Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Jag har automatiskförnyelse av en månads guld. Men det har hänt att jag inte haft 69 kr på kortet vid tillfället dom ska dra. Och då har jag bara fått ett meddelande att jag ska uppdatera kortet typ. Men jag kan fortfarande spela. Dom drar heller inte något i efterskott. Så varför har jag då kvar guldtid när jag egentligen inte har betalat för det?
  • 0
Är du hundra på att dom inte drar i efterskott?
  • 0
Citerar Ziikan:
Jag har automatiskförnyelse av en månads guld. Men det har hänt att jag inte haft 69 kr på kortet vid tillfället dom ska dra. Och då har jag bara fått ett meddelande att jag ska uppdatera kortet typ. Men jag kan fortfarande spela. Dom drar heller inte något i efterskott. Så varför har jag då kvar guldtid när jag egentligen inte har betalat för det?


Du riskerar att bli avstängd (fram tills att du betalat skulderna) då de säkerligen kommer att dra pengar även om du inte har något på kontot. Jag kommer ihåg för något år sedan, jag hade inga pengar på kontot och glömde avbryta Guld-abonnemanget innan jag åkte på semester. Väl tillbaka så blev jag avstängd från Xbox Live och var tvungen att betala tillbaka skulderna.
  • 0
Citerar -Thunderbird-:
Är du hundra på att dom inte drar i efterskott?
Ser inte i min kontohistorik att dom dragit några pengar för den månaden iaf.

Citerar Th3 End:
Du riskerar att bli avstängd (fram tills att du betalat skulderna) då de säkerligen kommer att dra pengar även om du inte har något på kontot. Jag kommer ihåg för något år sedan, jag hade inga pengar på kontot och glömde avbryta Guld-abonnemanget innan jag åkte på semester. Väl tillbaka så blev jag avstängd från Xbox Live och var tvungen att betala tillbaka skulderna

Tack det var ju faktist rätt bra att veta. Undra om dom bjöd på den månaden jag inte betala eller om dom kommer samla ihop allt till en jätteskuld.
  • 0
Citerar Ziikan:
Undra om dom bjöd på den månaden jag inte betala eller om dom kommer samla ihop allt till en jätteskuld.


Det är ingen bra idé att sitta och vänta, bäst att du ringer upp de för att avbryta abonnemanget.

020 79 11 33
  • 0
Spelade igenom Prey ännu en gång, köp om ni inte gjort redan, men nu måste jag ha Prey 2.
"In nature, fathers are known to eat their young. Is it because they're delicious? No it's because they wanna give their female, bear, giraffe, what have you, the honeymoon they never had."
  • 0
Köpte precis ett 360 av min kompis med RROD för 200 kr, han tyckte att han tjänade på affären men hör nu, jag lagade det med hjälp av videos fån youtube så nu står han där och vilöl köpa tillbaka det för 1000 kr.
"Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic
  • 0
Citerar Kamphan:
Köpte precis ett 360 av min kompis med RROD för 200 kr, han tyckte att han tjänade på affären men hör nu, jag lagade det med hjälp av videos fån youtube så nu står han där och vilöl köpa tillbaka det för 1000 kr.

Sälj tillbaka det! Och spara ihop lite till för en slimmad!
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Ägd polare du har ;) Jag köpte min Slim i tisdags och den modellen är wonderbar! Tyst som en mus, fin som snus, och hightech med sina rörelsekänsliga knappar. Ståtlig pryl med all dess rätt.
@SmoothCooperata
  • 0
Citerar Banshee:
Citerar Kamphan:
Köpte precis ett 360 av min kompis med RROD för 200 kr, han tyckte att han tjänade på affären men hör nu, jag lagade det med hjälp av videos fån youtube så nu står han där och vilöl köpa tillbaka det för 1000 kr.

Sälj tillbaka det! Och spara ihop lite till för en slimmad!


