Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 2 - Handling/Spoilers


Citerar Keant:
Det är han nog definitiv inte.


Trots det så kämpar han mer än någon annan för mänskligheten. The end justify the means?
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Arrolito:
Citerar Spartan Samuel-034:
Har spelat igenom det fem gånger, varav en gång så överlevde hälften av min crew.

Jeffar :o Full Paragon/Renegade points och alla upgrades till Normandy? :o


På min senaste så hade jag full Paragon innan Jag hade rekryterat Thane och Samara, samt gjort Miranda lojal, så jag var no more mister nice guy för resten av spelet. Slog även mitt rekord. Klarade det på 27 timmar och 34 minuter.

Har nog mycket med att gör att jag var trött på att ta med Legion till Migrant Fleet hela tiden. De enda som blir imponerade av det är Admiral Xen och den där admiralen av Qwib-Qwib. (flinar varje gång jag tänker på namnet)
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Keant:
Citerar Andolini:Citerar Arrolito et är något mystiskt med Illusive Mans ögon. Vet inte varför, men det känns som att trean kommer handla mycket om honom... Känns som att han är bakom något stort hot av någon anledning.

nånting säger mig att han inte direkt är fullt mänsklig.

Det är han nog definitiv inte.


HAN ÄR EN GETH!!!! EN HERETIC!!!! SOM TILLBER REAPERS, DET ÄR DÄRFÖR HAN VILLE RÄDDA REAPER-LARVA FÖR ATT BYGGA KLART DEN!!!!!
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
HAN ÄR EN GETH!!!! EN HERETIC!!!! SOM TILLBER REAPERS, DET ÄR DÄRFÖR HAN VILLE RÄDDA REAPER-LARVA FÖR ATT BYGGA KLART DEN!!!!!


Geth är han nog inte. Men han har säkert en eller annan uppgradering inne hans kropp skulle jag våga tippa på.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Mc Gregor:
HAN ÄR EN GETH!!!! EN HERETIC!!!! SOM TILLBER REAPERS, DET ÄR DÄRFÖR HAN VILLE RÄDDA REAPER-LARVA FÖR ATT BYGGA KLART DEN!!!!!


Varför tror du att hans grupp heter Cerberus? Det är uppenbart att han är Satan själv.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Nejfan.


Han är Udina.
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Andolini:
nånting säger mig att han inte direkt är fullt mänsklig.

Hans ögon visar klart tecken på att han inte är helt mänsklig.


Citerar Spartan Samuel-034:
På min senaste så hade jag full Paragon innan Jag hade rekryterat Thane och Samara, samt gjort Miranda lojal, så jag var no more mister nice guy för resten av spelet.

Tror nog det var därför halva ditt team dog :3 Det är viktigt att alla är lojala i ditt team för att de ska överleva slutet. Och man behöver nog majoriteten av alla upgrades om man vill att hela teamet ska överleva. Av det jag läser, verkar du bara orkat få Miranda lojal. Försök göra alla lojala (dvs, göra allas loyalty quest) och sedan kör du sista uppgradet. Glöm inte upgrades :3
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Keant:
Geth är han nog inte. Men han har säkert en eller annan uppgradering inne hans kropp skulle jag våga tippa på.


Citerar Legion: Geth do not infiltrate.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Citerar Mc Gregor:HAN ÄR EN GETH!!!! EN HERETIC!!!! SOM TILLBER REAPERS, DET ÄR DÄRFÖR HAN VILLE RÄDDA REAPER-LARVA FÖR ATT BYGGA KLART DEN!!!!!

Varför tror du att hans grupp heter Cerberus? Det är uppenbart att han är Satan själv.


Haha! Bäst hittills denna kväll.

Tillagt 2010-02-16 00:22:
Citerar Spartan Samuel-034:
Citerar Legion: Geth do not infiltrate.


Menade inte att han hade Geths teknologi inom sig
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Arrolito:
Citerar Andolini:
nånting säger mig att han inte direkt är fullt mänsklig.

Hans ögon visar klart tecken på att han inte är helt mänsklig.



Citerar Spartan Samuel-034:
På min senaste så hade jag full Paragon innan Jag hade rekryterat Thane och Samara, samt gjort Miranda lojal, så jag var no more mister nice guy för resten av spelet.

Tror nog det var därför halva ditt team dog :3 Det är viktigt att alla är lojala i ditt team för att de ska överleva slutet. Och man behöver nog majoriteten av alla upgrades om man vill att hela teamet ska överleva. Av det jag läser, verkar du bara orkat få Miranda lojal. Försök göra alla lojala (dvs, göra allas loyalty quest) och sedan kör du sista uppgradet. Glöm inte upgrades :3


Nänä, du tar fel. Hälften av min crew på Normandy dog, ingen av mina teammates dog.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Hälften av min crew på Normandy dog, ingen av mina teammates dog.

Jaha! Då förstår jag ^^ My bad!
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Citerar Spartan Samuel-034:
Hälften av min crew på Normandy dog, ingen av mina teammates dog.

