Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Xbox One - Officiell tråd


Citerar Mr Fizhman:
Jag vill också se stora hårddiskar från start. Jag vill inte behöva kämpa med att försöka få plats med alla expansioner osv.


Jag tror faktiskt inte att MS föreställde sig vilken oerhörd succé DLC och liknande skulle bli så då var ju 20 gb nog åtminstone för de flesta. Men nu har ju så stora som 250 gb hårddiskar kommit.

Citerar Arthas:
Varför ska man lägga ut extra 700kr för en adapter?


För att få konsolen till lägre pris

Citerar Arthas:
Jag hade tänkt mig att dom kunde ha en inbyggt 300- eller 500GB i konsolen, och uttag för en extern hårdisk. Och då i äkta MS-anda


Så typ som nu men bara större hårddiskar?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Så typ som nu men bara större hårddiskar?


Yes, fast med en inbyggd hårddisk på ca 300gb.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag tror faktiskt inte att MS föreställde sig vilken oerhörd succé DLC och liknande skulle bli så då var ju 20 gb nog åtminstone för de flesta. Men nu har ju så stora som 250 gb hårddiskar kommit.


Ah, jo det kan stämma. Men då borde de vara förberedda med större hårddiskar denna gång.

Citerar Costae Cavea:
För att få konsolen till lägre pris


Så mycket dyrare tror jag inte konsollen blir. Bara Microsoft som tar överpris på sina adaptrar.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Arthas:
Yes, fast med en inbyggd hårddisk på ca 300gb.


Nja, jag tycker fortfarande att de bör försöka hålla nere priset och därför ha det valfritt om man vill ha stor hårddisk eller inte. Två versioner av den som nu.

Citerar Mr Fizhman:
Ah, jo det kan stämma. Men då borde de vara förberedda med större hårddiskar denna gång.


Helt klart. Det måste de nog om de vill få hardcore gamers till konsolen. Annars drar vi ju till PS4.

Citerar Mr Fizhman:
Så mycket dyrare tror jag inte konsollen blir. Bara Microsoft som tar överpris på sina adaptrar.


Alla såna smågrejer kostar lite extra. Jag är glad om de har saker som jag inte behöver som tillbehör, såklart. T.ex. vill nog många inte att Natal ska vara inbyggt eller följa med alla konsoler då det drar upp priset på konsolen. På tal om det så lär något rörelsekänsligt system komma med nästa Xbox.
  • 0
Skulle gärna se 500 Gb - 1 Tb i hårddisk. Tror det kommer bli ännu vanligare med DLC och att man köper nya spel via marketplace och även filmer så mycket utrymme kommer behövas.

Jag hoppas de fixar till batteriklumpen på handkontrollerna för den är verkligen obekväm.

De måste fixa så den blir tystare.

Sätt dit normala uttag på kontrollen för headset så man kan plugga in valfritt utan att behöva köpa en adapter.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Fauve:
Skulle gärna se 500 Gb - 1 Tb i hårddisk. Tror det kommer bli ännu vanligare med DLC och att man köper nya spel via marketplace och även filmer så mycket utrymme kommer behövas.


Om man har det och en version med kanske 20 GB eller något för de som inte behöver all den platsen men ändå vill kunna ladda ned lite.

Citerar Fauve:
Jag hoppas de fixar till batteriklumpen på handkontrollerna för den är verkligen obekväm.


Stör mig inte alls på den, men jag har ju inte de största händerna heller.

Citerar Fauve:
Sätt dit normala uttag på kontrollen för headset så man kan plugga in valfritt utan att behöva köpa en adapter.


Det lär nog inte hända, möjligen att man kan använda egna trådlösa. Men tillbehör är ju något de tjänar de största pengarna på.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Det lär nog inte hända, möjligen att man kan använda egna trådlösa. Men tillbehör är ju något de tjänar de största pengarna på.

Fast samtidigt så gör de ju själva inga adaptrar (så jag antar att de inte får något för att jag köper den adaptern?) och ett headset ingår ju med konsolen. De kan ju köra samma taktik nu men bara byta uttag.

Eller de kan i alla fall göra ett headset som är hyfsat. Inte ett som ser ut att komma ifrån ett Happy Meal.

Samt att de måste ha en optiskljudutgång direkt på konsolen så man slipper krångla med kablar och skit.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Att döpa den till 720 är nog inget bra. Hellre något liknande Natal. Ni vet, Xbox Natal eller Xbox Entertain eller något.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Att döpa den till 720 är nog inget bra. Hellre något liknande Natal. Ni vet, Xbox Natal eller Xbox Entertain eller något.


We own your fucking dreams!
  • 0
Exempel, känner du till det ordet?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Tror tyvärr att dem kommer göra XBox 720 till en bättre version av Wii
  • 0
Citerar Gamesrule:
Exempel, känner du till det ordet?


