Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


  • Ree
  • Ree
Citerar properskillz:
Enligt neogaf har dom ju sagt att man visst det kommer kunna sälja begagnade spel

Inte i den traditionella meningen, dvs. sälja sitt fysiska spel mot pengar. Nått slags system ska finnas där man åtminstone ska kunna byta spel... men hur det kommer fungera vet jag inte.
  • 0
Citerar Humanisten:
Du kan seriöst inte tycka att det är vettigt att något sånt ens ska behöva göras?
Speciellt när det är orelaterat till spel?


Jag tänker mest att jag skiter i vilket. Jag är ganska tekniknördig och kan knappt komma på en enda pryl som inte är uppkopplad i mitt hem. Både smart-tv'n i vardagsrummet och sovrummet är alltid uppkopplade. Konsolerna likaså, laptop, mobil, desktop, etc. Jag är always-online, och ser väldigt många fördelar med det. Kan fatta att man kan tycka det är tråkigt om man bara spelar sp, men jag spelar bara online. Co-op, mp, mmo, whatever.
Ur mitt perspektiv finns det inget negativt alls med att alltid vara online. De få gångerna jag spelat sp på pc'n är man ju ändå online via steam, även om man inte behöver det, och ser inget problem där heller.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Inkvoterad:
ehuaheuehau http://i.imgur.com/74Pz3tB.jpg


Dock så ör det inte så schysst att jämföra med ett psykotiskt Crytek-spel som inte tar hänsyn till något alls vad gäller vett eller hårdvara
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Ree:
Citerar properskillz:Enligt neogaf har dom ju sagt att man visst det kommer kunna sälja begagnade spel
Inte i den traditionella meningen, dvs. sälja sitt fysiska spel mot pengar. Nått slags system ska finnas där man åtminstone ska kunna byta spel... men hur det kommer fungera vet jag inte.


Fysiska spel är ju ändå så ute. Sen fattar jag inte riktigt vad skillnaden är på att sälja sitt fysiska och digitala spel. Det sista måste ju vara bättre för prylbögar, då dom kan behålla sin plastlåda i samlingen och ändå få pengar för spelet(?)

Tillagt 2013-05-22 01:51:
Citerar Humanisten:
Citerar Inkvoterad:ehuaheuehau http://i.imgur.com/74Pz3tB.jpg

Dock så ör det inte så schysst att jämföra med ett psykotiskt Crytek-spel som inte tar hänsyn till något alls vad gäller vett eller hårdvara


Inte så schyst att jämföra med ett pc-spel rakt av. Förväntade man sig att de nya konsolerna skulle prestera som en gamingdator så var man ju verkligen ute och reste. 2013 borde alla förstå att man inte kan få 15000:- hårdvara för 4000:-
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Jag tänker mest att jag skiter i vilket. Jag är ganska tekniknördig och kan knappt komma på en enda pryl som inte är uppkopplad i mitt hem. Både smart-tv'n i vardagsrummet och sovrummet är alltid uppkopplade. Konsolerna likaså, laptop, mobil, desktop, etc. Jag är always-online, och ser väldigt många fördelar med det. Kan fatta att man kan tycka det är tråkigt om man bara spelar sp, men jag spelar bara online. Co-op, mp, mmo, whatever.
Ur mitt perspektiv finns det inget negativt alls med att alltid vara online. De få gångerna jag spelat sp på pc'n är man ju ändå online via steam, även om man inte behöver det, och ser inget problem där heller.


Men mobilen fungerar ju fortfrande utan täckning! Du kan spela Angry Birds. Du kanske inte kan ringa eller surfa med den, men den blir inte helt värdelös bara för att man tappar uppkopplingen. Och du kan se på TV även om du inte har internet för Netflix.

Det finns INGA fördelar med att ha internettvång när man bara vill chilla och spela. Jag älskar allt som har med teknik och prylar också, men det är fan efterblivet att bara acceptera att ett föremål för spel inte ska kunna gå att spela på bara för att konsolen inte kan synka ens TV-tablå

Det handlar om att faktiskt vara värt att vara bunden till en så efterblivegrej och binda en hel apparat till något så opålitligt.

