Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd

torbli79
torbli79
Citerar Mr Fizhman:
Eller så går sladden sönder.. Min trådiga xbox kontroll som jag körde med förr slet sladden upp sig vid ingången till kontrollen.

Klassiskt och oerhört onödigt problem, som enkelt kan förebyggas. Har aldrig haft det problemet med alla mina dosor genom åren, det gäller att inte vira för tight i början, utan lämna en bit löst, och sedan vira. Fast bäst är ju att inte vira alls.

It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
Tallica
Tallica
Citerar Mr Fizhman:
Statisk är när du själv har gett den en ip-adress och dynamisk är när en DHCP sever gör det åt dig istället.

I så fall har jag en dynamisk ip-adress...

"I am not a merry man!" - Worf
torbli79
torbli79
Citerar Tallica:

Sällan man ska mixtra med den om man inte vet vad man gör.

It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
Mr Fizhman
Mr Fizhman
Citerar torbli79:
Klassiskt och oerhört onödigt problem, som enkelt kan förebyggas. Har aldrig haft det problemet med alla mina dosor genom åren, det gäller att inte vira för tight i början, utan lämna en bit löst, och sedan vira. Fast bäst är ju att inte vira alls.

Menar du att jag hade sönder min egen sladd? Isåfall så har du fel då jag inte "virat" min kabel någon gång.

Citerar Tallica:

Kan vara problemet. Ge den en dynamisk istället.

Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
torbli79
torbli79
Citerar Mr Fizhman:
Menar du att jag hade sönder min egen sladd? Isåfall så har du fel då jag inte "virat" min kabel någon gång.

Jag vet ju självklart inte hur din gått sönder, men ofta är det så som jag beskrev. Hur lyckas du paja sladden då, eller gick den bara sönder?

Mr Fizhman
Mr Fizhman
Citerar torbli79:
Jag vet ju självklart inte hur din gått sönder, men ofta är det så som jag beskrev. Hur lyckas du paja sladden då, eller gick den bara sönder?

Kabeln nötte upp sig av sig själv för att den var böjd närmare ingången mot kontrollen.

Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
torbli79
torbli79
Citerar Mr Fizhman:
Kabeln nötte upp sig av sig själv för att den var böjd närmare ingången mot kontrollen.

Ett problem som gärna uppstår när man just virar, men som självklart uppkommer efter mycket spelande. Har några dosor själv som tagit lite stryk där, men ingen som pajat. Förstår vad du menar, det där kan man knappast förebygga, om man inte håller kontrollen lodrätt hela tiden...

Mr Fizhman
Mr Fizhman
Jo det är sant. Men den trådiga xbox kontrollen har också en ganska styv sladd så den tar lätt skada på det sättet. Förhoppningsvis är det en bättre sladd till den där Razor (eller vilket märke det nu var) handkontrollen som kommer.

torbli79
torbli79
Citerar Mr Fizhman:
Förhoppningsvis är det en bättre sladd till den där Razor (eller vilket märke det nu var) handkontrollen som kommer.

Jupp. Har ingen erfarenhet angående X360-dosorna med sladd, men jag hoppas och tror den kommer hålla måttet.

theMerc
theMerc
Citerar torbli79:
Jupp. Har ingen erfarenhet angående X360-dosorna med sladd, men jag hoppas och tror den kommer hålla måttet.

Jag vet, de är värdelösa när det gäller sladdarna. Men så är det inte på Original Xbox kontroller, de funkar hur bra som helst.

Sallad i Dallas
Fauve
Fauve
Citerar FelixNiilsson:
Jag har nu betalat min order via Paypal på CheapXboxLiveCodes.com men inte fått något. Hur lång tid tar de på ett ungefär?

Är det under deras arbetstimmar brukar jag få den direkt i stort sett. Brukar röra sig om kanske en kvart. Första gången man handlar där måste man gå igenom någon form av bekräftelse att det verkligen är du.

You are what you love, not what loves you.
I
I
Var och hur skickar man sin konsol till reparation?

