Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

XBOX 360 - Officiell tråd


Skall köpa en 360 Slim, med så stor hårddisk som möjligt, denna julen som en liten present till mig själv. Jag undrar om det finns något sätt man kan se om modellen man tittar på är sprillans ny och inte en konsol som legat i affärens lager sedan Slim modellen först lanserades. Har hört att det säkraste sättet är och köpa en ny bundle som t.ex, Modern Warfare 3- eller Gears of war 3 limited edition men om inte affären har någon av dem inne finns det något annat sätt, titta efter speciella siffror i modelnumret på kartonge t.ex? Allt måste kunnas göras i affär också ge helst inte förslag på metoder där man måste packa upp konsolen först.
I live...again.
  • 0
Citerar Retrysak:
Skall köpa en 360 Slim, med så stor hårddisk som möjligt, denna julen som en liten present till mig själv. Jag undrar om det finns något sätt man kan se om modellen man tittar på är sprillans ny och inte en konsol som legat i affärens lager sedan Slim modellen först lanserades. Har hört att det säkraste sättet är och köpa en ny bundle som t.ex, Modern Warfare 3- eller Gears of war 3 limited edition men om inte affären har någon av dem inne finns det något annat sätt, titta efter speciella siffror i modelnumret på kartonge t.ex? Allt måste kunnas göras i affär också ge helst inte förslag på metoder där man måste packa upp konsolen först.


Finns det någon anledning till att du inte kan köpa en som legat i butiken sen den släpptes?

Sen tror jag också att slim modellen har sålt såpass bra att det inte finns några gamla ex kvar
MEN vill du vara på den säkra siden så är alla slim modeller just nu matta och inte blanka som dom var när dom kom, vet dock inte om det syns på kartongen eller inte, men då vet du att den är ny!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Citerar Retrysak:
Skall köpa en 360 Slim, med så stor hårddisk som möjligt, denna julen som en liten present till mig själv. Jag undrar om det finns något sätt man kan se om modellen man tittar på är sprillans ny och inte en konsol som legat i affärens lager sedan Slim modellen först lanserades. Har hört att det säkraste sättet är och köpa en ny bundle som t.ex, Modern Warfare 3- eller Gears of war 3 limited edition men om inte affären har någon av dem inne finns det något annat sätt, titta efter speciella siffror i modelnumret på kartonge t.ex? Allt måste kunnas göras i affär också ge helst inte förslag på metoder där man måste packa upp konsolen först.


Finns det någon anledning till att du inte kan köpa en som legat i butiken sen den släpptes?

Sen tror jag också att slim modellen har sålt såpass bra att det inte finns några gamla ex kvar
MEN vill du vara på den säkra siden så är alla slim modeller just nu matta och inte blanka som dom var när dom kom, vet dock inte om det syns på kartongen eller inte, men då vet du att den är ny!


Tack för ditt svar. men att se om det är matta eller "klara" kanske är svårt och utröna på kartongen utan och plocka upp konsolen. Finns det inget sätt att se det på modellnumret? Det verkar också som om det finns två typer av Gears of war 3 bundles, en med motiv på konsolen från själva spelet plus 2 handkontroller och en med svart konsol, en kontroll och spelet, dvs. den här:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/X360G
OW3BUN/xbox-360-250gb-konsol-gears-of-war-3-x360
I live...again.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Retrysak:
Skall köpa en 360 Slim, med så stor hårddisk som möjligt, denna julen som en liten present till mig själv. Jag undrar om det finns något sätt man kan se om modellen man tittar på är sprillans ny och inte en konsol som legat i affärens lager sedan Slim modellen först lanserades. Har hört att det säkraste sättet är och köpa en ny bundle som t.ex, Modern Warfare 3- eller Gears of war 3 limited edition men om inte affären har någon av dem inne finns det något annat sätt, titta efter speciella siffror i modelnumret på kartonge t.ex? Allt måste kunnas göras i affär också ge helst inte förslag på metoder där man måste packa upp konsolen först.

Varför inte bara fråga om storleken? Räcker inte 250GB?
Kuznetsov #92
  • 0
Själva hårddisken kan vara 250Gb eller 320GB det är inte så jättenoga. Vill dock gärna ha en så nyproducerad Slim-konsol som möjligt. Har nu hittat en sida där man genom modellnumret back på kartongen kan lista ut när den är tillverkad.
I live...again.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Retrysak:
Själva hårddisken kan vara 250Gb eller 320GB det är inte så jättenoga. Vill dock gärna ha en så nyproducerad Slim-konsol som möjligt. Har nu hittat en sida där man genom modellnumret back på kartongen kan lista ut när den är tillverkad.