Tillagt 2013-05-22 01:54:
Citerar properskillz:
Inte så schyst att jämföra med ett pc-spel rakt av. Förväntade man sig att de nya konsolerna skulle prestera som en gamingdator så var man ju verkligen ute och reste. 2013 borde alla förstå att man inte kan få 15000:- hårdvara för 4000:-


Killzone såg dock ganska bra ut i jämförelse med PC-spel. Crysis är dock... Problematiskt.

Tillagt 2013-05-22 01:58:
Man kan ha en konsol uppkopplad hela tiden utan att det behövs tvång om man vill, men att tvinga en till det andra är bara efterblivet.

Och Steam har till och med ett Offline-läge.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • Ree
  • Ree
Haha, vänta, vänta...

Vad händer om jag köper en Xbox One, Halo 5, PGR5 och sen bestämmer mig för att sälja allt? Får jag inget för spelen då?
  • 0
Citerar Galdir:
.ex. vem av er nördar har inte 100mbit lina?


Jag? Har bara 20
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Humanisten:
Men mobilen fungerar ju fortfrande utan täckning! Du kan spela Angry Birds. Du kanske inte kan ringa eller surfa med den, men den blir inte helt värdelös bara för att man tappar uppkopplingen. Och du kan se på TV även om du inte har internet för Netflix.

Det finns INGA fördelar med att ha internettvång när man bara vill chilla och spela. Jag älskar allt som har med teknik och prylar också, men det är fan efterblivet att bara acceptera att ett föremål för spel inte ska kunna gå att spela på bara för att konsolen inte kan synka ens TV-tablå

Det handlar om att faktiskt vara värt att vara bunden till en så efterblivegrej och binda en hel apparat till något så opålitligt.


Har man inte internet får man helt enkelt skippa den "senaste" teknologin. Visst, mobilen slutar inte fungera för att man är utan internet - men när var jag senast utan internet på mobilen? Det händer inte ens mig när jag är en mil ut i skogen och springer.

Åker man ut i sommarstugan och av någon anledning inte kommer åt internet där - ja då har man nog ingen anledning att ha en 1080p-tv där heller. Då kan det lika gott duga med en gammal konsol.

Det är ändå en ny konsol, och det känns i mina ögon bara rimligt att den anpassas efter "framtidens" teknologi. Såg folk på IGN gnälla över att den inte har komponent-utgång. Känns ungefär som samma grej som att klaga på always online. "Jag vill köpa morgondagens teknik, varför kan jag inte använda den med gårdagens?"

Tillagt 2013-05-22 02:09:
Eller nja.. att gnälla på att den inte har komponent är visserligen ett par snäpp värre än always online. Köper man en maskin med 8gb ram för att koppla in den i en lastgammal tv så lägger man verkligen sina pengar på fel ställe.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
All information om Xbox One förvirrar mig. Olika saker överallt. Microsoft har inte skött det bra



Citerar properskillz:
Har man inte internet får man helt enkelt skippa den "senaste" teknologin. Visst, mobilen slutar inte fungera för att man är utan internet - men när var jag senast utan internet på mobilen? Det händer inte ens mig när jag är en mil ut i skogen och springer.

Åker man ut i sommarstugan och av någon anledning inte kommer åt internet där - ja då har man nog ingen anledning att ha en 1080p-tv där heller. Då kan det lika gott duga med en gammal konsol.

Det är ändå en ny konsol, och det känns i mina ögon bara rimligt att den anpassas efter "framtidens" teknologi. Såg folk på IGN gnälla över att den inte har komponent-utgång. Känns ungefär som samma grej som att klaga på always online. "Jag vill köpa morgondagens teknik, varför kan jag inte använda den med gårdagens?"


Det fungerar kanske i Sverige. Men inte i stora delar av resten av världen
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Och jo, steam har ett offline-läge. Det är väldigt trevligt när steam-servrarna går ner (som dom gjorde för en timme sen), men det kommer ju i princip xboxen också ha. Skulle ju räcka med att vara uppkopplad en gång var 24:e timme.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Skulle ju räcka med att vara uppkopplad en gång var 24:e timme.