Ad finem ambulo.
Tobias Hansson
Tobias Hansson
Hej, jag undrar om man kan skänka MS points till någon användare man har på sin vänner lista? Min vän har inte tillgång till visa kort och vill gärna tanka hem ett spel. Jag sitter med massa MS points och fick tanken på att jag kanske kan skicka han lite poäng.
/ Tacksam för svar

Alla goda spelare, adda gärna mig på XBLA
Splinter Snake
Splinter Snake
Äre någon som vet om det finns en lista där man kan se vilka amerikanska 360-spel som fungerar på europeiska enheter? Vore asnice om någon kunde säga, om denne vet något. PM:a gärna!

My hair is a bird. Your argument is invalid.
sirjohnnyking
sirjohnnyking
Citerar Tobias Hansson:
Hej, jag undrar om man kan skänka MS points till någon användare man har på sin vänner lista? Min vän har inte tillgång till visa kort och vill gärna tanka hem ett spel. Jag sitter med massa MS points och fick tanken på att jag kanske kan skicka han lite poäng.
/ Tacksam för svar

Det går tyvärr inte i nuläget, men man tycker ju att de borde funnits då det går på Wii.

We own your fucking dreams!
DunderKlumpen
DunderKlumpen
Och varför har du inte svarat mig på FB Johnny? :K

Awesomeness would ensue.
sirjohnnyking
sirjohnnyking
Citerar DunderKlumpen:
Och varför har du inte svarat mig på FB Johnny? :K

Jag orkar inte logga in på skitsidan. ;L

DunderKlumpen
DunderKlumpen
Citerar sirjohnnyking:
Jag orkar inte logga in på skitsidan. ;L

Men skriver man grattis på loggen så ska man säga tack! Allmänt vett!

Don't make me take it away! :K

Awesomeness would ensue.
sirjohnnyking
sirjohnnyking
Citerar DunderKlumpen:
Men skriver man grattis på loggen så ska man säga tack! Allmänt vett!

Don't make me take it away! :K

Jag har inget vett! Vett är för normala människor.

Xbox 360, han är cool han!

DunderKlumpen
DunderKlumpen
Citerar sirjohnnyking:
Xbox 360, han är cool han!

Jaa.

Älskar att chatta i trådar.

Nu ska jag sova Johnny.

Hoppas du också sover gott.

Awesomeness would ensue.
sirjohnnyking
sirjohnnyking
Citerar DunderKlumpen:
Jaa.

Älskar att chatta i trådar.

Nu ska jag sova Johnny.

Hoppas du också sover gott.

Jag kommer inte sova på några timmar, så jag kan skicka porriga sms till dig precis när du ska somna in!

Natti natti!

Missing Avatar
nxxt
Tja!

Undra en sak on internetsladdar, funkar alla internetsladdar till xbox.. Alltså en vanlig internet sladd sklulle den funka till xboxet ? dum fråga men

Edit: Om ni nu har en vart köpte ni den och hur mycket kosta internetsladden ?

gruvo95
gruvo95
Citerar nxxt:
Tja!

Undra en sak on internetsladdar, funkar alla internetsladdar till xbox.. Alltså en vanlig internet sladd sklulle den funka till xboxet ? dum fråga men

Alla internet sladdar funkar

Rösta gärna så jag kan få en stjärna någon gång
Major Nilsson
Major Nilsson
Citerar nxxt:
Tja!

Edit: Om ni nu har en vart köpte ni den och hur mycket kosta internetsladden ?

Japp, alla nätverkskablar fungerar till Xbox 360 och bör finnas i vilken affär som helst som säljer datorer och tillbehör. Priset varierar ju beroende på vilken längd du vill ha på den.

Mr Fizhman
Mr Fizhman
Citerar nxxt:
Undra en sak on internetsladdar, funkar alla internetsladdar till xbox..

Nej, alla fungerar inte. Det finns mer än bara en sorts internet releterade kablar men de som är aktuella i det här fallet är ethernet kablar. Det finns två olika versioner av de här kablarna, korsade eller raka kablar.

Det du ska ha med största sannolikhet är en rak.
Raka kablar används till att koppla ihop två olika apparater (t.ex. en xbox med en switch.) Medans en rak ethernetkabel ska användas till likadana apparater (t.ex. dator till dator/dator till xbox.)

De vanligaste är dock raka kablar, men det kan vara värt att fråga efter i affären om den är rak eller inte. (Det ska annars stå på förpackningen.)

Att kabeln är av en rak eller korsad typ har ingenting att göra med utseendet utan är bara hur kablarna i kabeln är kontaktade med kontakterna.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy