Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 4 - Officiell tråd


Citerar skogis_psp:
Så, Watch Dogs 27 maj. Har nån kvar hype?


Nix, inte alls det samma som man hade för dryga halv året sedan.

Tror dock fortfarande att det kommer bli grymt bra, och det blir säkerligen ett dag 1 köp!
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Det är inte utan att man börjar bli sugen på att köpa en ps4 nu. Var är det för skillnad på en svensk och engelsk version av ps4?
  • 0
Citerar Eriik:
Det är inte utan att man börjar bli sugen på att köpa en ps4 nu. Var är det för skillnad på en svensk och engelsk version av ps4?


Ingen skillnad alls.
  • 0
Nu har jag stött på ett problem med Killzone Shadow Fall som följde med min konsoll (PAL-version från Webhallen).

Eftersom spelet inte är svenskt så kan jag inte spela kartorna, eller använda övrig DLC, som jag laddat ned från mitt svenska primära konto. Om jag skulle avinstallera mitt EU-killzone och istället köpa ett svenskt Killzone, är mitt problem löst då?
Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.
  • 0
Citerar Vapendragaren:
Eftersom spelet inte är svenskt så kan jag inte spela kartorna, eller använda övrig DLC, som jag laddat ned från mitt svenska primära konto. Om jag skulle avinstallera mitt EU-killzone och istället köpa ett svenskt Killzone, är mitt problem löst då?


Skulle kunna fungera. Alternativt skapa ett US konto och ladda ner DLCs därifrån.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Tror dock fortfarande att det kommer bli grymt bra, och det blir säkerligen ett dag 1 köp!


Eller? http://i.minus.com/iboqqHgyy5tOsD.gif
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Citerar skogis_psp:
Eller?


Det där är ju en lågupplöst gif.. Men visst är det tråkigt att det inte lever upp till sin första video. Dock sa dom ju iaf här på GR att det är ungefär så snyggt som ACBF vilket ändå duger gott åt mig sålänge spelet i övrigt är bra och känns levande. Något som dom verkade tycka här på GR. Jag är fortfarande taggad inför detta spelet. Inte lika taggad som innan, men ändå tillräckligt för att köpa det direkt.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
kan denna gif:en verkligen vara en hänvisning över hur det kommer se ut på ps4? Det känns mer som ett test med lägsta inställningarna. Jag vågar tro att det kommer att finnas någon form av reflektioner på bilarna.
adda mig på PSN: Luca1988
  • 0
Citerar skogis_psp:
Eller? http://i.minus.com/iboqqHgyy5tOsD.gif


fast jag börjar misstänka att det massiva blinkandet är en övertydlig effekt som säger att bron är interaktiv, snarare än att faktiskt vara oerhört dålig belysning (resten ser fortfarande sämre ut än tidigare dock).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Ja, vi får nog vänta tills release för exakta resultat, men hur som helst, det ser inte bra ut, men jag tappade intresset för ett bra tag sen ändå tyvärr.
@skogtastic på Twitter. Skribent på http://spelmolnet.se/
  • 0
Tänker inte köpa watch dogs, mest på grund av falsk marknadsföring.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Tänker inte köpa watch dogs, mest på grund av falsk marknadsföring.


Ubisoft har gjort såhär i många, många år. Heck, i princip de flesta utvecklarna har gjort så. Visat upp en tidigarre build som ser amazingbawls ut för att sedan skalas ner till lite mer jordnära förväntningar. Tycker inte att det är falsk marknadsföring om man faktiskt visar upp hur det ser ut till slut och att man gör det innan spelet släpps, vilket vi faktiskt får
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Marik:Tänker inte köpa watch dogs, mest på grund av falsk marknadsföring.

Ubisoft har gjort såhär i många, många år. Heck, i princip de flesta utvecklarna har gjort så. Visat upp en tidigarre build som ser amazingbawls ut för att sedan skalas ner till lite mer jordnära förväntningar. Tycker inte att det är falsk marknadsföring om man faktiskt visar upp hur det ser ut till slut och att man gör det innan spelet släpps, vilket vi faktiskt får


Tycker inte de gjort det med assassins creed spelen. Sen är det här lika mycket falsk marknadsföring med tanke på att de inte släppt en förrenderad trailer utan släppt flera gameplay klipp.
"I've made a huge mistake
  • 0
Citerar Marik:
Tycker inte de gjort det med assassins creed spelen. Sen är det här lika mycket falsk marknadsföring med tanke på att de inte släppt en förrenderad trailer utan släppt flera gameplay klipp.


Joho då, flertalet effekter och dylikt skalas ner inför inför release. Och första AC var oerhört annorlunda innan det släpptes. Hade mer imponerande fysik, mer intressant AI och även helt annat hälsosystem.

Sen har vi Far Cry 3 som såg annorlunda ut också. Samma sak på Ps2 med Prince pf Persia.

De har gjort EXAKT samma sak förr, om och om igen, men folk har ingen koll och blir förvånade/förbannade i onödan.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vill minnas att man i AC3 trailern visade att man kunde paddla kanot, vilket jag aldrig lyckades göra i spelet Bara ett exempel..
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Vill minnas att man i AC3 trailern visade att man kunde paddla kanot, vilket jag aldrig lyckades göra i spelet Bara ett exempel..


Yupp, och andra utvecklare som Bioware, Dice, Valve och så vidare har gjort exakt samma sak.
Detta är inte ett nytt fenomen eller till exempel lika illa/lögnaktigt som Aliens: Colonial Marines.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hej, jag har tänkt att införskaffa Final Fantasy XIV: A realm reborn så snart det släpps. Men jag har läst att om man för handsbokar det så kan man redan börja spela den 11e april, någon som vet vart jag kan boka det för att kunna göra detta? Skulle vara smidigt om man kunde göra det digitalt, men finns ingen sådan möjlighet på psn än konstigt nog.

Uppskattar svar
  • 0
Hej. Igår startade min ps4 av sig själv och matade ut spelet i (jag va i köket). Jag tog bort skivan, men konsollen försökte fortfarande mata ut en skiva (som nu inte finns i). Stängde av konsollen och startade upp den senare. Fortfarande Samma sak, konsollen försöker mata ut en skiva som inte finns.

Någon som vet något?
  • 0
Citerar purre123:
Hej. Igår startade min ps4 av sig själv och matade ut spelet i (jag va i köket). Jag tog bort skivan, men konsollen försökte fortfarande mata ut en skiva (som nu inte finns i). Stängde av konsollen och startade upp den senare. Fortfarande Samma sak, konsollen försöker mata ut en skiva som inte finns.

Någon som vet något?


Min polare hade samma sak och testade alla möjliga saker. Ingen annan lösning än att få en ny på garantin. Kontakta återförsäljaren.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
dra ut strömkabeln 30 sec sen är problemet löst
UJust have funn
  • 0
Citerar jonny:
dra ut strömkabeln 30 sec sen är problemet löst


Fungerade bara temporärt för min kompis. Det kom tillbaka sen.
But hey. Worth a try I guess.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar jonny:dra ut strömkabeln 30 sec sen är problemet löst

Fungerade bara temporärt för min kompis. Det kom tillbaka sen.
But hey. Worth a try I guess.


Har ju garanti, så skickar tillbaka den till webhallen. Värsta e ju om den skulle funka när dom testar den, men kommer tillbaka när dom skickat tillbaka den till mig igen. Men jag verkar inte vara den första som drabbas av det här, ska ju vara ett garantiärende.
  • 0
hänt mig så jag drog ut strömkabeln ca 30 -60 sec sen var det fixxat
UJust have funn
  • 0
Citerar jonny:
hänt mig så jag drog ut strömkabeln ca 30 -60 sec sen var det fixxat


Hmm, Sartade upp den igen efter jobbet. Fortfarande att den försöker mata ut en skiva. Stängde av och drog ut strömkabeln, starta upp och nu verkar det fungera. Bör man vara orolig att något kan ta skada?
Bara hoppas att det ska fungera?
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att logga in på psn? Står att servern inte kan hittas.
Polestar
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!