Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar kraz:
Om inte Sony fuckar upp då. Eller om det kommer en exlusivitet till Xbox som man bara inte kan missa (vet inte vad det skulle kunna vara dock).


Sant... Jag tycker om Sony, men de är kända för att fucka upp saker...

Citerar kraz:
Fast tänk så går Sony ut med att de kommer köra på samma grej, bara att de inte har sagt något än? Hm, då blir det jobbigt.


Då skaffar jag Wii U
Men jag hoppas att det inte sker. De har sagt att man ska kunna vara offline tidigare och de ser nog den backlash som spelare och press ger beslutet.

Förutom GR förstås, som sällan verkar klaga på det utgivare eller konsoltillverkare hittar på...

Tillagt 2013-05-23 16:48:
Citerar torbli79:
Kommer inte störa mig, nej, men principen. Principen, I tell you!


And we all know how you är med principer

Hur känns det att vi verkar tycka likadant för en gångs skull?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
And we all know how you är med principer


Indeed!

Citerar Humanisten:
Hur känns det att vi verkar tycka likadant för en gångs skull?


Vad syftar du på? Min allmänna inställning till Xbox One eller något specifikt? Jag tänker inte erkänna att vi är lika, jag är forumets största cyniker!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Vad syftar du på? Min allmänna inställning till Xbox One eller något specifikt? Jag tänker inte erkänna att vi är lika, jag är forumets största cyniker!


Vi får slåss om den titeln. Med machetes
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Alexis:
Folk som klagar på alltid uppkopplad... Vartfan bor ni?

Sällan att internet är nere i 24 timmar, någonsin.


Det finns personer som t.ex. har en ****ing sommarstuga utan internet men vill kunna spela ifall det skulle ****ing REGNA!
  • 0
Hmmm jag tycker nästan alla rykten etc gjort mig mer intresserad..

Jag vet i fan vad mitt val hamnar när det väl kommer till kritan får vi se då först o främst vill jag se vad för spel etc som kommer till vad.

Hmm intressant om det är så att kinecten hjlälper till att göra konsolen starkare dock ? haha kan molnet göra det varför då inte kamran också ??

ehh varför välja får bli båda. Nästa gen med. det är då jag kan avgöra o se vad jag spelar mest på.
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Citerar Masterjay:
ehh varför välja får bli båda. Nästa gen med. det är då jag kan avgöra o se vad jag spelar mest på.


Så har jag också tänkt innan. Att intresset skulle få avgöra vilken jag köpte först bara. Men alla rykten om Xbox One äcklar mig och nu är jag inte sugen på att köpa den alls
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
http://pixelenemy.com/microsofts-new-kinect-patent-will-spy-on-yo
u-for-the-mpaa/


Är det här på riktigt?


Knappast att det är sant, eller kommer till användningen. Det är ju så dumt att jag saknar ord, inget företag vill skjuta sig själva i foten sådär.
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar HuMn:
- Inga begagnade spel(?), eller mot en avgift som verkar bli fullpris(?).
- DDR3-minne.

Det förstnämnda stämmer inte enligt Xbox-supporten: We can confirm that the article stating Xbox One will charge fees to play used games is NOT correct. ^PJ
https://twitter.com/XboxSupport3/status/336924786410278912

Det där med minnet för ju både för -och nackdelar med sig. DDR3 skall vara snabbare för CPUn medan GDDR5 är snabbare för GPUn.
  • 0
Alla ger olika information. Microsoft har skött det ruggigt dåligt
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Andy:
Citerar HuMn:- Inga begagnade spel(?), eller mot en avgift som verkar bli fullpris(?).
- DDR3-minne.
Det förstnämnda stämmer inte enligt Xbox-supporten: We can confirm that the article stating Xbox One will charge fees to play used games is NOT correct. ^PJ
https://twitter.com/XboxSupport3/status/336924786410278912

Det där med minnet för ju både för -och nackdelar med sig. DDR3 skall vara snabbare för CPUn medan GDDR5 är snabbare för GPUn.


Det stämmer inte om DU spelar på en annan konsol inloggad på DITT konto.
Men om du lånar ut ditt spel till en kompis, han loggar in på sitt konto så måste han betala.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar Chrysis_ignita:
Det stämmer inte om DU spelar på en annan konsol inloggad på DITT konto.
Men om du lånar ut ditt spel till en kompis, han loggar in på sitt konto så måste han betala.