Jag har redan ett fullt fungerande Elite Köpte xboxet för att det var "illegalt" om ni förstår. ;)
"Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic
  • 0
Ja, du gjorde ju en fet deal^^
@SmoothCooperata
  • 0
Haha de gjorde jag
"Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic
  • 0
Tänker du sälja det till din vän, eller behålla det? ^^
@SmoothCooperata
  • 0
Tänker nog sälja tillbaka det, tjänar ju 800 kr på det Han är också en väldigt bra vän så det vore taskigt att blåsa honom sådär.
"Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic
  • 0
Haha yepp. Låter som ett bra val av dig.
@SmoothCooperata
  • 0
Sålt det nu för 1000 kr + 1 månads live
"Det John Carew gör med en boll gör jag med en apelsin" - Zlatan Ibrahimovic
  • 0
Härligt ;)
@SmoothCooperata
  • 0
Nyligen skaffat 360! Adda gärna mig, GT: Exozze . Det som körs är för det mesta Halo 3 och snart Reach.
"You did good son, you did good"
  • 0
Hur installerar man ett spel på hårddisken så amn slipper höra ljudet från skivan?
  • 0
Stoppa i skivan i kosolen och vänta tills bilden på spelet på "My Xbox" laddat. När den gjort det så trycker du Y och längst ner på listan väljer du "Install Game".

Om du har inställt så att spelet startar automatiskt när du stoppar i det så är det bara att gå tillbaka till Dashboard när spelet startat och sen klicka Y när du är på spelet.

Hoppas du förstår, lite konstigt formulerad förklaring. Det kan också ta ett tag innan "Install Game" dyker upp på listan, typ 5 sekunder eller så.
  • 0
Okej tack!
  • 0
Har nu inhandlat mig den nya Xbox 360:n. Lite funderingar jag har nu, har hört att den nya Xboxen skulle vara så gott som knäpptyst. Är det sant för er andra som har en ny xbox? Min hörs ju iaf men den är bra mycket tystare än min gamla.

Problemet jag hade med förra Xboxen med att det flimrade vid snabba rörelser är inte kvar. Antar att HDMI löste problemet.

Jag har dock märkt att jag har lite ljudproblem. Det började med när jag körde med mitt Hammabiosystem. Som är kopplat så att allt tv ljud ska komma ut, men det är bara lite av ljudet från xboxen som hörs. När jag har det kopplat så det bara är TV:ns högtalare som är aktiva så funkar det bättre. Fast då efter jag har bläddrat uppåt eller neråt på dashborden, så blir första klicket när jag bläddrar åt sidan mycket lägre än det resten av klicken åt sidan. De problemen finns inte när jag har Xboxen kopplad till en av mina bildrörs TV-apparater.

Någon med samma eller liknande problem? Någon som har nåt tips på vad jag ska göra eller testa?

Tillagt:
Testade att sätta den optiskaljudkabeln dirket i Xboxen. Då funka det fint så länge jag inte hade inställningen på xboxen stäld på Digital Stereo.

När den optiskaljudkabeln sitter i TV:n blir det ingen skillnad om jag ändrar inställningarna på Xboxen.
  • 0
Citerar Ziikan:
har hört att den nya Xboxen skulle vara så gott som knäpptyst. Är det sant för er andra som har en ny xbox? Min hörs ju iaf men den är bra mycket tystare än min gamla.


Min låter också lite, ännu mindre om man har spelet man spelar installerat. Men knäpptyst är den inte. Ljudet från TVn överröstar den dock, till skillnad från förr när man hörde en flåsande Xbox även om man hade högt ljud på TVn.
  • 0
Citerar smartjag33:
Min låter också lite, ännu mindre om man har spelet man spelar installerat. Men knäpptyst är den inte. Ljudet från TVn överröstar den dock, till skillnad från förr när man hörde en flåsande Xbox även om man hade högt ljud på TVn.


OK då låter nog inte min mer än någon annans. Skönt det.
  • 0
Citerar Ziikan:
Problemet jag hade med förra Xboxen med att det flimrade vid snabba rörelser är inte kvar. Antar att HDMI löste problemet.


Du stängde av 100Hz väl? Har för mig att du sade att du gjorde det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!