Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Golden Sun DS


Såg att det tyvärr inte fanns någon tråd om detta spelet, så jag tänkte att jag kunde göra en.

Så, vad tycker ni?

Alla som spelat de två original-spelen till Gameboy Advance kan nog hålla med om att det är några bland de bästa RPG:en som finns, och var verkligen underbara spel.

Jag, som gammal Golden Sun-fantast, blötte nästan ner mina byxor så fort de nämnde spelet på Nintendos presskonferens. (Ungefär det enda bra på deras, IMO.)

Hur tror ni det kommer bli? Kommer det vara samma karaktärer eller börja bygga på en helt ny historia? Vad tycker ni om den nya 3D-grafiken? Kommer den förstöra eller förbättra hela spelet?

Om du vill se trailern, klicka här!

Bara skriv på!
"Det regnade idag, och det fanns en mening med det."
  • 0
Hoppas det utannonseras på E3. Golden Sun är bland de bästa rollspel jag spelat.
  • 0
Citerar Torpeden:
Hoppas det utannonseras på E3. Golden Sun är bland de bästa rollspel jag spelat.


Det vart ju utannonserat på förra E3. Eller?
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Ja klart det var. Han skrev ju i första inlägget om det.

Citerar Torpeden:
Hoppas det utannonseras på E3.

XD
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar -Puritania_:
Hur tror ni det kommer bli? Kommer det vara samma karaktärer eller börja bygga på en helt ny historia? Vad tycker ni om den nya 3D-grafiken? Kommer den förstöra eller förbättra hela spelet?

Kan bli bra, kan bli dåligt. Mycket med charmen från de föra spelen var pixelperfektionen i ALLA sprites. Man ska inte dömma ut det för snabbt, det kan ju hända att de skapar en ny sorts charm fast i 3D.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Murdoc:
Ja klart det var. Han skrev ju i första inlägget om det.


Var skrev han om att det utannonserades i E3...?

Skit samma, menade såklart hoppas det får ett släppdatum denna E3.
  • 0
Citerar Guendolin:
Kan bli bra, kan bli dåligt. Mycket med charmen från de föra spelen var pixelperfektionen i ALLA sprites. Man ska inte dömma ut det för snabbt, det kan ju hända att de skapar en ny sorts charm fast i 3D.


Ja... Det känns ju lite sådär. 3d-grafiken ser ju inte alls lika skarp ut som 2d:en... Så jag vet inte riktigt.

Angående storyn så skall det vara om några av karaktärernas typ barn, barnbarn eller nåt i den stilen.
  • 0
Citerar Solid Worm:
Ja... Det känns ju lite sådär. 3d-grafiken ser ju inte alls lika skarp ut som 2d:en... Så jag vet inte riktigt.

Angående storyn så skall det vara om några av karaktärernas typ barn, barnbarn eller nåt i den stilen.

Ska det inte vara en pre-quel? Jaja måste fått det om bakfoten. Kan bli spännande, kan bli krystat. Kommer hålla skarpa ögon på uppföljaren till världens bästa J-RPG serie!
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Guendolin:
Ska det inte vara en pre-quel? Jaja måste fått det om bakfoten. Kan bli spännande, kan bli krystat. Kommer hålla skarpa ögon på uppföljaren till världens bästa J-RPG serie!


Har som Solid Worm läst nånstans att storyn kommer att handla om karaktärernas arvingar.

Jag tvivlar inte på att storyn kommer leverera, men undra hur den kommer göra sig i 3D... ett garanterat köp blir det iallafall när det kommer.

----------

Spelets titel är nu utannonserad - Golden Sun: Dark Dawn. Ska släppas "this holiday", vilket borde betyda någon gång i sommar.
  • 0
Brukar inte "holiday" betyda julen?
  • 0
  • Ace
  • Ace
Är jag den enda som inte är nöjd med nya grafiken? Tycker den ser billig ut, påminner om Final Fantasy III till DS med lite halvtaskiga animationer. <älskade hur de lyckades få till en så underbar grafik på advancen, måste de förstöra spelets unika stil? Är dock grymt sugen, är ju ändå ett nytt Golden Sun!
Gt: Ace XC. Min första top 10: http://www.youtube.com/watch?v=iQwPFB_xg94 . Min 2:a http://www.youtube.com/watch?v=jSkuQyRchoc
  • 0
Efter att ha sätt fler bilder av 3D grafiken är jag verkligen besviken. Det saknar all charm som de första Golden Sun spelen hade med sina Sprites.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Citerar Solid Worm:
Brukar inte "holiday" betyda julen?


Ah, jag failade igen... självklart ska det vara julen XD. Synd dock eftersom jag vill ha spelet i sommar, hade varit perfekt!
  • 0
Citerar Guendolin:
Efter att ha sätt fler bilder av 3D grafiken är jag verkligen besviken. Det saknar all charm som de första Golden Sun spelen hade med sina Sprites.


Så länge de inte rört musiken så blir jag nöjd. Panflöjter is the shit!
  • 0
Jag hoppas verkligen på det här. Det blir detta som avgör om jag skall införskaffa ett DS eller ej.
Men tyvärr, så spyr jag nästan utav grafiken so jag fått se från trailers, Mest i battle-screen, älskade bakgrunderna från de första två spelen.
De klippen från field verkar inte så motbjudande. Men det är väl egentligen mest berättandet som är den stora grejen med spelet skulle jag tro, får hoppas på det.
Stay out of my shed
  • 0
Klarade ut spelet igår kväll, riktigt bra spel, längtar efter uppföljaren.
  • 0
Man skulle ju tro att fler var intresserade utav spelet nu när det är reklam för det på förstasidan.

Ser fram emot det i vilket fall. Har kirrat ett DS och en Felix-mask jag skall ha på mig på fredag.
Stay out of my shed
  • 0
Har spelat ett par timmar nu och får säga att jag är besviken. Huvudkaraktärerna känns bara barnsligt framställda (höga röstlägen och ser ut som 10-åringar). Gränssnittet saknar föregångarnas intuivitet och enkelhet, känns onödigt att man t ex måste "sikta" en psynergy innan man kastar den istället för att den bara kastas i den riktning man står åt. Inventoryt och djinn-menyerna är för oöverskådliga, återigen föredrar jag föregångarnas system.

Det känns tyvärr som om Dark Dawn är ett Golden Sun som anpassats till 10-åringar - gulligare tema, mer lättförklarat och alldeles för simpelt presenterat. Pusslen är löjligt lätta, det blir ingen utmaning... och spelet saknar det djup och det "mörker" som föregångarna hade
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!