Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd

Bankar
Bankar
Citerar Humanisten:
Fast att hooka upp en bunt med externa hårddiskar i sina konsoler är inte direkt snyggt eller behagligt

Nej, det har du helt rätt i. Men det är fortfarande ett billigare alternativ än det man fick tampas med under denna generation om man hade en 360. Progress, helt enkelt. Nu slipper man proprietära alternativ och restriktioner som hindrar en från att köpa en extern hårddisk av valfritt märke som kan utnyttjas till fullo.

Allt som allt, win.

Citerar Inkvoterad:
http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2013/05/21/micros
oft-confirms-used-game-fees-and-mandatory-game-installation.asp
x

That's it. Microsoft är döda. Den som köper ett Xbox One för att spela spel på är dum i huvudet.

Det stämmer tydligen inte. Stor förvirring just nu då Xbox Support på twitter går ut med att det inte stämmer. Man ska tydligen kunna spela lånade spel utan avgifter.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/945245_1
0200813484246901_1790377615_n.jpg

"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
putterman
putterman
Citerar Bankar:
Det stämmer tydligen inte. Stor förvirring just nu då Xbox Support på twitter går ut med att det inte stämmer. Man ska tydligen kunna spela lånade spel utan avgifter.

Förvirrade, ja. Får vänta och se hur det blir. Men just nu ligger ändå PS4 närmre mitt hjärta än Xbox One.

Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Bankar:
Nej, det har du helt rätt i. Men det är fortfarande ett billigare alternativ än det man fick tampas med under denna generation om man hade en 360. Progress, helt enkelt. Nu slipper man proprietära alternativ och restriktioner som hindrar en från att köpa en extern hårddisk av valfritt märke som kan utnyttjas till fullo.

Allt som allt, win.

Hade föredragit en Ps3-lösning än att ha det som Wii U dock
Men det hade kunnat vara värre, I guess...

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Bankar
Bankar
Citerar Humanisten:
Hade föredragit en Ps3-lösning än att ha det som Wii U dock
Men det hade kunnat vara värre, I guess...

Hur är PS3s lösning?

"Xbox Support (1-5) @XboxSupport 1h
@PaulMitchell80 Great question! Again, there is no fee to install the game. Your friend will not pay a fee. ^BA"

Siegfried
Siegfried
Fyfan vilket besvikelse, kopplat till en maskin, vilket skit

Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Bankar:
Hur är PS3s lösning?

Kan öppna och stoppa in vilken 2,5" hårddisk jag vill. Även SSD om jag vill..
Inga externa, eller specialhårddiskar. Bara vanliga PC-hårddiskar (om än de mindre).

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Bankar
Bankar
Citerar Humanisten:
Kan öppna och stoppa in vilken 2,5" hårddisk jag vill. Även SSD om jag vill..
Inga externa, eller specialhårddiskar. Bara vanliga PC-hårddiskar (om än de mindre).

Du kan byta ut dess interna hårddisk? Helt och hållet? Hur bootar du upp OS:et i den nya hårddisken? Eller finns det plats att tillsätta en ny hårddisk snarare?

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Bankar:
Du kan byta ut dess interna hårddisk? Helt och hållet? Hur bootar du upp OS:et i den nya hårddisken? Eller finns det plats att tillsätta en ny hårddisk snarare?

Man kan säkerhetskopiera/klona den gamla hårddisken. Men hela den interna hårddisken kan bytas ut. Spana in på youtube så ser du att det är ganska lätt.

Galdir
Galdir
Fy fan vad folk i den här tråden är butthurt. Butthurt basement dwellers som klagar, bara för att klaga. Skämmes.

Bankar
Bankar
Citerar Humanisten:
Man kan säkerhetskopiera/klona den gamla hårddisken. Men hela den interna hårddisken kan bytas ut. Spana in på youtube så ser du att det är ganska lätt.

Intressant. Det visste jag inte. Nåväl, trots detta ser vi ett framsteg från Microsofts håll. Det optimala vore PS3s lösning, men den får vi inte.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Bankar:
Intressant. Det visste jag inte. Nåväl, trots detta ser vi ett framsteg från Microsofts håll. Det optimala vore PS3s lösning, men den får vi inte.

Undrar hur Ps4 gör

Bankar
Bankar
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=560905

Shit hits the fan again!

~

Jesus titty fucking christ!

"And here's the bombshell:

Kotaku: If I'm playing a single player game, do I have to be online at least once per hour or something like that? Or can I go weeks and weeks?

Harrison: I believe it's 24 hours.

Kotaku: I'd have to connect online once every day.

Harrison: Correct."

