Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Citerar nxxt:
på första direkt!


Har du kollat så dina kablar fungerar? Hur är Xboxen kopplad till routern osv osv, ge oss så mycket info du kan.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
  • Missing Avatar
  • nxxt
Xboxen är ju kopplad med kabeln där bak, sen till modemet har jag 4 st "nätvärkshål" ? och där koppla jag in andra änden .. Sen satte jag på xboxet och gick på join xbox live men det gick inte så sen fick man gå in på systemintsällningar och testa "xbox live connetion" men de kommer inte till första ens ?

Tillagt 2010-02-22 18:40:
Kanske borde testa stänga av allt och på igen ?
  • 0
Har din modem en inbyggd router eller är det bara ett modem? (Fast med tanke på att det är fler portar så borde den ha det..)

Kör du med dynamisk eller statisk ip på xboxen?
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
  • Missing Avatar
  • nxxt
Alltså just nu såg jag chansa mig fram och gick in på ip adressen så ändrardes allt och nu när jag testade så gick det !!! Förlåt för att jag störde alla ?

Nu är man glad :
  • 0
Okej, för att försöka få dig att förstå vad du precis gjorde så:

Du hade statisk ip-adress inställt. Det betyder att du själv måste skriva in vilken ip du ska använda för att kunna komma åt nätverket.

När du sedan började fippla med inställningarna kom du åt så du ändrade till dynamisk ip, vilket betyder att din router (eller någon liknande apparat) ger dig din ip-adress automatiskt.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Vet inte riktigt vart jag ska fråga detta, men är det någon här med köperfarenhet från Amazon.com? Är det enkelt, med frakt och sådant?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vet inte riktigt vart jag ska fråga detta, men är det någon här med köperfarenhet från Amazon.com? Är det enkelt, med frakt och sådant?


Från den amerikanska sidan vet jag inte, men från amazon.co.uk har varit bra av det jag köpt där och det borde inte vara någon större skillnad förutom frakten och att det kan tillkomma tullavgift.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
men från amazon.co.uk har varit bra av det jag köpt där och det borde inte vara någon större skillnad förutom frakten och att det kan tillkomma tullavgift.


Menade självklart den, men gött. Blir nog att beställa lite när CSN dimper ner.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Missing Avatar
  • nxxt
Citerar Mr Fizhman:
Okej, för att försöka få dig att förstå vad du precis gjorde så:

Du hade statisk ip-adress inställt. Det betyder att du själv måste skriva in vilken ip du ska använda för att kunna komma åt nätverket.

När du sedan började fippla med inställningarna kom du åt så du ändrade till dynamisk ip, vilket betyder att din router (eller någon liknande apparat) ger dig din ip-adress automatiskt.


Tack för svaret
  • 0
Citerar nxxt:
Tack för svaret


Inga problem, inga problem.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Är det meningen att nätt aggregaten till 360 (fet gråa klumpen) ska låta lite? Låter ju som om den går på hög varv.
  • 0
Visste inte att den lät överhuvudtaget.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Det är inte precis så att den låter när jag spelar, men när jag ställer mig nära den, längs marken så hör man att den ge ifrån sig ett konstigt ljud. Låter som en motor som spottar ur sig luft.
  • 0
Citerar torbli79:
Vet inte riktigt vart jag ska fråga detta, men är det någon här med köperfarenhet från Amazon.com? Är det enkelt, med frakt och sådant?

UK varianten har jag köpt ifrån ett par gånger. Gått riktigt smidigt och är ingen större skillnad ifrån att handla i en vanlig svensk nätbutik. Ingen tullavgift inom EU så man får inga oväntade överraskningar där heller.

Citerar Th3 End:
Är det meningen att nätt aggregaten till 360 (fet gråa klumpen) ska låta lite? Låter ju som om den går på hög varv.

Jo det är inge konstigt. Vet inte riktigt vad som låter men vet att flera märkt av det.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Det låter för att det sitter en liten fläkt i den, så det är inget att oroa sig över.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar sirjohnnyking:
Det låter för att det sitter en liten fläkt i den, så det är inget att oroa sig över.


Ifall fläkten går sönder byter inte Microsoft ut den
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Citerar Ric:
Citerar sirjohnnyking et låter för att det sitter en liten fläkt i den, så det är inget att oroa sig över.

Ifall fläkten går sönder byter inte Microsoft ut den


Wut? Varför?
History will be kind to me, because I intend to write it
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Axelorio:
Citerar Ric:
Citerar sirjohnnyking et låter för att det sitter en liten fläkt i den, så det är inget att oroa sig över.

Ifall fläkten går sönder byter inte Microsoft ut den


Wut? Varför?


De säger att den fortfarande fungerar även fast den troligen blir kokhet.
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
Min transfomator är tyst
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Citerar torbli79:Vet inte riktigt vart jag ska fråga detta, men är det någon här med köperfarenhet från Amazon.com? Är det enkelt, med frakt och sådant?

Från den amerikanska sidan vet jag inte, men från amazon.co.uk har varit bra av det jag köpt där och det borde inte vara någon större skillnad förutom frakten och att det kan tillkomma tullavgift.


Det är aldrig tullavgift inom eu.
One swallow does not make a summer
  • 0
Kommer ihåg att till mitt gamla 360 så lät den lite, köpte nytt Elite och då med nytt nätagregat så låter den inte ett skit
  • 0
Citerar antonfusk:
Det är aldrig tullavgift inom eu.


Jag syftade på den amerikanska sidan.
We own your fucking dreams!
  • 0
  • J
  • J
Citerar Ric:
Microsoft kan inte se om du spelar brända eller originalspel, så det spelar ingen roll. Det de kan upptäcka är vilken firmware du har på din skivläsare, det är firmware man byter när man flashar.


Där har du dock lite fel (av vad jag förstått ivf). Den känner inte av vilken firmware du har på din skivläsare, utan vilken Wave ditt spel har. Spelar du ett Wave 4 spel men har t.ex patchat ner det till Wave 3 (för att få det att fungera med äldre flashningar) kan de läsa av att du inte har rätt Wave på skivan för det specifika spelet. Eller om du har en "trasig" Wave, vilket man kan få om man laddar ner från oseriösa releasegrupper (ofta från t.ex piratebay, mininova etc).

Går ju även vissa påhitt att ifall man spelar (med spel med "traskig" eller fel Wave) "offline" medan spelet är nytt eller att man rycker nätverkskabeln när man spelar så är det ingen fara för att bli bannad eller att "så länge du inte spelar över Live är det lugnt" är bara rent skitsnack, numera ivf.

Men som sagt att spela från en orginalskiva är inget farligt alls på en flashad 360
  • 0
Vart hittar man den sexigaste dealen på 12 månaders live-koder i dessa dagar?
Krax.
  • 0
Min xbox börjar låta ovanligt mycket. Tror den rycker inom den närmaste tiden
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!