Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metro 2033 [Officiell tråd]


  • Rash
  • Rash
Läste en artikel i PC Gamer om ett kommande spel kallat Metro 2033 av den ukrainska spelstudion 4A Games.
Spelet baseras på boken Metro 2033 av författaren Dmitrij Gluchovskij.
Handlingen är relativt enkel; pang bom, några tusentals människor har överlevt jordens undergång genom att fly ner i Moskvas tunnelbanor, där de nu bosatt sig.
Mutanter och andra mysigheter springer omkring efter det katastrofala kärnvapenkriget som är anledningen till flykten under jord.
Stalkers beger sig upp till den livsfarliga jordytan för att leta efter förnödenheter till folket, och jag antar att spelaren kommer att axla rollen som en av dem.

En intressant grej är att du använder ammunition för att överleva, men ammo är dessutom den valutan du betalar vapen med osv. Så om du skjuter bort allt är du med andra ord pank. Aka mutantkrubb.

Mycket mer än så vet jag ännu inte om spelet, men det ser otroligt intressant ut! Jag tänker hålla utkik efter mer information om det :>
"They're fools. You should eat them." - Urdnot Wrex
  • 0
Jag tycker spelet verkar sjukt snyggt gjort hoppas det blir mycket frispelande inte bara story. Kul och upptäcka jorden i dess bortsprängda framtid. Har en kompis som läst boken och han säger att boken är väll sådär men spelet ska nog kunna att bli bättre
BRING MIG SAFT AND NÅGOT ATT DRICKA
  • 0
  • Rash
  • Rash
Jag hoppas också på stor frihet i spelet, vore riktigt intressant :>
"They're fools. You should eat them." - Urdnot Wrex
  • 0
Läste en artikel i någon dagstidning (tror det var metro) där författaren bakom boken verkade vara väldigt positiv till spelversionen. Det är ju ett gott tecken.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Började läsa boken lite smått förut, verkar bara hit ils! Kul att hinna läsa ut den innan spelet kommer!
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
  • Rash
  • Rash
Hört att boken ska vara bra, skulle vara intressant att läsa någon gång ^^
"They're fools. You should eat them." - Urdnot Wrex
  • 0
Ser galet snyggt ut!
Åk i taxi homofil! http://www.homosaurus.se
  • 0
Ser fantastiskt ut!
Hellre analplugg än skolplugg.
  • 0
påminner om fallout 3, ser grymt ut iaf
  • 0
Ser väldigt bra ut men jag har för mig att det inte släpps till PS3
Det är inte lätt att spela badminton när det blåser
  • 0
Citerar lidlcola:
påminner om fallout 3, ser grymt ut iaf


Tänkte just skriva det.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Mitt favoritspel är Fallout 3 och Metro 2033 kommer nog bli det också
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Låter som Fallout
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Började läsa boken i julas och blev inte alls imponerad, hoppas spelet blir bättre.
  • 0
Verkar bli något mellanting av FO3 & S.T.A.L.K.E.R, me like
"What military genious dares to march to Muscovy. Oh, it's the Swedes... I hate the Swedes and their aggressive marketing ploys. I bet there was an Ikea beside your grand theatre in one turn... "
  • 0
Det ser verkligen coolt ut, ska beställa boken ; )
  • 0
Längtar till mars då det släpps
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar Tryggen:
Verkar bli något mellanting av FO3 & S.T.A.L.K.E.R, me like


Jo, det finns ju sämre inspirationskällor.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Ser riktigt framemot det faktiskt! Keep em comin'!
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Det verkar mycket lovande, men jag vågar inte få upp förhoppningarna.
  • 0
Varför kommer detta spel inte till PS3? Jag vill spela!
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0
Blir nog att boka på Gamestop för en krona
Brawl FC: 1934-4771-1722 Nickname: Mic
  • 0
Citerar Guendolin:
Varför kommer detta spel inte till PS3? Jag vill spela!


Jag tror att det bara är tidsexklusivitet. För det var först exklusivt till PS3.
  • 0
Citerar skilliæ:
Jag tror att det bara är tidsexklusivitet. För det var först exklusivt till PS3.

Får hoppas på det.
"Our place in the world, should it be as small as we stand, or as large as we desire?" / Talor (från Mouse Guard!)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!