Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 2 - Handling/Spoilers

I
I
Citerar Th3 End:
Haha, sköt nyss iväg en probe i planeten...ehm Uranus.

- Really, Commander?

- Probing Uranus/your anus.

Ad finem ambulo.
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar Keant:
Ahh...rätt så kul att spela som Paragon faktiskt.

Fast ibland så får man bara nog. T.ex när man har full Paragon. Då vänder man på myntet, ber Illusive Man att dra åt helvete, skjuter Conrad i foten och knuffar Eclipse ut igenom fönstret.

Tillagt 2010-02-16 21:20:
I am a war machine. Killing people is a part of me.

My name is Legion, for we are many.
I
I
Citerar Spartan Samuel-034:
Fast ibland så får man bara nog. T.ex när man har full Paragon. Då vänder man på myntet, ber Illusive Man att dra åt helvete, skjuter Conrad i foten och knuffar Eclipse ut igenom fönstret.

Precis, varför ska man fortsätta vara trevlig om man inte tjänar på det? För övrigt gillar jag inte det nya systemet då man måste fylla Paragon/Renegade-mätaren för att kunna använda sig av Charm och Intimidate. Nu går det inte att vara i mitten, till skillnad från i ettan.

Tillagt 2010-02-16 21:22:
I am a war machine. Killing people is a part of me

Vem sade det?

Ad finem ambulo.
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar I:

Tillagt 2010-02-16 21:22:

I am a war machine. Killing people is a part of me

Vem sade det?

I am a cybernetic organism, living tissue over (metal) endoskeleton av Austrian Death Machine.

http://open.spotify.com/track/2aKGgVVm7FXD2XlDoEJ4lJ

En av mina favoriter.

torbli79
torbli79
skjuter Conrad i foten

Alla gånger, fast jag vågade inte på min första genomspelning.

Smålog lite när jag fick höra hur han dog på nyheterna.

It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar torbli79:
skjuter Conrad i foten

Alla gånger, fast jag vågade inte på min första genomspelning.

Smålog lite när jag fick höra hur han dog på nyheterna.

Man kan även knäa honom, lika kul det med.

Tillagt 2010-02-16 21:35:
I know how to shove guns in peoples faces. I learned that from...Commander Shepard?

Han sa så för att jag var verkligen inte på humör för honom i det första spelet, och pistolhotade honom, samt sa att sånt måste man kunna ta när man är soldat.

Major Nilsson
Major Nilsson
Gjorde ett misstag och tog Mirandas parti i fajten mot Jack, så nu är inte Jack lojal mot mig längre. Har bara ett fåtal uppdrag kvar innan det är dags för slutstriden så har nån nåt tips vad man kan göra för att få henne lojal igen, vore jag jättetacksam!

Keant
Keant
Citerar Major Nilsson:
Gjorde ett misstag och tog Mirandas parti i fajten mot Jack, så nu är inte Jack lojal mot mig längre. Har bara ett fåtal uppdrag kvar innan det är dags för slutstriden så har nån nåt tips vad man kan göra för att få henne lojal igen, vore jag jättetacksam!

Har du försökt prata med henne? Med tillräckligt paragon/renegade så kan du övertyga henne att bli lojal igen.

A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
I
I
Citerar Keant:
Har du försökt prata med henne? Med tillräckligt paragon/renegade så kan du övertyga henne att bli lojal igen.

Jag gör alltid Mirandas/Jacks lojalitetsuppdrag sista av alla, precis före Reaper IFF. Då kan man nästan alltid lösa situationen.

Ad finem ambulo.
DunderKlumpen
DunderKlumpen
Angående om att förstöra Collectors Base eller inte så valde jag att behålla den trots att jag körde paragon hela vägen. Tycker att den teknologi som finns där inne kan vara bra att lära sig utav. Sedan så tycker jag knappast Cerberus är så illa som de framstås vara, och Martin Sheen säger jag inte emot.

Störande dock att VARENDA team-mate ska klaga på det varje gång jag pratar med dem på Normandy.

Awesomeness would ensue.
Major Nilsson
Major Nilsson
Citerar Keant:
Citerar Major Nilsson:

Ja, har provat att försöka prata men hon säger bara att jag ska gå till Miranda hela tiden i stället. Får testa att göra lite sidouppdrag och försöka igen. Tack för svaret!

I
I
Citerar DunderKlumpen:
Angående om att förstöra Collectors Base eller inte så valde jag att behålla den trots att jag körde paragon hela vägen. Tycker att den teknologi som finns där inne kan vara bra att lära sig utav. Sedan så tycker jag knappast Cerberus är så illa som de framstås vara, och Martin Sheen säger jag inte emot.