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Galdir
Galdir
Citerar Bankar:
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Visst är det lite tråkigt, dock ska vi vara glada över att vi bor i Sverige. Ett av de bästa länderna i världen när det gäller internet. T.ex. vem av er nördar har inte 100mbit lina? Vad är problemet, liksom?

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Galdir:
Visst är det lite tråkigt, dock ska vi vara glada över att vi bor i Sverige. Ett av de bästa länderna i världen när det gäller internet. T.ex. vem av er nördar har inte 100mbit lina? Vad är problemet, liksom?

Fortfarande ett handikappat system.
Det är som att säga att det är finemang att staten bryter benen på oss då vi har bra sjukvård i Sverige.
Om man inte tjänar något riktigt på det så är det värdelöst, oavsett om man sitter på gigabitlina.

Galdir
Galdir
Citerar Humanisten:
Fortfarande ett handikappat system.
Det är som att säga att det är finemang att staten bryter benen på oss då vi har bra sjukvård i Sverige.
Om man inte tjänar något riktigt på det så är det värdelöst, oavsett om man sitter på gigabitlina.

Uppenbarligen så har de sina skäl. Varför riskera en hel spelvärlds raseri om det är för något helt trivialt? Som sagt så stödjer jag inte det här, men hade blivit betydligt argare om jag bodde någonstans utanför Svedala.

Aaandy
Aaandy
Citerar Galdir:

Problemet är att man måste vara uppkopplad mot internet. Handlar inte om faktumet att man har eller saknar internet, snarare så att man kanske inte har tillgång till det hela tiden, och då vore det förbaskat tråkigt att inte kunna spela sina spel.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Galdir:
Uppenbarligen så har de sina skäl. Varför riskera en hel spelvärlds raseri om det är för något helt trivialt? Som sagt så stödjer jag inte det här, men hade blivit betydligt argare om jag bodde någonstans utanför Svedala.

Det är ett företag, de gör vad de kan komma undan med. Om folk tänker "men duuuuh, jag har ju bra internet!" och struntar i det så är det klart att företagen försöker göra det.

De har inte gett en endaste vettig anledning förutom att deras TV-tjänster ska fungera. Något som inte har NÅGOT med spel att göra.

properskillz
properskillz
Ska ju ändå gå att köpa och sälja begagnade spel, så har nog inget mot det. Lite tråkigt för spelbutikerna bara - men dom borde ha stängt igen för längesen i vilket fall. Har inget mot always online heller. Om internet mot all förmodan skulle gå ner så kan man ju bara dela ut det från mobilen istället.

Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar properskillz:
Ska ju ändå gå att köpa och sälja begagnade spel, så har nog inget mot det. Lite tråkigt för spelbutikerna bara - men dom borde ha stängt igen för längesen i vilket fall. Har inget mot always online heller. Om internet mot all förmodan skulle gå ner så kan man ju bara dela ut det från mobilen istället.

Ja, för 3G fungerar ju utmärkt att spela från...
Och man ska inte behöva hooka upp ens jäkla mobil för att köra till exempel nästa Wolfenstein (inget multiplayer).

Ree
Ree
Alltså, om man verkligen inte bryr sig om att man inte får sälja sina spel (för det får man inte) och att man *måste* vara online hela tiden (för vem kopplar upp sig "en gång per dag" liksom?) så kanske det är en bra konsol. Men inte annars.

Tänker på alla stackars otekniska familjer som inte förstår att TV-spelet inte fungerar öht. utan en uppkoppling förrän det är för sent...

properskillz
properskillz
Om man spelar singleplayer och bara måste connecta mot servern en gång var 24:e timme så funkar 3g alldeles utmärkt. Tar ju typ max 10 sekunder att dela ut wifi från telefonen.

Tillagt 2013-05-22 01:38:
Citerar Ree:
Alltså, om man verkligen inte bryr sig om att man inte får sälja sina spel (för det får man inte) och att man *måste* vara online hela tiden (för vem kopplar upp sig "en gång per dag" liksom?) så kanske det är en bra konsol. Men inte annars.

Tänker på alla stackars otekniska familjer som inte förstår att TV-spelet inte fungerar öht. utan en uppkoppling förrän det är för sent...

Enligt neogaf har dom ju sagt att man visst det kommer kunna sälja begagnade spel. Sen tror jag inte att otekniska familjer går och köper den senaste hårdvaran i vilket fall, så det är nog inget problem.

Whatever. Borde inte sitta här och försvara skiten när jag inte ens själv ska köpa den

Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar properskillz:
Om man spelar singleplayer och bara måste connecta mot servern en gång var 24:e timme så funkar 3g alldeles utmärkt. Tar ju typ max 10 sekunder att dela ut wifi från telefonen.

Du kan seriöst inte tycka att det är vettigt att något sånt ens ska behöva göras?
Speciellt när det är orelaterat till spel?

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy