Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


  • Vebe
  • Vebe
Citerar felixen:
Är det någon som vet ifall man kan byta region till USA och sedan köpa spel för dollar så blir det billigare och att spelen släpps före då man får us release date?

Kan man bli bannad osv?


Nej, du kan inte byta region på ett konto utan du behöver dubbla konton. Jag handlar själv via amerikanska PSN, och har gjort det sen jag köpte min PS3 i slutet av 2007.

Det enda strulet jag har haft var nu när jag köpte BF4, både spelet och Premium till PS4, med mitt amerikanska konto. Jag kan spela exempelvis China Rising-expansionen med mitt svenska konto men annars så är Premium-prylarna, som Double XP weekend, låsta till mitt US-konto och inte min konsol. Så jag måste spela BF4 på ett konto som enbart är skapat för att handla och som jag gav ett BS-namn, typ qwdjgafgh eller vad jag nu, ofrivilligt, heter i BF4.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
-
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Kan tipsa om Tomb Raider till ps4, 397;- på electroworld. Kan väll anses som ett bra pris på ett nytt spel.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
Någon som vill spela Fifa 14? Trött att man ska behöva spela laggia matcher :/ adda Trasig-mygga
XBL: Trasig mygga
  • 0
Citerar ZooN:
Kan tipsa om Tomb Raider till ps4, 397;- på electroworld. Kan väll anses som ett bra pris på ett nytt spel.


Man ångrar nästan att man köpte det till PS3..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
via mobil

Beställde precis Killzone SF på eBay för 322 kr. Funkar det bra känns det som något jag kommer fortsätta med. Finns det några nackdelar med att spela spel från UK/USA? Någon annan som importerat till PS4?
  • 0
Citerar ZooN:
Kan tipsa om Tomb Raider till ps4, 397;- på electroworld. Kan väll anses som ett bra pris på ett nytt spel.

"Nytt".
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar havetx:
via mobil

Beställde precis Killzone SF på eBay för 322 kr. Funkar det bra känns det som något jag kommer fortsätta med. Finns det några nackdelar med att spela spel från UK/USA? Någon annan som importerat till PS4?


UK är det ingen skillnad på oftast, men USA versioner kan du bara köpa DLC om du har ett amerikanskt account.
"I've made a huge mistake
  • 0
  • ZooN
  • ZooN
Citerar ChrizZz:
Citerar ZooN:Kan tipsa om Tomb Raider till ps4, 397;- på electroworld. Kan väll anses som ett bra pris på ett nytt spel.
"Nytt".

Äh, sluta sura.
Tummen Mitt I Handen, korvgrillarklanen..
  • 0
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=762659 Hoppas verkligen detta stämmer!! Och att någon smugglar in en kamera och filmar lite
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=762659 Hoppas verkligen detta stämmer!! Och att någon smugglar in en kamera och filmar lite


Mest efterlängtade spelet till ps4!!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar havetx:
Mest efterlängtade spelet till ps4!!


Har de ens visat något gameplay?
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Har de ens visat något gameplay?


Utöver den första trailern som var gjord i spelmotorn så har man som bäst sett lite offscreen i bakrgrunden (tror man såg en skärm med en som sprang eller något i bakgrunden) hos Game Informer. Tror jag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar kraz:
Har de ens visat något gameplay?


Nej, just därför jag hoppas på att någon av de som får se denna 40 min gameplay filmar lite så vi andra också får se
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Nu fick jag äntligen en orderbekräftelse på att jag har beställt en PS4:a, tog nästan en månad. Nu får jag bara hoppas att det inte tar allt för lång tid innan jag får den.
  • 0
PsN har inte uppdaterats för er heller än va? Är sugen på att ladda ner Outlast direkt när det släpps (vilket ska vara idag).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
PsN har inte uppdaterats för er heller än va? Är sugen på att ladda ner Outlast direkt när det släpps (vilket ska vara idag).


Tror det kan ha uppdaterats nu

Tillagt 2014-02-05 14:03:
https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/spel/outlast/
cid=EP4467-CUSA00409_00-OUTLAST000000000
Jajamensan
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Tror det kan ha uppdaterats nu


Det verkar inte ha uppdaterats i konsolen för mig

Tillagt 2014-02-05 14:09:
Så, startade nedladdningen genom hemsidan.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Bara jag som tappade all hype när de annonserades att The Order får ingen co-op? Det känns ju helt gjutet för det spelet. Som att spela Gears utan co-op..
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Bara jag som tappade all hype när de annonserades att The Order får ingen co-op? Det känns ju helt gjutet för det spelet. Som att spela Gears utan co-op..


Om ett spel är bra så är det fortfarande bra, så om The Order är ett bra äventyr med bra story och så vidare så ser jag inte varför man skulle klistra på co-op som ett måste.
Gears måste man typ spela Co-op för att det är väldigt blekt spel överlag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tja!!

När jag spelar battlefield 4 online så har jag 2-3 gånger slängts ut med felmeddelande om "CE-34878-0". Verkar dock kunna ske vid andra spel med, inte bara EA spel. Känner ni till denna bugg och har lite info kring detta? Bör man byta konsol eller är det något som kommer ordnas med en patch tro?
  • 0
Citerar Fraodi:
Tja!!

När jag spelar battlefield 4 online så har jag 2-3 gånger slängts ut med felmeddelande om "CE-34878-0". Verkar dock kunna ske vid andra spel med, inte bara EA spel. Känner ni till denna bugg och har lite info kring detta? Bör man byta konsol eller är det något som kommer ordnas med en patch tro?



Sony säger att de undersöker problemet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Nån som gått över från 360 till PS4?? Åsikter??
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Nån som gått över från 360 till PS4?? Åsikter??


Vad ska man ha för åsikter? Vad undrar du?
Hade både 360 och Ps3 innan jag skaffade Ps4.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
om någon e sugen på lira lite bf nu så bara hojta. vild_cesar
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!