Jaha! Då förstår jag ^^ My bad!


Det var bara för att jag ville se Tali's rektion på Haestrom när hon såg Legion. Senare när jag skulle docka med Migrant Fleet, så bestämde sig allihop att jag skulle ta skytteln dit. Ni vet nog vad som händer sen. Skönt att slippa "You have a new messege at your private terminal" hela tiden.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Skönt att slippa "You have a new messege at your private terminal" hela tiden.

Kelly är ju hur jävla söt som helst >:C
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Det var bara för att jag ville se Tali's rektion på Haestrom när hon såg Legion. Senare när jag skulle docka med Migrant Fleet, så bestämde sig allihop att jag skulle ta skytteln dit. Ni vet nog vad som händer sen. Skönt att slippa "You have a new messege at your private terminal" hela tiden.


Jag gillar att höra det känner mig bossig då ^^
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Arrolito:
Citerar Spartan Samuel-034:
Skönt att slippa "You have a new messege at your private terminal" hela tiden.

Kelly är ju hur jävla söt som helst >:C


Visst, fast Tali anyday för mig. När jag såg Kelly bli Reaper-soppa, så vinkade jag mot skärmen och sa: No more messeges for you.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Visst, fast Tali anyday för mig. När jag såg Kelly bli Reaper-soppa, så vinkade jag mot skärmen och sa: No more messeges for you.


Jag fick en chock när jag såg Kelly blev sylt. Jag bara "What the f....?"
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Döda söta tjejer sådär.. Ugha !
Ge upp. Jag har rätt. Som vanligt.
  • 0
Citerar Keant:
Citerar Spartan Samuel-034:
Visst, fast Tali anyday för mig. När jag såg Kelly bli Reaper-soppa, så vinkade jag mot skärmen och sa: No more messeges for you.


Jag fick en chock när jag såg Kelly blev sylt. Jag bara "What the f....?"


Den enda som jag saknar var Gabby. Hon och Kenneth var ett bra par. Chakwas har mage nog och gnälla på att jag kunde ha kommit dit snabbare. Hon ska vara jävligt tacksam att jag kom dit överhuvudtaget. Jag var tvungen att skippa en uppgradering för mina och Legions sköldar bara för att rädda henne.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Den enda som jag saknar var Gabby. Hon och Kenneth var ett bra par. Chakwas har mage nog och gnälla på att jag kunde ha kommit dit snabbare. Hon ska vara jävligt tacksam att jag kom dit överhuvudtaget. Jag var tvungen att skippa en uppgradering för mina och Legions sköldar bara för att rädda henne.


Jag blev faktiskt lite berörd där när man prata med Kenneth sen efter det man hade klarat huvuduppdraget och han berättade om hur han hörde henne kämpar och blev allt svagare. Fy fan. det var ingen skönt känsla
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Jag blev faktiskt lite berörd där när man prata med Kenneth sen efter det man hade klarat huvuduppdraget och han berättade om hur han hörde henne kämpar och blev allt svagare. Fy fan. det var ingen skönt känsla


Rest in peace Gabriella Daniels. Keelah se'lai.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Rest in peace Gabriella Daniels. Keelah se'lai.


Mm...typ, sen gick jag som en vilde på alla Collectors jag såg. Var ju Sentinel så det var verkligen bara och köra över de.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Citerar Spartan Samuel-034:
Rest in peace Gabriella Daniels. Keelah se'lai.


Mm...typ, sen gick jag som en vilde på alla Collectors jag såg. Var ju Sentinel så det var verkligen bara och köra över de.


Sentinels Power Armor är verkligen inte att leka med. När jag aktiverade den, så fick jag över 700 i sköld, mer än tre gånger så mycket än min health.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Yes, and that's why I like Sentinel, fucking tank.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Yes, and that's why I like Sentinel, fucking tank.


Ännu värre blir den om man väljer assautl rifle träning. Så länge man inte möter en fiende som kan slå ut ens sköld med ett skott, så är man praktiskt taget osårbar. Man behöver inte slösa bonusar på krafter som enegy drain eller Geth shield boost. Plus att när skölden åker ner så sänds en shockwave iväg. Ibland så brukar jag låta den döda fienden. Så sparar jag ammo.
My name is Legion, for we are many.
  • 0
Citerar Spartan Samuel-034:
Citerar Keant:Yes, and that's why I like Sentinel, fucking tank.

Ännu värre blir den om man väljer assautl rifle träning. Så länge man inte möter en fiende som kan slå ut ens sköld med ett skott, så är man praktiskt taget osårbar. Man behöver inte slösa bonusar på krafter som enegy drain eller Geth shield boost. Plus att när skölden åker ner så sänds en shockwave iväg. Ibland så brukar jag låta den döda fienden. Så sparar jag ammo.


Jag kör ju Heavy Reave så jag snuffa ut allt liv ur en fieden, och sen skjuta på en annan. Och sen när kraften är redo igen, repeat
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!