Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar Humanisten:
Citerar BenDöver:Nån som gått över från 360 till PS4?? Åsikter??

Vad ska man ha för åsikter? Vad undrar du?
Hade både 360 och Ps3 innan jag skaffade Ps4.


Tänkte bara lite om interfacet t.ex. verkar skilja sig en hel del från Xbox. Hur playstation plus/psn är jämfört med Xbox Live men framförallt på dual shocken. Kunde inte lira med den till ps3, verkar blivit mycket bättre.

INte vet jag, blandade intryck typ...
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Tänkte bara lite om interfacet t.ex. verkar skilja sig en hel del från Xbox. Hur playstation plus/psn är jämfört med Xbox Live men framförallt på dual shocken. Kunde inte lira med den till ps3, verkar blivit mycket bättre.

INte vet jag, blandade intryck typ...


Hmm, okej. Mina åsikter:

Interfacet: Ps4 fungerar men känns lite ogenomtänkt just nu. Alla spel och appar lägger sig i en rad. En lång rad. De verkar inte ha någon specifik ordning heller utan sorterar om sig lite hir som helst. Inga sorterbara mappar eller liknande.

Men jag gillar menyraden ovanför apparna. Där finns notifikationer, vänner, systeminställningar och så vidare. Hur snabbt som helst när man minimerar ett spel och ska ändra en inställning för till exempel ljud eller vänförfrågningar. Notifikationerna kan behöva splittas lite eller kanske lite mer

PsN: har blivit way bättre än på Ps3. Det kan vara lite sakta nu ibland men jag tror det blir bättre med tiden. Det är smidigt att komma åt butiken. Ganska snabbt att ladda ner spelen och så vidare.
Playstation Plus är awesome. Lite sakta nu i början till Ps4 men det kommer bara bli bättre. Blir även mer fantastiskt ju fler konsoler man har. Med PsVita, Ps3 och Ps4 är det ett kap för mig.

Handkontrollen: well... Jag säger Dualshock 4 än så länge. Men jag har inte haft en bra track record med 360-dosan som gått sönder om och om igen för mig. föredrar knapparna och D-paden på Ds4. Den är välbalanserad och en uförbättring sen Dualshock 3 på alla plan.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar BenDöver:Tänkte bara lite om interfacet t.ex. verkar skilja sig en hel del från Xbox. Hur playstation plus/psn är jämfört med Xbox Live men framförallt på dual shocken. Kunde inte lira med den till ps3, verkar blivit mycket bättre.

INte vet jag, blandade intryck typ...

Hmm, okej. Mina åsikter:

Massa bra text.


Låter bra, tack för det! Funderar seriöst på att gå över till Playstation denna generationen efter ha haft Xbox sen 2003...den verkar lite mer utvecklarvänlig än Xbone för spelföretagen.

Men hur är det egentligen med PS+. Måste man ha det för att spela online? Har läst lite olika här och där. Till och med Hegevall har svarat att man inte måste ha det men nån annan på redax har sagt att man måste. Vad gäller?

Lite märkligt att priset är typ samma för PS4 och Xbone i Sverige med tanke på priserna i USA. Kanske ändras detta när Xboxen faktiskt kommer ut här. Playstation har ju möjligheten att hålla uppe priset när den är enda alternativet just nu. Plus att den är slut överallt. Har inget behov av Kinect och sånt så om den blir 1000 kr billigare i Sverige så känns det som ett givet val.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Men hur är det egentligen med PS+. Måste man ha det för att spela online? Har läst lite olika här och där. Till och med Hegevall har svarat att man inte måste ha det men nån annan på redax har sagt att man måste. Vad gäller?


Ja man behöver PS Plus för att kunna spela online (förutom för free-to-play-spel har jag för mig). Men PS+ är definitivt prisvärt eftersom man får tillgång till massvis med spel utan extra kostnad. Gratisspelen på PS4 är dock rätt sparsmakade för tillfället eftersom det inte finns så mycket spel de kan ge bort, just nu är Outlast gratis och det kommer ett nytt spel varje månad. Jag förväntar mig att PS+ på PS4 bara kommer bli bättre med tiden, till PS3 får man numer ett par stortitlar varje månad.

Citerar BenDöver:
Lite märkligt att priset är typ samma för PS4 och Xbone i Sverige med tanke på priserna i USA. Kanske ändras detta när Xboxen faktiskt kommer ut här. Playstation har ju möjligheten att hålla uppe priset när den är enda alternativet just nu. Plus att den är slut överallt. Har inget behov av Kinect och sånt så om den blir 1000 kr billigare i Sverige så känns det som ett givet val.


Det verkar som att Nordisk Film (svensk leverantör av Playstation) höjde priset på PS4 med en femhundring samma vecka som releasen av någon dum anledning (tidigare var priset 3890 kr för de som förbokat).
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Citerar BenDöver:Men hur är det egentligen med PS+. Måste man ha det för att spela online? Har läst lite olika här och där. Till och med Hegevall har svarat att man inte måste ha det men nån annan på redax har sagt att man måste. Vad gäller?

Ja man behöver PS Plus för att kunna spela online (förutom för free-to-play-spel har jag för mig). Men PS+ är definitivt prisvärt eftersom man får tillgång till massvis med spel utan extra kostnad. Gratisspelen på PS4 är dock rätt sparsmakade för tillfället eftersom det inte finns så mycket spel de kan ge bort, just nu är Outlast gratis och det kommer ett nytt spel varje månad. Jag förväntar mig att PS+ på PS4 bara kommer bli bättre med tiden, till PS3 får man numer ett par stortitlar varje månad.


Det låter bra, jag hörde t.ex. att man fick Bioshock Infinite till PS3 nu. Stämmer det? Jag har hört (visserligen från mestadels Xbox fanboys) att PSN varit mycket, mycket sämre än Liven vilket gjort mig extremt skeptisk. Så kul att höra att stora förbättringar har gjorts.

Citerar nighthawk:
Citerar BenDöver:Lite märkligt att priset är typ samma för PS4 och Xbone i Sverige med tanke på priserna i USA. Kanske ändras detta när Xboxen faktiskt kommer ut här. Playstation har ju möjligheten att hålla uppe priset när den är enda alternativet just nu. Plus att den är slut överallt. Har inget behov av Kinect och sånt så om den blir 1000 kr billigare i Sverige så känns det som ett givet val.

Det verkar som att Nordisk Film (svensk leverantör av Playstation) höjde priset på PS4 med en femhundring samma vecka som releasen av någon dum anledning (tidigare var priset 3890 kr för de som förbokat).


Jaså var det så? Vilka svin. Utbud och efterfrågan rules antar jag...hoppas det ändrar sig när Xbone släpps. Jag har egentligen inget behov av ny konsol innan Destiny släpps så jag avvaktar och ser lite.
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Det låter bra, jag hörde t.ex. att man fick Bioshock Infinite till PS3 nu. Stämmer det? Jag har hört (visserligen från mestadels Xbox fanboys) att PSN varit mycket, mycket sämre än Liven vilket gjort mig extremt skeptisk. Så kul att höra att stora förbättringar har gjorts.


Ja, just nu är det Bioshock Infinte och Metro: Last Light man får till PS3. Har man PS+ kan man även claima gratisspelen till de Playstationplattformar man inte äger genom PS Store i webbläsaren, är ju alltid lika bra att plocka på sig allt som är gratis ifall man köper en till enhet i framtiden.

Här kan du se vilka spel som är gratis just nu. Det är på Playstationbloggen som PS+-spelen utannonseras varje månad.

Jag har både PSN och Live men jag kan inte direkt säga att PSN fungerar märkbart sämre förutom att nedladdningen av spel var väldigt långsam på PS3 (vilket lyckligtvis inte är fallet på PS4). För att spela online har det alltid fungerat bra för mig, och det är ju det som är det viktiga. PS3 saknade dock partychat men det finns tillgängligt på PS4.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Humanisten:
Ps4 fungerar men känns lite ogenomtänkt just nu. Alla spel och appar lägger sig i en rad. En lång rad. De verkar inte ha någon specifik ordning heller utan sorterar om sig lite hir som helst. Inga sorterbara mappar eller liknande.


Lägger det sig inte i ordning efter användning? Det du använde senast lägger sig först, och det du inte använt på länge lägger sig sist? Jag tycker det verkar som det i alla fall.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Lägger det sig inte i ordning efter användning? Det du använde senast lägger sig först, och det du inte använt på länge lägger sig sist? Jag tycker det verkar som det i alla fall.


Trpr att det gör så till en viss grad, men ibland flyttas de runt lite av sig självt.
Det kan ha att göra med om de patchats eller något också. Om jag tittar på ordningen just nu så körde jag till exempel Call pf Duty senare än World of Warplanes, men de ligger fel ändå.
Hur som helst hade jag hade hellre haft en annan ordning och något mer än en lång rad av saker.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hur som helst hade jag hade hellre haft en annan ordning och något mer än en lång rad av saker.


Det hade jag också. Gärna möjligheten att skapa mappar.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar nighthawk:
Jag har både PSN och Live men jag kan inte direkt säga att PSN fungerar märkbart sämre förutom att nedladdningen av spel var väldigt långsam på PS3 (vilket lyckligtvis inte är fallet på PS4). För att spela online har det alltid fungerat bra för mig, och det är ju det som är det viktiga. PS3 saknade dock partychat men det finns tillgängligt på PS4


Det låter riktigt bra, skönt att höra
Mountain Dew <3
  • 0
Ännu ett RPG som ser bra ut har blivit utannonserat, Bound by Flame. Det kommer verkligen många RPGs nu, och jag som älskar dem vet inte åt vilket håll jag ska vrida huvudet..

http://blog.eu.playstation.com/2014/02/13/introducing-bound-flame
-new-rpg-ps3-ps4/
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Om någon är sugen på att spela lite bf4 eller så på ps4 så lägg till mig! =) Anv: NingJare
  • 0
Du kan adda mig Drugsbunny_89 om du vill. Lirar mest kvällar/ nätter.
  • 0
Tänkte höra att idag är det väl assssins creed 4 freedom cry släpps som standalone till ps4 men vart kan man hitta det?
i'll Be Back
  • 0
Snabb fråga. Följer nedladdade spel från PSN kontot eller konsolen?
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Snabb fråga. Följer nedladdade spel från PSN kontot eller konsolen?


Konto.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Citerar BenDöver nabb fråga. Följer nedladdade spel från PSN kontot eller konsolen?

Konto.


Okej, så om jag köper min polares PS4 så måste jag ha tillgång till hans PSN "gamertag" för att kunna lira hans nedladdade spel?
Mountain Dew <3
  • 0
Citerar BenDöver:
Okej, så om jag köper min polares PS4 så måste jag ha tillgång till hans PSN "gamertag" för att kunna lira hans nedladdade spel?


Givetvis.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Citerar BenDöver kej, så om jag köper min polares PS4 så måste jag ha tillgång till hans PSN "gamertag" för att kunna lira hans nedladdade spel?

Givetvis.


Okej, synd
Mountain Dew <3
  • 0
Tja

Söker efter folk att spela med på ps4an. Adda gärna mig: Touching_Evil
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Samma som personen ovanför.

Adda mig på PSN, spelar ingen roll om ni kör PS3 eller PS4.

PSN: InfiniteTias
  • 0
Är lite sugen på denna:

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/193099-playst
ation_4_basenhet-killzone_bundle&atcl=search:result


Importerad PAL-version där det ingår en svenska strömsladd. Kommer allt fungera likadant som på en "svensk version"? Kommer jag kunna ha svenska som språk osv?
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Tja! En kompis undra hur man för över sin profil från ps3 Psn-id till Ps4.

Han har försökt men hitta inget som hjälper. Jag själv har ingen ps4 än, så jag vet inte heller...

Tack för svar!

//Ted
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0
Citerar cooltedan:
Tja! En kompis undra hur man för över sin profil från ps3 Psn-id till Ps4.


Öhm.. jag bara skrev mina inloggningsuppgifter så var det klart. Samma konto, inget knas.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
ok... det konstiga är att han inte hitta var han ska skriva in det
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!