Något jag har missat. Vart hittade du den informationen?
  • 0
Citerar Andy:
Något jag har missat. Vart hittade du den informationen?


http://majornelson.com/2013/05/21/xbox-one-and-used-games/
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar lill_dåsan:
Vad tycker ni om fodralen, snyggare eller fulare än Xbox 360-fodralen?

Jag tycker att de ser lite snyggare ut iallafall.

https://twitter.com/majornelson/status/337697729855750146


VARFÖR EN GRÖN RAND?! Hela konceptet med nya Xbox One verkar vara att den ska vara i svart och silver, varför i helvete kunde inte randen få vara svart med en silvrig logga på?
  • 0
Citerar lill_dåsan:
Vad tycker ni om fodralen, snyggare eller fulare än Xbox 360-fodralen?

Jag tycker att de ser lite snyggare ut iallafall.

https://twitter.com/majornelson/status/337697729855750146


Tycker att det ser så... tomt ut.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Xbox verkar struntat i kritiken.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Xbox verkar struntat i kritiken.


Klart de gör... folk som GR-redaktionen älskar det ju...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Aaandy:
VARFÖR EN GRÖN RAND?!


Till största sannolikhet för efter så pass många år med 360'n så är den gröna färgen associerad med xbox. När man ser de gröna fodralen så tänker man xbox. Så det har blivit mer av deras signatur färg. Och självfallet är det alltid positivt från marknadsförings perspektivet att vara igenkänt.
  • 0
Tror jag för tillfället måste skaffa XB1. Kan den väcka så mycket hat som den gjort nätet över måste den vara riktigt bra så kommer bli first day buy.
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Citerar lill_dåsan:
Vad tycker ni om fodralen, snyggare eller fulare än Xbox 360-fodralen?

Jag tycker att de ser lite snyggare ut iallafall.

https://twitter.com/majornelson/status/337697729855750146


Inte som jag hade tänkt mig, men lite bra ut ser dem ut iaf.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att Microsoft satsar så mycket på TV-tittande när streamtjänster som Netflix, Viaplay och liknande mer och mer börjar ta över?

För övrigt blir jag mindre och mindre taggad på Xbox 1 för varje nyhet som släpps. Tror helt ärligt att det inte kommit en enda bra nyhet hittills om konsolen. Om det på E3 visar sig att typ hälften av de där exklusiva titlarna är Kinect-only spel i stil med "Kinect Sports" så lär de ha slagit sista spiken i kistan. Det kommer tvärtom behövas ett riktigt jävla super-E3 för att MS ska kunna vända det här känns det som.
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Det stämmer inte om DU spelar på en annan konsol inloggad på DITT konto.
Men om du lånar ut ditt spel till en kompis, han loggar in på sitt konto så måste han betala.


Trevligt, trevligt. Kan ju inte säga att jag ens är nöjd med hur X360 hanterar sina konton, eller mer specifikt guld-aspekten. Är man två på samma box, som jag och min bror, så måste man antingen betala dubbelt, för att kunna spela online hälften av tiden, eller dela på samma konto, vilket ju förkastar hela idén med personliga konton. Inte ett jättestort problem, men något som jag stört mig på sedan 360n införskaffades. Hade väl vaga förhoppningar att det skulle bli bättre, men går alltså åt andra hållet istället.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
rätt skoj gif:
www.gizgad.com/ultimate-xbox-gif/
  • 0
  • Andy
  • Andy
Citerar Waiiwan:
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att Microsoft satsar så mycket på TV-tittande när streamtjänster som Netflix, Viaplay och liknande mer och mer börjar ta över?

Märkligt och märkligt, det försöker nå ut till en större kundgrupp. Sen förstår jag inte att folk gnäller så jävla mycket om just TV-funktionen. Vill de hellre att de står och babblar om Facebook och sociala medier som de gjorde på Sonys presskonferens?

Förövrigt så gillar jag faktiskt de nya fodralen. Den gröna färgen är ju som Afzedlros sa - viktig ur ett marknadsföringsperspektiv.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!