Och om Internet är nere mer än 24 timmar då? De händer fortfarande mig då och då
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Och om Internet är nere mer än 24 timmar då? De händer fortfarande mig då och då


Byt leverantör
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Byt leverantör


Har testat både Telia, Bredbandsbolaget och Glocalnet
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar properskillz:
Har man inte internet får man helt enkelt skippa den "senaste" teknologin./quote>

Senaste teknologin? Min dator är tekniskt modernare och mer avancerad än Xbox One och fungerar utan internet
Jag kan spela Steam-spel utan internet, längre än ett jävla dygn.

<quote author="properskillz">Visst, mobilen slutar inte fungera för att man är utan internet - men när var jag senast utan internet på mobilen? Det händer inte ens mig när jag är en mil ut i skogen och springer.


Så du har seriöst aldrig ens åkt tåg genom Sverige? Eller varit med om att masten haft service?

Citerar properskillz:
Det är ändå en ny konsol, och det känns i mina ögon bara rimligt att den anpassas efter "framtidens" teknologi. Såg folk på IGN gnälla över att den inte har komponent-utgång. Känns ungefär som samma grej som att klaga på always online. "Jag vill köpa morgondagens teknik, varför kan jag inte använda den med gårdagens?"


Men det är inte ens "framtidens teknolgi". Det är inte ens nödvändigt.
Det är fan skillnad på att man måste koppla upp sig på nätet en gång om dygnet för saker som inte är relaterat till spel och att det saknas en sladd. Det förstår väl till och med du?

Det finns INGET i Xbox One som egentligen gör att det ör ett måste för spelaren att vara uppkopplad egentligen. Det är inget som är "teknologiskt" nödvändigt egentligen. Det hade gått LIKA BRA att ha den synkad om man bara vill, inte att tvinga alla att koppla upp sig med jämna mellanrum. Ser du verkligen inte det? Du och ditt "teknologiska" intresse?

Det är inget som "behövs" i det här fallet, inte mer än att det är för att kontrollera kunderna och våra vanor.

Tillagt 2013-05-22 02:20:
Citerar properskillz:
Och jo, steam har ett offline-läge. Det är väldigt trevligt när steam-servrarna går ner (som dom gjorde för en timme sen), men det kommer ju i princip xboxen också ha. Skulle ju räcka med att vara uppkopplad en gång var 24:e timme.


Men det är ju ändå efterblivet,
Om konsolen klarar sig i 24 timmar utan uppkoppling.. Då är det ju INGET som säger att den inte klarar sig längre. Om det krävs för att maskinen ska kunna fungera över huvud taget hade man inte klarat sig så länge. Det är som när EA försökte bullshitta folk om SimCity

Citerar properskillz:
Byt leverantör


Du vet att vi i Sverige kan råka ut för allt från höststormar och liknande som kan sabba allt fån el till internet?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Du vet att vi i Sverige kan råka ut för allt från höststormar och liknande som kan sabba allt fån el till internet?


Han bor förmodligen i Göteborg/Stockholm där krånglande internet inte är lika vanligt
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Humanisten:
Det är inget som "behövs" i det här fallet, inte mer än att det är för att kontrollera kunderna och våra vanor.


Självklart är det så, det förstår jag också. Fast ser det snarare som ett DRM. Vad jag menar är bara att jag bokstavligt talat ändå alltid är online, så jag ser inte direkt problematiken i det hela. Menmen... ska som sagt inte ens köpa varken x1 eller ps4, så skiter egentligen i vilket.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Självklart är det så, det förstår jag också. Fast ser det snarare som ett DRM. Vad jag menar är bara att jag bokstavligt talat ändå alltid är online, så jag ser inte direkt problematiken i det hela. Menmen... ska som sagt inte ens köpa varken x1 eller ps4, så skiter egentligen i vilket.


Man ska inte kalla det för "framtidens teknologi" eller "deal with it" man vet att det är efterblivet.
Som konsument ska man fan inte acceptera det, även om det kanske inte påverkar en mycket. Även om jag skulle ha internet som får Gud att lipa så är det fortfarande en underlägsen och handikappad produkt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar putterman:
Han bor förmodligen i Göteborg/Stockholm där krånglande internet inte är lika vanligt


Eller så bor jag i Perstorp, som blev rankad sveriges näst sämsta kommun förra veckan. En by med 6000 invånare.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar Galdir:
Visst är det lite tråkigt, dock ska vi vara glada över att vi bor i Sverige. Ett av de bästa länderna i världen när det gäller internet. T.ex. vem av er nördar har inte 100mbit lina? Vad är problemet, liksom?


Oj oj XD
Alla sitter inte med 100 Mb, särskilt inte om du tänker unga studenter.
Kidsen med föräldrar som pröjsar javisst, äldre arbetande personer javisst.
Men igen är det ett dåligt system.

Att kräva ständig uppkoppling, är att begränsa dig som spelare.
Det kanske är en begränsning som inte märks men likväl en begränsning.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar properskillz:
Eller så bor jag i Perstorp, som blev rankad sveriges näst sämsta kommun förra veckan. En by med 6000 invånare.


Isåfall har ni äckligt bra uppkoppling för att vara en så liten kommun. Här hoppar det ur så och då för både mig och mina vänner. Comhem verkar stabilast, men det KAN jag inte få här
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
@properskillz

Har du tittat på Xbox supports 5 twitterkonton?
Det är stor förvirring och besvikelse som uttrycks där.

Bland journalister har det twittrats attde som applådera under konventet var Xbox-anställda eller "xbox fans" som fått VIP inbjudan i LA-området.

Börsen gick upp för Sony och ned för Microsoft.


Helt enkelt, få blev imponerade av detta. Detta är bland det sämsta någonsin i eventväg.

Titta på nedan citat från Xbox.

Here's how the system works: when you buy an Xbox One game, you'll get a unique code that you enter when you install that game. You'll have to connect to the Internet in order to authorize that code, and the code can only be used once. Once you use it, that game will then be linked to your Xbox Live account. "It sits on your harddrive and you have permission to play that game as long as you'd like
- Phil Harrison

De ger oss "permission" att använda spel vi betalar för. Denna attityd genomsyrar hela eventet. De sa de skulle handla om konsolen idag men vill inte svara på obekväma frågor och inte heller kommentera saker som att det nu verkar som att av de 8 Gb RAM kommer 5 Gb vara tillgängligt för spel.


De gör fel efter fel efter, precis som Sony gjorde i början av PS3. Och hur bra gick det för Sony då?
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Humanisten:
Även om jag skulle ha internet som får Gud att lipa så är det fortfarande en underlägsen och handikappad produkt.


Det beror ju på hur man tänkt använda den. Om man tänker spendera 99.9% av sin tid inloggad på liven så fungerar det ju precis som det ska.

Citerar Chrysis_ignita:
Oj oj XD
Alla sitter inte med 100 Mb, särskilt inte om du tänker unga studenter.
Kidsen med föräldrar som pröjsar javisst, äldre arbetande personer javisst.
Men igen är det ett dåligt system.

Att kräva ständig uppkoppling, är att begränsa dig som spelare.
Det kanske är en begränsning som inte märks men likväl en begränsning.


Men dom kräver ju inte ständig uppkoppling.



Whatever, ska sova nu. Dom som inte vill vara uppkopplade behöver iaf inte köpa den. Finns inget som tvingar dom. Inget blir bättre av att man klagar heller. Hade dom varit beredda att ändra det så hade dom gjort det innan presentationen.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar properskillz:
Det beror ju på hur man tänkt använda den. Om man tänker spendera 99.9% av sin tid inloggad på liven så fungerar det ju precis som det ska.


Men den är ju fortfarande BEGRÄNSAD och handikappad
Det är en bristfällig produkt ändå.
Jag har internet för att den ska fungera egentligen. Men jag tönker INTE stödja DRM eller produkter som vill kontrollera MITT spelande, vare sig det är online eller offline. För sådant beteende skadar spelbranschen och hur vi spelar spel. Det är dåligt för gamers.

Vi måste sätta ner foten någonstans och inte ha en "whatever"-attityd och försvara något så förolämpande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar properskillz:
Whatever, ska sova nu. Dom som inte vill vara uppkopplade behöver iaf inte köpa den. Finns inget som tvingar dom. Inget blir bättre av att man klagar heller. Hade dom varit beredda att ändra det så hade dom gjort det innan presentationen.


Man kan väl klaga även om det inte är något problem för en själv? Vissa kanske ville se Microsoft lyckas?
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!