Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Hej,

Jag har fått ett xbox 360 som julklapp. Hur spelar man på den?
  • 0
Citerar PRO PSYCHO:
Hej,

Jag har fått ett xbox 360 som julklapp. Hur spelar man på den?


Troll
erm...
  • 0
Citerar PRO PSYCHO:
Jag har fått ett xbox 360 som julklapp. Hur spelar man på den?


Ställer ett Schackbräde på den

Tillagt 2010-12-28 20:35:
Hmm.. Har ni lust att hjälpa mig? BlazBlue eller Naruto: Rise of a Ninja? Vilket ska jag köpa?
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar PRO PSYCHO:
Jag har fått ett xbox 360 som julklapp. Hur spelar man på den?


Det går tyvärr inte, efter den senaste uppdateringen. De funktioner som finns kvar är bildvisning, musikuppspelning och Facebook.
  • 0
EDIT: Skit samma. Läste att de uppdaterat upplösningarna.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar Eternal:
Hmm.. Har ni lust att hjälpa mig? BlazBlue eller Naruto: Rise of a Ninja? Vilket ska jag köpa?


BLAZBLUE! Jag har spelat båda och BB är definitivt det bästa om man uppskattar fighters.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
BLAZBLUE! Jag har spelat båda och BB är definitivt det bästa om man uppskattar fighters.


Ja, det var ju du som tipsade mig om The World Ends With You. Och det var hur grymt som helst. Så jag får lita på dig i det här fallet med då
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Jonten_:
Jahopp.

Brorsan fick ett 360 i julklapp med Black Ops och när han spelade så tänkte jag inspektera vilka uttag det fanns på boxen. Jag vände på boxen som jag ville och hade inte en tanke på att skivan kunde repas.. Så skivan fick sig en repa och vägrar nu att spelas upp.

Så vad gäller? Kan man lyckas få en ny av återförsäljaren eller ska man försöka fixa den?


Gå till GAME och slipa den för 40kr.

Tillagt 2010-12-29 11:19:
Citerar PRO PSYCHO:
Hej,

Jag har fått ett xbox 360 som julklapp. Hur spelar man på den?


HAHAHAHAHAHAHAHAH! Jag tippar på att du är 8 år bast. HAHAHA!

Lägg in ett spel, idiot.

Tillagt 2010-12-29 11:22:
Citerar aroon:
Citerar Axelorio:
stående eller liggande?


Liggande är säkrare, och bättre för skivläsaren, men stående ger bättre kylning.


Jo. För sen ifall man har småsyskon/barn i hemmet kan dom ju välta hela. Vilket kan resultera till att hela konsollen går sönder.
Only God can judge me!
  • 0
Citerar NoiizY:
För sen ifall man har småsyskon/barn i hemmet kan dom ju välta hela.


Hundar.
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Nej och inte Black Ops heller.


Jag skulle rekommendera Black Ops. Skönt lir, bättre än MW2.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag skulle rekommendera Black Ops. Skönt lir, bättre än MW2.


Om han ska köpa en Xbox nu finns det betydligt bättre spel att börja med. Mass Effect, Gears of War, Arkham Asylum, Grand Theft Auto IV, Red Dead Redemption, Bad Company 2, Halo, för att nämna några. Allt avser serier.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar NintendorRemote:
Ska köpa 360, vill ha bra tips på Mangaspel, förresten hur gör man för att inte få RROD (Red Ring of death) utom att se till att konsolen är ren och dammfri? Vill gärna veta allt så det inte händer.

Förresten rekommenderar ni mw2=?
'På julafton med mina kusiner var det en datanörd där och snackade en del me han och sa att RROD blir när XBOX fläkten går sönder så att om man hittar en bra sp kan man byta fläktenoch då kan man slippa då blir det tystare med! MW2 är väl OK
Kuznetsov #92
  • 0
Jag undrar och det blir bättre bild på spel om man ändrar upplösningen från 1080p till 720p (eller kanske till 1080i..?). Eftersom de flesta spelen stödjer ju inte full-hd :/

Detta har jag tänkt på länge, men aldrig fått ett vettigt svar
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Rmad:
Förresten rekommenderar ni mw2=?'På julafton med mina kusiner var det en datanörd där och snackade en del me han och sa att RROD blir när XBOX fläkten går sönder så att om man hittar en bra sp kan man byta fläktenoch då kan man slippa då blir det tystare med!


Låter helt fel... Fläkten är inte anledningen!
  • 0
Jag undrar och det blir bättre bild på spel om man ändrar upplösningen från 1080p till 720p (eller kanske till 1080i..?). Eftersom de flesta spelen stödjer ju inte full-hd :/

Detta har jag tänkt på länge, men aldrig fått ett vettigt svar
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Danne89:
Låter helt fel... Fläkten är inte anledningen!


Om visst många kvartar lyser (minns inte men tror det var 2 eller 4) då är det fläkten som strular. Ett annat senarium (minns inte hur många som skulle lysa då) då är det kablarna som strular. Brukar fungera att bara sätta dem tillrätta.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Ett annat senarium (minns inte hur många som skulle lysa då) då är det kablarna som strular.

När alla lampor blinkar rött.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Alex09:
Citerar Danne89:Låter helt fel... Fläkten är inte anledningen!

Om visst många kvartar lyser (minns inte men tror det var 2 eller 4) då är det fläkten som strular. Ett annat senarium (minns inte hur många som skulle lysa då) då är det kablarna som strular. Brukar fungera att bara sätta dem tillrätta.


"In a nutshell, it occurs when your console overheats. In a design flaw by Microsoft, they bewilderingly attached the heatsinks to both the CPU and GPU with an X-clamp from beneath the board. The problem with this is that the board gets extremely hot, especially around those two processors. When the heat reaches a critical level, the solder around the connecting points on the chips liquifies, and starts to flow - in the wrong direction. It flows this way becuase of the enormous strain of the x-clamp on the superheated plastic board which flexes ever so slightly.

Once this happens, the only way to get the console operational again is to reflow the solder joints, but unless you also replace the ill-advised x-clamp fasteners - it will inevitably happen again."
  • 0
Citerar Acer-:
Jag undrar och det blir bättre bild på spel om man ändrar upplösningen från 1080p till 720p (eller kanske till 1080i..?). Eftersom de flesta spelen stödjer ju inte full-hd :/

Detta har jag tänkt på länge, men aldrig fått ett vettigt svar


Kör det i 720p. 1080i och 1080p blir ju bara uppskalad bild. Sen kör aldrig med inställning som 1080i det ska vara 1080p för bästa bild.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar Acer-:
Jag undrar och det blir bättre bild på spel om man ändrar upplösningen från 1080p till 720p (eller kanske till 1080i..?). Eftersom de flesta spelen stödjer ju inte full-hd :/

Detta har jag tänkt på länge, men aldrig fått ett vettigt svar


Kör det i 720p. 1080i och 1080p blir ju bara uppskalad bild. Sen kör aldrig med inställning som 1080i det ska vara 1080p för bästa bild.


Blir det någon märkbar skillnad om man kör det i 720p ist för 1080p?
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar Acer-:
Blir det någon märkbar skillnad om man kör det i 720p ist för 1080p?

Efter som spelen ej stödjer 1080p så kör det i 720p,1080p blir bara uppskald och ej riktig 1080p. Hade det varigt PS3 så hade man kört 1080p när man tittar på film
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Citerar Acer-:
Blir det någon märkbar skillnad om man kör det i 720p ist för 1080p?

Efter som spelen ej stödjer 1080p så kör det i 720p,1080p blir bara uppskald och ej riktig 1080p. Hade det varigt PS3 så hade man kört 1080p när man tittar på film


Okok. Tackar för svaret
XBL: Trasig mygga
  • 0
Någon som har erfarenhet av att koppla sitt 360 till en 24" datorskärm, och hur blir i så fall bilden, är det jobbigt med en så liten skärm?
Vik hädan, troll.
  • 0
Någon som spelar Bomberman Battlefest?
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Lotus:
Någon som har erfarenhet av att koppla sitt 360 till en 24" datorskärm, och hur blir i så fall bilden, är det jobbigt med en så liten skärm?


Jag har kört på en BenQ 24" via HDMI i ett år nu och tycker det fungerar riktigt bra. Sitter dock 1 meter från skärmen när jag spelar så storleken har inte varit något problem för mig.
We own your fucking dreams!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!