Störande dock att VARENDA team-mate ska klaga på det varje gång jag pratar med dem på Normandy.

Jag ändrade på mitt beslut och förstörde basen eftersom jag ville ha en perfekt Paragonsparfil.

Ad finem ambulo.
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar I:
Citerar Keant:

Jag gör alltid Mirandas/Jacks lojalitetsuppdrag sista av alla, precis före Reaper IFF. Då kan man nästan alltid lösa situationen.

Jag sparar Thane och Smaras uppdrag till sist. Tycker att de är några av de bästa.

1 Tali's två uppdrag.
2. Thane's två uppdrag
3. Samara's två uppdrag

Reaper IFF är också rätt så kul. Alltid kul att se Legion. Musiken slår till, och allt som sägs är: Shepard-Commander

I
I
Reaper IFF är också rätt så kul. Alltid kul att se Legion. Musiken slår till, och allt som sägs är: Shepard-Commander

Jag gillar också när han på frågan om vad hans som individ kallas svarar: We are Geth.

Han i sig är bara sjukt cool.

Tillagt 2010-02-16 22:21:
För övrigt stämde inte det Bioware sade om honom innan spelet alls. Kolla på den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=HMLzKgYXgoo&feature=related Sanningsenligt?

Ad finem ambulo.
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar I:
Jag gillar också när han på frågan om vad hans som individ kallas svarar: We are Geth.

Han i sig är bara sjukt cool.

Tillagt 2010-02-16 22:21:
För övrigt stämde inte det Bioware sade om honom innan spelet alls. Kolla på den här filmen: http://www.youtube.com/watch?v=HMLzKgYXgoo&feature=related Sanningsenligt?

Att han är som en stalker är ju total BS, för jag skulle säga att det är nästan ren tur att man ens möter honom på Reapern.

Caleb
Caleb
I am a cybernetic organism, living tissue over (metal) endoskeleton av Austrian Death Machine.

http://open.spotify.com/track/2aKGgVVm7FXD2XlDoEJ4lJ

En av mina favoriter.

Det var ju inte ADM som sade det från början...

"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
We are building a consensus. Please try again later.

We are each a nation. Independent. Free of all weaknesses.

När han sa det så tänkte jag: "Shit, bara han inte gör som Sovereign också."

Tillagt 2010-02-16 22:31:
Citerar Caleb:
Det var ju inte ADM som sade det från början...

Nähä? Varför tror du det, när deras låtar baseras på Arnold-citat?

Caleb
Caleb

Då är det ju konstigt att du skriver att det kommer från den låten.

"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar Caleb:

Då är det ju konstigt att du skriver att det kommer från den låten.

Off-topic. Moving on...

I
I
Att han är som en stalker är ju total BS, för jag skulle säga att det är nästan ren tur att man ens möter honom på Reapern.

Han hade ju följt efter Shepard, men man såg honom aldrig innan och hade aldrig ens hört talas om honom innan man av en slump råkar träffa på honom.

"Legion is stalking you, he's obsessed with you, he's incorporated a part of your armor into his own. You need to track him down, and find out why he's hunting you."

Bullcrap, bara en del av det stämde. Resten var ju taget ur luften.

Ad finem ambulo.
Keant
Keant
Jag skulle vilja veta varför Legion använde Shepard's armor för att fixa upp sig själv?

A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar I:
Han hade ju följt efter Shepard, men man såg honom aldrig innan och hade aldrig ens hört talas om honom innan man av en slump råkar träffa på honom.

"Legion is stalking you, he's obsessed with you, he's incorporated a part of your armor into his own. You need to track him down, and find out why he's hunting you."

Bullcrap, bara en del av det stämde. Resten var ju taget ur luften.

Precis. han är inte beroende av Shepard. Han blev skickad av andra Geth för att ta reda på vart Shepard tog vägen efter Normandy förstördes. Den enda anledningen till att de är intresserade av Shepard var för att han förintade Sovereign.

I
I
Citerar Keant:
Jag skulle vilja veta varför Legion använde Shepard's armor för att fixa upp sig själv?

Han blev skadad, och använde Shepards armor för att reparera sig själv.

Tillagt 2010-02-16 22:45:
Precis. han är inte beroende av Shepard. Han blev skickad av andra Geth för at ta reda på vart Shepard tog vägen efter Normandy förstördes. Den enda anledningen till att de är intresserade av Shepard var för att han förintade Sovereign.

Det där är betydligt mer korrekt.

Ad finem ambulo.
Spartan Samuel-034
Spartan Samuel-034
Citerar I:
Citerar Keant:

Han blev skadad, och använde Shepards armor för att reparera sig själv.

There was a hole.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy