet på posten?

Låter jätteskumt. Du ska kunna ladda ner direkt.

"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
F_Serpico
F_Serpico
Citerar Fought:

Inte omöjligt att du av någon anledning behöver ordna det genom NHL-demot på något vis, kanske finns nån uppgradera-knapp eller liknande där inne som ordnar det åt en. Men, ja, borde bara vara att ladda ner direkt egentligen.

Why am I Mr. Pink?
Siegfried
Siegfried
Min flickvän har precis skaffat PS3 och några spel till. Det är en PS3 super slim, alla spel funkar utom GTA V som slutar funka efter det första uppdraget, sen bli skärmen svart och det slutar funka. Någon som vet hur man löser detta?

Maskinen är inte ansluten till internet, är detta ett känt problem som kan fixas lätt, eller behövs det bara en uppdatering? Maskinen är formaterad till fabriksinställningar.

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Kundvagnen
Kundvagnen
Citerar Siegfried:
Min flickvän har precis skaffat PS3 och några spel till. Det är en PS3 super slim, alla spel funkar utom GTA V som slutar funka efter det första uppdraget, sen bli skärmen svart och det slutar funka. Någon som vet hur man löser detta?

Maskinen är inte ansluten till internet, är detta ett känt problem som kan fixas lätt, eller behövs det bara en uppdatering? Maskinen är formaterad till fabriksinställningar.

Varför inte testa uppdatera konsolen och spelet först? Hur skulle man annars lösa problemet? Jag hade iaf inga såna problem med GTA V och då har jag också en Super Slim.

"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
vaynard
vaynard
Minnet är fullt på min ps3. Kan man koppla in en hårddisk till den? Vad ska man tänka på? Vilket format ska det vara?

erik17
erik17
Nu är jag tillbaka på GR eller som jag kallar det GRR.

gaming 8 days a week
Missing Avatar
Zenon
Tjoo!
Söker spel som är specifika för just ps3, tips???
Sedan söker jag tips på spel som är lite "okända" men ändå jävligt bra, och som inte finns till pc?

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy