Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mirror's Edge 2


http://www.videogamer.com/news/ea_confirms_small_team_worki
ng_on_mirror_s_edge_2.html


EA:

You will see another Mirror's Edge for sure' says exec.

A ‘small team' is working on Mirror's Edge 2, EA has confirmed.

Speaking to VideoGamer.com at E3, the outspoken Patrick Soderlund, who as senior vice president at EA Games Europe oversees all European game development, said he was "excited" by what developer DICE, where he is based, will do with the game.

Mirror's Edge divided opinion on its release in November 2008. While fans applauded the innovative Parkour-inspired first-person action, critics slammed the game for its short length and poor storyline.

When asked for an update on the future of the IP, Soderlund told us: "Mirror's Edge was a risky move. It was a bold move, a very innovative and inspiring move. The game wasn't perfect by any means. We would have liked the game to sell better even though the game has sold better than most people think."

He added: "You will see another Mirror's Edge for sure. It's just a matter of when that time is and what we do with it. We have a small team on it and I'm excited about what we do."

Soderlund's comments are the first confirmation that a sequel is in development. Up to this point the game had only been mentioned by EA as a title in consideration. During a December 2008 conference call EA CEO John Riccitiello assured fans that the company wasn't giving up on the IP, despite less than stellar sales.

As reported by Edge, Riccitiello said: "Mirror's Edge is one that was very strongly reviewed, that one's going to go forward. We're probably going to look into some issues around the design to make sure strong IP is married with strong business."

Unfortunately Soderlund couldn't offer any other details or a possible release date on the game.



Jag trodde inte det var möjligt, men EA gör mig glad Jag vet att det inte är Dice utan EA denna gång, men det kan ju bli helt okej ändå.
  • 0
Jag är mycket förväntansfull!
  • 0
ooh vad spännande! Hoppas de utvecklar multiplayern en aning!
  • 0
Mhe?! Säger du att DICE inte har en hand i denna utveckling!? Xo

Då blir jag fan orolig. T_T
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Hmm, det finns en tråd redan, men startinlägget här var bättre så jag tar och stänger den andra istället.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
men startinlägget här var bättre så jag tar och stänger den andra istället.





Citerar Murdoc:
Då blir jag fan orolig. T_T


Ja det är helt klart att föredra att skaparna fortsätter, men kan ju alltid se vart dessa individer leder serien.
  • 0
Citerar Murdoc:
Då blir jag fan orolig. T_T


Håller med...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu har jag ett till spel jag längtar efter! Ettan var så bra!
  • 0
ettan var ju speciell men inte särskilt bra tycker jag så jag skippar tvåans hype
  • 0
Ser gärna att det kommer ett till Mirror's Edge, men hoppas bara att de nya utvecklarna inte förstör det
  • 0
hoppas hoppas hoppas!
Brawl FC: 1934-4771-1722 Nickname: Mic
  • 0
Ettan var skitbra. Hoppas på lite mer frihet i tvåan!
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Ettan var skitbra. Hoppas på lite mer frihet i tvåan!


Satt faktiskt och funderade på om de tänkte låta oss spelare få lite mer frihet i 2:an. Precis som du så älskade jag ettan. Gillar att ett spel för en gångs skull gick ut mer på att springa/fly än att bara döda.
  • 0
Längtar, ettan var underbart.
kädR
  • 0
Hoppas på en multiplayer del i 2an
WishOfJumping på xbox live & PSN
  • 0
Citerar v_i_k_t_o_r:
Citerar The_gunners:Ettan var skitbra. Hoppas på lite mer frihet i tvåan!

Satt faktiskt och funderade på om de tänkte låta oss spelare få lite mer frihet i 2:an. Precis som du så älskade jag ettan. Gillar att ett spel för en gångs skull gick ut mer på att springa/fly än att bara döda.


Helt klart, hela gameplayet gick ju ut på det i princip. Älskade combat-systemet/uppbyggnaden rejält. Det är inte heller många spel uppbyggda på samma sätt. Jag har enorma förväntningar på tvåan och hoppas att det kommer hålla samma klass.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Om källan är att lita på kan diskuteras men: Jag har hört från en kille vid namn Johan Lithvall (Mirror's Edge spelare på PS3, sök på Youtube) att Mirror's Edge 2 minsann är påväg, hans bror är tydligen beta-testare av spelet. Spelet ska tydligen ha både multiplayer och co-op.

Ett tecken på att Mirror's Edge 2 fortfarande kommer verkar det som!
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Om källan är att lita på kan diskuteras men: Jag har hört från en kille vid namn Johan Lithvall (Mirror's Edge spelare på PS3, sök på Youtube) att Mirror's Edge 2 minsann är påväg, hans bror är tydligen beta-testare av spelet. Spelet ska tydligen ha både multiplayer och co-op.

Ett tecken på att Mirror's Edge 2 fortfarande kommer verkar det som!


Jag har hört liknande från min kompis som, han syster praktiserade där. Dock sa han att spelet skulle visas upp på e3 mässan, men det gjorde det ju inte.
  • 0
Jadu, jag tänker inte ta ut segern i förskott och bli super-duper glad. Utan jag väntar på bättre källor, men jag tror fortfarande på att Mirror's Edge 2 kommer, no doubt.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Jadu, jag tänker inte ta ut segern i förskott och bli super-duper glad. Utan jag väntar på bättre källor, men jag tror fortfarande på att Mirror's Edge 2 kommer, no doubt.


Fast till skillnad från dig (dumt nog) blev jag extra hypad av att höra det och skrev i det officiella e3 tråden. Jag skapade falska förhoppningar och spred det till andra medlemmar som varit förväntansfulla bara för att senare svikas.
  • 0
Ouch!

Aja, har inga planer på att föra vidare informationen till andra sajter. Trots infon om multiplayer och co-op. Låter verkligen som ett helt annorlunda spel vid tanken på co-op, men det kanske kan göras riktigt bra. Risken med co-op är ju att den du spelar med är sämre än dig och du springer ifrån honom/henne (!).
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag skapade falska förhoppningar och spred det till andra medlemmar som varit förväntansfulla bara för att senare svikas.


Damn right!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Murdoc:
Säger du att DICE inte har en hand i denna utveckling!?

Citerar v_i_k_t_o_r:
Ser gärna att det kommer ett till Mirror's Edge, men hoppas bara att de nya utvecklarna inte förstör det

Vänta, det borde vara DICE enligt denna info.

Det var Söderlund (som håller till på DICE) som sade att ett litet team höll på med ME2, och att han tycker det är spännande vad DICE kommer göra med spelet.
  • 0
För att göra Mirrors Edge 2 Episkt, Behövs EN FRI VÄRLD >_<
  • 0
Japp, det är påväg. Var dock inte min bror, utan min systers pojkvän samt en annan god vän till mig. Har fått lite smaskiga detaljer men vore väldigt dumt av mig att avslöja sådant - Kan iallafall säga att det kommer bli grymt. För dem som gillar Mirror's Edge; www.youtube.com/user/johanlithvall .
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!