Spela roll när den gjordes! LOL!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Citerar Retrysak:
Själva hårddisken kan vara 250Gb eller 320GB det är inte så jättenoga. Vill dock gärna ha en så nyproducerad Slim-konsol som möjligt. Har nu hittat en sida där man genom modellnumret back på kartongen kan lista ut när den är tillverkad.

Spela roll när den gjordes! LOL!


För mig gör de det. Annars hade jag inte frågat. Orsaken till varför jag undrar är för att jag läst på forum om folk som haft lite problem med den första upplagan av Slim-modeller. Jag fick även rådet att försöka få tag i en så "färskpressad" 360 som möjligt. Om nu möjligheten att få detta finns, varför avstå? Det är ju inte direkt så att det tar jättemycket längre tid att utröna produktionsdag i affären nu när jag vet knepet. Känslan är ganska viktig för mig, ja
I live...again.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar Retrysak:
Citerar Rmad:
Citerar Retrysak:
Själva hårddisken kan vara 250Gb eller 320GB det är inte så jättenoga. Vill dock gärna ha en så nyproducerad Slim-konsol som möjligt. Har nu hittat en sida där man genom modellnumret back på kartongen kan lista ut när den är tillverkad.

Spela roll när den gjordes! LOL!


För mig gör de det. Annars hade jag inte frågat. Orsaken till varför jag undrar är för att jag läst på forum om folk som haft lite problem med den första upplagan av Slim-modeller. Jag fick även rådet att försöka få tag i en så "färskpressad" 360 som möjligt. Om nu möjligheten att få detta finns, varför avstå? Det är ju inte direkt så att det tar jättemycket längre tid att utröna produktionsdag i affären nu när jag vet knepet. Känslan är ganska viktig för mig, ja

Det är ingen skillnad, har en XBOX 360 Pro. Den har hålt i 3år på julafton. Aldrig RROD eller något sånt. Det handlar bara om tur!
Kuznetsov #92
  • 0
Ingen skillnad? Klart det är skillnad efter varje ny version av Xbox 360. De förbättrar allt med nyare versioner. Varför annars skulle man uppgradera de? Men håller med, tur spelar en stor roll också. Då jag känner en som har haft 7 st RROD på den första versionen av Xbox 360. Slim dock har jag inte hört någon RROD ännu. Så det kommer självklart att öka dina chanser. Men sen spelar det också stor roll vart du placerar din Xbox också, så att den kan ventilera bra. Hårddiskarna för övrigt gör ingen skillnad då de har samma RPM.
_^Azure^_ *Ignorance is a bliss*
  • 0
Är det bara jag eller känns krysslådan som en casual maskin nu?
  • 0
Citerar 0azure0:
Ingen skillnad? Klart det är skillnad efter varje ny version av Xbox 360. De förbättrar allt med nyare versioner. Varför annars skulle man uppgradera de? Men håller med, tur spelar en stor roll också. Då jag känner en som har haft 7 st RROD på den första versionen av Xbox 360. Slim dock har jag inte hört någon RROD ännu. Så det kommer självklart att öka dina chanser. Men sen spelar det också stor roll vart du placerar din Xbox också, så att den kan ventilera bra. Hårddiskarna för övrigt gör ingen skillnad då de har samma RPM.


Funderar starkt på den där Arkham City bundlen som Elgiganten gör reklam för på tv. Känns väldigt prisvärt.
I live...again.
  • 0
Citerar Tramblin:
Citerar 0azure0:
Slim dock har jag inte hört någon RROD ännu.


http://www.gamereactor.se/nyheter/23063/Nya+Xbox+360+%E4r
+17%25+mindre/


Jo precis. Finns inga dioder. Men det betyder inte att problemet är helt löst. Man får bara felet på ett annat sätt.

Och visst Retrysak den kan du köra på. Gick in på elgigantens hemsida och såg Arkham City Bundlen för 2490:-
Det är inte så jätte billigt då en Xbox 360 Slim 250GB HDD utan spel kostar runt 2000:-.
Du sparar några hundralappar.
_^Azure^_ *Ignorance is a bliss*
  • 0
någon som vet vad det skulle vara för gratis grejer som skuslle komma nu och erbjudanden har inte sett ett skvatt
Krieg!!
  • 0
Citerar Juves:
någon som vet vad det skulle vara för gratis grejer som skuslle komma nu och erbjudanden har inte sett ett skvatt


Menar du i Xbox 360 Marketplace eller ute i lokala affärerna?
_^Azure^_ *Ignorance is a bliss*
  • 0
Hej,

När jag bytte spel i min krysslåda alldeles nyss, så märkte jag att det var rätt dammigt inne i maskinen liksom. Kan man dammsuga lite försiktigt i öppningen utan att paja något, tror ni?
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
Ngn som vet ifall det är ngn skillnad på scart kabel och hdmi kabel när man spelar på hd-ready tv? /Dragan
Har någon sett min katt?
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar second:
Hej,

När jag bytte spel i min krysslåda alldeles nyss, så märkte jag att det var rätt dammigt inne i maskinen liksom. Kan man dammsuga lite försiktigt i öppningen utan att paja något, tror ni?

Vet inte, men var försiktig!
Citerar Dragan:
Ngn som vet ifall det är ngn skillnad på scart kabel och hdmi kabel när man spelar på hd-ready tv? /Dragan

Ja, absolut! Alltid HDMI kabel om du har tillgång tilldet!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar Rmad:
Vet inte, men var försiktig!

Oh, I will!
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar second:
Citerar Rmad:
Vet inte, men var försiktig!

Oh, I will!

Det borde gå.
Kuznetsov #92
  • 0
jo xbox live marketplace samt vet någon hur fasen man får kinecten att reagera på röst i menyerna har ropat bing video xbox halo xbox´frugan tror inte man är riktigt klok när man vrålar där nere
Krieg!!
  • 0
Citerar Juves:
har ropat bing video xbox halo xbox´frugan tror inte man är riktigt klok när man vrålar där nere

Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
Citerar Juves:
jo xbox live marketplace samt vet någon hur fasen man får kinecten att reagera på röst i menyerna har ropat bing video xbox halo xbox´frugan tror inte man är riktigt klok när man vrålar där nere


Den funktionen finns inte i Sverige, tråkigt nog.
Mata mig?
  • 0
  • Rmad
  • Rmad
Citerar TheNiceDuck:
Citerar Juves:
jo xbox live marketplace samt vet någon hur fasen man får kinecten att reagera på röst i menyerna har ropat bing video xbox halo xbox´frugan tror inte man är riktigt klok när man vrålar där nere


Den funktionen finns inte i Sverige, tråkigt nog.

Kommer senare!
Kuznetsov #92
  • 0
Citerar second:
Hej,

När jag bytte spel i min krysslåda alldeles nyss, så märkte jag att det var rätt dammigt inne i maskinen liksom. Kan man dammsuga lite försiktigt i öppningen utan att paja något, tror ni?


Dammsuga kan du alltid göra. Det ända som du ska vara försiktig med är att inte öppna hela xboxen för mycket så att "Xboxmärket" rivs i processen. Om jag inte minns fel så är den bakom xboxen. Det är din garanti på xboxen, rivs den så går all din support bort.

Citerar Dragan:
Ngn som vet ifall det är ngn skillnad på scart kabel och hdmi kabel när man spelar på hd-ready tv? /Dragan


Skillnaden mellan Scart och HDMI är att HDMI är mycket mer kompatibel och användarvänlig än en Scart. Mycket enklare om man exempelvis vill koppla xboxen till en extern ljudkälla, så som en förstärkare, stereo eller högtalare. Rätt mig om jag har fel någon men jag har för mig att HDMI-kablar levererar dessutom bättre ljud.

Citerar Juves:
jo xbox live marketplace samt vet någon hur fasen man får kinecten att reagera på röst i menyerna har ropat bing video xbox halo xbox´frugan tror inte man är riktigt klok när man vrålar där nere


Xbox Marketplace har uppdaterats och har kommit med lite mer tjänster. Det kommer att tillkomma mer i slutet av december. Så som youtube bl.a. Några andra gratisgrejer i marketplace har jag inte hört om. Angående Kinect har jag för mig att röststyrning av Kinect inte fungerar för oss svenskar, men att det ska fungera efter en snar framtid.
_^Azure^_ *Ignorance is a bliss*
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!