Att ens komma med påståendet att de skulle döpa den till 720 var det du failade på.
We own your fucking dreams!
  • 0
Citerar WiiKey:
Tror tyvärr att dem kommer göra XBox 720 till en bättre version av Wii


Nej.
It's time for PS VITA!!!
  • 0
Citerar sirjohnnyking:
Att ens komma med påståendet att de skulle döpa den till 720 var det du failade på.



Vadå, tråden är ju döpt till det.


Äsch, självklart ska den inte heta 720. Det var bara en grej jag sa för att jag ville att den inte skulle heta det. ^^
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Costae Cavea:
T.ex. vill nog många inte att Natal ska vara inbyggt eller följa med alla konsoler då det drar upp priset på konsolen. På tal om det så lär något rörelsekänsligt system komma med nästa Xbox.


Jag tror att Natal kommer komma med på köpet av nästa Xbox. Visst beror det nog på hur bra det går för Natal nu när det kommer men jag tror även Microsoft vill hoppa på casual-tåget som Wii skapat.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Jag tror att Natal kommer komma med på köpet av nästa Xbox. Visst beror det nog på hur bra det går för Natal nu när det kommer men jag tror även Microsoft vill hoppa på casual-tåget som Wii skapat.


Jo, men då en grovt förbättrad Natal i så fall. Det eller en annan typ av rörelsekänslighet.
  • 0
Vad menar du med "grovt förbättrad Natal"?

Det lilla jag sett var oneklingen imponerande. Så om det fungerar lika bra som det är sagt tror jag det räcker för att locka över några av Wiis kunder. Men det beror också helt på Nintendos nästa konsol med.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Citerar Mr Fizhman:
Vad menar du med "grovt förbättrad Natal"?


Jag menar väl mest att de inte kan komma med exakt samma sak igen. De måste förbättra den med t.ex. snabbare responstid eller annat.

Citerar Mr Fizhman:
Det lilla jag sett var oneklingen imponerande.


Samma här, jag kommer att skaffa den.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag menar väl mest att de inte kan komma med exakt samma sak igen. De måste förbättra den med t.ex. snabbare responstid eller annat.


Kanske det. Eller marknadsföra det bra.

Citerar Costae Cavea:
Samma här, jag kommer att skaffa den.


Som det ser ut nu kommer jag nog inte skaffa den vid release men har inte heller sett så mycket av den. Vi får se.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Hoppas verkligen man kan överföra alla sina nerladdade spel. Annars blir det svårt att köpa nästa konsoll, om jag ens kommer vara intresserad.
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Citerar Murdoc:
Hoppas verkligen man kan överföra alla sina nerladdade spel. Annars blir det svårt att köpa nästa konsoll, om jag ens kommer vara intresserad.


Det skulle kännas ganska surt att inte få ta med sig alla tio tals spel man köpt via Arcade. Men jag tror vi kommer kunna köra dem på nästa Xbox, vore ganska dumt av Microsoft annars.
Felstavningar skylles på Iphone, alkohol, droger, Aids, amputerade fingrar och Jan Guillou
  • 0
Hitta bara denna tråden om nästa Xbox som inte var låst, namnet bör väl ändras av en mod när vi vet namnet. Men i alla fall om det nu är denna tråden som gäller så Epic utannonsera att UE 4 används redan till nästa generations spel och i länken nedan ser man även namnet Xbox 8 nämnas. Skulle man vända 8an 90 grader så får vi symbolen för Infinity så kanske Xbox Infinity?


http://www.thisisxbox.com/360/will-the-next-gen-xbox-console-be-
named-xbox-8/
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Sparda:
Hitta bara denna tråden om nästa Xbox som inte var låst, namnet bör väl ändras av en mod när vi vet namnet.


Bytt namn på den nu. Lämnar dock kvar Xbox 720 för att denna tråd ska dyka upp i sökningar av det.
  • 0
Citerar Sparda:
Hitta bara denna tråden om nästa Xbox som inte var låst, namnet bör väl ändras av en mod när vi vet namnet. Men i alla fall om det nu är denna tråden som gäller så Epic utannonsera att UE 4 används redan till nästa generations spel och i länken nedan ser man även namnet Xbox 8 nämnas. Skulle man vända 8an 90 grader så får vi symbolen för Infinity så kanske Xbox Infinity?


http://www.thisisxbox.com/360/will-the-next-gen-xbox-console-be-
named-xbox-8/


Tänkte exakt samma sak när jag såg 8an
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Jaha då blev det inget sagt om nästa Xbox på årets E3 .
Visserligen var det förväntat då 360 har en hel del stortitlar som kommer 2013.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!